داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب | چگونه بدون خانواده ی خوب، زندگی خوبی داشته باشید؟

شما نمی توانید خانواده تان را انتخاب کنید اما می توانید تصمیم بگیرید چگونه اعضای خانواده روی زندگی شما اثر خواهند داشت. برای داشتن یک زندگی خوب بدون حمایت خانواده باید حلقه ی دوستان و  آشنایان خود را گسترش دهید. با عضو شدن در کلاس های محلی و یادگیری فعالیت های جدید خودتان را مشغول نگه دارید. زمان کمتری را در کل با افراد منفی بگذرانید، از جمله خانواده ی شما، و متناسب با رفتارهایی که دارید محدودیت هایی گذاشته یا ان ها را بپذیرید. داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب چطور اتفاق می افتد؟

ایجاد یک حلقه ی حمایتی اجتماعی

چگونه بدون خانواده ی خوب، زندگی خوبی داشته باشید
داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب – به دوستان خود اعتماد کنید.

بعد از اینکه توسط کسانی که به ان ها آشنا هستید آسیب دیدید مهم است افراد دیگری را خارج از خانواده ی خود بشناسید که دارای خصوصیاتی مثبت و خوب باشند. کمی زمان گذاشته و در مورد زمان هایی فکر کنید که کسانی کنار شما بودند. می توانید نام آن ها را نوشته و برای شروع دوباره ی اعتماد به دیگران نام آن ها را برای خود بنویسید. سپس به دنبال دوستانی باشید که با شما علایقی مشترک دارند و از شما در رسیدن به اهدافتان حمایت می کنند.

  • ایرادی ندارد به دوستان خود بگویید که شما برای اعتماد کردن به دیگران مشکل دارید، بعد از اینکه کمی آن ها را شناختید. یا اگر دوست یا فرد مهم دیگری در زندگی تان خواست تا اقوام شما را ببیند به او بگویید ” فکر نمی کنم ایده ی خوبی باشد . وقتی کمی بیشتر زمان داشتیم در این مورد به تو توضیح می دهم”
  • اگر در خانه با خانواده زندگی می کنید برنامه ای برای دیدار با دوستان در جای دیگری داشته باشید. این کار باعث ایجاد کمی فاصله بین این دو گروه خواهد شد. یا می توانید با دوستان خود به شکل آنلاین چت کنید و با این کار کمی فاصله را ایجاد کنید.
برای برخی شب ها برنامه ای بیرون از شهر بگذارید.

می توانید با انجام کارهای جدید به شکل گروهی کمی تفریح کنید. این تجربیات باعث قوی تر شدن ارتباط شما با دوستتان شده و به شم موضوعات بیشتری می دهد تا در مورد آن بتوانید با هم حرف بزنید. اگر دوستان شما مشغله ی زیادی دارند خودتان می توانید برای خوردن شام یا دیدن یک فیلم به تنهایی بیرون بروید.

  • اگر شما عضوی از یک خانواده ی بزرگ هستید و عادت دارید اطراف شما افراد زیادی باشند می توانید خودتان را مجبور به انجام همان فعالیت ها به تنهایی کنید. این کار باعث ایجاد اعتماد به نفس شما شده و نشان می دهد چطور می توانید خودتان به تنهایی همه چیز را مدیریت کنید.
  • می توانید برنامه های دو نفره یا گروهی نیز داشته باشید، مانند دیدار با دوستان در کافی شاپ یا رفتن برای کمی پیاده روی. این فعالیت ها آرام تر بوده و بیشتر روی مکالمات تمرکز دارند. این کار کمک می کند روابطی قوی تر ساخته و برای خودتان ارزیابی کنید آیا این فرد کسی است که بتوانید به او اعتماد کنید.
داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب – دعوت دیگران را بپذیرید.

اگر یک دوست از شما خواست تا فعالیتی را با هم انجام دهید یا باهم به کلاسی بروید به او پاسخ مثبت دهید. اینکه نشان دهید در روزهای در کنارشان خواهید بود باعث می شود حس کنند در سختی ها نیز می توانند به شما اعتماد کنند. پاسخ مثبت دادن کمک می کند وقتی می خواهند کار شادی انجام دهند شما را نیز صدا کنند. با پاسخ مثبت شما ان ها را مجبور می کنید به یادتان باشند. اگر نمی توانید روز دیگری را برای این کار دوباره برنامه ریزی کنید ( یا فعالیتی دیگر) تا متوجه شوند شما قص همراهی شان را دارید. و این یعنی می توانید شما هم به عنوان یک منبع عاطفی و همراه روی ان ها حساب کنید.

  • همیشه کار او را جبران کنید. اگر شما را بیرون دعوت کرد شما هم راهی پیدا کنید تا بتوانید او را جایی دعوت کنید. می توانید آن ها را دعوت کنید تا باهم به یک رستوران جدید بروید یا می توانید باهم خرید کنید. مشغول بودن باعث می شود ذهنتان از موقعیت خانواده پرت شود.
در گروه و کلاس هایی که بر پایه ی فعالیت های شاد هستند تمرکز کنید.

اگر با خانواده ی خود زندگی می کنید و به مدرسه هم می روید می توانید در گروه هایی عضو شوید که به شما بهانه ای دهد تا زمانی مثبت در خانه داشته باشید. وقتی دیگر به مدرسه نمی روید به خودتان بستگی دارد تا راه هایی را برای بودن در اجتماع پیدا کرده و چرخه ی اجتماعی خود را از خانواده فراتر ببرید. می توانید به شکل آنلاین به دنبال گروه هایی در منطقه ی خود باشید که بتوانید در ان علایق یا سرگرمی های خود را دنبال کنید.

چگونه بدون خانواده ی خوب، زندگی خوبی داشته باشید
  • برای مثال اگر به اسب ها علاقه دارید می توانید در منطقه ی خود در یک گروه سوارکاری عضو شوید. یا می توانید در مراکز محلی برای ورزش های تیمی بزرگسالان تحقیق کنید. این نوع فعالیت ها می توانند بعد از ظهرها و تعطیلات آخر هفته که کاری ندارید را پر کنند.
  • می توانید برای حمایت بیشتر عضو گروه هایی در مسجد شوید. با این کار فضای امن بهتری برای کمی تامل خواهید داشت.
در کلاس هایی برای یادگیری چیزی جدید ثبت نام کنید.

شرکت در کلاسی تازه و انجام کاری جدید ذهن شما را زنده و فعال نگه می دارد. این کار با بهبود اعتماد به نفس و توانایی حل مشکلات به شما فایده خواهد رساند. در فضای آنلاین به دنبال کلاس های بزرگسالانی باشید که در محله ی شما زندگی می کنید. یا اگر کم سن تر هستید می توانید در کلاس های نوجوانان یا جوانان عضو شوید.

  • می توانید در کلاس های ورزشی عضو شوید، مانند یوگا، و این برای فعال ماندن و حفظ تناسب اندام بدن متناسب است. درخواست کمک از اعضای باتجربه تر راه دیگری برای گسترش چرخه ی خانوادگی شماست.
  • اگر فکر نمی کنید خانواده شما را در پیشرفت هایتتان حمایت کنند به آن ها چیزی نگویید. وقتی چیز جدیدی را یاد می گیرید شما حساس خواهید بود و نیاز است جملاتی مثبت و تقویت کننده بشنوید.
  • اگر سنتان کم است و هنوز با خانواده ی خود زندگی می کنید شاید نیاز باشد برای تامین بخشی از هزینه ی تجربیات اجتماعی خود یک شغل پاره وقت داشته باشید. این کار می تواند برای شما خوب باشد. یک شغل می تواند کمک کند کمی زمان و فضا برای دور شدن از خانواده ی خود داشته باشید و بتوانید با دوستانتان همکار باشید.
زمانی را برای کارهای داوطلبانه بگذرانید.

این کار کمک می کند ببینید همه با موقعیت های دشوار روبه رو می شوند. می توانید در زمان کارهای داوطلبانه مسیر جدیدی برای خود پیدا کنید، مانند آشپزی یا نقاشی. برای فرصت های دواطلبانه در منطقه در فضای انلاین جستجو کرده و سپس برای اطلاعات بیشتر مستقیم با خودشان تماس بگیرید.

  • بهتر است کارهای داوطلبانه ای را امتحان کنید که باعث بهبود وضعیت روحی شما شده و به شما اجازه می دهند بتوانید به دیگران کمک کنید.

داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب – از چرخه ی افکار منفی دور بمانید.

چگونه بدون خانواده ی خوب، زندگی خوبی داشته باشید
بین خودتان و خویشاوندانتان کمی فاصله بیندازید.

اگر با خانوادتان زندگی می کنید سعی کنید از بودن در محیط های مشترک باهم اجتناب کنید، مانند اتاق نشیمن. اگر جدا از ان ها زندگی می کنید سعی کنید کمتر آن ها را ببینید. بین تماس های تلفنی و پیام هایتان فاصله ی بیشتر و بیشتری بیندازید. با نرفتن نزد ان ها یا دعوت نکردنشان سعی کنید این فاصله ی فیزیکی را بیشتر کنید. شما در زمان برخورد با افراد منفی باید انرژی بیشتری را صرف کنید تا وقتی که با افراد مثبت برخورد دارید.

  • اگر خویشاوندانتان در مورد زیاد شدن این فاصله از شما سوال کردند می توانید بگویید”من اخیرا مشغله ی زیادی داشته ام” و بحث را همین جا تمام کنید. به یاد داشته باشید این افراد به واکنش های مکرر از جانب شما عادت کرده اند و اگر ناگهان دیگر واکنشی نداشته باشید اغلب قبل از کنار گذاشتن عادتشان سخت تر تلاش می کنند. وقتی این فاصله را ایجاد کردید برای واکنش ان ها اماده باشید.
داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب – یادتان باشد نه بگویید.

بخشی از گسترش مرزها یادگیری این است که برای افرادی خاص چه کارهایی را انجام داده یا نمی دهید. اگر باید رابطه تان با یک نفر را حفظ کنید شاید باید برنامه ریزی هایی برای خودتان داشته باشید. در این شرایط هر زمان راحت بودید ارتباط شما ادامه داشته و برای مدت زمانی که بخواهید او را خواهید دید. اگر اعضای خانواده از شما کاری را می خواستند که برایتان به نوعی خوب نبود تنها بگویید ” نه من احساس نمی کنم نیاز باشد این کار را انجام دهم. این وقت من است و خودم می دانم چطور آن را بگذرانم”

البته اگر با والدینتان زندگی می کنید بیشتر باید مطیع درخواست ها و قوانین ان ها باشید.

بنابراین وقت نه می گویید بیشتر دقت کنید تا واکنش های شما جدی تلقی شوند.

  • در کلاس های مربوط به والدین شرکت کنید. اگر نگرانید که به عنوان والدین شما در زندگی خود چطور خواهید بود می توانید در این کلاس ها شرکت کرده و ترس خود را کاهش داده و در عین حال در مورد مراقبت از کودک اطلاعات کسب کنید. راهنمایی های ارائه شده در این کلاس ها به شما نشان می دهد که لزومی ندارد یک چرخه ی خانوادگی منفی تکرار شود. ان ها به ما ابزارهایی خواهند داد تا متوجه شوید کدام کارهای والدین برای شما مفید و کدام یک مضر است.
  • می توانید با تماس با مراکز مرتبط محلی در مورد این کلاس ها اطلاعات کسب کنید. ان ها اغلب کلاس هایی با موضوعات متفاوت برای والدین خواهند داشت. و بسیاری از این کلاس ها بدون هزینه یا ارزان هستند.
 نزد یک مشاور بروید.

اگر به مدرسه می روید می توانید از مشاوران مدرسه که اغلب رایگان  هستند کمک بگیرید. گاهی تنها کافی است یک فرد بی طرف به نگرانی های شما گوش دهد. یا اگر نگرانید که مدل رفتاری والدین خود را الگوبرداری کنید می توانید از مشاوره ی روابط کمک بگیرید. می توانید هر زمان دوست داشتید نزد مشاور بروید. می توانید این جلسات را تنها یا همراه با همسر خود باشید.

  • صحبت کردن در مورد گذشته ی خانواده تان با یک مشاور نشان می دهد تقصیر شما نبوده است که آن ها روابطی منفی یا مشکل ساز دارند. شما تنها مسئول انتخاب ها و کارهای خودتان هستید.
  • کتاب های عالی زیادی در این زمینه هستند که به شما کمک می کنند یاد بگیرید چگونه محدودیت هایی برای خودتان ایجاد کرده و ان ها را حفظ کنید و همچنین روابط سالم تری داشته باشید. بعلاوه می توانید در گروه های حمایتی مربوطه عضو شوید.
داشتن زندگی خوب، بدون خانواده ی خوب – سعی کنید در تعطیلات مشغول باشید.

روزهای خاص و تعطیلات، مانند تعطیلات عید یا سالگردهای خاص، اغلب برای شما سخت بوده و احساساتتان را برانگیخته می کنند زیرا شما از نظر عاطفی و شاید مسافتی از خانواده ی خود دور هستید. برای مثبت نگه داشتن وضعیت روحی خود می توانید ساعات بیشتری را در محیط کار بگذرانید. یا برنامه ای پر از فعالیت های اجتماعی داشته باشید. مشغول لودن به شما یاداور می شود که یک فرد سازنده با یک زندگی خوب هستید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا