چگونه مشاوران مدرسه در طول Omicron از دانش آموزان حمایت می کنند؟

مشاوران مدرسه در طول Omicron می توانند کمک بسیاری به افراد کنند. Omicron باعث شده که کمی فشار روانی بیشتر به دانش آموزان وارد شود. البته که واکسناسیون باعث شده آسیب های روانی کمتر می شود. گاهی اوقات افرادی که این بیماری را می گیرند دچار PTSD می شوند. آمادگی ذهنی برای Omicron جهش جدید این ویروس یک فرایند مهم و البته راحت تر هست.

چرا که اکثریت افراد جامعه واکسینه شده اند و دیگر مثل جهس های قبل فشار روانی به افراد وارد نمی شود. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه مشاوران مدرسه در طول Omicron از دانش آموزان حمایت می کنند؟

مدیریت اتفاقات ناگوار و مشاوران مدرسه در طول Omicron

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت اتفاقات ناگوار را به یاد داشته باشید.  در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه مشاوران مدرسه در طول Omicron از دانش آموزان حمایت می کنند، صحبت کنیم.

آمادگی ذهنی برای مشاوران مدرسه در طول Omicron

یک مطالعه جدید نشان داد که مسائل مربوط به سلامت روان در ابتدای همه گیری بسیار مهم است. این فرایند  بر مدت زمان خواب افراد تأثیر می گذارد. تجربه خواب ضعیف می تواند سطح اضطراب را افزایش داده و یک چرخه منفی ایجاد کند. برای مقابله با اختلالات خواب، متخصصان توصیه می کنند از استفاده نمایشگر خودداری کنید. زمان خواب ثابت داشته باشید و روال شب را رعایت کنید.

آیا تا به حال شده است که شب را در تختخواب دراز بکشید اما نتوانید بخوابید؟  یا به دلیل چیزی که باعث ناراحتی شما شده مدام بیدار می شوید؟ شاید شما بیش از حد معمول احساس خستگی کرده اید؟ یا  بیش از حد معمول خوابیده اید اما روز بعد هنوز خسته هستید؟ اگر یکی یا هر دو سناریو را تجربه کرده اید، احتمالاً استرس را تجربه کرده اید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مجموع، آمادگی ذهنی برای Omicron  باعث ایجاد نکات مثبت زیادی است. اما در کل به علت همه گیری جهان طی یک سال و نیم گذشته استرس بیشتری را تجربه می کند. سوال این است که این افزایش استرس چگونه بر ذهن افراد تأثیر گذاشته است؟ چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

آمادگی ذهنی برای Omicron

Omicron، یک نوع جدید COVID-19، در بیش از 60 کشور قابل شناسایی است.  دانشمندان هنوز در تلاشند تا تعیین کنند که میزان انتقال و شدت بیماری Omicron با انواع قبلی COVID-19، مانند دلتا، چگونه است. با این وجود، بسیاری از مردم نگران این هستند که Omicron چگونه می تواند بر زندگی آن ها تأثیر بگذارد – که به گفته کارشناسان کاملاً طبیعی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درست زمانی که فکر می‌کردیم با نوع دلتا کووید-19 کنار می‌آییم، Omicron از راه می‌رسد. اما مشاوران مدرسه در طول Omicron می تواند مفید باشد. اگر منتظر یک فصل تعطیلات با محدودیت‌های کمتر نسبت به سال گذشته بودید، اضطراب ناشی از COVID-19 ممکن است فشار هایی به شما وارد کند.

چگونه مشاوران مدرسه در طول Omicron از دانش آموزان حمایت می کنند؟

نوجوانان و بزرگسالان جوان با علائم افسردگی و اضطراب در سطوح بالاتری نسبت به سال‌های گذشته تظاهر می‌کنند و این افزایش در سراسر همه‌گیری ادامه داشته است. کار ذهن آگاهی، درمان سنتی و مشاوره همتا به همتا ممکن است منابع مفیدی باشند. مشاوران مدرسه در طول Omicron  و درمانگران پیشنهاد می‌کنند که اکنون از رویکرد «یک اندازه مناسب برای همه» برای سلامت روان نوجوانان اجتناب کنید. بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج کنونی به سختی به یاد می‌آورند که مدرسه «عادی» – یا روشی که ممکن است قبل از کووید به آن فکر می‌کردیم – دیگر چه شکلی است. برای آن ها، مدرسه به معنای مجموعه ای از دوره های دور و به دنبال آن دوره های حضوری، یا زمان پایان ناپذیری از آموزش ترکیبی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این فشار و عدم قطعیت – نتیجه این  است که دانش‌آموزان بسیاری از تجربیات عادی رشد اجتماعی را از دست می‌دهند. به این معنی است که متخصصان بهداشت روانی که با دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج کار می‌کنند مجبور شده‌اند به دانش‌آموزان کمک کنند. این کار باعث می شود تا با موج فزاینده‌ای از مبارزات سلامت روان کنار بیایند.

در ماه دسامبر در خاج از کشور ما، جراح عمومی نسبت به پدیده‌ای هشدار داد که بسیاری از مشاوران مدرسه و درمانگران جوانان برای مدت طولانی از آن آگاه بودند.دانش‌آموزان و  مشاوران مدرسه در طول Omicron  با نتایجی که قبلاً قابل رویت بود با مشکلات روانی مواجه می‌شدند.

گزارشات درباره این موضوع

در یک گزارش 53 صفحه ای، دکتر Vivek H. Murphy آمار هایی را بررسی کرد که “به افزایش قابل توجهی در گزارش های خود در مورد افسردگی و اضطراب همراه با مراجعه بیشتر به اورژانس برای مسائل مربوط به سلامت روان اشاره کرد.” در کشور های مختلف، مراجعات به اورژانس برای اقدام به خودکشی برای دختران نوجوان در اوایل سال 2021 نسبت به مدت قبل در سال 2019 51 درصد افزایش یافت. این رقم برای پسران 4 درصد بیشتر از بقیه است.

به گفته کارشناسان بهداشت روان جوانان، ما دقیقا نمی دانیم این دوران کرونا چه زمانی قرار است پایان یابد و زندگی دانش آموزان به حالت عادی بازگردد. برخی از کارها وجود دارد که جوانان و کسانی که از آن ها مراقبت می کنند می توانند برای ایجاد تاب آوری انجام دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یکی از آن کارشناسان سلامت روان جوانان، دکتر جسی گلد است. او سال ها به عنوان روانپزشک در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس کار کرد و از آن زمان به مطب خصوصی نقل مکان کرد. اگر چه هنوز تعداد زیادی از دانشجویان کالج را به طور منظم درمان می کند.

بنیادی با چالش برای مشاوران مدرسه در طول Omicron

گلد گفت که سلامت روانی جوانان پیش از همه گیری «به عنوان یک چالش بود». گلد گفت: «مردم به اندازه کافی در مورد آن گروه سنی و این که سلامت روانی آن ها قبل از کووید چقدر مورد آسیب بود، صحبت نمی کنند. این طور نیست که آن ها سلامت روانی شگفت انگیزی داشتند. بعد از دوران واکسیناسیون اما کووید آمد و این همان چیزی بود که باعث ایجاد مشکلات شد. سلامت روان در آن گروه سنی برای مدت طولانی با مشکل مواجه بوده است.» بر اساس مطالعه جان هاپکینز، بیماری های روانی مانند افسردگی شدید، اسکیزوفرنی و اختلال وسواس فکری-اجباری در این گروه سنی بروز می کنند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

“من سال گذشته  یک بیمار داشتم که چیزی شبیه به این را گفت، احساس می کنم آن ها روی زندگی من مکث کرده اند و من فقط منتظرم تا آن ها بازی را فشار دهند. و من با این واقعیت که در حالت مکث است مشکلی ندارم، اما من این کار را نمی کنم.” گلد به یاد آورد که نمی دانم چه مدت می توانم مکث کنم.»

ایجاد تاب آوری عاطفی با مشاوران مدرسه در طول Omicron

گلد گفت، در حالی که هیچ استراتژی مقابله ای وجود ندارد که برای همه کارساز باشد. اکنون بیش از هر زمان دیگری ایجاد انعطاف پذیری عاطفی درونی مهم است. بخش مهمی از این موضوع از طریق صحبت با دیگران به جای بد رفتاری یا تحقیر یا کاهش احساسات خود است. این اتفاق طبق نظر وی در اکثر جوانان ایجاد می شود. زیرا فکر می کنند مشکلات آن ها به بدی مشکلات دیگران نیست.

او توضیح داد: «چیزهایی که آن ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مانند ناتوانی در رفتن به یک مهمانی یا نداشتن فارغ‌التحصیلی، احمقانه به نظر می‌رسد، بنابراین فکر نمی‌کنند اجازه دارند در مورد آن صحبت کنند. «مثل این که، خوب، من نمردم، یا یکی از اعضای خانواده ام نمرد، یا حتی اگر مردند، نمی دانم که باید در مورد آن صحبت کنم. آن ها تقریباً خودسانسوری می کنند زیرا فکر می کنند دیگران آن ها را قضاوت می کنند یا این که لیاقت ندارند احساساتی را که در مورد چیزها دارند داشته باشند.”

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چیزهایی که دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند، مانند ناتوانی در رفتن به یک مهمانی یا عدم امکان فارغ التحصیلی، احمقانه به نظر می رسند. بنابراین فکر نمی کنند اجازه دارند در مورد آن صحبت کنند. گلد در اندکی توصیه غیرمتعارف گفت که رسانه های اجتماعی می توانند کمک کنند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا