بی توجهی به کسانی که دوستشان ندارید |‌چگونه به کسانی که دوستشان ندارید بی توجه باشید؟

بی توجهی به کسانی که دوستشان ندارید می تواند برای شما کار سختی باشد. در مدرسه، محیط کار، در حلقه ی دوستان، همیشه کسی است که نمی خواهید با او در ارتباط باشید. می توانید با کمی ایجاد فاصله و بی توجهی به رفتارهای منفی به شکلی مودبانه و با سیاست از این فرد دور بمانید. بی ادبی در این شرایط به شما کمکی نخواهد کرد. با وجودی که بی توجهی به یک فرد می تواند موثر باشد اگر رفتار این فرد با توانایی شما برای کار در مدرسه یا محیط کار تداخل دارد شاید نیاز به کمی مقابله باشد.

مقابله با شرایط اجتماعی

  1. از آن فرد دوری کنید.

اجتناب ساده ترین راه برای بی توجهی به یک فرد است. اگر کسی اعصاب شما را خرد می کند سعی کنید تا جایی که می توانید فاصله ی خود را حفظ کنید.

  • از موقعیت هایی در اجتماع که ممکن است آن فرد را ببینید دور بمانید. اگر این فرد آزاردهنده در مهمانی آخر هفته حضور خواهد داشت سعی کنید برنامه های دیگری برای خودتان داشته باشید.
  • می توانید در جاهایی که ممکن است آن فرد حضور داشته باشد شرکت نکنید. اگر یک همکار مزاحم همیشه ساعت خاصی ناهارش را می خورد سعی کنید بیرون از اداره غذا خورده یا دیرتر ناهار بخورید.
  1. بی توجهی به کسانی که دوستشان ندارید  – از برقراری ارتباط چشمی اجتناب کنید.
چگونه به کسانی که دوستشان ندارید بی توجه باشید؟
  • وقتی اطراف این فرد هستید سعی کنید اصلا او را نگاه نکنید. این کار کمک می کند برخوردهای میان شما به حداقل برسد.
  • اگر با کسی که اذیتتان می کند در یک اتاق هستید مراقب چشمان خود باشید. اگر تصادفا به آن فرد خیره شوید نتیجه می تواند یک ارتباط چشمی باشد. این می تواند به دعوتی برای نزدیک شدن و کمی گفتگو تعبیر شود.
  1. بی توجهی به کسانی که دوستشان ندارید – از طریق دیگران با او حرف بزنید.

اگر با فردی کار می کنید گاهی مجبور خواهید شد با او صحبتی داشته باشید. انجام این کار از طریق افراد دیگر ساده تر خواهد بود. در این مورد لازم نیست رفتار بی ادبانه ای داشته باشید.

  • برای مثال نیازی نیست جایی که او حرف هایتان را می شنود اینطور بگویید “می توانی به جف که من با او صحبت نمی کنم بگویی ظرف های کثیف را داخل سینک بگذارد؟” شما می توانید در زمان مناسب از افراد دیگر بخواهید اطلاعات را به او برسانند.
  • برای مثال برای یک پروژه ی کاری در گروهی کار می کنید. این فرد آزاردهنده نیز در گروه شما می باشد. شاید از یکی اعضای گروه بخواهید با او حرف بزند یا تنها با ایمیل یا پیامک با او ارتباط برقرار کنید.
  1. مختصر نمودن واکنش ها.
چگونه به کسانی که دوستشان ندارید بی توجه باشید؟

شما نمی توانید کاملا جلوی حرف زدن با برخی افراد را بگیرید، خصوصا اگر آن ها را در مدرسه یا محیط کار می بینید. همچنین نمی توانید همیشه مقابل کسی که با شما حرف می زند سکوت کنید. بنابراین تلاش کنید تا واکنش های کوتاه تری داشته باشید. وقتی او صحبت می کند واکنش های مختصری مثل “هممم” و “اوکی” داشته باشید. این پاسخ ها پیام می دهند که شما نیاز به کمی فاصله ی بیشتر دارید.
رفتارهای منفی را کنار بگذارید. اگر فردی بدبین بوده یا خیلی نسبت به همه چیز حالت انتقادی دارد سعی کنید به او بی توجه باشید. بی توجهی کمک می کند بدون اینکه منفی نگری روی شما اثر بگذارد مثبت بمانید.

  • برای مثال اگر همکار اداری شما در مورد حجم کاری خود مرتبا شکایت می کند سعی کنید به او بی توجه باشید در نتیجه احساس بدی در مورد کار خودتان نخواهید داشت.
  • نباید به همه چیز بی توجه باشید. اگر همکارتان همیشه شما را مسخره می کند تا جایی که در کنار او احساس راحتی ندارید می توانید بگویید “آیا می توانی مسخره کردن من را کنار بگذاری؟ من از لباس پوشیدن خودم لذت می برم اما وقتی دیگران از سبک پوشش من انتقاد می کنند حس خوبی نخواهم داشت”.
  1. در صورت نیاز نقاط قوتی برای خود پیدا کنید. اگر فرد آزاردهنده مقابل شما خیلی پرخاشگر است می توانید از سیستم حمایتی دوستان کمک بگیرید. سعی کنید هرجایی که ممکن است این فرد را ببینید دوستان یا همکارانی همراه خود داشته باشید. برای مثال دوستانی می توانند در بین کلاس ها با شما قدم زده یا همراهتان ناهار بخورند تا این فرد از شما دور بماند.
چگونه به کسانی که دوستشان ندارید بی توجه باشید؟ | مرکز مشاوره همکده

بی توجهی به کسانی که دوستشان ندارید – الگوهای خوبی ایجاد کنید.

  1. با آن فرد برخورد رسمی داشته باشید.

دلیلی ندارد تنها به خاطر بی توجهی به یک فرد بی ادب باشید. در حقیقت بی ادب بودن تنها این موقعیت را تشدید خواهد کرد. وقتی مجبورید با این فرد صحبت کنید این کار را به صورت رسمی انجام دهید.

  • از اینگونه عبارات استفاده کنید مثل “مرسی، لطفا، ببخشید”. با داشتن یک رفتار محکم می توانید این الگو را به فرد نشان دهید. این کار نشان می دهد شما خصومتی با آن فرد ندارید بلکه نمی خواهید رابطه ی زیادی با او داشته باشید.
  1. به آن فرد طعنه نزنید.

بی توجهی به یک فرد نباید رفتاری خصومت آمیز باشد.

  • هیچوقت برای بی توجهی به کسی او را مسخره نکنید.
  • هرگز او را مسخره نکنید، چشمان خود را به او نگردانید یا وقتی با شما حرف می زند نشان ندهید که حرف های او را نمی شنوید. شما در مقابل نباید او را آزار دهید، این راه خوبی برای مقابله نیست.
  1. در صورت نیاز خود را متوجه حضور او نشان دهید.

شما نمی توانید کاملا فردی را کنار بگذارید، خصوصا اگر با او کار می کنید. در صورت نیاز با رفتاری مودبانه نشان دهید که متوجه حضورش هستید، اما نه زیاد دوستانه.

  • برای مثال اگر در راهرو او را دیدید تعارف کنید اول برود. به سوال او در مقابل احوال پرسی اش پاسخ دهید”ممنون.من خوبم”.
  • هرزمان این فرد با شما صحبت کرد حرف خود را کوتاه و مستقیم در مورد موضوع نگه دارید. این رفتار مانع از حرف های ازاردهنده خواهد شد.
چگونه به کسانی که دوستشان ندارید بی توجه باشید؟
  1. بی توجهی به کسانی که دوستشان ندارید – در صورت نیاز فاصله بگیرید.

گاهی افراد متوجه اشارات شما نمی شوند. اگر فردی آزار رساندن به شما را ادامه داد، حتی اگر مرتبا نشان می دهید که نمی خواهید با او حرف بزنید، ایرادی ندارد بهانه ای آورده و از او دور شوید.

  • چیزی شبیه به این بگویید “ممنون من از حرف شما تشکر می کنم اما واقعا به آن نیازی ندارم و باید فورا جایی حضور داشته باشم”. سپس آن موقعیت را ترک کنید.
  • برای مثال یک همکار ممکن است نسبت به جنبه هایی از زندگی شخصی شما زیاد انتقادی باشد. حتی اگر واکنش های غیرمتعهدانه ای داشته باشید بازهم این کار را ادامه می دهد.
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا