حذف عادات بد برای همیشه

همه ما فکر می کنیم که فقط اعتیاد به سیگار یا مواد مخدر جز عادت های بد هستند، اما عادت های بد دیگری وجود دارد که ممکن است تاثیر آن بدتر از سیگار کشیدن هم باشد. شما نمی توانید فردی را پیدا کنید که در طول زندگی خودش هیچ عادت بدی نداشته باشد. نکته مهم این جا است که فرد بپذیرد چه عادت های بدی دارد و برای رفع آن تلاش کند. پس سوال اصلی این است، چگونه عادت های بد را برای همیشه از بین ببریم؟ جواب را در ادامه جهت حذف عادات بد برای همیشه  به شما خواهیم گفت.

عادت های بدی که می تواند شخصیت شما را تحت تاثیر قرار دهد

هر شخصی مجموعه عادت های خوب و بد خود را دارد. همانقدر که عادت های خوب بر روی شخصیت شما تأثیر مثبت می گذارد ، عادت های بد نیز بر شخصیت شما تأثیر بدتری می گذارد. از این رو ، برای اینکه خودتان را به روشی صحیح در مقابل دیگران به تصویر بکشید ، باید از چند عادت بد که ممکن است برداشت غلط ایجاد کنند ، خودداری کنید. پیش از این بخوانید تا بدانید از کدام عادت صحبت می کنیم. برای حذف عادات بد برای همیشه  می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید. البته می توانید با مراجعه به متخصصان مرکز مشاوره همکده هم مشکل خود را برطرف نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران ارائه دهنده خدمات مناسبی است.

عدم اعتماد به نفس خود را نشان ندهید.

حتی اگر اعتماد به نفس پایینی دارید ، نیازی نیست که به شخص مقابل این موضوع را اطلاع دهید. اگر به همه اعتماد به نفس کافی نشان دهید ، آن ها فقط از آن به نفع خود استفاده می کنند و فقط پایین می آیید و خود را فرو می ریزید. بنابراین ، دیگر از شانه خم کردن در خودتان دست بردارید و با اطمینان و اعتماد به نفس قوی قدم بردارید.

جهت حذف عادات بد برای همیشه تفاوت های ظریف صورت خود را بررسی کنید.

ممکن است شما خیلی به این مسئله اعتقاد نداشته باشید، اما باید هنگام گفتگو با کسی ، عبارتی را که چهره شما نشان می دهد ، توجه کنید. باز و بسته شدن سریع دهان ، تکان خوردن مو های شما و همچنین تکان دادن پای شما تأثیر زیادی در شخصیت شما می گذارد.

هنگام خلق چیزی، ارزیابی خود را متوقف کنید.

شما ممکن است نسبت به کار خود عصبی و منتقد باشید اما این بدان معنا نیست که وقتی در مرحله ساخت چیزی هستید ، آن را ارزیابی کنید. همیشه به پایان رساندن ایجاد و سپس ارزیابی بهتر است.

هرگز مانند کسی که همه چیز را می داند رفتار نکنید.

شاید همه اینها را بدانید اما فروتنی شما را فرد بزرگی می کند. بنابراین ، بسته به زمان ، مکان و موقعیت خود بیان و نگرش خود را کنترل کنید و بگذارید دیگران کارهای خود را به درستی انجام دهند.

اطمینان حاصل کنید که شکست نخورید ، اما هرگز از شکست نترسید

همیشه به یاد داشته باشید که فقط پس از شکست ، افراد موفق می شوند. در واقع هیچ کس در این دنیا وجود ندارد که بدون شکست در زندگی موفق شده باشد. موفقیت بعد از شکست ، طعم شیرین تری دارد.

سعی کنید هرگز در زیر یک موج زیاد اطلاعات گیج نشوید.

بسیاری از ما هنگام پردازش بیش از حد اطلاعات با مشکل روبرو هستیم. این بدان معنا نیست که شما باید عصبی و گیج شوید. فقط یک قلم و یک کاغذ بردارید و همه را یادداشت کنید. کار شما آسان خواهد شد

اهداف قابل دستیابی تعیین کنید.

هرگز خود را بیش از حد ارزیابی نکنید. این بدترین کاری است که می توانید در دنیای زندگی و محل کار خود انجام دهید. بنابراین ، هرگز اهدافی را تعیین نکنید که نتوانید به آن ها برسید.

جهت حذف عادات بد برای همیشه چند عادت بد که بعضی اوقات می تواند برای شما خوب باشد.

همه ما عادت های بدی داریم. گاهی اوقات ، ما در مورد آن ها احساس گناه می کنیم. اما برخی از عادت های بد حداقل اگر در حد متوسط ​​انجام شوند، در واقع می توانند به نفع سلامت روان یا سلامت جسمی ما باشند. بیشتر عادت های بد حالت خلقی ما را تغییر می دهند و استرس را کاهش می دهند (حداقل در کوتاه مدت).

 Fidgeting: به سوزاندن کالری کمک می کند.

اگرچه فیگدگتینگ ممکن است برای افراد و اطرافیان آزار دهنده باشد ، اما باعث صرف انرژی و سوزاندن کالری می شود. Fidgeting یکی از فعالیت های مختلف (همراه با پیاده روی ، باغبانی ، تایپ ، مرتب سازی و غیره) است که به عنوان یک أصول فعالیت غیر ورزشی(NEAT) شناخته می شوند.

آدامس: به تقویت تفکر و هوشیاری کمک می کند.

تماشای مردم برای جویدن آدامس چیز زیبایی نیست ، اما اگر مدیران شرکت ها و روان شناسان کشور ها هدفی در پیش رو دارند ، به نظر می رسد جویدن آدامس یک فعالیت تسکین دهنده استرس است. كوبو استدلال می كند كه آدامس ممكن است یك روش ساده و بدون دارو برای كمك به افراد مبتلا به زوال عقل سالخورده و اختلالات مربوط به استرس باشد كه اغلب با اختلال شناختی همراه است.

انجام بازی های ویدیویی جهت حذف عادات بد برای همیشه به تسکین درد کمک می کند.

بسیاری از افرادی که بازی های ویدیویی بازی نمی کنند ، این فعالیت را به عنوان اتلاف وقت بالقوه اعتیاد آور می دانند. اگرچه بازی بیش از حد ممکن است برای اقلیت افراد مشکل ایجاد کند ، اما شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد انجام بازی های ویدیویی می تواند اثرات مفیدی داشته باشد. تعدادی از مطالعات نشان داده است که کودکان مبتلا به سرطان که پس از شیمی درمانی بازی های ویدیویی انجام می دهند ، از داروهای ضد درد کمتری استفاده می کنند.

انجام بازی های ویدئویی یک فعالیت جذاب و خاص است ، توجه بازیکن را از هر چیز دیگری منحرف می کند چیزی که روانشناسان از آن به عنوان “وظیفه شناختی منحرف کننده” یاد می کنند.  همچنین بسیاری از مطالعات نشان می دهد که انجام بازی های ویدئویی باعث افزایش هماهنگی چشم و زمان واکنش می شود و بازی ها می توانند مزایای یادگیری آموزشی را به همراه داشته باشند.

خیال پردازی جهت حذف عادات بد برای همیشه به حل مسئله کمک می کند

خیال بافی می تواند تا یک سوم زندگی بیداری ما را اشغال کند و اغلب به عنوان نشانه تنبلی ، کم توجهی یا تعلل در نظر گرفته می شود. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که “شبکه اجرایی” در مغز ما هنگام خیال پردازی بسیار فعال است. مطالعه ای توسط کالینا کریستف و همکارانش ، که در Proceedings of the National Academy of علوم منتشر شده است ، فعالیت در مناطق مختلف مغز را هنگام خیال پردازی ، از جمله مناطقی که با حل مسئله پیچیده مرتبط هستند ، نشان داد.

راه هایی برای حذف عادات بد برای همیشه

برای هر تخلف خود را جریمه کنید

یک عادت بد را کمی دردناک تر کنید و ممکن است آن را برای همیشه رها کنید. پول انگیزه خوبی است ، بنابراین می توانید از روش “شیشه قسم” استفاده کنید یا هر بار که دوستانتان شما را در انجام کاری که می خواهید متوقف کنید، خودتان را جریمه مالی کنید.

درک کنید که چه چیز عادت های بد شما را تحریک می کند.

درک نحوه تصمیم گیری ما کلید تسخیر انواع عادات بد از جمله عادت های مربوط به پول است. غالباً ، ما عادت های بد را تکرار می کنیم بدون اینکه حتی متوجه شویم که آنها را انجام می دهیم. آگاهی از آنها می تواند به ما کمک کند یاد بگیریم که این رفتارها چیست.

حذف عادات بد برای همیشه – به آرامی رو به جلو بروید و تغییرات جزئی ایجاد کنید.

تشکیل عادت های جدید بهتر به زمان و تلاش نیاز دارد ، اما ترک عادت های بد تثبیت شده ممکن است حتی دشوارتر باشد. بنابراین با خود صبور باشید و به جای انجام تنظیمات چشمگیر ، سعی کنید روی یک عادت و کوچکترین قدم هایی که می توانید برای “فریب غارنورد داخلی خود” بردارید ، تمرکز کنید. به عنوان مثال ، با غذا و رژیم ، تغییرات کوچک مانند کاهش یک بسته قند یا تغییر خامه در قهوه به شیر کم چرب می تواند در طولانی مدت تفاوت زیادی ایجاد کند و ممکن است تغییرات کوچک اما معنی دار دیگری ایجاد کند.

قبل از اقدام به مدت یک ماه به فکر عادت خود باشید.

ممکن است در حال حاضر تمایل داشته باشید تا از این عادت خلاص شوید ، اما همانطور که در بالا ذکر شد ، این زمان می برد. قبل از شروع به تغییر یک عادت ، ابتدا به مدت یک ماه به آن فکر کنید. بعد از این آمادگی برای غلبه بر این عادت اقدام کنید.

برای حذف عادات بد برای همیشه آینده خودتان را یاد آوری کنید تا از عادت های بد جلوگیری کنید.

حتی با بهترین نیت ها ، وقتی اراده خود کمرنگ می شود ، دچار عادت های بد می شویم. برای مثال ممکن است قول دهید فقط هنگام بیرون رفتن با دوستانتان دو نوشیدنی بنوشید ، اما به محض قدم گذاشتن در بار این قول را کاملا فراموش کنید.

منابع
lifehacker.com/psychologytoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا