چگونه می توان فراموش کردن شخص مورد علاقه را پشت سر گذاشت؟

پایان یک رابطه و فراموش کردن شخص مورد علاقه هرگز آسان نیست. جدایی پر از احساسات خام است، از جمله همه مواردی مانند، آسیب و خیانت گرفته تا عصبانیت و غم. اما  اگرچه ممکن است شکستن قلب پایان دنیا باشد، اما واقعیت این است که درد و رنجی که اکنون احساس می کنید فقط موقتی است. سرانجام، شما قادر خواهید بود حرکت کنید  و یک روز دوباره عشق پیدا خواهید کرد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که پس از پایان رابطه عاشقانه، بهتر شدن، یازده هفته طول می کشد. این آمار طبق بررسی های صورت گرفته برای مجله روان شناسی مثبت اندیشی می باشد.

در همین حال ، یک مطالعه جداگانه نشان داد که در صورت جدایی، بهبودی ممکن است تا ۱۸ ماه هم طول بکشد. در هر صورت، هیچ یک از دو وضعیت برای همیشه ادامه ندارد. فقط بخاطر داشته باشید که فراتر رفتن از دل شکستگی و ادامه کار یک روند سوگ است که برای همه متفاوت است. در نتیجه، خود را در هر بازه زمانی مشخص نگه ندارید. عوامل زیادی در بهبودی شما تأثیر می گذارد، از جمله اینکه شما در چه مدت با هم بودید، خاطرات و سنت هایی که به اشتراک گذاشتید و حتی اگر با هم بچه داشته باشید. اما از پس آن برمی آیید. در این مقاله هم ما به بررسی این سوال می پردازیم که چگونه می توان فراموش کردن شخص مورد علاقه را پشت سر گذاشت؟

چرا دل شکستگی خیلی ناراحت کننده و دردناک است؟

چگونه می توان فراموش کردن شخص مورد علاقه را پشت سر گذاشت؟

روابط با دیگران اساس زندگی فرد را تشکیل می دهد. در نتیجه ، وقتی رابطه ای را از دست می دهید، خصوصاً رابطه ای را که در زندگی خود آن را بسیار مهم می دانید، مانند از دست دادن بخشی از خودتان خواهد بود. غیرمعمول نیست که احساس کنید معنی و هدف زندگی خود را از دست داده اید. حتی ممکن است احساس کنید قسمت عظیمی از خود را از دست داده اید. در واقع باید بدانید شما همان شخصی نخواهید بود که با همسر سابق خود بوده اید.

اما، اگر بیش از حد در آن احساس از دست دادن و فراموش کردن شخص مورد علاقه و هویت متزلزل غرق شوید، در نهایت به گذشته خود می چسبید و ناامیدانه تلاش می کنید تا رابطه را “درست” کنید تا بتوانید همسر سابق خود و خود را برگردانید. پذیرش هرچقدر که دشوار و دردناک باشد، باید آن قسمت از زندگی را رها کنید. این بخشی از گذشته است. بله سخت است اما شما می توانید آن را انجام دهید. شما می توانید برای ادامه زندگی خود گام های لازم را بردارید.

چگونه می توان از جدایی در این مرحله عبور کرد؟

کنار آمدن با شخصی رابطه زیادی با نحوه تفکر شما درباره جدایی، همسر سابق و حتی خودتان دارد. در نتیجه، هنگام حرکت در آب های گل آلود جدایی، باید به طور مداوم به خود یادآوری کنید که این یک روند است، نه یک مقصد. شما نه تنها باید با خود صبور باشید ، بلکه باید این زمان را نیز اختصاص دهید تا واقعاً به این فکر کنید که چه کسی هستید؟ همسر سایق شما چه کسی بوده است و چرا رابطه شما به نتیجه نرسیده است؟ یادگیری از این تجربه نه تنها شما را قدرتمند می کند، بلکه به شما کمک می کند تا بدانید در یک رابطه چه می خواهید و شاید دفعه بعدی موفقیت بیشتری داشته باشید. در ادامه این مقاله چند مرحله برای پردازش جدایی و ادامه زندگی وجود دارد.

وقت خود را صرف کنید.

بدست آوردن شرایط مناسب یک روند است. این چیزی نیست که بخواهید به خاطر آن عجله کنید. علاوه بر این ، شما باید به هر قیمتی از بازگشت دوستانه خودداری کنید. در حالی که بیرون رفتن بلافاصله پس از قطع رابطه ممکن است درد شما را ترمیم کند اما درمانی برای شما به همراه نخواهد داشت. از این رو بهترین کار این است که با احساسات خود روبرو شوید و یا روش های صادقانه و موثر با آن ها کنار بیایید. مطمئنا این روند برای شما سخت خواهد بود. پردازش احساسات و عواطف شما به زمان، انرژی و تلاش زیادی نیاز دارد. اما در آخر ارزش آن را خواهد داشت زیرا شما قوی تر و بهتر از گذشته خواهید شد..

به خود اجازه دهید تا احساسات را دریابید.

چگونه می توان فراموش کردن شخص مورد علاقه را پشت سر گذاشت؟

هیچ کس از تجربه درد لذت نمی برد. اما واقعیت این است که  شما باید به خود این اجازه را بدهید که درد را  احساس کنید. البته  اگر قصد بهبودی دارید. نادیده گرفتن احساسات خود، تظاهر به عدم وجود آن ها یا تلاش برای نوعی بی حس کردن آن ها به نوعی باعث بهبودی شما می شود. در مورد آسیب، درد و طردی که احساس می کنید صادق باشید. ناراحت بودن نباید همراه با احساسات شرمندگی باشد. قطع رابطه باعث ایجاد احساسات بسیار شدیدی می شود. فقط وقتی نگاهی صادقانه بیندازید که چگونه جدایی باعث احساس شما شده است، می توانید احساسات خود را به روشی سالم طی کنید. برای فراموش کردن شخص مورد علاقه این تکنیک را انجام دهید.

از دیگران کمک بخواهید.

به ندرت اتفاق می افتد که افراد تصمیم بگیرند که رابطه را همزمان قطع کنند. بنابراین، هنگامی که یک جدایی رخ می دهد، یک طرف معمولاً شوکه و آسیب دیده است. در نتیجه، این احساسات شوک، طرد شدن، صدمه دیدن و حتی خیانت می تواند به ویژه به تنهایی دشوار باشد. با دوستان خود در مورد احساس خود صحبت کنید. فقط مراقب باشید هر وقت صحبت می کنید به جدایی خود نپردازید.

یک دوست قابل توجه باشید و صمیمانه از زندگی آن ها نیز سوال کنید. اگر متوجه شدید که بیش از آن چیزی که دوست شما باید انتظار داشته باشد به پشتیبانی نیاز دارید ، صحبت با یک درمانگر، مشاور یا رهبر مذهبی را در نظر بگیرید. آن ها برای کمک به افراد در جهت جدائی از یکدیگر آموزش داده شده اند. شما می توانید در این زمینه به مشاوران مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

برای فراموش کردن شخص مورد علاقه همسر سابق خود را در رسانه های اجتماعی دنبال نکنید.

هیچ چیز بیشتر از سرکشی به همسر سابق خود در شبکه های اجتماعی، بازگشت شما را برطرف نخواهد کرد. هر وقت پستی را با چهره خندان آنها می بینید ، مانند این است که یک زخم را بر روی زخم های دیگر قرار می دهید. تمام درد های شما از ابتدا شروع می شود. بنابراین آن ها را در حساب های خود دنبال نکنید. حتی اگر وسوسه انگیز است که ببینید همسر قبلی شما چه کاری انجام می دهد، انجام یک وقفه مناسب برای روند بهبودی شما بهتر است. در این روند می توانید آرامش و آسایشی را حاصل کنید که ناشی از عدم دنبال کردن آن ها می شود.

برای فراموش کردن شخص مورد علاقه، صادقانه به رابطه تان نگاه کنید.

نگاهی عینی به واقعی بودن رابطه بیندازید. برای این کار، شما باید ایده آل کردن شخص سابق خود را متوقف کنید و دیگر به خاطرات و تجربیات گذشته نگاهی نداشته باشید. شاید طبیعی باشد که با عینک خوش بینی به گذشته خود نگاه کنید اما این روند به هیچ عنوان درست نمی باشد. به رابطه خود نگاهی صادقانه داشته باشید. می توانید با تهیه لیستی از تمام کار هایی که همسر سابق شما باعث آزار شما شده است، شروع کنید.

آنچه ممکن است کشف کنید این است که همسر سابق شما آنچنان که فکر می کردید عالی نبود. شاید شما در یک رابطه تحت سواستفاده عاطفی یا مالی قرار گرفته باشید. شاید همسر سابق شما دارای شرایط حسادت بوده است و شما را از این نظر آزار می داده است. مطمئن باشید به جای اینکه فقط روی چیزهای خوب تمرکز کنید، مواردی را به خود یادآوری می کنید.

مراقب خود باشید.

چگونه می توان فراموش کردن شخص مورد علاقه را پشت سر گذاشت؟

صرف این که شریک زندگی شما به یک رابطه خاتمه داده است، به این معنی نیست که شما بی لیاقت یا دوست داشتنی نیستید. در نتیجه، شما باید بر روی آنچه ممکن است اشتباه انجام داده اید تمرکز نکنید، بلکه در عوض بر آنچه می توانید انجام دهید تمرکز کنید تا در لحظه احساس بهتری داشته باشید.

این کار ممکن است به معنای وقت گذراندن در روز برای بهبود شرایط تان باشد. می توانید به سالن های ماساژ بروید، کتاب خوبی بخوانید یا از یک فنجان شکلات داغ لذت ببرید. در واقع باید این را کشف کنید که چه کسی هستید. اگر هویت شما کاملاً در روابط شما با همسر سابق گره خورده بود، اکنون زمان مناسبی برای کشف مجدد شخص شماست. دریابید که شما خارج از متن رابطه هستید. عجله در پر کردن خلائی که تجربه می کنید بدون اینکه بدانید شما چه کسی هستید و چه می خواهید، اشتباه بزرگی است.

برای فراموش کردن شخص مورد علاقه، عصبانیت و سرزنش را رها کنید.

نگه داشتن عصبانیت، کینه و سرزنش سالم نیست. درونت را خواهد خورد. در عوض، بر کنار گذاشتن خشم و سرزنش خود تمرکز کنید. به خود یادآوری کنید که بخشش فراموش کردن نیست. این مربوط به این است که خود را از گره خوردن با همسر  سابق خود آزاد کنید. وقتی عصبانیت و کینه خود را حفظ می کنید، یا اگر همسر سابق خود را مقصر جدایی می دانید، این احساسات شما را وادار به پیوستن می کند. در نتیجه، تمرکز خود را بر این بگذارید که خشم خود را کنار بگذارید و بازی سرزنش را متوقف کنید. درعوض، چشم خود را به آینده معطوف کنید و بر این نکته تمرکز کنید که می خواهید دفعه بعدی مسائل در زندگی شما متفاوت باشد.

منابع
.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا