چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم؟ روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد.

شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد. خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند.

در جهانی کامل، دوستی ها هرگز به پایان نمی رسند.

در جهانی کامل، دوستی ها هرگز به پایان نمی رسند. با این حال، جهان بسیار کامل نیست. موارد بسیاری وجود دارد که خاتمه یافتن دوستی نه تنها مناسب بلکه مهم تر از همه به خاطر سلامت روان، امنیت و رفاه فرد است. هرچه دوستی طولانی تر باشد، پایان دادن به آن چالش برانگیزتر خواهد بود. با این حال، در پایان روز، اگر یک دوستی ناسالم یا سمی شده باشد، فسخ آن و حرکت به جلو تقریباً همیشه بهترین اقدام است.

بیشتر افراد به طور غریزی می دانند که چه زمانی دوستی سمی شده است

چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم

اگر چه بیشتر افراد به طور غریزی می دانند که چه زمانی دوستی سمی شده است، اما معمولاً یک سری علائم و نشانه های هشدار دهنده وجود دارد. تأیید این علائم و برداشتن گام های مناسب به جلو باید اقدام بعدی در کشف سمیت دوستی باشد. برخی از قوی ترین شاخص های یک دوستی ناسالم به شرح زیر است: تمرکز شدید بر منفی نگری، عدم مراقبت یا احترام متقابل، زود عصبانیت، عدم تلاش برای برقراری ارتباط ، فقط صحبت کردن در مورد خود، عدم خوشبختی در مورد موفقیت یا پیروزی ها، و بی تفاوتی نسبت به احساسات.

نکته در ارتباط با این که چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم؟

حتی وقتی کسی بداند که دوستی برای سلامتی آن ها ناسالم شده است، خاتمه دوستانه می تواند یک کار دشوار باشد. با این حال، روش های زیر باید برای افرادی که در تلاشند رابطه خود را قطع کنند، مفید است.

صادقانه و موثر ارتباط برقرار کنید

نظر بوستل در این زمینه

به گفته بوستل، یکی از مهم ترین راههای فسخ دوستی برقراری ارتباط صادقانه و مثر است. کسی که احساس می کند جدا از دوست قبلی خود که به زودی دوست می شود بزرگ شده است، باید این را بیان کند و از آگاهی طرف مقابل اطمینان حاصل کند. این به معنای تحقیر حزب یا کوچک شمردن شخصیت یا خصوصیات شخصی آن ها نیست. با این حال، ارتباط صادقانه و موثر بیانگر خود است.

مهم نیست که شخصی در پایان دادن به دوستی چقدر دوستانه یا مودب باشد

واقعیت این است که مهم نیست که شخصی در پایان دادن به دوستی چقدر دوستانه یا مودب باشد ، گفتگو بعید است شاد و بی دغدغه باشد. بسته به ماهیت دوستی، فرد دیگر ممکن است پنهانی احساسات مشابه را داشته باشد، اما از بیان آن ها ترس داشته باشد. در این شرایط خاص، تصمیم متقابل برای جدایی راه ممکن است رخ دهد، اما به احتمال زیاد شخص مقابل شوکه شده یا حتی صدمه دیده است.

نمونه هایی از روش های درست و خاص برای پایان یک دوستی.

“احساس می کنم از هم جدا شده ایم”، “احساس نمی کنم دوستی ما سالم است” و “دوست دارم مدتی جدا از هم داشته باشیم” نمونه هایی از روش های درست و خاص برای پایان یک دوستی. افرادی که به دوستی خاتمه می دهند باید به طور کلی از اظهارات اتهامی مانند “هرگز به حرف های من گوش نمی دهید”، “خیلی منفی هستید” و “مرا پایین می آورید” پرهیز کنند. حتی اگر فردی چنین احساسی داشته باشد، به صدا درآوردن این احساسات در این موضوع به احتمال زیاد شخص مقابل را در حالت دفاعی قرار می دهد. تعاملات دوستانه بسیار دشوار است، اگر نه کاملاً غیرممکن، وقتی یک یا هر دو طرف احساس می کنند تحت حمله قرار گرفته اند.

به تدریج ارتباط را قطع کنید

چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم

بسیاری از افراد سوال می کنند که آیا به تدریج پایان دادن به ارتباط با یک دوست راهی دوستانه برای خاتمه دوستی است یا خیر. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که این روش نه تنها دوستانه بلکه مناسب نیز است. روش های مختلفی برای انتقال پیام وجود دارد. بعضی اوقات نشستن با یکی از دوستان و گفتن این که  وقت آن است که جدا شوید بهترین راه برای پایان دادن به رابطه است. در موارد دیگر، یک نوع ارتباط نرم و کمتر مستقیم می تواند به طور موثر دوستی را خاتمه دهد.

نکته ای در ارتباط با این که چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم؟

در نهایت، فردی که تصمیم به پایان دوستی می گیرد باید تعیین کند که آیا آن ها معتقدند که قطع تدریجی ارتباط مناسب است یا نه. افراد مختلف شخصیت های مختلفی دارند. شخصیت های مختلف در برابر اعمال و رفتارهای مختلف واکنش نشان می دهند. بعضی از دوستان قادر به دریافت این نکته هستند در حالی که دیگران به رویکرد مستقیم تری نیاز دارند.

پایان دوستی با نوشتن

مشابه قطع شدن تدریجی ارتباط ، خاتمه یافتن دوستی در نوشتن روشی است که همه آن را دوستانه نمی دانند. با این حال، تصمیم گیری مجدداً به عهده شخصی است که تصمیم به قطع رابطه گرفته است. در بیشتر موارد، مردم تمایل دارند که از شخصیت یک دوست ایده بگیرند. به همین ترتیب، آن ها تا حدی در مورد واکنش طرف مقابل در مورد پایان دوستی ایده دارند. بعضی از افراد آن را خوب می گیرند در حالی که دیگران نمی توانند.

همه با پایان یافتن دوستی رو در رو راحت نیستند

همه با پایان یافتن دوستی رو در رو راحت نیستند. برخی از افراد ممکن است در برقراری ارتباط از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا حتی از طریق رسانه های اجتماعی احساس بهتری داشته باشند. همه با این روش های ارتباطی موافق نخواهند بود، اما تصمیمی است که هر یک باید بگیرند. اگر روده کسی به او بگوید که دوستانه را در نوشتن، برخلاف شخص، خاتمه دهد، باید این غریزه را دنبال کرد.

پس از پایان دوستی چه کار کنیم

حتی پس از پایان دوستی با شرایط دوستانه، برخی از افراد ممکن است احساس بدی داشته باشند یا از احساسات یا افکار آن نگران باشند. دوست سابق با این حال، هر شخص مسئول خود است. این مهم و مهمتر از همه است. علاوه بر این، روابط و دوستی ها باید غنی کننده، نشاط آور و مثبت باشند. آن ها نباید تخلیه، استرس زا یا سمی باشند. احساس واقعی این که گویی دوستی باید فسخ شود و به خودی خود یک هشدار است. ما در ابتدا به این مطلب پرداختیم که چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم؟ اما باید بدانیم پس از اتمام آن چه کرد؟

تأثیرات نامطلوب دوستی های سمی را درک کنید

هر کس دوستانه ناسالم را خاتمه نمی دهد حتی وقتی می داند که باید. دلایل مرتبط با توجه به افراد درگیر و پویایی رابطه متفاوت است. برخی از افراد ممکن است احساس کنند که علی رغم سمی بودن این دوستی، چیزی از این دوستی به دست می آورند. دیگران ممکن است نگران عواقب اجتماعی فسخ دوستی باشند. افرادی که عزت نفس پایینی دارند، احتمال دارد که به دوستی های ناسالم ادامه دهند. آن ها ممکن است از تنها بودن بترسند و یا احساس عدم استحقاق روابط سالم و پاداش آور را دارند.

تأثیرات دوستی های سمی به خوبی مستند شده است

چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم

تأثیرات دوستی های سمی به خوبی مستند شده است. افرادی که خود را تحت این اتحاد های ناسالم قرار می دهند، احتمالاً دچار اضطراب، افسردگی، ضعف سیستم ایمنی، بیماری های گوارشی، فشار خون بالا، استرس و موارد دیگر می شوند. با این حال، پیامدهای نامطلوب دوستی های سمی فقط به آسیب های جسمی محدود نمی شود. عزت نفس فرد سرانجام قربانی یک دوستی سمی می شود که برای مدت طولانی ادامه دارد.

نکته در ارتباط با این که چگونه روابط را دوستانه به پایان برسانیم؟

هر فردی تحت تأثیر شرکتی قرار می گیرد که تحت تأثیر قرار می گیرد. در حالی که دوستان مثبت تمایل به تشویق و اعتلای ما دارند، همتایان منفی آن ها دلسرد کننده و خسته کننده هستند. افراد مسموم نیز به احتمال زیاد رفتارهای پرخطر یا حتی مجرمانه انجام می دهند. این در شرایط مناسب می تواند عواقب مادام العمر و غم انگیزی داشته باشد. ناراحتی موقتی از فسخ دوستی سمی تقریباً همیشه بهتر از عواقب جسمی، عاطفی، روانی و حتی قانونی است که می تواند با پایان نگرفتن رابطه اتفاق بیفتد.

بدانید چه موقع به مقامات مناسب اطلاع دهید

علی رغم بهترین نیت، خاتمه یافتن دوستی، حتی به صمیمانه ترین حالت، همیشه به خوبی پیش نمی رود. بعضی اوقات، تا وقتی شاهد رفتار آن ها در زمان خشم نیستیم، افراد را نمی شناسیم.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا