دوستی واقعی چیست؟

دوستی واقعی یکی از مهم ترین روابطی است که در زندگی همه ما حداقال برای یک بار هم که شده اتفاق می افتاد. دوستی تعاریف متفاوتی دارد و در کنار آن هم روان شناسی تعریف های به خصوص و قوانین خاصی در ارتباط با این زمینه گفته است. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. دوستی های سمی می تواند به شما آسیب بزند. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است.

پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکملهک باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دوستی واقعی چیست؟ صحبت کنیم.

دوستی به عنوان “رابطه محبت متقابل بین دو نفر” تعریف می شود.

دوستی به عنوان “رابطه محبت متقابل بین دو نفر” تعریف می شود. در حالی که این در ظاهر ساده به نظر می رسد، دوستی می تواند کاملاً پیچیده باشد. در حالی که دوستی واقعی نادر است و چیزی برای آن ارزشمند است، اما دوستان جعلی کاملا سمی هستند و باید از آن ها اجتناب شود. با این حال، گفتن تفاوت بین دوستی واقعی و ساختگی همیشه ساده نیست. افراد مختلف به دلایل مختلف به دنبال اتحاد با دیگران هستند. بعضی اوقات علایق مشترک عوامل محرک هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در موارد دیگر، پول، قدرت و سایر تأثیرات می تواند دیگران را وادار به ایجاد دوستی کند. در بیشتر موارد، دوستی های واقعی تمایل به مقاومت در برابر آزمایش زمان دارند، در حالی که دوستی های جعلی سرانجام منحل می شوند یا ناخوشایند پایان می یابند.

دوستی واقعی توضیح داده شده است

دوستی واقعی چیست؟

صادقانه بگویم، گفتن تفاوت بین دوستی درست یا دروغ می تواند زمان ببرد. با این حال، روانشناسی امروز مجموعه ای از صفات را توضیح می دهد که به طور کلی با دوستی واقعی همزمان هستند.

یکدلی

دوستان اصیل عموماً با یکدیگر همدلی نشان می دهند. همدلی به عنوان توانایی درک و تقسیم احساسات یک انسان دیگر تعریف می شود. به تعبیر غیر روحانی، قرار دادن شخص به جای شخص دیگری و درک دیدگاه او، همدلی را به همراه دارد. دوستان واقعی، خصوصاً در مواقع ضروری، همیشه همدلی نشان می دهند. این می تواند به معنای ارائه حمایت اخلاقی در مواقع سخت یا حتی فقط گوش دادن به دوستی باشد که ممکن است چیزی را پشت سر بگذارد.

نکته

کسی که به دنبال انگیزه نجس با دیگران است، به احتمال زیاد با همدلی برخورد خواهد کرد. این در بهترین حالت عدم صداقت و در بدترین حالت سوسیوپاتی یا سایکوپاتی را نشان می دهد.

امانت

به طور مشابه با همدلی، اعتمادپذیری یکی دیگر از نشانه های گویای یک دوست واقعی است. مسلم است که تشخیص آسان بودن یا نبودن کسی در مورد توسعه اولیه یک دوستی همیشه آسان نیست. با این حال، در نهایت زمان مشخص خواهد شد. هرچه بیشتر وقت خود را با کسی بگذرانید، بیشتر او را می شناسید. برداشتن چیزهای کوچک و مشاهده الگوهای رفتاری آسان تر می شود. یک دوست قابل اعتماد در مورد موضوعاتی که با اعتماد به نفس برای آن ها افشا می شود شایعه نمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها همچنین برای بدست آوردن چیزی که می خواهند یا تحقق انگیزه های باطل، دروغ نمی گویند و یا چیزهای غلطی ارائه نمی دهند. هیچ پایه ای برای دوستی بدون اعتماد وجود ندارد.

احترام متقابل

در درون هر دوستی واقعی، احترام متقابل همیشه وجود دارد. اگرچه ممکن است هر دو طرف همیشه چشم در چشم نداشته باشند، اما تحسین فرد چیزی است که در نهایت تفاوت ایجاد می کند. حتی بهترین و واقعی ترین دوستان نیز گاهی اختلاف خواهند داشت. همان طور که دوستان اغلب دارای علایق مشترک و سرگرمی های مشابه هستند، تقریباً همیشه گاهی اوقات اختلاف نظر وجود دارد. احترام یا عدم احترام آن، کسی که به دوست خود احترام می گذارد، غالباً تعیین می کند که هنگام برخورد چشم اندازهای متضاد با یکدیگر، چگونه رفتار می کنند.

تذکر مهم

کسی که هیچ احترامی ندارد، ممکن است منجر به توهین و شلاق شود. برعکس، دوستانی که به یکدیگر احترام می گذارند به طور کلی یکدیگر را می شنوند، حتی اگر در نهایت موافق باشند که مخالف باشند.

نگاه دقیق تر به دوستی واقعی و فرایند های مختلف آن

دوستی واقعی چیست؟

همدلی، امانت داری و احترام متقابل از جنبه های اصلی دوستی واقعی است. با این حال، اتحادهای واقعی عمیق تر از کیفیت های صرف هستند. Power of Positivity توضیح می دهد: چگونگی رفتار کسی با دیدن کسی که برنده، باخته، موفق می شود یا شکست می خورد، در مورد صداقت و صحت دوستی صحبت می کند. دوستان واقعی در گذر از اوقات خوب و بد زندگی خواهند کرد. آن ها با دیدن شخصی که از او مراقبت می کنند خوب عمل می کند، به طور پنهانی کینه نخواهند داشت. علاوه بر این، یک دوست واقعی وقتی می بیند شخصی در مسیری خطرناک قرار دارد، صحبت می کند و سعی در ارائه کمک دارد.

غرایز افراد یا احساسات درونی هر یک از آن ها نیز در دوستی نقش دارد

باور کنید یا نکنید، غرایز افراد یا احساسات درونی هر یک از آن ها نیز در دوستی نقش دارد. اکثر مردم به طور ذاتی می توانند حس کنند وقتی کسی آن چیزی که به نظر می رسد نیست. او می تواند بهترین وانمود کننده جهان باشد، اما اگر چیزی به راحتی احساس نمی شود، باید به این احساس توجه شود. وقتی در جمع دوستان واقعی هستید، احساس راحتی و آسودگی می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساسات غالباً ناخوشایند در معاملات یک فرد خاص تقریباً همیشه نشان دهنده یک مشکل است. مطالعات بی شماری تأثیرات مخرب بودن در شرکت ضعیف را اثبات کرده است. عاقلانه انتخاب کنید.

کمک هزینه برای سایر دوستی ها و روابط نشانه دیگری از یک دوست واقعی است.

کمک هزینه برای سایر دوستی ها و روابط نشانه دیگری از یک دوست واقعی است. اگرچه تصرف در عاشقانه های ناسالم بیشتر دیده می شود، اما افراد خاصی از نزدیکان خود می خواهند که تنها دوستشان باشند. اگر چه این ممکن است در ابتدا بی ضرر به نظر برسد، تصرف در مالکیت چیزی غیر از این است. واقعیت این است که دوستی های سالم بخشی از زندگی است. افرادی که با خود سالم و ایمن هستند، مجبور نمی شوند دوستان خود را از افراد دیگر جدا کنند. ارتباط و ایجاد دوستی با بیش از یک نفر امری طبیعی است. هر کسی که احساس متفاوتی دارد یا با شدت رفتار می کند به طور سریع، یا حتی به طور کلی از آن اجتناب کنید گاهی اوقات، بهتر است از این که  در کنار این افراد باشید آن ها را رد کنید.

دوستی و تعامل واقعی با دیگران

نحوه رفتار فرد درمورد افرادی که آن ها را دوست یا متحد می دانند بسیار گویا است. میزان تکان دهنده ای از افراد وجود دارند که قادر به درک این موضوع نیستند. به هر دلیلی، خواه نفس، ساده لوحی و غیره، مردم تمایل دارند که خود را به عنوان موارد استثنایی در نظر بگیرند. این دیدگاه به ندرت آنچنان که اکثر ما دوست داریم، دقیق باشد.

فرد یک رفتار را ممکن است در همه روابطش داشته باشد.

دوستی واقعی چیست؟

فردی که حرف ها را شایعه پراکنی می کند، یا در غیاب دوستانش از آن ها شکایت می کند، احتمالاً این رفتار را در همه دوستی هایش خواهد داشت. این تضمین نشده است، اما بسیار محتمل است. زمان راهی برای آشکار کردن رنگ ها و اهداف واقعی فرد دارد. این احتمال وجود دارد که اگر او در حضور شما یکی از دوستانشان را ناراحت کند، در غیاب شما احتمالاً حرف های زشت درباره شما خواهند زد. برخی شکایات یا ابراز نارضایتی واقعی هستند. برخی حتی معتبر هستند. هرکدام وظیفه دارند قضاوت کنند که آیا احساس می کنند عضوی از دوستی واقعی یا ساختگی هستند.

رفتار با دیگران یک استراتژی عالی در تعیین صداقت یک دوست است

رفتار با دیگران یک استراتژی عالی در تعیین صداقت یک دوست است. برداشت های خارج از منابع صحیح نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. گاهی اوقات، می توان به کسی یا چیزی خیلی نزدیک بود تا بتواند چیزها را عینی مشاهده کند یا موقعیت ها را ارزیابی کند. خوشبختانه، داشتن اعضای خانواده یا سایر دوستان می تواند تفاوت خوبی ایجاد کند. این افراد می توانند زبان بدن، رفتارها و احساسات روده ای خود را انتخاب کرده و به نتیجه برسند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که ادراک بیرونی همیشه بی خطر نیست. به دلایل زیادی، اعضای خانواده و سایر دوستان می توانند در ارزیابی دیگران تعصب داشته باشند.

 

منابع
betterhelp.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا