عادات یک دوستی واقعی متفاوت است

دوستی واقعی در افراد یعنی این که یک رابطه قوی در آن ها ایجاد می شود. صمیمیت و دوستی یکی از مهم ترین روابطی است که در زندگی همه ما حداقال برای یک بار هم که شده اتفاق می افتاد. دوستی تعاریف متفاوتی دارد و در کنار آن هم روان شناسی تعریف های به خصوص و قوانین خاصی در ارتباط با این زمینه گفته است. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است.

دوستی های سمی می تواند به شما آسیب بزند. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است.

زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکملهک باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادات یک دوستی واقعی متفاوت است، صحبت کنیم.

دوستی واقعی به عنوان “رابطه محبت متقابل بین دو نفر” تعریف می شود.

دوستی واقعی به عنوان “رابطه محبت متقابل بین دو نفر” تعریف می شود. در حالی که این در ظاهر ساده به نظر می رسد، دوستی می تواند کاملاً پیچیده باشد. در حالی که دوستی واقعی نادر است و چیزی برای آن ارزشمند است، اما دوستان جعلی کاملا سمی هستند و باید از آن ها اجتناب شود. با این حال، گفتن تفاوت بین دوستی واقعی و ساختگی همیشه ساده نیست. افراد مختلف به دلایل مختلف به دنبال اتحاد با دیگران هستند. بعضی اوقات علایق مشترک عوامل محرک هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

عادات یک دوستی واقعی متفاوت است

در موارد دیگر، پول، قدرت و سایر تأثیرات می تواند دیگران را وادار به ایجاد دوستی کند. در بیشتر موارد، دوستی های واقعی تمایل به مقاومت در برابر آزمایش زمان دارند، در حالی که دوستی های جعلی سرانجام منحل می شوند یا ناخوشایند پایان می یابند.

دوستی واقعی توضیح داده شده است

صادقانه بگویم، گفتن تفاوت بین دوستی درست یا دروغ می تواند زمان ببرد. با این حال، روانشناسی امروز مجموعه ای از صفات را توضیح می دهد که به طور کلی با دوستی واقعی همزمان هستند.

یکدلی

دوستان اصیل عموماً با یکدیگر همدلی نشان می دهند. همدلی به عنوان توانایی درک و تقسیم احساسات یک انسان دیگر تعریف می شود. به تعبیر غیر روحانی، قرار دادن شخص به جای شخص دیگری و درک دیدگاه او، همدلی را به همراه دارد. دوستان واقعی، خصوصاً در مواقع ضروری، همیشه همدلی نشان می دهند. این می تواند به معنای ارائه حمایت اخلاقی در مواقع سخت یا حتی فقط گوش دادن به دوستی باشد که ممکن است چیزی را پشت سر بگذارد.

نکته

کسی که به دنبال انگیزه نجس با دیگران است، به احتمال زیاد با همدلی برخورد خواهد کرد. این در بهترین حالت عدم صداقت و در بدترین حالت سوسیوپاتی یا سایکوپاتی را نشان می دهد.

امانت

به طور مشابه با همدلی، اعتمادپذیری یکی دیگر از نشانه های گویای یک دوست واقعی است. مسلم است که تشخیص آسان بودن یا نبودن کسی در مورد توسعه اولیه یک دوستی همیشه آسان نیست. با این حال، در نهایت زمان مشخص خواهد شد. هرچه بیشتر وقت خود را با کسی بگذرانید، بیشتر او را می شناسید. برداشتن چیزهای کوچک و مشاهده الگوهای رفتاری آسان تر می شود. یک دوست قابل اعتماد در مورد موضوعاتی که با اعتماد به نفس برای آن ها افشا می شود شایعه نمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

عادات یک دوستی واقعی متفاوت است

آن ها همچنین برای بدست آوردن چیزی که می خواهند یا تحقق انگیزه های باطل، دروغ نمی گویند و یا چیزهای غلطی ارائه نمی دهند. هیچ پایه ای برای دوستی بدون اعتماد وجود ندارد.

احترام متقابل

در درون هر دوستی واقعی، احترام متقابل همیشه وجود دارد. اگرچه ممکن است هر دو طرف همیشه چشم در چشم نداشته باشند، اما تحسین فرد چیزی است که در نهایت تفاوت ایجاد می کند. حتی بهترین و واقعی ترین دوستان نیز گاهی اختلاف خواهند داشت. همان طور که دوستان اغلب دارای علایق مشترک و سرگرمی های مشابه هستند، تقریباً همیشه گاهی اوقات اختلاف نظر وجود دارد. احترام یا عدم احترام آن، کسی که به دوست خود احترام می گذارد، غالباً تعیین می کند که هنگام برخورد چشم اندازهای متضاد با یکدیگر، چگونه رفتار می کنند.

عادات یک دوستی واقعی متفاوت است

همه ما به دنبال دوستی واقعی هستیم. این نوع ارتباط یک قدم بالاتر از دوستی معمولی است. این شامل افرادی می شود که می توانید به سادگی خودتان باشید – افرادی که می توانید به آن‌ها اعتماد کنید و به همان اندازه که شما به آن‌ها اهمیت می دهید از شما مراقبت می کنند. اما فهم اینکه کدام یک از دوستی های شما واقعی و طولانی مدت هستند می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، علائم بسیار واضحی وجود دارد که دوستان واقعی را از بقیه جدا می کند. در این‌جا چند کاری وجود دارد که یک دوستی واقعی به طور متفاوت انجام می دهد

آن‌ها باعث می شوند که کمتر استرس داشته باشید

هنگامی که با یک دوست واقعی به معاشرت می روید، احساس می کنید که استرس بلافاصله از شما خارج می شود. هر برخوردی که با آن‌ها داشته باشید، احساس عالی و حتی انرژی را در شما ایجاد می کند. در واقع، گذران وقت با  دوستان خوبی که برای شما مفید هستند، می تواند به شدت سطح تفکر مثبت و شادی شما را بهبود بخشد. به خصوص بعد از یا در طول رویدادها یا شرایط منفی. اساساً، اگر میل به گذراندن وقت با کسی در زمانی که نیاز به ملاقات دارید، دارید، این یک دوستی واقعی است.

نکته

اگر از ملاقات با دوست خود می ترسید زیرا همیشه احساس می کنید از او خسته شدید، ممکن است زمان آن باشد که دوستی را دوباره ارزیابی کنید. به خصوص اگر قبل، در طول و بعد از هر جلسه پاتوق احساس بدی دارید.

آن‌ها با شما صادق هستند

صداقت همیشه بهترین سیاست است و این در مورد دوستی ها نیز صدق می کند. یک دوست واقعی مطمئن می شود که هرگز شما را به روش های زیر فریب نمی دهد:

چاپلوسی دروغین

یک دوستی واقعی هرگز قرار نیست شما را به دروغ وادار کند. این بدان معنا نیست که آن‌ها حمایت نمی کنند. این فقط به این معنی است که می توانید روی آن‌ها حساب کنید که هرگز به شما دروغ نگویند. آن‌ها از شما در مورد چیزهای واقعی که در آن‌ها مهارت دارید تعریف می کنند – و فقط برای این که طرف خوب خود را بگیرید از شما چاپلوسی نمی کنند.

شایعات در مورد دوستی واقعی

یک دوست شایعات را در مورد شما شروع نمی کند و به شایعات در اطراف گوش نمی دهد. اگر فکر کنند اتفاقی قرار است بیفتد، به شما خواهند گفت؛ اگر کسی شایعه پراکنی کند، به آن شخص می گویند و به شما گزارش می دهند.

پوشش و حمایت از شما

یک دوست واقعی سعی نمی کند با انجام کار اشتباه، شما را ناراحت کند. آن‌ها می توانند به طرز عجیبی صادق باشند. آن‌ها همیشه آن‌چه را که باید بشنوید به شما می گویند، نه تنها آن‌چه را که می خواهید بشنوید – حتی اگر سخت باشد، حتی اگر دردناک باشد، و حتی اگر بدانند عصبانی خواهید شد.

خنجر زدن از پشت

اگر یک شخص در روابط دوستی واقعی با شما مشکلی داشته باشد، به شما می گوید. از شما به همه کسانی که می شناسید شکایت نمی کنند تا بتوانند جایگاه بالایی را به دست آورند. آن‌ها به شما احترام می گذارند و هرگز آبروی شما را خدشه دار نمی کنند.

آن‌ها نسبت به سایر دوستان شما حسادت نمی کنند

حسادت در هیچ نوع رابطه سالم – چه افلاطونی، چه دوستانه یا غیر آن- جایی ندارد. این احساسات ناشی از ناامنی است و می تواند یک دوستی را به پایین بکشاند. در یک دوستی که یک دوستی واقعی نیست، همراه شما به طرز عجیبی نسبت به شما احساس مالکیت می کند. وقتی با افراد دیگر معاشرت می کنید، آن را شخصی می گیرند و وقتی دوستان دیگری پیدا می کنید ناراحت می شوند. حتی اگر سرگرمی هایی را انتخاب کنید که زمان وقت گذرانی با آن‌ها را کاهش می دهد، ممکن است عصبانی شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از افراد نسبت به دوستان دوست خود حسادت می کنند. اما اجازه نمی دهند که آن‌ها را تحت سلطه خود درآورد. در عوض، آن‌ها از خود می پرسند که چرا چنین احساسی دارند و قبل از اینکه قدمی برای غلبه بر آن بردارند، تشخیص می دهند که این یک احساس منفی است.

آن‌ها در یک دوستی واقعی شما را بهتر از دیگران می شناسند

دوست واقعی کسی است که می توانید به او اعتماد کنید و هرگز از چیزهایی که به او می گویید علیه شما استفاده نمی کند. آن‌ها می دانند:

  • عمیق ترین رازها
  • حرکات ناخواسته
  • بدترین عیب ها
  • ویژگی های شخصیتی
  • زندگی عاشقانه
  • لحظات شرم آور

اساساً، یک دوست واقعی شما را بهتر از هر کس دیگری می شناسد و حتی ممکن است شما را بهتر از خودتان بشناسد. آن‌ها جنبه‌های منفی، جنبه‌های مثبت، جنبه‌های عجیب و غریب شما و هر چیز دیگری را در این بین می‌دانند – و شما به آن‌ها اعتماد می‌کنید.

نکته

این کسی است که می داند شما واقعاً چه کسی هستید و برای شما ارزش قائل است. این واقعاً چیز باارزشی است که باید آن را ارزشمند دانست.

وقتی شما موفق می شوید واقعاً خوشحال می شوند

عدم ارتباط در راستای دوستی واقعی، وقتی در زندگی خوب عمل کنید، تلخ می شود. آن‌ها ممکن است در تبریک به شما مشکل داشته باشند، حتی اگر تمام تلاش خود را بکنند. این کار باعث می شود تا از این طریق خوشحال شوند. بخشی از آن‌ها نسبت به آن‌چه شما آرزو دارید حسادت می کنند و این ناامنی آن‌ها را از یک دوست واقعی جدا می کند.

از سوی دیگر، کسی که نمی تواند برای جشن گرفتن هر موفقیتی که به دست آوردید صبر کند، دوستی است که می توانید روی او حساب کنید. وقتی ترفیع شغلی دریافت کردید همراه شما خوشحال خواهند شد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا