چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

زمانی که نامی از آزار و اذیت یا زورگویی می آید، بیشتر مردم به به این فکر می کنند که بچه ها در زمین بازی یا مدرسه نسبت به هم مشکل ایجاد می کنند. نمی توان انکار کرد که بسیاری از کودکان حتی در سنین بسیار پایین نیز در معرض زورگویی قرار دارند. با این حال، قلدری به طور متقابل منحصر به کودکان یا کودکی نیست. بسیاری از بزرگسالان سایر بزرگسالان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و به همان اندازه بزرگسالانی نیز هستند که در محدوده سنی خود در معرض آزار و اذیت قرار می گیرند. در سالهای اخیر، قلدری بزرگسالان بیشتر مورد توجه رسانه های جریان اصلی قرار گرفته است. اما سوال این است که چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

شکی نیست که آزار و اذیت بزرگسالان بسیار واقعی و حتی شایع است. با این حال، قبل از اینکه کسی یاد بگیرد چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کند، ابتدا باید ماهیت آزار و اذیت بزرگسالان، نحوه کارکرد آن و عموماً نکاتی از آن را بفهمد.

مرور آزار و اذیت بزرگسالان

قلدری بزرگسالان ذاتاً سمی و موذی در همه محیط ها و هر نوع اشکالی است. درک مقوله های زورگویی بزرگسالان و نحوه عملکرد آنها برای درک دلایل اساسی و سایر عوامل ضروری است. بزرگسالانی که به آزار و اذیت می پردازند بیشتر به غیر از جسمی این کار را انجام می دهند. با این حال، مواردی وجود دارد که سو استفاده جسمی و قلدری اتفاق می افتد. به طور معمول، در دنیای آزار و اذیت بزرگسالان، مرتکبان در گروه های خاصی قرار می گیرند.

انواع زورگویی در بزرگسالان

چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

در این بخش مهم ترین انواع مختلف زورگویی در بزرگسالی را بیان می کنیم. اولین و مهم ترین نکات در زمینه قلدری و زورگویی خوشیفتگی است. خودشیفته هایی که زورگویی به بزرگسالان دیگر را انتخاب می کنند، این کار را انجام می دهند زیرا فاقد همدلی یا ترس از عواقب نامطلوب هستند. علاوه بر این، آنها به طور کلی با مشکلات عزت نفس دست و پنجه نرم می کنند، از این رو مجبور می شوند که به طور مداوم دیگران را بدنام کنند. افرادی که واقعاً خودشان را دوست دارند برای احساس برتری لازم نیست دیگران را اذیت کنند. خودشیفتگان سعی خواهند کرد تا ثابت کنند که چقدر امنیت دارند، هرچند بدرفتاری آنها با دیگران هربار گویای اهمیت است. اما باید بدانیم که چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

آزار و اذیت های کنترل نشده

زورگویان بزرگسال تکانشی تمایل به آزار و اذیت پراکنده و کنترل نشده دارند. گاهی اوقات این نوع قلدری زمانی اتفاق می افتد که مرتکب تحت استرس باشد یا زمان سختی را سپری کند. در حالی که قلدری تکانشی به طور معمول برنامه ریزی شده یا از پیش برنامه ریزی نشده است، اما این امر آن را معذور نمی داند. گذر از چالش های زندگی به کسی حق نمی دهد که به دیگران آزار برساند یا به زورگویی بپردازد. اقدامات قلدرهای بزرگسال تکان دهنده به همان اندازه قلدرهای بزرگسال که در گروه های دیگر قرار می گیرند خطرناک است.

آزار و اذیت های فیزیکی

همانطور که از نامش پیداست، قلدرهای بزرگسال فیزیکی قلدری می کنند که شامل اعمال جسمی و تماس است. قلدرهای جسمی معمولاً به افراد ضربه می زنند، سیلی می زنند، مشت می زنند، لگد می زنند یا در غیر این صورت به آنها حمله می كنند. آنها همچنین ممکن است به دنبال کردن، سرقت یا تخریب اموال شخصی فرد بپردازند. بسیاری از قلدرهای بزرگسال فیزیکی نیز تهدید می کنند که به هدف خود یا افرادی که هدفشان با آنها ارتباط دارد آسیب برسانند. قلدرهایی از این دست ممکن است مسائل خشم یا انواع مختلفی از مسائل جدی روانی را تجربه کنند.

زورگویی ها و قلدری های کلامی

قلدرهای بزرگسال کلامی معمولاً از کلمات خود برای تحقیر مردم استفاده می کنند. مهم این است که تأثیرات قلدری کلامی به حداکثر نرسد، زیرا این تأثیرات ملموس نیستند. کلمات بسیار قدرتمند هستند و می توانند اعتبار، شغل، ارزش شخصی درونی و چیزهای دیگری را که ممکن است شخصی برای خود داشته باشد از بین ببرد. مقدار قابل توجهی از زورگویان بزرگسال کلامی شایعات را منتشر می کنند، در پشت سر دیگران شایعه می کنند و در غیر این صورت از کلمات ناپسند و آزار دهنده استفاده می کنند.

چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

هر زمان که در معرض آزار و اذیت بزرگسالان قرار گرفتید، ممکن است شرایط برای تان چالش برانگیز و ناراحت کننده باشد. با این حال، دانستن راه هایی برای موفقیت در غلبه بر زخم های قلدر می تواند به شما در یادگیری، رشد و تجربه سطح بالاتری از اعتماد به نفس کمک کند. وقتی خود را در این شرایط قرار می دهید، یکی از مهمترین موارد این است که ترس از زورگویی و قلدری را نشان ندهید.

قلدرها ترس را از بین می برند و آنها را ترغیب می کند که رفتار بد خود را ادامه دهند. هنگامی که شما قلدری را تجربه می کنید، اطمینان از اینکه با افراد دیگر در ارتباط هستید نیز کاملاً ضروری است. قلدرها به طور کلی افراد منزوی را به عنوان اهداف آسان تری که سیستم پشتیبانی کمتری برای مقابله با آنها دارند، می دانند. وجود افرادی در گوشه و کنار شما می تواند احساس تنهایی کمتری داشته باشد و اطمینان حاصل کند که دیگران از وضعیت شما آگاه هستند.

اعتماد به نفس و یک سیستم پشتیبانی

برخلاف تصور عموم، صرفاً نادیده گرفتن یک زورگو، آنها را ترغیب نمی کند که دست از کاری که می کشند بردارند. در حقیقت، انواع مختلف قلدرهای بزرگسال اغلب نادیده گرفته شدن را نشانه ضعف می دانند و آنها را به ادامه کار ترغیب می کند. از بیان و گزارش شخصی که شما را اذیت می کند نترسید. این کار در پاسخ به این سوال که چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم کمک بسیاری به شما می کند.

مدیریت زورگویی به عنوان یک تماشاچی

اگر اتفاقاً نظاره گر زورگویی بزرگسالان باشید، می تواند شما را در موقعیت بسیار دشواری قرار دهد. بسته به این که آزارگر، فرد مورد آزار و اذیت فرد یا هر دو را بشناسید، ممکن است نگران عواقب احتمالی هرگونه اقدام باشید. نحوه برخورد با قلدری به عنوان یک تماشاگر مسئله ای از نظر شخصیت و صداقت است. حتی اگر از مقابله با زورگو احساس راحتی نمی کنید، باز هم اقدامات دیگری وجود دارد که می توانید غیر از نادیده گرفتن آن یا تبدیل شدن به یک قلدر ثانویه بزرگسال، آنها را انجام دهید.

برقراری ارتباط با شخصی که با اعتماد به نفس مورد آزار و اذیت قرار گرفته است یکی از راه های ایجاد تأثیر مثبت است. بسیاری از افرادی که آزار و اذیت را تجربه می کنند، احساس تنهایی می کنند یا در غیر این صورت از دیگران بیگانه هستند که می توانند در صورت نیاز بیشتر از آنها حمایت کنند. اطلاع دادن به آن شخص که تنها نیستند می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند حتی اگر به نظر شما جزئی باشد. شما هرگز تفاوتی که حمایت یا تشویق می تواند در زندگی کسی ایجاد کند را نمی دانید.

در نهایت، یکی از بهترین راه های مقابله با زورگویی بزرگسالان به عنوان یک تماشاگر، گزارش این حادثه است. بسته به شرایط، شما ممکن است بتوانید به صورت ناشناس گزارش دهید، اما مطمئناً در صورت بروز آزار و اذیت بزرگسالان، موضوع را به مقام بالاتر منتقل کنید. قلدرها معمولاً رفتار بد آشکار خود را متوقف نمی کنند مگر اینکه مجبور به این کار شوند. گزارش وضعیت باعث می شود که شما به عنوان یک شخص احساس بهتری داشته باشید. همچنین به زندگی فردی که تحت آزار و اذیت بزرگسالان قرار دارد کمک خواهد کرد.

اگر قلدری و زورگویی می کنید، رفتار خود را بدانید

چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟

سوال اصلی ما این است که چگونه با آزار و اذیت بزرگسالان مقابله کنیم؟ اما اگر خود آزار می دهید چه؟ اگر اتفاقاً عامل آزار و اذیت بزرگسالان هستید، برای شما بسیار مهم است که بدانید کاری که انجام می دهید درست نیست. صرف نظر از دلایل یا انگیزه های شما، هدف قرار دادن شخصی و بدرفتاری با او هرگز یک اقدام مناسب نیست. کاری که شما انجام می دهید آسیب رساندن به یک انسان دیگر است.

اگر به شخصی قلدری می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فوراً کار خود را متوقف کنید. اجبار به اذیت و آزار دیگران بسیار آزار دهنده و مشکل دار است. این می تواند نشانه یک مسئله حل نشده، اساسی یا مشکلی باشد که در زندگی شخصی شما اتفاق می افتد. صرف نظر از مشکل، قلدر بزرگسال شدن هرگز مطلوب و قابل قبول نیست. به همین دلیل، ممکن است فکر کنید که با یک درمانگر حرفه ای کار کنید. یک درمانگر بهداشت روان می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک فرد خوب شوید و از عهده مشکلات خود برآیید که ممکن است باعث دیگران شود.

درمان تلفنی با مرکز مشاوره همکده

چه با زورگویی بزرگسالان روبرو باشید و چه با چالش های دیگری در زندگی ، متوجه خواهید شد که ثبت نام برای درمان تلفنی می تواند کمک کند. یکی از بزرگترین امتیازات مشاوره تلفمی روان شناسی این است که فارغ از اینکه کی هستید یا در کجای زندگی خود می توانید یک متخصص واجد شرایط و دلسوز در کنار خود داشته باشید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا