چگونه مرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب کنید

انتخاب کردن شریکی برای زندگی یک تصمیم بزرگ است و باید دقت داشته باشید که این تصمیم را سرسری نگیرید. جهت انتخاب مرد مناسبی برای ازدواج  سوالات زیادی دارید و پیش خودتان ارزیابی می کنید که چه می خواهید. نقش خود و مسئولیت هایتان را در این بین شناخته تا بتوانید رابطه ای شاد داشته باشید و بدانید درست کردن رابطه ی شادی که می خواهید تا حدودی به خودتان بستگی دارد. با شخصیتی که دارید احساس راحتی کرده و سعی کنید هر چیزی که در خانواده دارید را با هم شریک شود. در مورد تفاوت هایتان با هم صحبت کرده و ببینید در صورتی که باهم ازدواج کنید ممکن است با چه مشکلات بزرگی مواجه گردید.

جهت انتخاب مرد مناسبی برای ازدواج، نیازهای خود را در نظر بگیرید.

  • از خودتان بپرسید چه می خواهید.

در مورد خصوصیاتی که در مرد رویایی خود می خواهید فکر کنید. از خودتان بپرسید چه خصوصیاتی در یک مرد از نظر شما قابل تحسین است و چطور می خواهید از زمانی که در کنار هم می گذرانید لذت ببرید. شاید بخواهید برای خودتان لیستی از چیزهایی را تهیه کنید که برای شما قابل تحسین هستند و لیستی از چیزهایی که می خواهید برای ان ها تلاش کنید، مانند بچه هایتان یا دین شما. در مورد اینکه دوست دارید آینده ی خود را در کنار چه مردی بسازید کمی فکر کنید.

اگر در حال حاضر با فردی رابطه دارید با خودتان صادق بوده و ببیندی آیا واقعا در مورد این رابطه حس خوبی دارید یا تنها منتظر هستید که اتفاق جالب تر و تازه تری در این رابطه بیفتد.

  • نسبت به شخصیتی که دارید احساس راحتی داشته باشید.

قبل از اینکه ازدواج کنید باید مطمئن باشید در موقعیتی قرار دارید که در آن نسبت به شخصیت خود احساس راحتی می کنید. باید بهترین خصوصیات خود را شناخته و بدانید چه چیزهایی را در خودتان می توانید بهتر کنید. زمانی که مردی را برای ازدواج انتخاب می کنید باید فردی باشد که در کنار او بتوانید شخصیت طبیعی و واقعی خود را داشته باشید. به دنبال کسی باشید که بهترین ها را در شما نمودار می سازد، مانند مهربانی و شوخ طبعی. شما نباید در کنار او حس کنید نیاز است خودتان را تغییر دهید تا بتوانید به اندازه ی کافی خوب باشید.

باید برای بیان آزادانه ی افکار و احساسات خود برای این فرد احساس راحتی داشته باشید بدون اینکه از قضاوت ها یا تمسخر کردن او بترسید.

اگر حس می کنید برای اینکه فرد دیگری باشید یا رفتار خاصی را از خود نشان دهید تا توجه او را به خود جلب کنید تحت فشار هستید این یک نشانه ی بد خواهد بود.

باید اطمینان یابید که برای یک رابطه ی دوطرفه اماده هستید. باید پیش خودتان ارزیابی کنید که در این مرحله از زندگی خود کجا قرار دارید. آیا حالا برای ازدواج کردن اماده اید؟ در چند سال آینده چطور؟ یا فکر می کنید چیزهایی وجود دارد که بخواهید قبل از ازدواج کردن به ان ها برسید؟ آیا به اندازه ی کافی می دانید که از ازدواج خود چه می خواهید؟

  • جهت انتخاب مرد مناسبی برای ازدواج، خودتان را در اولویت بگذارید.

در مورد اهداف خود فکر کرده و ببینید از زندگی تان چه می خواهید. سپس از خودتان بپرسید ایا این فرد می تواند از شما حمایت کرده و بخشی از زندگی شما باشد. مردی که با او ازدواج می کنید باید فردی باشد که به رشد شما کمک کرده و باعث می شود در تمام زمینه ها فرد بهتری شوید. برای مثال اگر دوست دارید در کشور دیگری زندگی کنید مردی را پیدا کنید که از شما حمایت می کند یا در طول این مسیر همراه شما خواهد بود.

مردی را پیدا کنید که از شما حمایت می کند و شما را تشویق به دنبال کردن علایق و رویاهایتان خواهد کرد.

  • باید بدانید آیا او قصد ازدواج کردن دارد یا نه.

از پرسیدن این سوال از او نترسید و به خاطر ترس از پاسخ سوال خود را برای بعد نگذارید. این سوال اهمیت زیادی دارد. اگر شما برای ازدواج کردن جدی هستید باید بدانید آیا فردی که با او رابطه دارید نیز با شما نیت یکسانی دارد یا نه.

جهت انتخاب مرد مناسبی برای ازدواج، به موضوعات کاربردی زیر توجه کنید

  • سازگاری خود با هم را مقایسه کنید.

زمانی که صحبت از سازگاری و هماهنگی می رسد مهم ترین چیزی این است که به عنوان یک واحد باهم احساسات مشابهی داشته باشید. برای مثال بخواهید زمان تفریح خود را به شکل مشابهی بگذرانید، یک سرگرمی مشترک داشته یا از باهم بودن لذت ببرید. زمانی که در مورد همسر خود فکر می کنید ببینید برای ارتباط داشتن با او به دنبال چه چیزهایی هستید.

مثلا اگر هردو دوست دارید در جای خاصی زندگی کنید و یا اینکه هردو بچه دارید، باید مطمئن باشید حداقل یک چیزی وجود دارد که بتوانید از طریق آن باهم در ارتباط باشید. شاید باورهای مشترک شما را کنار هم نگه می دارد یا اینکه شما هردو برای خانواده ارزش قائلید.

  • در روش بحث کردن و اختلافهای موجود بین هر دوی شما، سبک های مشترکی داشته باشید.

هر فردی در رابطه سبک متفاوتی را برای رسیدگی به مشکلات دارد. برخی افراد عصبانی شده و فریاد می زنند، برخی دیگر از این کار اجتناب کرده و برخی دیگر به محض بروز مشکلات خودشان ان ها را مدیریت می کنند. اینکه شما و او چه سبکی دارید تا حدود مهم است، اما مهم تر از آن این است که سبکی مشابه هم داشته باشید.

در مورد واکنش هایی که دارید مردی را پیدا کنید که سبکی شبیه به شما داشته و یا مکمل سبک شما باشد. حتی اگر سبک برخورد او متفاوت با شماست باید هردو برای حل مشکلات تلاش کنید.

حل کردن اختلافات می تواند به شما کمک کند بهتر یکدیگر را درک کرده و نسبت به هم رنجش و کینه ای نداشته باشید.

  • در مورد اختلاف های مذهبی با هم صحبت کنید.

اگر دین و مذهب اهمیت زیادی برای شما دارد باید شریکی را پیدا کنید که باورها و عقایدی مشابه با شما دارد. ازدواج کردن با فردی که باورهای مذهبی متفاوتی از شما دارد می تواند روی رابطه ی شما اثر گذاشته و باعث بروز مشکلاتی در آینده شود، در نتیجه باید فکر کنید این اختلافات می توانند چه تاثیری روی ازدواج و خانواده ی شما در آینده می گذارند. اگر برای شما و خانواده تان داشتن باورهای مذهبی مشابه با شما اهمیت زیادی دارد باید از او بپرسید ایا می تواند شبیه به شما شود و یا از او جدا شوید. باید راحت بگویید که اختلاف های مذهبی چه تاثیری روی رابطه ی شما و فرزندانتان در آینده خواهد گذاشت.

باید زمینه ی مشترکی را در باورها یا ارزش ها باهم پیدا کنید. یاد بگیرید شما نیز دین او را پذیزفته و در مورد آن چیزهایی را بیاموزید.

  • در مورد مسائل مالی با هم صحبت کنید.

باید بدانید نسبت به پول چه دیدگاهی دارید و مردی را پیدا کنید که دیدگاهش شبیه به شما باشد. اگر دوست دارید پس انداز خوبی داشته باشید و پولتان را جمع کنید باید کسی را پیدا کنید که باورهایی مشابه شما داشته باشید. پول یکی از مشکلات بزرگ در روابط است و منبع اصلی اختلافات در یک رابطه ی ازدواج می باشد، بنابراین باید از همان ابتدا فردی را انتخاب کنید که عاداتی شبیه به شما دارد.

باید ببینید آیا شما دو نفر می خواهید حساب های بانکی جداگانه ای را داشته باشید یا حساب مشترک را ترجیح می دهید. باید برنامه ای برای بدهی ها، ایجاد پس انداز و تقسیم پول داشته باشید.

  • روابطی را در خانواده ایجاد کنید.

باید نقش خانواده در روابط آینده را در نظر بگیرید. اگر می خواهید بعدا رابطه ی زیادی با خانواده ی خود داشته باشید باید مردی را انتخاب کنید که ارزش های خانوادگی مشابهی با شما دارد. برخی افراد دوست دارند رابطه ی کمی با خانواده ی همسر خود داشته باشند و برخی دیگر ترجیح می دهند بیشتر زمان را در کنار هم سپری کنند. در حالت ایده آل شما دوست دارید در خانواده ی او پذیرفته شده و او نیز احساسی مشابه شما داشته باشد.

اگر رابطه ی خیلی خوبی با خانواده ی خود ندارید و می خواهید در آینده با خانواده ی همسرتان ارتباط داشته باشید به دنبال مردی باشید که در نزدیکی خانواده اش زندگی می کند و رابطه ی خوبی با پدر و مادر و خواهر و برادرهایش دارد.

  • ببینید آیا از نظر عاطفی در کنار شما حضور دارد یا نه.

باید مطمئن باشید که از نظر عاطفی رابطه ی خوبی باهم دارید. شما نباید محبت او را برای خود گدایی کنید، نباید هیچوقت حس کنید در لیست افرادی که می خواهد با ان ها وقت بگذراند در انتها قرار دارید. باید حس کنید توجه لازم را از او دریافت می کنید و از نظر عاطفی با هم رابطه ی خوبی دارید.

  • به رابطه ی او با دوستان و خانواده اش نگاه کنید.

در مورد روابط او با دوستان و اعضای خانواده خود صحبت کنید. به دنبال مردی باشید که می تواند روابطی طولانی مدت داشته و دوستانی قدیمی دارد. ببینید چطور اختلاف ها را مدیریت می کند، حمایت خود را نشان می دهد و با افرادی که دوست دارد همراه می گردد.

اگر در روابط خود تنش ها و اختلافات زیادی دارد یا ارتباط خود با دوستان و اعضای خانواده اش را قطع کرده است از او بپرسید چه چیزی باعث این کارها شده و چرا این اتفاقات بار تکرار شده اند.

  • برای تغییر کردن با هم اماده باشید.

فردی که با او ازدواج می کنید شاید در 5، 10 یا 50 سال دیگر همین طور نباشد. هردو شما تغییر خواهید کرد بنابراین خودتان را آماده کنید. هردو شما به احتمال زیاد از نظر فیزیکی، روانی و عاطفی تغییر خواهید کرد. اگر صاحب فرزند شده یا تغییرات مهمی را در زندگی تجربه کردید، آن را هدفی برای تغییر کردن در کنار هم بگذارید.

اگر به دنبال مرد مناسبی برای زندگی می گردید ببینید آیا او می تواند در مقابل تغییرات انعطاف پذیر باشد و در این جریان با شما همراه شده و از شما دور نخواهد شد. دقت کنید چطور به تغییرات در زندگی خود واکنش نشان می دهد و از خودتان بپرسید در طولانی مدت چطور خواهد بود.

  • مسئولیت بپذیرید.

جهت انتخاب مرد مناسبی برای ازدواج، باید خودتان نیز برای همسر آینده تان شریک خوبی باشید. کار ساده ای است که برای اشتباهات در رابطه بخواهید فرد دیگری را سرزنش کنید. با این وجود شما نمی توانید کسی را تغییر دهید و تنها می خواهید خودتان را عوض کنید. اگر تنها بخواهید فردی را درست یا غلط بخوانید نقش خود در رابطه را نادیده خواهید گرفت. شما خودتان به تنهایی مسئول رابطه ای هستید که می خواستید.

 

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا