چگونه یک خانم دوست داشتنی باشیم؟

چگونه یک خانم دوست داشتنی باشیم؟

چگونه یک خانم دوست داشتنی باشیم؟ کسی هست که دوست نداشته باشد یک انسان دوست داشتنی باشد؟ گاهی به نظر می رسد دوست داشتنی، با کلاس و خاص بودن تنها مختص یک خانم است. اما اصلا اینطور نیست! شما به دوست داشتنی بودن بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید نزدیک هستید. با رعایت چند نکته ی کوچک می توانید بدون هیچ تلاش زیادی دوست داشتنی بودن خودتان را بی نهایت زیاد کنید.

کمی با فکر باشید.

یک فرد دوست داشتنی قلب مهربان و نرم دارد. او با دیگران همدلی کرده و می داند افراد دیگر چه حسی دارند و چطور می تواند به آن ها کمک کند. در اینجا دو نکته آورده شده است که در ابتدای این راه باید در نظر داشته باشید:

  • دفعه ی بعدی که با کسی گفتگو داشتید از او حالش را بپرسید.اما وقتی می خواهید این حرف را بزنید آن را طوری نگویید که به نظر برسد منظورتان سلام کردن عادی است. به او نگاه کرده و بگویید ” حالت چطور است؟ ” و وقتی به شما پاسخ داد به او گوش دهید. ببینید مکالمه ی شما تفاوتی با مکالمات عادی دیگرتان نداشته است؟
  • به دو چیزی فکر کنید که می توانید در حال حاضر انجام دهید اما کنار گذاشته اید و می تواند باعث شود دیگران لبخند به لب بیاورند. مثلا یک ایمیل به دختر عمویتان که مدتی است با هم صحبت نکرده اید؟ تمیز کردن ظرف ها به جای هم اتاقی تان که مشغله ی زیادی دارد؟ کارهای زیادی هستند، آن ها را انجام دهید.

خودتان را دوست داشته باشید.

ریشه ی لغت دوست داشتنی از کلمه ی عشق و دوست داشتن آمده است. اگر دائما نگران این باشید که دیگران نسبت به شما چه حسی دارند و به نوعی احساس عدم امنیت کنید، به سختی می توانید تبدیل به فردی دوست داشتنی شوید. اگر در این فکر باشید که در این جهان کسی شما را نمی پذیرد دیگر فضایی برای مهربانی و درک عشق خود نخواهید داشت.

خود واقعی تان باشید.

اگر خودتان نباشید نمی توانید یک فرد دوست داشتنی شوید. شما تنها نسخه ی دوست داشتنی از فرد دیگری خواهید بود اما خودتان کسی نمی شوید که دیگران دوستش دارند. و در حالی که شما خودتان خوب هستید چرا خودتان را با تلاش برای تبدیل شدن به فردی دیگر اذیت می کنید؟ فرد دیگری بودن درست برابر است با دوست داشتنی نبودن.

  • گاهی برای شما سخت است که درک کنید کجا قرار دارید و از کجا باید شروع کنید. چند ثانیه نشسته و با خودتان در مورد این فکر کنید که چرا می خواهید دوست داشتنی باشید و این برای شما چه معنایی دارد؟ آیا می خواهید دوست داشتنی باشید تا دیگران شما را دوست داشته باشند؟ تا مردان جذب شما شوند؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است. این حالت ایده آل است. باید بخواهید برای خودتان دوست داشتنی شوید.

کمی روی غرور خود کنترل داشته باشید.

شاید فکر می کردید فردی عالی هستید اما بعد از خواندن این مقاله و عمل کردن به آن حس می کنید زیاد دوست داشتنی شده اید. اما به این معنا نیست که نباید کمی متواضع باشید. در حقیقت مغرور بودن و دوست داشتنی بودن هردو باهم متضاد هستند. شما نمی توانید هردو این خصلت ها را همراه با هم داشته باشید. دختری که دوست داشتنی است می داند همه ی افراد هم سطح او هستند، هرکس چیزی دارد که او ندارد.

  • اگر شما شخصیت واقعی خود را داشته، از کسی تقلید نکرده و با ملاحظه هستید نیازی نیست نگران غرور باشید. اگر زیاد از این وضعیت مطمئن نیستید به مکالمات خود فکر کنید. چقدر حرف هایتان را به خودتان می کشانید؟ آیا می خواهید بر دیگران مسلط باشید؟ چقدر پیش می آید حس کرده باشید کسی را قضاوت کرده اید؟ این ها چیزهایی هستند که باید به آن فکر کنید.

کمی برنامه ریزی و نظم داشته باشید.

یک فرد دوست داشتنی می داند چطور کارهایش را باهم انجام دهد. او می داند چه زمانی نیاز است سخت کار کند، او برنامه ریزی خوبی دارد. یک دختر دوست داشتنی در محیط کثیفی زندگی نمی کند. در کدام بخش های زندگی تان نیاز به کمی مرتب بودن و نظافت بیشتر دارید؟

  • نگاهی به اتاقتان بیندازید، می توانید کمی مرتب تر کنید؟
  • آیا مرتبا کارهایتان را عقب می اندازید؟ چه چیی مانع از انجام کارهایتان می شود؟
  • آیا فردی وقت شناس و روراست هستید؟ می دانید چه می گویید و چه کاری انجام می دهید؟

بهداشت خوبی داشته باشید.

انسان ها اغلب کتاب ها را از روی جلدشان قضاوت می کنند. اگر چیزی ظاهر زیبایی نداشته باشد خوب دیده نمی شود. مهم نیست چه کارکردی دارد اما طبیعی است که اغلب به سراغ ظاهر برویم. بنابراین تنبلی را کنار گذاشته و دوش بگیرید، دندان هایتان را مسواک کنید، موهایتان را شانه بزنید و شیک و مرتب لباس بپوشید. می بینید تمام دنیا با شما مهربان تر شده و بیشتر تحت تاثیر دوست داشتنی بودن ذاتی شما قرار می گیرد.

  • یک عطر برای خودتان انتخاب کرده و همیشه از آن استفاده کنید. تمام افراد دوست داشتنی بودن شما را استشمام خواهند کرد.

برای ظاهرتان تلاش کنید.

اولین گام آسان گرفتن به خودتان در این روند است. دوش گرفتن انتخابی خوب و عالی است اما شاید کافی نباشد. تمیز بودن بسیار بسیار مهم است اما دوست داشتنی بودن یعنی گذاشتن چیزهای دیگری در کنار نظافت. می توانید از یک رژ ملایم، کمی خط چشم و حتی لاک ناخن های زیبا استفاده کنید.

  • نیازی نیست لباس های خاصی بپوشیدکه مناسب محیط نیستند اما باید مرتب باشید. برای انتخاب لباس خود زمان بگذارید. ببینید آیا لباس های انتخابی تان به هم می آیند. اگر کسی بود بخواهید شما را ببیند و بگوید با دیدن شما در نگاه اول چه تاثیری روی او گذاشتید؟

با وقار و سنگین راه بروید.

این شاید چیزی نباشد که خیلی زیاد به دوست داشتنی بودن شما کمک کند اما موردی است که باید با دقت آن را بررسی کنید. اگر حالت بدنی متناسبی داشته باشید، سینه صاف و شانه ها بالا، می توانید بسیار خوب در چشم دیگران دیده شوید.

حالت زنانه داشته باشید.

جنبه ی خاصی از دوست داشتنی بودن وجود دارد که بسیار زنانه است. باید آرام و ملایم باشید. نباید صدای بلند، پرخاش یا گستاخی از خودتان نشان دهید. با وجودی که نوع زنانه بودن برای هر فرد متفاوت است هرچیزی که برای شما مهم است را در نظر داشته باشید.

  • شما می توانید با یک تی شرت و شلوار لی نیز ظاهر زنانه ای داشته باشید. می توانید زمانی که رییس دیگران هستید بازهم ظاهر زنانه داشته باشید. حتی بدون داشتن آرایش باید حالت زنانه ای را نشان دهید. زنانه بودن شما لزوما در مورد پوشش یا آرایشتان نیست. بیشتر مرتبط با نحوه ی رفتار کردن و نشان دادن خودتان می باشد.

لبخند زیبایی داشته باشید.

یک فرد دوست داشتنی اغلب باعث می شود دیگران حس خوبی داشته باشند. آن ها با انرژی خود به فضا روشنی می دهند. ساده ترین راه برای این کار داشتن لبخندی واقعی است. به کوچکترین چیزها هم لبخند بزنید. کوچکترین زیبایی ها را ببینید. مهربانی و شادی خود را به دنیای اطرافتان نشان دهید.

  • این فکر را در ذهن خود داشته باشید: کسانی در این جهان هستند که امروز لبخند نزده اند. کسانی هستند که هفته هاست لبخندی به لب نیاورده اند. تنها چیزی که شما باید انجام دهید این است که دنیای آن ها را کمی شادتر کنید تا لبخند کوچکی به لب هایشان بیاورید. این کار برای آن ها واقعا دوست داشتنی خواهد بود.

الگوی رفتاری خود را داشته باشید.

چگونه یک خانم دوست داشتنی باشیم؟

شاید کمی کلیشه ای به نظر برسد اما یک زن دوست داشتنی دارای آداب معاشرت مخصوص خود است. ” لطفا ” و ” ممنونم ” باید در کلمات مورد استفاده ی شما باشند. و البته نکاتی مانند عطسه کردن داخل آرنج و نجویدن غذا با دهان باز نیز هستند، چیزهایی که همین حالا هم می دانید، اینطور نیست؟

  • با وجودی که چیزهایی مانند استفاده ی درست از چنگال این روزها در رفتار همه جای گرفته اند، اما چیزهای مهم تر دیگری نیز وجود دارد ماند نگه داشتن در برای فردی که پشت سر شماست، تمیز کردن میز بعد از غذا خوردن. الگوهای رفتاری باعث می شوند دنیا برای همه کمی ساده تر شده و در نتیجه ی این ها خوشبختانه همه مودب تر می شوند.

باید بدانید شما مانند کسی هستید که زیاد با او وقت می گذرانید.

اگر مرتبا اطراف خود را با افراد منفی و کسانی که شما را پایین می کشند پر کرده باشید، هیچ راهی ندارید که فردی دوست داشتنی شوید، و علاوه بر آن مسلما هیچوقت واقعا شاد نبوده و نمی توانید بهترین شخصیت ممکن برای خود را داشته باشید. بنابراین این ها را در ذهن داشته باشید – آیا کسانی که اطراف شما هستند می توانند کمک کنند فردی عالی و دوست داشتنی شوید؟

  • به بیان دیگر دوستان سمی خود را کنار بگذارید. شاید چند روز اول برای شما سخت باشد اما در طولانی مدت ارزشش را خواهد داشت. برای چند ثانیه نشسته و با خودتان فکر کنید، چه اسم هایی به ذهنتان می آیند؟ حداقل سعی کنید کمتر با آن ها در ارتباط باشید. شما برای دوست داشتنی بودن باید سعی کنید بهترین شخصیت خودتان را داشته باشید.

در منفی نگری خود را غرق نکنید.

دوست داشتنی بودن یعنی مثبت نگر باشید. افراد دوست داشتنی در جهان هیچوقت خود را در حال غر زدن و شکایت کردن نمی بینند. (مگر وقتی که چیزی واقعا ناعادلانه است. آن ها برای رسیدن به چیزی که باور دارند می جنگند.) و آن ها شکایت نمی کنند زیرا همیشه نیمه ی پر لیوان را می بینند. چرا انرژی خود را برای چیزهای منفی هدر دهید؟

  • علاوه بر نداشتن دیدگاه منفی به جهان، در مورد دیگران نیز منفی نگر نباشید. به کسی نخندید و اشتباهات آن ها را مسخره نکنید. شاید حس کنید از جمله ای که کسی گفته است خنده تان گرفته اما باید جلوی خودتان را بگیرید. برای دوست داشتنی بودن باید دنیایی دوست داشتنی و پرمحبت درست کنید.

به دیگران کمک کنید.

هر زمان فرصتی برای کمک به دیگران پیدا کردید حتما این کار را انجام دهید. شما به سختی می توانید دلیلی برای انجام ندادن این کار پیدا کنید ( مسلما تنبلی اصلا دلیل خوبی نیست ) و اگر کسی را پیدا نکردید که بتوانید به او کمک کنید احتمالا به اندازه ی کافی تلاش نکرده اید.

  • آیا دوستتان مشغله ی زیادی دارد و می توانید در برخی کارهای ساده به او کمک کنید؟ آیا فرد مسنی را می شناسید که نیاز به فرد جوانی دارد تا در کارهای خانه به او کمک کند؟ اگر او از شما درخواست کمک نکرد خودتان پیش قدم شوید. گاهی برخی افراد دوست ندارند از کسی کمک بخواهند.

برای دیگران و وقت آن ها ارزش قائل شوید.

می دانید چه افرادی دوست داشتنی نیستند؟ دوستی که همیشه دیر می کند و به نظر نمی رسد اهمیتی بدهد که شما سی دقیقه از وقت او برای زندگی را هدر داده اید. این کار اصلا رفتار دوست داشتنی ای نیست. با این کار به افراد دیگر نشان ندهید که برای آن ها ارزشی قائل نیستید.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا