چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد؟

در این مقاله از وب سایت همکده با نگاهی به مسئله طلاق، چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد را بررسی کرده ایم. دوست داشتن یک مسئله اثباتی و عملی است. شاید شما فردی را دیده باشید که صبح تا شب احساس دوست داشتن خودش را فریاد می زند یا برای همه احساس دوست داشتن را بیان می کند. البته تمام این ها بستگی به این دارد که این سخن دوست داشتن به چه معنایی گفته شود. بعضی اوقات ممکن است فرد به علت احساسات زیاد چندیدت بار از این کلمه استفاده کند و این علت صد درصدی نیست که بگوییم او همه را از ته دل دوست دارد.

در روان شناسی هر کدام از این حرف ها و‌گفتمان های دو طرفه در رابطه یک معنای خاصی دارد برای همین امر است که زوجین باید سعی کنند همیشه با روان شناس و مشاور ازدواج در ارتباط باشند. موضوع امروز این است که آیا  می توان بهبود عاطفی بعد از طلاف را به دست آورد یا خیر؟ آیا چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد را می شناسید؟

طلاق برای افراد و‌ زوجین

هر شخصی که طلاق می گیرد تعجب می کند که چه مدت طول می کشد تا از پس طلاق برآید. اغلب وقتی رابطه پایان می یابد، احساس می کنید چیز مهمی را از دست داده اید. حتی اگر خود شما خواستار طلاق باشید، کنار گذاشتن زندگی ای که با همسرتان طی این سال ها ساخته اید، دشوار خواهد بود. ممکن است شما بخواهید که درد متوقف شود، اما نکته اصلی این است که همه باید روند بهبودی را طی کنند و حرکت به آن زمان می برد. چندین مورد در بهبود عاطفی شما از طلاق تأثیرگذار است. طلاق می تواند دردناک و طاقت فرسا باشد و همچنین کنار آمدن با آن هم سخت است.

گرفتن طلاق

در مورد این که چه مدت طول می کشد تا از پس طلاق برآییم، پاسخ قطعی وجود ندارد. در واقع به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور متوسط​​، درمانگران می گویند برای هر پنج تا هفت سال ازدواج یک سال طول می کشد تا شما به طور کامل از یک طلاق عبور کنید و ادامه دهید. با این حال، موارد مختلفی وجود دارد که در بهبود عاطفی شما از طلاق تأثیرگذار است و بسته به این موارد، بهبودی سریع تر یا کند تر اتفاق می افتد. می خواهیم چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد را بدانیم.

چه مدت با هم بودید

مدت ازدواج تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید. برخی از زوجین قبل از ازدواج سال ها باهم رابطه داشته اند. وقتی به این فکر می کنید که چه مدت طول می کشد تا طلاق را کنار بگذارید، به مدت واقعی رابطه بیندیشید. اگر هشت سال با هم بودید اما فقط چهار سال ازدواج کردید، به احتمال زیاد به دو سال برای بهبودی احتیاج دارید تا یک حال روحی خوب در خودتان ایجاد کنید.

وضعیت رابطه

واضح است که  اگر طلاق  نگیرید یعنی رابطه شما کاملاً بی عیب و نقص بوده است. با این حال، وضعیت واقعی اکثر روابط شما تعیین می کند که چه مدت طول می کشد تا از طلاق بگذریم. اگر در ازدواج واقعاً خوشحال بودید و از اتفاقی که منجر به طلاق شما شد مطمئن نیستید، پذیرش آن بسیار دشوارتر خواهد بود. با این حال، اگر رابطه شما افتضاح بود و همسرتان رفتار وحشتناکی با شما داشت، ممکن است دریابید که کنار آمدن از طلاق و ادامه زندگی راحت است.

چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد؟ – تعهد

چقدر به رابطه خود متعهد بودید؟ این امر همچنین می تواند در مدت زمان طولانی برای کنار آمدن طلاق تأثیرگذار باشد. اگر با همسرتان ازدواج کردید به این دلیل که اگر در آن زمان مشکل هم داشت این  ایده خوبی به نظر می رسید که بعدا مشکل حل شود و می دانستید اگر بخواهید بعداً می توانید از آن کنار بیایید، پس احتمالاً متعهد نبودید و ادامه کار آسان خواهد بود. از طرف دیگر، اگر کاملاً انتظار داشته باشید که رابطه شما تا زمانی که مرگ ما از هم جدا نشود پایدار بماند، غصه خوردن و ادامه حرکت را بسیار سخت تر خواهید کرد.

غافلگیر شدن

اگر دیدید که در ازدواج شما مشکلاتی وجود دارد و می فهمید که ممکن است طلاق قریب الوقوع باشد، احتمالاً قبلاً خود را آماده کرده اید و احساساتی را که به دلیل طلاق به وجود می آورد، مرور می کنید. این می تواند مدت زمان لازم برای عبور از طلاق و ادامه کار را کوتاه کند. با این حال اگر طلاق کاملاً غافلگیرکننده باشد و شما هیچ تصور نکنید که هیچ چیزی بی فایده است، پذیرفتن شرایط و حرکت به جلو بسیار دشوارتر خواهید بود.

فرزندان و چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد؟

اگر در کنار همسرتان فرزند دارید، این امر می تواند کنار آمدن از طلاق را دشوارتر کند. منظور از کودکان این است که شما باید به خاطر فرزندان خود با افکار و دلایل خود برای طلاق رو به رو شوید. تقریباً باید روزانه با آن ها صحبت کنید. هر وقت، زمان بچه ها برای رفتن به خانه دیگر باشد باید این موضوع  را قبول کنید. شما مجبور خواهید بود که آن ها را در مراسم مدرسه و فعالیت های فوق برنامه ببینید. حتی اگر به نظر می رسد شما و همسرتان می توانید با سهولت در کنار آمدن با والدین کنار بیایید، این تعامل مداوم می تواند کنار آمدن از طلاق را دشوارتر کند.

رابطه جدید

وقتی طلاق در نتیجه خیانت باشد، ممکن است یکی از این دو فرد در ازدواج از قبل رابطه جدیدی داشته باشد، شاید حتی قبل از این که به شریک زندگی خود بگویند خواهان طلاق هستند. اگر قبلاً در یک رابطه جدید هستید، کنار آمدن از طلاق آسان خواهد بود زیرا شما قبلاً از ازدواج خارج شده اید. اگر شریک زندگی شما قبلاً در یک رابطه جدید بوده و شما نیستید، این می تواند احساس رها شدن و خیانت را افزایش دهد، که می تواند کنار آمدن از طلاق را دشوارتر کند.

شخصیت

هر فرد مجردی متفاوت است و بنابراین  هر کس یک زمان مشخص را برای خودش می گیرد تا طلاق را پشت سر بگذارد. اگر شخصیت شما به عنوان فردی قدرتمند است، اگر یک مبارز هستید، اگر به خوبی خود را با تغییر وفق دهید، خیلی سریع تر می توانید از پس طلاق خود بر بیایید. از طرف دیگر، اگر شما به طور کلی مطیع همسرتان هستید، ساکت هستید و بعید می دانید آن گه را که نیاز دارید بیان کنید، یا این که تغییرات سریع را به خوبی کنترل نمی کنید، تحمل طلاق برای شما بسیار دشوارتر خواهد بود. اگر نوع دوم دارید مراجعه به یک درمانگر می تواند به شما کمک کند در درون خود تغییراتی ایجاد کنید تا به شما کمک کند تا قوی تر و مقاوم باشید.

جمعیت شناسی و چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد؟

درست مثل هر چیز دیگری، اطلاعات جمعیتی نیز در مدت زمان لازم برای گذر از طلاق نقش دارد. گرچه همیشه درک نشده است که چگونه جمعیت شناسی بر این بازه زمانی تأثیر می گذارد اما آمار نشان می دهد که جمعیت شناسی تفاوت ایجاد می کند. نژادها، گروه های سنی، جنسیت و گروه های مختلف درآمد، طلاق متفاوت است. یک درمان گر می تواند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر دموگرافیک در بهبود عاطفی شما به شما ارائه دهد.

چگونه احساسات را اداره می کنید

چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد؟چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد؟

با گذر از طلاق، احساساتی وجود خواهد داشت که شما آن ها را تجربه خواهید کرد. احساس خشم، کینه، رها شدن، خیانت، اندوه، از دست دادن و اغمیگینی شدید پس از جدایی را خواهید داشت. حتی ممکن است گاهی احساس نوستالژی کنید و احساس از دست دادن را افزایش دهید. نحوه کنار آمدن با این احساسات باعث تغییر در مدت زمانی می شود که شما واقعاً از پس طلاق برمی آیید. اگر احساسات خود را سرکوب کنید و با آن ها کنار نیایید، حرکت شما خیلی بیشتر طول می کشد. در زیر چند روش وجود دارد که می توانید احساسات را کنترل کنید و این باعث کوتاه شدن مدت زمان طلاق می شود.

اولویت بندی کنید و در مسیر باشید

چندین چیز وجود دارد که هنگام طلاق باید انجام دهید و با آن ها کنار بیایید. فرو رفتن در احساسات و افسردگی می تواند وسوسه انگیز باشد. اما زندگی واقعی هنوز در اطراف شما جریان دارد. کارهای روزمره باید انجام شود و کارهایی نیز وجود دارد که شما باید هنگام جدا کردن از خانه خود انجام دهید. اولویت بندی و استفاده از لیست ها برای پیگیری کارهایی که باید انجام شود. می تواند به شما کمک می کند تا دچار افسردگی عمیق نشوید.

خاطرات را دور کنید

به محض این که می توانید، عکس ها و یادگاری های قدیمی را که یادآور سابق شما هستند، کنار بگذارید. دائماً داشتن این چیزها فقط باعث می شود که بیشتر اوقات احساس گم شدن و تنهایی کنید. وقتی این چیزها را کنار می گذارید، به ذهن شما علامت می دهد که دارید حرکت می کنید و رها می کنید. برای پاسخ به این سوال که چند موردی که بهبود عاطفی به آن ها بستگی دارد خاطرات را بررسی کنید.

با یک نفر صحبت کنید

اگر سیستم پشتیبانی خوبی از خانواده و دوستانتان دارید، در مورد احساسات و اتفاقات طلاق با آن ها صحبت کنید. حتی بعضی اوقات حتی اگر به شما در تصمیم گیری کمک نکنند. می تواند احساس بهتری به شما بدهد که همه چیز را به شخصی که می خواهد گوش دهد منتقل کنید. اگر سیستم پشتیبانی خوبی ندارید، باید از یک درمانگر یا مشاور بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند.

 

منابع
regain.us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا