چند نشانه از یک رابطه ناکارآمد و این که اگر در این رابطه بودید چه کار کنید؟

رابطه ها ممکن است برای بسیاری از افراد چه مرد و چه زن ساده به نظر برسند. متاسفانه در دنیایی که زندگی می کنیم خیلی از مردم رابطه ها را به چشم یک بازی می بینند. برای همین امر است که جدای افراد از هم بسیار بالا رفته است. بسیاری از مردم اعتقاد ندارند که قبل از ورود به رابطه به مشاوره رفته و راهنمایی های لارم را بگیرند. و این کار به ضرر خودشان تمام خواهد شد. ما امروز در این مقاله قصد داریم چند نشانه از یک رابطه ناکارآمد و این که اگر در این رابطه بودید چه کار کنید؟ را برای شما بگوییم. برای بهبود روابط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شاسی می باشد.

رابطه ناکار آمد در زندگی افراد

یک رابطه ممکن است بسیار عالی  شروع شود. عاشق شدید، یکی را پیدا کردید و آماده شدید که بقیه عمر را در سعادت کامل بگذرانید. تا این که خطوط قرمز رابطه شروع به ظهور کردند. این علائم هشدار دهنده معمولاً به صورت پنهانی ظاهر می شوند، حتی ممکن است یکبار اتفاق بیفتند و برچسب گذاری می شوند و در بهترین حالت فراموش می شوند. تا زمانی که آن ها ادامه پیدا کنند، بارها و بارها شما را مورد اذیت و آزار قرار خواهند داد.

خیلی زود، دیگر نمی توانید از آن احساس مبهم درون که به شما می گوید چیزی درست نیست چشم پوشی کنید. بنابراین باید به کدام علائم توجه کنید و چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه ناکارآمد می شود؟ ما می خواهیم همه زمینه های این روابط دردناک را بررسی کنیم، از نحوه شروع آن ها تا کاری که اگر در یک رابطه باشید می توانید انجام دهید.

رابطه ناکارآمد چیست؟

فرهنگ لغت های آنلاین کلمه “ناکارآمد” را چنین تعریف می کند: عملکرد طبیعی، به عنوان عضو یا ساختار بدن؛ سو عملکرد داشتن قطعه یا عناصری که باعث سو عملکرد می شوند و در نهایت رفتار یا عمل در خارج از هنجارهای اجتماعی چیزهای کاملاً ترسناک. حتی ترسناک تر هم می شود وقتی این تعاریف را در رابطه خود به کار ببرید. احتمال این وجود دارد که شما احتمالاً قبلاً بدون نام بردن از آن با یک رابطه ناکارآمد روبرو شده اید. ما معمولاً این نوع روابط را “سمی” می نامیم زیرا این رفتارها به شدت ناراحت کننده است، گاهی اوقات روح و روان شما را  دستکاری می کند و تقریباً همیشه با شکستگی قلب پایان می یابد.

خیلی ساده، این رابطه اصلا کار نمی کند. به رابطه ای فکر کنید که درگیری بالایی وجود داشته باشد پیوندی که روزگاری پر از عشق بود سرد می شود و مهم نیست که چقدر سعی در حل مشکلات دارید، یک یا هر دو شریک زندگی رفتارهای مخربی دارند. روابط هرگز بی عیب و نقص نیستند، و همه ما عاشق کسی هستیم که برای ما مناسب نیست. اما چه تفاوتی است بین چیزی که قرار نبوده باشد و رابطه ای “سو‘ عملکرد” ​​یا “خارج از هنجارهای اجتماعی” عمل می کند؟ دانستن تفاوت مهم است، زیرا در حالی که برخی از روابط به نتیجه نمی رسند و زندگی آن طور که باید ادامه دارد، روابط ناکارآمد می تواند صدمات زیادی وارد کند.

روابط ناکارآمد چگونه شروع می شود؟

ممکن است فکر کنید که برای این که عملکرد شما از بین برود، کاری اشتباه انجام داده اید، اما در حقیقت، بذر آن چه اتفاق افتاده است مدت ها قبل از ملاقات با شریک زندگی خود کاشته شده است. بیشتر افراد رفتارهای ناکارآمد را ابتدا از والدین خود می آموزند. شاید از زندگی پر تنش در خانه یا با مشاهده نحوه رفتار والدین آن ها نسبت به یکدیگر باشد اما به هر صورت، این نوع تجربه در کودکی می تواند تا بزرگسالی طولانی باشد. فرد می تواند در معرض یک تربیت ناکارآمد قرار گیرد:

  • والدینی که خشن یا کنترل کننده هستند
  • اعتیاداتی مانند قمار یا اعتیاد به الکل در خانه خانواده
  • غفلت  عاطفی، جسمی و مالی
  • والدین بیش از حد محافظت می کنند

بیشتر روابط ناکارآمد بسیار آرام شروع می شوند. شما با کسی ملاقات می کنید، به نظر می رسد او هر چیزی است که در شریک زندگی خود جستجو کرده اید، و در عوض، به نظر می رسد همه چیز را درباره شما دوست دارند. اتفاقات معمولاً کمی دیرتر در ذهن می افتد که مشکلات شروع به ظهور می کنند. این به این دلیل است که شریک ناکارآمد برای شروع به نمایش این رفتارها به زمان نیاز دارد. وقتی هر دوی شما راحت شدید یا به زبان ساده تر به یکدیگر رسیدید آن وقت است که واقعیت رخ می دهد.

نظر افراد مربی و روان شناسان رابطه درباره رابطه ناکار آمد

در طول برگزاری کلاس های خانواده، رودا توضیح می دهد که چگونه بسیاری از مسائل ما از والدین و جامعه ناشی می شود که این موارد شامل انتظارات غیرواقعی و مضر از شرکای ما در عشق است. وی همچنین به این موضوع اشاره می کند که چگونه وابستگی می تواند نقش مهمی در ناکارآمد شدن روابط داشته باشد، و چگونه برای غلبه بر آسیب عاطفی ناشی از آن سخت است (اما غیرممکن نیست). برای ما این یک چشم باز بود که ببینیم چگونه حتی رفتارهای کودکی که در روابطمان تجربه کرده ایم نشانه های یک رابطه ناکارآمد است، حتی اگر در آن زمان از آن بی توجه بودیم. بنابراین بدون هیچ صحبت  بیشتری، بیایید بررسی کنیم که چند  نشانه اصلی این که مشکلی در رابطه شما عمیقا اشتباه است چیست.

چند نشانه ای که باید مراقب آن ها باشید

عدم تعادل قدرتی که در شما وجود دارد

در یک رابطه سالم، نباید سلسله مراتب قدرت وجود داشته باشد. این به این معنی است که تصمیمات با هم گرفته می شود و اختلاف نظرها مورد احترام است. اگر در روابطی قرار گرفتید که از صداقت در آن خودداری می کنید زیرا همسرتان عکس العمل منفی نشان می دهد یا برای انجام برخی کارها باید از او اجازه بگیرید، ممکن است عدم تعادل قدرت بین شما وجود داشته باشد. این می تواند منجر به ناکارآمد بودن رابطه شود زیرا یکی از شرکا خود را مهم تر می داند در حالی که طرف دیگر احساس ناامیدی، کم ارزش بودن و بی احترامی می کند.

تجمع کینه

کینه به آهستگی جمع می شود و معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد تا زمانی که شروع به نشت و ریختن کند. این همان چیزی است که آن را در یک رابطه مرگبار می کند. با گذشت زمان، هنگامی که یکی یا هر دو شریک زندگی ارتباطات خود را متوقف می کنند. شروع به پناه بردن به هر عمل ناشایست کوچک می کنند. سرانجام، دیگر جایی باقی نمی ماند که ایجاد امینت در رابطه شما کند. این اتفاق اغلب وقتی می افتد که فکر می کنید در مورد چیز کوچکی مثل این که فراموش کرده سطل های زباله را بیرون بیاورد بحث می کنید. اما ناگهان به یک فرآیند جر و بحث تمام عیار درباره اتفاقی که ماه ها قبل رخ داده تبدیل می شود.

دلیل این امر این است که نگه داشتن کینه منجر به بیرون آمدن آن به طور غیرمنتظره و غالباً غیر منطقی می شود. زیرا چنین تجمع احساسی وجود دارد. این می تواند در یک رابطه بسیار مخرب باشد. و با وجود انباشته شدن بسیاری از مسائل بر روی یکدیگر، کار با آن ها به وضوح ممکن است غیرممکن به نظر برسد.

ناامیدی فراوان

چند نشانه از یک رابطه ناکارآمد و این که اگر در این رابطه بودید چه کار کنید؟

اگر در یک رابطه ناکارآمد باشید، ناامیدی به یک احساس عادی تبدیل می شود. این یک نشانه کاملاً واضح است که همه چیز آن طور که باید کار نمی کنند. حتی با بهترین نیت، وقتی سعی می کنید یک کار ساده را با شریک زندگی خود انجام دهید، این کار هرگز درست انجام نمی شود. شما خیلی چیزها را به صورت چشمی نمی بینید و این که احتمالاً ارتباط موثری نیز ندارید باعث ناامیدی شدید خواهد شد. به عنوان مثال، شاید شوهر شما یک فرد معتاد به کار است و شما شروع به کینه از او می کنید که در خانه دیگر جای کار کردن نیست اما او معتقد است که با آوردن  کار در خانه راه درستی را برای ادامه مسیر زندگی انجام می دهد.

به عنوان کسی که پدر و مادرشان را در زندگی با ناامیدی فراوان در ازدواج خود مشاهده می کرد، واضح است که بسیاری از این مسائل ناشی از عدم توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر بوده است. در حالی که روابط آن ها از نظر روابط ناکارآمد شدید ترین نیست، بخش هایی از این رابطه وجود دارد که کار نمی کند و به شدت بر دوش هر دو  آن ها سنگینی می کند. اگر این مسئله را در روابط خود تجربه می کنید، در کنار برخی از نکات دیگر، این می تواند نشانه آن باشد که برخی از زمینه های رابطه آن طور که باید کار نمی کنند.

تردید در رابطه

اگر با یک رابطه ناکارآمد روبرو هستید، این احتمال وجود دارد که با عدم اطمینان زیادی زندگی کنید. باید اوقات خوبی داشته باشد، در غیر این صورت ماندن در چنین روابطی دشوار خواهد بود. اما اوقات خوب مطابقت ندارند بنابراین ممکن است در مورد واکنش شریک زندگی خود نسبت به موقعیت های خاص مطمئن نباشید. شما در وضعیت شگفتی زندگی می کنید، هرگز از کاری که باید یا نباید انجام می دهید مطمئن نیستید. زندگی در این حالت می تواند از نظر ذهنی طاقت فرسا باشد.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا