چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

آقایان! برای گذر از طلاق شکست نخورید. در واقع، ممکن است یک تغییر زندگی داشته باشید که شما را در مسیر آینده ای دلپذیر قرار دهد. طلاق می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. سعی کنید طلاق را فرصتی برای شروع دوباره و ایجاد زندگی مورد نظر خود بدانید ضمن اینکه از اشتباهات گذشته خود یاد می گیرید. هنوز هم می توانید آینده ای روشن داشته باشید! کنار آمدن از طلاق برای هر فردی ممکن است دشوار باشد، اما مطالعات تحقیقاتی نشان داده است که مردان در بسیاری از موارد سخت تر از طلاق می توانند از طلاق بگذرند. چندین نظرسنجی و تحقیقات اساسی نشان داده است مردانی که طلاق می گیرند بیشتر در سنین پایین می میرند، مشکلات قلبی دارند و موارد سو مصرف مواد دارند. سوال این است که چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

علاوه بر این موانع، مردان معمولاً از نظر عاطفی بیشتر از زنان به ازدواج وابسته هستند. از این رو در این مقاله ما در ارتباط با چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟ صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با گزینه های روان شناسی طلاق می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

هیچ پاسخ کوتاه کوتاهی برای این سوال وجود ندارد. چه مدت طول می کشد تا از پس طلاق برآییم به عوامل زیادی بستگی دارد. قانون کلی اکثر روانشناسان و درمانگران یک سال بهبودی و شرایط بهتر برای هر پنج تا هفت سال ازدواج است. با این حال، اگر طلاق می خواستید، از ازدواج خود راضی نبودید، یا تصمیم به طلاق متقابل بود، ممکن است خیلی طول نکشد. برخی از مردان فقط در عرض چند ماه می توانند از طلاق بگذرند، در حالی که برای برخی دیگر سال ها طول می کشد تا مراحل کار را طی کنند.

طلاق گرفتن و دشواری های آن برای مردان

چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

کنار آمدن از طلاق برای مردان دشوارتر از زنان است. طبق بررسی های صورت گرفته، مردان تمایل دارند که ازدواج را طولانی تر و سخت تر از زنان حفظ کنند. آن ها تمایل دارند که در ابتدا به طلاق منفی تر از زنان نگاه کنند، حتی اگر مردان سریع تر از زنان دوباره ازدواج کنند. مردان نیز باید بیشتر از زنان با چالش های سازگاری عاطفی روبرو شوند، این امر اساساً به دلیل از دست دادن صمیمیت، از بین رفتن روابط اجتماعی و کاهش منابع مالی است.

مردان همچنین به طور معمول در هنگام حضانت و ملاقات، انتهای کوتاه چوب را بدست می آورند و در این موارد، مردان نیز باید با از دست دادن وقت با فرزندان خود کنار بیایند. در ادامه این مقاله چند روش دیگر وجود دارد که نشان می دهد دشوارتر بودن از طلاق برای مردان بیش از زنان است.

مردان غالباً از روند عزاداری رد می شوند!

داشتن فرآیند عزاداری پس از طلاق یا جدایی رفتاری بسیار سالم است، درست به همان روشی که برای عزیزی که درگذشته است  خود را غمگین کنید. مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده تنها چیزی است که بیشتر از طلاق استرس زا است. اگر از روند عزاداری بگذرید، ممکن است خود را در حال ضرر بدانید و تصور نکنید که بعد چه کاری باید انجام دهید. در حقیقت در این مرحله نیاز است که مرد برای رابطه از دست رفته خود ناراحت و غم دار باشد. ما می خواهیم بدانیم که چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

مشکلات سلامتی در مردان پس از طلاق

مطالعات تحقیقاتی نشان داده است که مردان اغلب پس از جدایی یا طلاق مشکلات سلامتی بیشتری دارند. اینکه آیا این به دلیل انتخاب یا از سرگیری عادتهای بد یا برخی توضیحات ناشناخته دیگر است، در جامعه روانشناسی و پزشکی توافق نشده است. اما واقعیت همچنان باقی است که اکثر مردان بلافاصله پس از طلاق دچار افت سلامتی می شوند.

آن ها باید خود را پیدا کنند!

مردان علاوه بر کنار آمدن با استرس پایان رابطه، باید وقت خود را صرف یافتن خود و کشف اینکه تنها هستند، کنند. مردان بسیار بیشتر از زنان خارج از گروه ها می شوند یا فعالیت کمی دارند و یا هیچ فعالیتی ندارند و آن ها معمولاً خود را نیمی از مشارکت می دانند. وقتی آن ها ناگهان خود را تنها می بینند، نمی دانند که بدون همسر خود چه کسی هستند.

گذر از طلاق برای مردان چگونه است؟

گذراندن طلاق اغلب برای مردان بسیار دشوارتر از زنان است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. مردان به همان اندازه زنان خواستار روابط و دیدگاه های عاطفی هستند. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که مردان معمولاً در ازدواج خود از زنان خوشحال ترند. آن ها همچنین تمایل دارند که به طور غیرمنتظره ای با طلاق روبرو شوند، در حالی که زنان بیشتری طلاق را آغاز می کنند. دیدگاه جدایی و طلاق برای مردان منفی تر از زنان است. پس از طلاق سلامت جسمی و روانی مردان بیشتر از همسرانشان خواهد بود. همچنین مردان پس از طلاق بیشتر دچار احساس ناامیدی می شوند. بخشی از تفاوت سلامت مردان در طلاق در این است که زنان مردان را به سلامت ترغیب می کنند.

با خارج شدن از تصویر زن، مردان به احتمال زیاد سیگار می کشند، الکل می نوشند و از سایر مواد مخدر مصرف می کنند. تفاوت دیگر این است که زنان تمایل دارند در کنار دوستان و خانواده حمایت بهتری نسبت به مردان داشته باشند. در کوتاه مدت، مردان معمولاً پس از طلاق یا جدایی دوباره شروع به معاشرت می کنند. اگرچه مردان تمایل به ازدواج مجدد سریعتر دارند، اما پایدار شدن دوباره آن ها طول می کشد. این نشان می دهد که آماده شدن دوباره مردان برای قرار رابطه جدید بیشتر طول می کشد، اما آن ها ایده بسیار واضح تری از آنچه می خواهند دارند و هنگامی که آن را پیدا می کنند، سریع ازدواج می کنند.

حرکت پس از طلاق برای مردان

چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

حرکت از طلاق، مدت زمان لازم و توانایی تحمل شما بر اساس چندین عامل است. حداقل ده عامل مختلف وجود دارد که می تواند دراین که چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟ تاثیر داشته باشد. عوامل دیگری نیز ممکن است بسته به شرایط شما وجود داشته باشد، اما متداول ترین عواملی که برای مدت زمان طولانی شدن برای طلاق موثر است، را در ادامه به طور مختصری بیان می کنیم. هدف ما این است که بدانیم چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

طول ازدواج

همان طور که اشاره کردیم، به ازای هر پنج تا هفت سال گذر از ازدواج، یک سال برای گذر از طلاق نیاز است. پس هر چه بیشتر از زمان ازدواج شما گذشته باشد، فرایند جدایی بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. هرچه با هم باشید، دارایی ها و وسایل بیشتری باید تقسیم کنید، بیشتر باید به فکر فرزندی باشید که با هم داشته اید و سازگاری با زندگی دوباره تنها سخت تر خواهد بود.

عنصر غافلگیری

اگر تا به روز طلاق به آن فکر نکرده اید، ممکن است یک شوک بزرگ باشد و پذیرش و حرکت از آن خیلی بیشتر طول می کشد. اگر به نظر می رسید همسرتان خوشحال، یا حتی بی تفاوت است و شما نمی دانید مشكلی واقعی وجود دارد، طلاق می تواند كاملاً غافلگیر شود. در یک دنیای کامل، زوجین به اندازه کافی ارتباط برقرار می کنند که چنین چیزی هرگز نمی تواند از ناکجاآباد بیاید، اما در واقعیت، اغلب طلاق ناگهانی و بیهوده به نظر می رسد.

شما شروع کننده فرایند جدایی بوده اید!

مردانی که طلاق را شروع می کنند خیلی راحت تر می توانند از طلاق عبور کنند. از آنجا که مردان احتمال خاتمه دادن به رابطه کمتری دارند، اگر شما طلاق را شروع کرده اید، این احتمالاً به این معنی است که قبلاً پذیرفته اید که ازدواج فسخ شده است، و دیگر به روال اوضاع خوشحال نیستید. داشتن این مقبولیت مدت زمان لازم برای عبور از طلاق را بسیار کاهش می دهد. با این حال، اگر همسرتان شروع به طلاق کرده باشد، ممکن است احساس خیانت، مهجوریت یا بی مهری داشته باشید، و این مسئله دشوار تراز آن است که از عهده گذر و ادامه زندگی برآیید.

وجود خیانت در ازدواج

اگر همسرتان شما را فریب داده باشد، این می تواند کنار آمدن از طلاق را برای شما سخت یا آسان کند. برای برخی از مردان، اگر همسرشان به آن ها خیانت کند، به طور خودکار پایان رابطه است. مرد اغلب ترک می کند و می پذیرد که ازدواج به پایان رسیده است و زندگی خود را به سرعت ادامه می دهد. با این حال، برای برخی از مردان، درد بی وفایی همسرشان می تواند درد طلاق را به سختی افزایش دهد، زیرا احساس درد و خیانت آب را گل آلود می کند. از طرف دیگر، اگر همسرتان به شما خیانت نکرده و مشکلات بسیار عمیق تر بود، کنار آمدن با طلاق ممکن است بیشتر طول بکشد. این گزینه تاثیر زیادی در سوال ما دارد. این که چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

وجود فرزندان در خانواده

اگر کودکانی در این ماجرا حضور داشته باشند، خیلی طولانی تر می توانید از طلاق بگذرید. این به این دلیل است که شما همچنان باید با همسر سابق خود ارتباط برقرار کنید، او را ببینید و به خاطر فرزندان با یکدیگر شریک شوید. شما قادر نخواهید بود خود را به طور کامل از وضعیت طلاق جدا کنید، که می تواند مدت زمان طولانی تری برای بهبودی باشد. این مسئله به ویژه در صورتی اتفاق می افتد که شما و همسرتان به سختی به خاطر بچه ها کنار بیایید.

سطح در آمد مردان تاثیر گذار بر روند بعد از جدایی

چه مدت طول می کشد تا یک مرد از سختی طلاق گذر کند؟

سطح درآمد تا حد زیادی بر طلاق تأثیر می گذارد. اگر از نظر اقتصادی ثبات داشته باشید و درآمد کافی برای تأمین هزینه های زندگی یک خانوار را داشته باشید، احتمال اینکه بتوانید به سرعت از طلاق بروید بسیار بیشتر است. این به این دلیل است که شما از نظر مالی می توانید خانه جدیدی را همانطور که می خواهید ایجاد کنید. همچنین در صورت داشتن مشکلات بیشتر، گزینه های زیاددی برای وکالت قانونی در اختیار شما قرار می گیرد که می تواند کمک به طلاق با احساس خشم و کینه کمتر باشد. با این حال، اگر کمبود درآمد دارید، ادامه کار را بسیار دشوار می کند.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا