چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟

در این مقاله از وب سایت همکده قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟ این مطلب حتی زمانی که احساسی شبیه حالت اولیه را نداشته باشید می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشید و به نجات یک رابه کمک بسیار زیادی کند. روابط ممکن است روی حیله و تزویر باشد. یک لحظه می توانید در بالاترین ابر سرخوشی قرار بگیرید و لحظه دوم احساس می کنید در این رابطه تنها هستید.

با این حال، هنگامی که در رابطه هستید و ماندن در آن را زیر سوال می برید، نکات اساسی وجود دارد که باید قبل از ترک آن در نظر بگیرید. آیا این فرد به زندگی شما ارزشی می بخشد؟ چه مدت شما با هم بوده اید؟ آیا روزهای سختی را پشت سر گذاشته اید و با هم آن را رقم زده اید؟ این نوع کارها در تصمیم گیری شما نقش دارند. اگر می خواهید رابطه خود را به نتیجه مناسبی برسانید، می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در تماس باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟

چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟ | مرکز مشاوره همکده

در این مقاله یاد خواهید گرفت که قبل از قطع رابطه با شریک فعلی خود باید چه مواردی را در نظر بگیرید. همچنین برخی از سوالاتی را که باید در طول فرایند تصمیم گیری از خود بپرسید فراهم می کند و از شما می خواهد که در مورد تأثیر اقدامات شما بر روابط تأمل کنید. علاوه بر این، خواهید آموخت که چه چیزی باعث می شود یک رابطه ارزش پس انداز داشته باشد و روش هایی که دوباره جرقه قبلی را ایجاد می کند. در واقع شما می توانید با برخی از تکنیک های موجود، شرایط رابطه خود را تغییر دهید. شرایط تغییر یافته باعث می شود تا زندگی برای شما بسیار جذاب پیش برود. از این رو شما به راحتی می توانید بفهمید که رابطه ارزش نگهداری دارد یا نه.

سوالاتی را از خود بپرسید

برای این که متوجه شوید رابطه ارزش نگهداری دارد یا نه می توانید سوالاتی را از خود بپرسید. در واقع قبل از اینکه تصمیم بگیرید که رابطه خود را به طور کامل خاتمه دهید، بهتر است یک گام به عقب برگردید و در مورد آنچه که نتیجه می دهد و آنچه مانع رابطه است، تأمل کنید. در اینجا چند سوال برای پرسیدن از خود آورده شده است که به شما کمک می کند تا در قایق بمانید یا به ساحل شنا کنید. شما می توانید سوالاتی دیگر به جز این موارد را از خود بپرسید و برای آن اقدام نمایید. این سوالات عبارتند از:

  • چرا برای شروع وارد رابطه شدید؟
  • این شخص چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ چه احساسی در گذشته داشتند؟
  • آیا می توانید آن جرقه قدیمی یا بازگشت پویا را بدست آورید؟
  • چه عواملی باعث شده است که حتی اگر این رابطه ارزش نگهداری داشته باشد، از خود سوالاتی بپرسید؟
  • شرایط شما در ازدواج به چه صورت است؟
  • چه کاری را به اندازه کافی انجام نمی دهید؟
  • آیا رابطه شما ارزش نگهداری یا جنگیدن را دارد؟

شما و همسرتان باید بتوانید صادقانه جداگانه به این سالات پاسخ دهید. اگرچه روابط مربوط به یک جفت بودن است، اما تحقق واقعی و خوشبختی از خود او شروع می شود. بنابراین، نگاهی به اقدامات خود و مواجهه با مشارکت شما در این رابطه به شما کمک می کند تا هر دو به تصمیم نهایی نزدیک شوید. از این رو سعی کنید با دقت هر چه تمام تر به این سوالات و سایر مواردی که مد نظر دارید جواب دهید.

چه اشتباهی در رابطه رخ داده است؟

چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟ | مرکز مشاوره همکده

ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟ از این رو لازم است بدانیم که چه اشتباهی در رابطه رخ داده است؟ خیلی اوقات، آسان است که انگشت به سمت دیگران بجز خودتان بکشید، به خصوص در روابط. با این حال، اگر فکر می کنید این رابطه رو به نابودی است، باید بنشینید و با شریک زندگی خود گفتگوی جدی داشته باشید. اگر هر دو فکر می کنید رابطه ارزش نجات دادن دارد، بنابراین به همان اندازه کار را ادامه خواهید داد. ارتباطات پایه و اساس هر رابطه ای در زندگی است. اینجاست که کار واقعی وارد عمل می شود. می توانید با پرسیدن سوالات از یکدیگر شروع کنید:

  • چگونه به اینجا رسیدیم؟
  • آیا حاضرید برای نجات آنچه در اختیار داریم کار کنید؟
  • چه کاری می توانیم متفاوت انجام دهیم؟
  • آیا ما به اندازه کافی ارتباط برقرار می کنیم؟ به طور موثر؟ واقعاً همدیگر را می شنویم و درک می کنیم؟
  • برخی از مواردی که می توانیم تغییر دهیم چیست؟
  • آیا می توانیم کمک حرفه ای کنیم؟
  • آیا ما بهترین خودمان با هم هستیم؟

مدیریت روابط دشوار است. وقتی به آن فکر می کنید، از بدو تولد، روابط بی شماری داشته اید و آنها را به بهترین وجه ممکن دستکاری می کنید. شما پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، عموزاده ها، عمه ها و عموهای خود، دوستان، معلمان و همکاران خود را دارید – این روابط بسیار زیادی است. و سپس یک دوست یا همسر را وارد این ترکیب می کنید، که فقط به مجموعه افراد شما می افزاید.

دقت داشته باشید که کلید اصلی تسلیم شدن نیست. اگر احساس می کنید در برقراری ارتباط یا حضور در زندگی یکی از اعضای خانواده کوتاهی کرده اید، فقط این رابطه را خاتمه نمی دهید. این مطلب در زمینه روابط به شما کمک زیادی می کند. بهتر است سعی کنید بفهمید آیا پتانسیلی برای نجات رابطه وجود دارد.

چگونه می توانید بفهمید که رابطه شما ارزش نگهداری دارد؟

دور شدن و جلوگیری از درگیری می تواند آسان باشد زیرا ماندن کار سختی را می طلبد. با این حال، هر دو طرف باید مایل باشند در هر رابطه ای سهم خود را انجام دهند، در غیر این صورت این تنها نتیجه ای نخواهد داشت. در اینجا برخی از سرنخ ها آورده شده است تا بدانید ماندن احتمال واقعی است یا نه.

شریک زندگی شما را رها نمی کند

مهم نیست که همه چیز چقدر سخت می شود، همه شما چقدر دور از هم هستند، یا اگر به نظر می رسد عشق کم رنگ می شود، آنها هنوز هم هستند تا با هم بجنگند. آن وقت است که می دانید چیزی با ارزش دارید و در نهایت چیزی دارید که ارزش جنگیدن برای آن را دارد.

شما می توانید در برابر آنها آسیب پذیر باشید

چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟ | مرکز مشاوره همکده

سخت است که به روی مردم باز شده و حقیقت کامل خود را با کسی در میان بگذارید. این مظهر کاملاً برهنه بودن است. به اشتراک گذاشتن ترس، نقص و رازهای شما موضوعی نیست که باید به راحتی آن را پذیرفت. گشودن به این روش می تواند ترسناک تر از چتربازی باشد. اگر شخصی را دارید که به اندازه کافی به شما اعتماد دارد و می تواند شما را از درون بشناسد، او را نزدیک نگه دارید زیرا آنها قلب شما را می شناسند و همچنان شما را دوست دارند.

هر دوی شما می فهمید که انسان هستید

اگر آنقدر بالغ هستید که می فهمید همه ما فقط انسان هستیم، عشق توانایی دوام دارد. مطمئناً انسانها شکست خواهند خورد، اشتباه می کنند و لغزش می کنند. اما اگر کسی را دارید که بخواهد پاسخگو باشد و در مورد سقوط آنها کار کند، گوهر ارزش نگهداری از آن را دارید. بخشش شما را آزاد خواهد کرد. نگه داشتن کینه شما را گیر و تلخ خواهد کرد.

شما هنوز هم اهمیت می دهید

هر چقدر آن فرد روی اعصاب شما بیفتد یا شما را دیوانه کند، بازهم به سلامتی او اهمیت می دهید. اگر برایتان مهم است، هنوز امید به رابطه وجود دارد. وقتی کاری انجام نمی شود شما را مرحله به مرحله می کند و وقتی شکایت نمی کنید یا موضوعی را بررسی نمی کنید می دانید که رابطه ارزش نگهداری ندارد.

شما هنوز هم بهترین دوستان هستید

گفته شده است که بهترین روابط از دوستی شروع می شود. این که آیا به عنوان یک دوست شروع می شود یا به تدریج به یک دوستی محکم تبدیل می شود، ارزش یک رابطه است که با یک دوست نجات دهید. از دست دادن رابطه و دوستی ضرر خواهد داشت. به عنوان دوستان بنشینید و در مورد مسائل موجود بحث کنید و آنها را با احترام حل و فصل کنید. اگر قبلاً یک دوست مادام العمر خود را در شریک زندگی خود پیدا کرده اید، هرگز آنها را دست کم نگیرید. ما فوق العاده مشتاق هستیم که به همان سرعتی که فناوری تولید می شود به سراغ “چیز” جدید برویم. در نتیجه، کمبود ارزش و قدردانی وجود دارد.

ایده های جالب برای بازگردانی جرقه و شادی به ازدواج

چگونه می توانیم بفهمیم که رابطه ارزش نگهداری دارد؟ | مرکز مشاوره همکده

درست مثل یک شمع، وقتی جرقه خاموش شد، می توان دوباره آن را روشن کرد. این پیشنهادات را امتحان کنید تا شعله های آتش قدیمی را دوباره زنده کنید.

  • اغلب به قرارهای خودجوش بروید
  • یک نامه عاشقانه بنویسید
  • روز های اول خود را بازسازی کنید
  • برای قرار با همسرتان خود را آماده کنید
  • تعطیلات را به مکانی که هر دو می خواستید بروید، برنامه ریزی کنید
  • لباس بپوشید و در خانه آشپزی کنید، سپس به یکدیگر کمک کنید

رابطه ای که ارزش آن را دارد که ذخیره شود کار زیادی از هر دو نفر می گیرد. زمان های آزمایشی وجود دارد و شما ممکن است بخواهید تسلیم شوید، اما این زمانی است که بیشترین آزمایش را می کنید. اگر کسی با شخصیت جذاب داشته باشید، برای نگه داشتن او هر کاری انجام می دهید. بازپرداخت رابطه ارزشمند خواهد بود و قدردانی می شود زیرا شما با هم مبارزه را پشت سر گذاشته اید.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا