شروع دوباره رابطه تمام شده

هفت گام برای شروع دوباره ی رابطه که می تواند به معنای ایجاد تفاوت میان موفقیت یا شکست در رابطه تان باشد.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در محیط کار (یا زندگی شخصی) کسی را دیده باشید که در رابطه ی خود شکست خورده و یا در رابطه ای که خودتان در آن قرار داشته اید از شکست خوردن یا موفق نشدن آن به نوعی متعجب شوید؟ به احتمال زیاد تجربه ی این ها را داشته اید. این اتفاقات استرس آور، ناسالم، عصبانی کننده و به نوعی بدون هیچ فایده ای هستند. اما خبر خوب اینکه حتی اگر در این محیط یا این نوع رابطه قرار گرفته اید می توانید شرایط را دوباره درست کنید.

نکته مهم

(فرض را بر این بگذارید که هیچ یک از طرفین فردی بدکار و ذاتا منحرف نباشد.) روابط عاطفی بد می توانند بزرگسالان را در وضعیتی مانند احساسات کودکان گرفتار سازند، چه آن را درون خود ریخته یا ابراز کنند. زمانی که این اتفاق می افتد وقت آن رسیده تا دوباره سریعا دکمه ی ریست را فشار دهید.

بعلاوه واقعا نیازی نیست برای یک رابطه ی غیرمفید و ناسالم زمان بگذارید. انتخاب های شما فراموش کردن و از دست دادن آن فرد، یاد گرفتن کار کردن روی روابط بد، گذشت کردن یا به جای آن ها راه ساده تر، یعنی استفاده از زمان و انرژی کمتر و شروع دوباره ی رابطه.

نکته مهم

شروع کردن دوباره ی رابطه کاری هنری و علمی است. این کار انرژی بر بوده و نیاز به نوعی پاداش برای شما دارد. شروع مجدد رابطه فواید ناگفته ی بسیاری برای هردو شریک های عاطفی خواهد داشت خصوصا زمانی که موضوعاتی مانند شهرت، باروری و کارایی و کار گروهی مطرح است.

تمام این ها اینگونه شروع می شود که تشخیص دهید رابطه ی فعلی نیاز به زمان وقفه ای دارد که بیان به ان رسیدگی شود. این زمان وقفه یعنی فرصتی برای اتفاق افتادن چیزی بهتر و تازه. این وقفه می تواند در سطح هر فرد به شکل متفاوتی اتفاق بیفتد و نتیجه ی مجموعه ای از رفتارها و مسئولیت های فردی جا افتاده بین دو فرد شریک در این رابطه است. این زمان های وقفه اغلب زمینه ای موثر و مفید برای دستیابی به موفقیت را ایجاد می کنند، چیزی که برخی مشاوران آن را اینطور توصیف می کنند. “موفقیت در یک موضوع که به نظر غیرممکن یا بی نظیر می رسیده است.”

نکته مهم

اگر رابطه ی بدی با کسی داشته اید که نیاز دارید به نوعی به او تکیه کنید، شاید به نظر شما غیرممکن باشد که بتوانید بر این رابطه ی بد غلبه یابید. این اتفاق خواهد افتاد و ما هریک ابزارهای زیادی برای اصلاح این شرایط داریم. اگر به گفته های محققان در زمینه های اجتماعی باور دارید باید بدانید “هیچ چیز همیشه عالی نیست. زندگی پر از چیزهای عجیب بوده و روابط کاملا پیچیده هستند. خروجی های رابطه ی شما چیز مشخصی نخواهد بود. انسان ها گاه نامعقول و غیرمنطقی خواهند بود.” در اینجا باید بدانید چگونه دکمه ی ریست را بزنید تا همه چیز برای شما خوب پیش برود.

آیا شما یاد گرفته اید چطور روابط را دوباره بازسازی کنید یا خیلی مغرورانه زندگی می کنید؟

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم | مرکز مشاوره همکده

اختلافات برای همه پیش می آیند. اغلب این ها ریشه در چگونگی برخورد کسی یا چیزی با شما دارد، چیزی که فرد دیگر ندیده، نشنیده یا درک نمی کند. از این رو درک افراد از اینکه واقعا چه اتفاقی می افتد منحرف خواهد شد، خرده ریزهای اعتمادی که در مورد ان ها صحبتی نشده بود حالا تبدیل به اختلاف و ناامیدی شده اند. در نهایت خروجی این ها به شکل صحبت نکردن، اجتناب از یکدیگر و حتی تهمت زدن خود را نشان خواهد داد.

شروع دوباره ی یک رابطه نیز به استرس کمتر، انرژی کمتر داشته و می تواند اثرات درخشان و عالی روی فردی داشته باشد که شروع کننده ی این آغاز دوباره است و به او حس آرامش، شادابی و همراهی می دهد. اغلب این احساسات همراه با فردی هستند که در این شروع دیگر شرکت می کند.

نکته مهم

اغلب زمانی که یک رابطه به دکمه ی توقف می رسید علت نوعی از شکاف یا اختلافی است که در اعتماد در صلاحیت و شایستگی، اعتماد متقابل یا اعتماد در صحبت ها ایجاد می شود ( و شاید در هر سه این ها با هم) و در اینجا اهمیتی ندارد چه کسی فکر می کند مقصر کیست یا چه کسی لیستی از چیزهای زیادی دارد که نشان می دهند حق با او بوده و فرد دیگر اشتباه کرده است و یا چه تعداد افراد مختلف را امتحان کرده و همه گفته اند حق با شماست، اعتماد موضوعی دوطرفه و متقابل است و به ندرت می تواند در رابطه یک طرفه باشد. شما می توانید اعتماد به یکدیگر را دوباره بسازید. این کار تنها با شروعی دوباره عملی خواهد شد.

خوب حالا چطور می توانید یک رابطه را دوباره شروع کنید؟ بگذارید بگوییم موفقیت یا شکست شما در بازسازی رابطه بستگی دارد به اینکه با اشتباهات مقابله کرده یا حقیقتی متفاوت از چیزی که واقعا اتفاق افتاده است را برای خود تصور نکنید.

این ها گام هایی هستند که برای شروع دوباره ی رابطه ی شما معجزه می کنند.

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم | مرکز مشاوره همکده
  • خوب در مورد این جمله فکر کرده و از خودتان بپرسید:

  • من چه کار کرده یا چه کارهایی نکرده ام که باعث شده این اتفاق افتاده یا مانعی برای آن بوده ام؟ (طرز رفتاری که من داشته ام) با گفتن این جمله دکمه ی شروع دوباره را با گفتن “من” فشار دهید نه  “او” یا “آن ها”. این کار به شما انگیزه می دهد، حتی اگر همیشه با این فکر زندگی کرده اید که شما فردی بی گناه و مظلوم هستید و تمام مخلوقات بزرگ و کوچک در تمام جهان شما را دوست دارند. باید با شناختن کاری که کرده یا نکرده اید و باعث این عدم تعادل شده است شروع کنید.
  • انعکاس دهید:

  • در مورد احساسات واقعی خود در مورد بد پیش رفتن این رابطه با خودتان فکر کرده و با یک مشاور یا فرد قابل اعتماد مشورت کنید. سپس در مورد احساساتی فکر کنید که ترجیح می دهید داشته باشید، برای اینکه بتوانید به نوعی از این رابطه سود ببرید. نیاز است چه احساساتی داشته باشید تا بتوانید برای احتمال یک رابطه ی بهتر اماده شوید؟
  • ببینید چه شرایط یا شاخص هایی نیاز است برای شروع دوباره وجود داشته باشند.

  • برای شروع مجدد رابطه به آینده نگاه کنید نه به گذشته. واقع گرا باشید نه فردی غیرمنطقی یا خیال پرداز.
چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم | مرکز مشاوره همکده
  • ارتباط با فردی را تصور کنید که رابطه ای واقعی با او داشته اید و یا در ذهنتان دوست دارید این رابطه را برقرار کنید.

  • (گاهی این اتفاق یک باره خواهد افتاد و گاه به مرور زمان ) برای شروع قصدی که دارید یک چک نهایی با خودتان داشته باشید. این یعنی همراهی شما برای حرکت به سمت جلو. قصد کردن یعنی در مورد داستانی که درباره ی این رابطه به خودتان می گویید واضح و روراست باشید. حالا ببینید در رابطه ی خود چه احساساتی را ایجاد کرده اید؟ چه تصورات و خیالاتی را برای فرد دیگر ساخته اید؟ چه چیزهایی واقعا مهم نبوده و باعث ناراحتی شما یا ان فرد شده اند؟ به یاد داشته باشید زمانی که شما استرس دارید ذهنتان می وتواند یک داستان نادرست از خود بسازد. در این شرایط سعی کنید داستانی بسازید که نقش فرد دیگر در ان مثبت و یا حداقل خنثی باشد.
  • نیات خود را مدیریت کرده و اجازه دهید در زمان ارتباط دوباره با ان فرد یک داستان جدید روی نیت های شما اثر بگذارد.

  • اغلب ما از دست افراد دیگر به این علت عصبانی یا ناراحت می شویم که می خواستیم اشتباه را گردن ان ها انداخته و از دوش خود برداریم. این اتفاق در محیط کار نیز زیاد برای شما پیش می آید. شما می توانید آن را زیاد دیده و بشنوید. برای مثال: شما به فردی که به نظر خیلی جاه طلب می آید بی اعتماد شده اید. فرد مقابل ممکن است در جلسات کاری با شما بد صحبت کرده و به سادگی باعث تقویت شناخت شما از خود شده باشد. چیزی که ایجاد شده عدم علایقی است که در مورد آن صحبت نمی شود مدیریت قصد خود در ایم مثال این است که درک کنید فرد دیگر دوست دارد در کار خود عالی باشد و به تلاش او برای رسیدن به هدفش احترام بگذارید.اگر قصد شما متنفر شدن، ناسازگاری یا مبارزه با آن فرد باشد باید بدانید داستان درست و نیت مناسب را در ذهن خود انتخاب نکرده اید.
چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم | مرکز مشاوره همکده
  • از آن فرد بخواهید با شما ملاقاتی داشته باشد، کسی که می خواهید رابطه ی دوباره ای را با او شروع کنید و ارتباطات بهتری داشته باشید.

  • قصد خود را شفاف بیان کرده و اماده باشید که درست صحبت کنید. بگویید می خواهید چه اتفاقی بیفتد؟ چه چیزهای تازه و بهتری می توانند اتفاق بیفتند؟ برعکس این شرایط چه خواهد بود؟  در این مرحله شما باید اماده ی بخشش باشید، مهم نیست فکر می کنید چقدر شما بی تقصیر بوده اید. شما باید برای شنیدن حرف های مقابل خود را اماده کید. از او فرصت بخواهید تا به سادگی به حرف های یکدیگر گوش دهید و برای آینده برنامه بریزید نه اینکه گذشته را تکرار کنید.
  • در محیطی بی طرفانه با هم ملاقات کنید، مکالمه ای همراهانه داشته و با هدف خوب و صادقانه با هم حرف بزنید.

  • باید بپذیرید این کار سخت است و توضیح دهید فرصتی برای شروع دوباره ی رابطه خواسته و باهم مشورت کنید که برای حرکت به سمت آینده می توانید چه کار کنید. فرد مقابل را خسته نکرده و لیستی از کارهایی که او انجام داده یا حرف هایی که به شما زده است را همراه نداشته باشید. در مورد احساسات خود صحبت کنید و حسی که دوست دارید در آینده داشته باشید. چطور می توانید احساساتی که هردو دوست دارید بعدها تجربه کنید را باسزید؟ باهم فکر کنید یک رابطه ی بهتر شبیه به چه چیزی خواهد بود، بهانه نیاورده یا فرد دیگر را قضاوت نکنید. بهتر مکانی که برای آغاز این شروع مجدد می توانید در آن باشید چیست؟ اگر تمام گام های گفته شده ی قبلی را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد هردو می توانید در این شروع دوباره گام بردارید.

از ” من گفتم ” یا ” تو گفتی ” ها گذشته و به ” ما گفتیم ” برسید.

چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم | مرکز مشاوره همکده

روی معنی کلمه ی شروع مجدد خود را درگیر نکنید، این مانند دکمه ی ریست در تلویزیون شما نیست. باید با دقت حرکت کنید، با نیتی درست، من گفتم ها و تو گفتی ها می توانند با ” ما گفتیم ” ها جایگزین شوند. ریست رابطه یک تمرین برای پاک کردن ذهنتان نیست. شروع مجدد مکان جدیدی برای شروع دوباره، جدا شدن از مشکلات، شروع یک فصل جدید و ایجاد کمی شفافیت در نیت ها را ایجاد می کند. شروع مجدد باعث ایجاد این ها می شود:

  • قوانین پایه ای ساده
  • شفاف بودن مسیر رابطه
  • راهی بهتر برای داشتن رابطه
  • نیرویی برای حرکت به سمت آینده

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
linkedin.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا