چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟!

تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟!  چند روز است که شما احساس کار نمی کنید ، اما هنوز هم می خواهید کاری انجام دهید. با این حال حس کار کردن را ندارید! زمانی که این اتفاق می افتد باید چه کار کنیم؟! چگونه می توانیم به کار های خود ادامه دهیم؟! چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟!

دفعه بعدی که «اشکال نداشتن حس کار» روی داد ، این روش های ارائه شده انجام کار را امتحان کنید. اگر باز هم در این زمینه مشکل داشتید می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما در این مرکز می توانید از خدمات حضوری با بهترین متخصصان یا مشاوره تلفنی روان شناسی نهایت استفاده را ببرید.

چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟!

برای این که در مواقع خستگی یا نداشتن حس کار، به حس خود باز گردیم لازم است تکنیک هایی را فرا گیریم. در این صورت است که می توانیم با انرژی و انگیزه بسیاری اقدامات خود را صورت دهیم. موارد موجود برای داشتن یا تقویت احساس کار عبارتند از:

لیست کار های خود را دوباره بنویسید یا ویرایش کنید.

آخرین باری که نگاهی سخت و با دقت به لیست کار های خود انجام داده اید کی بوده است؟ ممکن است زمان برخی از کار های هرز برای تان بسیار ضروری باشد! ممکن است مواردی در لیست شما وجود داشته باشد که قبلاً تکمیل شده باشد و یا نیازی به اتمام نداشته باشید و به همین ترتیب قابل حذف هستند. لیست خود را تازه کرده و به حداقل کار ها ساده کنید تا در روز و هفته بعد انجام شود. به روز رسانی لیست کار ها به شما در رسیدن به موفقیت کمک بسیار زیادی می کند و می توانید به راحتی آن را انجام دهید.

برخی از ورزش های مورد نیاز را انجام دهید.

چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟! ورزش مهم است. افراد معمولاً ورزش را به جای انجام کار یا فقط به دلیل انجام  کار های عادی روزمره به تعویق می اندازند. با این حال باید توجه داشته باشید که هیچ وقت مانند زمان حال نیست که به بدن و ذهن خود استراحت دهید. برای دویدن بروید ، کمی یوگا انجام دهید ، پیاده روی کنید ، برخی از کشش ها را انجام دهید ، حرکت کنید! متناوباً ، اگر به یک تیم ورزشی جدید در شهر خود نگاه کرده اید ، تحقیقات آنلاین انجام دهید و ثبت نام کنید. ورزش باعث می شود تا ذهن و روح شما کاملا آرام شده و شرایط بسیار مفیدی را برای ایجاد انگیزه و نشاط جهت انجام کار ها در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای کار خود یک پاداش قابل قبول یا راضی کننده انتخاب کنید.

با اتمام یک پروژه برجسته یا خاص در محل کار ، برای پاداش دادن به خود برنامه ریزی کنید. این می تواند به سادگی گذراندن مدتی برای جمع آوری تصاویر عروسی رویایی شما در Pinterest ، غوطه ور شدن در وان ، خرید بلیط سینما برای خود و دوست تان برای آن فیلم جدیدی که قصد دیدن آن را داشتید یا رزرو یک شام عاشقانه ویژه برای شما و عزیزتان در یک رستوران شیک باشد. پاداش دادن ذهن را راضی و خوشحال نگه می دارد. این مسئله باعث می شود تا انگیزه بگیرید و برای دریافت پاداش های بعدی کار های خود را به خوبی و با تلاش بیشتر پیش ببرید. حتی یک آخر هفته سبک و با استراحتی ساده در کنار خانواده تان هم می تواند پاداش مناسبی باشد.

از رایانه یا پرونده های وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید.

چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟! همیشه ایده خوبی است که در صورت اضطراری یا در صورت خرابی غیرمنتظره سیستم (ها) ، از همه پرونده های خود پشتیبان تهیه کنید. حتی ممکن است در جلسات پشتیبان گیری منظم به کامپیوتر خود فکر کنید تا دیگر بار پشتیبان گیری از اطلاعات را فراموش نکنید.

این کار باعث می شود تا استرس کم تری در محل کار خود داشته باشید. اگر استرس و اضطراب داشته باشید نمی توانید به راحتی برای بررسی چالش های کاری پیش بروید و یا حتی انگیزه انجام کاری را داشته باشید. سعی کنید تمامی اقدامات مربوط به کم کردن استرس خود را انجام دهید. پشتیبان گیری از وب سایت یا پرونده های مهم یکی از انواع مختلف کار هایی است که می توانید  به راحتی برای خود صورت دهید.

فضای کاری خود را سازماندهی کنید.

لحظه ای را به مرتب نموده و تمیز کردن سطح میز خود اختصاص دهید. آن دسته از پوشه هایی را که دور میز شما قرار دارند ، بایگانی کنید ، کاغذ هایی را که دیگر نیازی به بازیافت ندارید ، ایمیل های قدیمی را حذف کنید ، لوازم اداری خود را مرتب کنید ، کابینت دفتر خود را تمیز کنید و غیره. حتی می توانید برای فضای کاری خود یک گل خریداری کرده و آن را در دفتر کار خود قرار دهید. زمانی که فضای کاری خود را ساماندهی می کنید می توانید با تمرکز بیشتری کار های خود را پیش ببرید. این روند همچنین باعث می شود تا بتوانید با تمرکز بیشتری بر اصل ماجرا یعنی کار پیش بروید. به همین دلیل یکی از ایده های مهم این است که فضای کاری خود را سازماندهی کنید.

به موسیقی نشاط آور گوش دهید.

چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟! خود را از یک روز پر از عصبانیت جدا کنید و به برخی از آهنگ های آرامش بخش وصل شوید. موسیقی های کلاسیک ، جاز یا ساز را امتحان کنید تا روحیه خود را تازه کنید و بالا ببرید. چشمان خود را ببندید ، آرام باشید و واقعاً به موسیقی گوش دهید.

گوش دادن به موسیقی و خصوصا موسیقی مورد علاقه تان ذهن را از شرایط سخت دور می کند. با این کار شما آرامش لازم را دریافت می کنید و به جهت نشاط خود تلاش بیشتری خواهید داشت. در این حالت است که می توانید کار ها را بهتر و بیشتر از قبل پیش ببرید.

با یک دوست تماس بگیرید.

مدت ها بود که قصد داشتید با یکی از دوستان خود تماس بگیرید ، چرا لحظه ای برای اتصال مجدد وقت نمی گذارید؟ تلفن را بردارید ، به Skype یا Google Hangouts وارد شوید تا بفهمید چه کاری انجام داده اند و آن ها را در کار هایی که کار کرده اید نیز شریک کنید. تماس با دوستان یا اعضای خانواده باعث می شود تا نشاط و انگیزه خاصی داشته باشید. شما می توانید در این روند برای احساس خوب داشتن در کار هم پیش بروید.

ادامه به کار خود اگر احساس کار ندارید – ایده های شام و ناهار  را برای این هفته آماده کنید.

آه ، یک روز دیگر ، یک شام دیگر! یک دفترچه یادداشت و قلم بگیرید و ایده های شام های این هفته را یادداشت کنید. یک چیز کمتری برای نگرانی خواهید داشت ، به علاوه می توانید به راحتی لیستی از مواردی را که باید از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید تهیه کنید. این کار باعث می شود تا زمان کم تری را برای فکر کردن درباره خوردن صرف کنید. این مسئله خود به تنهایی از فشار های دوش شما کم می کند.

مطمئن شوید که برنامه های گوشی های هوشمند و نرم افزار رایانه شما به روز هستند.

چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟! اگر به روزرسانی خودکار را قبلاً نصب نکرده اید ، برنامه ها و نرم افزارهای خود را تنظیم کنید تا خود به خود به روز شوند. اگر برنامه ها یا نرم افزارها باید دوباره نصب شوند یا به صورت دستی به روز شوند ، برای این کار یک دقیقه وقت بگذارید. به روز رسانی برنامه های گوشی خصوصا در مواردی که به برنامه ها به جهت کار خود نیاز دارید می تواند از استرس و تفکر های منفی شما کم کند. در این صورت راحت تر می توانید احساسات مربوط به کار خود را کنترل نمایید.

ادامه به کار خود اگر احساس کار ندارید – چند مورد را از لباس های  کمد خود بیرون بیاورید.

لازم نیست موارد زیادی را به خودی خود بکشید ، اما تعداد کمی را انتخاب کنید و به آن بچسبید. به دنبال لباسی باشید که سال هاست نپوشیده اید و همچنین لباس هایی که دیگر مناسب نیستند یا برای همیشه کثیف ، لکه دار یا آسیب دیده اند. سعی کنید لباس های اضافی را از کمد تان خارج کرده و شلوغی آن را کم تر کنید.

ایده های طوفان فکری برای یک پروژه جدید یا فعلی.

ایده های خود را برای یک پروژه فعلی یا جدید یادداشت کنید ، نقاشی کنید یا ثبت کنید. نگران سازماندهی و رتبه بندی ایده های خود نباشید ، فقط بگذارید افکار شما جریان پیدا کنند. جریان افکار انگیزه شما را برای داشتن حس خوب کار کردن افزایش می دهد.

ادامه به کار خود اگر احساس کار ندارید با تایید قرارهای بعدی را در اواخر هفته

چگونه می توان به کار خود ادامه داد در حالی که احساس کار ندارید؟! تقویم خود را بررسی کنید و برای تأیید قرار ها و جلسات خود با تماس ، ایمیل یا پیام کوتاه با افراد بگیرید. مخاطبین شما از شما تشکر می کنند (ممکن است آن ها نیاز به برنامه ریزی مجدد جلسه داشته باشند؟) و برنامه شما به روز خواهد شد. زمانی که قرار های کاری خود را تنظیم می کنید کار های تان نظم پیدا می کند و می تواند با روالی مناسب پیش برود.

 

منابع
.lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا