چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند

چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند؟ ورزش بسیار در زندگی تاثیر گذار خواهد بود. همه ما می دانیم ورزش باعث ایجاد سلامتی و تناسب اندام در افراد می شود. در روان شناسی این موضوع به اثبات رسیده است که ورزش بسیار می تواند بر شرایط افسردگی و اتفاقات دیگر تاثیر گذار باشد. ورزش می تواند باعث  افزایش سرتونین در بدن شود. در مقاله های قبل در ارتباط با ورزش و تاثیرات آن بر مغز افراد صحبت کردیم. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است.

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در این مقاله می خواهیم ببینیم ورزش و شادی چگونه با هم کار خواهند کرد.

احتمالاً از شنیدن همه فواید ورزش خسته شده اید

احتمالاً از شنیدن همه فواید ورزش خسته شده اید. اما یک دلیل وجود دارد که توصیه می شود ورزش برای بسیاری از موارد مختلف زندگی توصیه شود. این می تواند به شما در کاهش استرس، بهبود سلامت جسمی و احساس اعتماد به نفس بیشتر کمک کند. و ورزش و خوشبختی نیز دست به دست هم می دهند.

چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند؟

چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند

ورزش فقط برای سلامت جسمی شما مفید نیست، بلکه برای سلامت روحی و روانی نیز مفید است. حتی بعضی از افراد فکر می کنند برای هر مشکلی در زندگی برنامه ای کاملاً متناسب دارد. اگر چه ورزش ممکن است نتواند در زندگی شما چیزی را برطرف کند، اما روش های زیادی وجود دارد که می تواند بر خوشبختی شما تأثیر بگذارد.

ورزش فقط به این دلیل که بدن شما دوست دارد فعالیت بدنی داشته باشد شما را خوشحال نمی کند.

باور کنید یا نه، ورزش فقط به این دلیل که بدن شما دوست دارد فعالیت بدنی داشته باشد شما را خوشحال نمی کند. درعوض، این است که مغز شما ورزش و فعالیت بدنی را به عنوان نوعی استرس به بدن حس می کند. به دلیل استرس، مغز در حال تلاش برای مقابله با روش جنگ یا گریز است که اتفاق می افتد. این امر منجر به آزاد شدن مواردی مانند اندورفین بیشتر در مغز می شود.

یکی از اهداف این اندورفین ها در بدن شما کمک به کاهش درد است

یکی از اهداف این اندورفین ها در بدن شما کمک به کاهش دردی است که هنگام ورزش احساس می کنید. فواید این امر این است که همچنین باعث ایجاد احساس سرخوشی در مغز شما می شود. بنابراین وقتی ورزش شما تمام شد، آن اندورفین های اضافی هنوز در مغز شما هستند، شما دیگر استرس روی بدن خود ندارید و از این افزایش خوشبختی در خود بهره مند می شوید.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقی در دانشگاه ایالتی پن انجام شد که ارتباط بین ورزش و میزان شادی و خلق و خوی را بررسی می کرد. به گفته یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در انجام این تحقیق نقش داشته است، “ما متوجه شدیم که افرادی که از نظر جسمی تحرک بیشتری دارند نسبت به افرادی که فعالیت کمتری دارند احساسات خوشایند-فعال می کنند و همچنین متوجه شدیم که افراد احساسات فعال-خوشایند بیشتری دارند در روزهایی که فعالیت بدنی آن ها بیش از حد معمول است. “

نکته ای در ارتباط با این که چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند؟

بنابراین نه تنها قادر به بهبود خلق و خوی خود با فعالیت منظم هستید، بلکه اگر می خواهید در یک روز خاص روحیه خود را تقویت کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح ورزش را بالا ببرید.

شما یک استرس برای خود دارید

اگر شرایط استرس زا را پشت سر می گذارید، احساس جمع شدن تنش در بدن آسان است. اگر از نظر جسمی فعال نیستید، سخت است که آن تنش ایجاد شده را برطرف کنید. برای استفاده از این انرژی، ورزش می تواند مفید باشد. این بدان معنا نیست که شما باید یک تمرین شدید انجام دهید. یوگا می تواند یک روش مفید برای تقویت نیرو و کار بر روی بیرون آوردن این حرکات از قسمت های مختلف بدن شما باشد.

اگر خیلی استرس دارید، چندین تمرین مختلف را امتحان کنید

چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند

اگر خیلی استرس دارید، چندین تمرین مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. برخی از افراد می توانند بیشترین استرس را با صرف پیاده روی، جایی که دیگران چیزی مانند کیک بوکسینگ را ترجیح می دهند، از بین ببرند. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، فقط این است که شما در حال انجام کاری فیزیکی هستید که به بدن شما اجازه می دهد انرژی ذخیره شده از استرس و تنش شما را مصرف کند.

شما احساس بهتری نسبت به خودتان شروع می کنید

اگر با احساس بد در مورد خود دست و پنجه نرم می کنید، قطعاً می تواند بر میزان خوشبختی شما احساس کند. با این حال، وقتی ورزش و شادی را با هم ترکیب می کنید، می توانید به سرعت یاد بگیرید که هنگام ورزش به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

این ارتباط زیادی با اندورفین های مغز شما دارد

این ارتباط زیادی با اندورفین های مغز شما دارد، همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، اما همچنین می تواند به شما کمک کند احساس کنید که به چیزی رسیده اید. هنگامی که تصمیم می گیرید یک تمرین را انجام دهید و آن را انجام می دهید، کاری است که موفق به انجام آن در طول روز شده اید. این نیز چیزی است که برای شما خوب است. وقتی آن را بخشی از برنامه های معمول خود می کنید، می تواند به شما کمک کند تا از نظر جسمی بهتر باشید، که به نوبه خود می تواند بر عزت نفس شما نیز تأثیر بگذارد و به شما کمک کند تا شادتر باشید.

شما را از یک روال تکراری خارج کنید

ساده است که می توان در زندگی روزمره تنظیم کرد. وقتی این روال معمولاً نشستن زیاد در مطب یا جلوی کامپیوتر یا فقط در داخل بودن باشد، می تواند شما را کمی گیج کند. بدن ما طراحی و ساخته شده است تا فعال و متحرک باشد. وقتی ما سبک زندگی کم تحرکی داریم، آسان است که در پایان یک روز احساس خستگی کنید.

شروع ورزش در ابتدای روز

اما وقتی ورزش را وارد روز خود می کنیم، به ما کمک می کند تا از این مرحله عبور کنیم. اگر بیرون رفتن برای ورزش مانند پیاده روی یا پیاده روی را شامل شوید، می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد. این می تواند شما را به جایی برساند که می توانید ویتامین های مهم خورشید را دریافت کنید، نور طبیعی بیشتری در روز داشته باشید و می تواند نفس های عمیق تری بکشد.

نکته ای در ارتباط با این که چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند؟

تنفس عمیق می تواند به شما در کاهش فشار خون و آرامش کمک کند، که به شما کمک می کند احساس شادی بیشتری داشته باشید.

چگونه خوشبختی پیدا کنیم

اگر در جستجوی خوشبختی هستید، ورزش تنها چیزی نیست که باید به خاطر بسپارید. بسیاری از افراد منتظر شرایط بیرونی هستند تا احساس خوشبختی در آن ها ایجاد شود.  پوستی شما تنها کسی هستید که می توانید روحیه خود را کنترل کنید. و حتی اگر وضعیت شما آنطور که می خواهید نیست، شما هنوز هم می توانید نحوه پاسخگویی به آن وضعیت را انتخاب کنید.

اگر می خواهید خوشحال باشید، پس می توانید شاد بودن را انتخاب کنید

چرا ورزش و شادی دست به دست هم می دهند

اگر می خواهید خوشحال باشید، پس می توانید شاد بودن را انتخاب کنید بدون توجه به این که چه چیز دیگری در جریان است. در این جا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب شادی کمک کند: ژورنالی درباره مواردی که به خاطر آن ها سپاسگزار هستید – به شما کمک می کند به جای موارد منفی، روی موارد مثبتی که در زندگی خود انجام می دهید تمرکز کنید. این یک تغییر ساده در ذهنیت شما است، اما بسیار موثر است.

آنچه را که می گویید تغییر دهید

کلمات شما بسیار قدرتمند هستند. اگر دائماً چیزهای منفی می گویید، احساس منفی خواهید کرد. اما درست مانند داشتن یک دفترچه از چیزهایی که از آن ها سپاسگزار هستید، اگر تصمیم بگیرید که چیزهای دلپذیر را بگویید و فکر کنید، بسیار احساس خوشبختی خواهید کرد.

شکایت و غر زدن را متوقف کنید

همه ما در زندگی شخصی را می شناسیم که به نظر نمی رسد از هر موقعیتی شکایت کند هر چقدر هم که باشد شرایط بدی دارد. به نظر می رسد او در همه شرایط از نظر خوبی برخوردار است. در حالی که انجام این کار کار دشواری است، اما تأثیر بسیار مثبتی بر روحیه شما نیز دارد. اگر تصمیم دارید دیگر از چیزهایی که در زندگی شما ناخوشایند است شکایت نکنید، می تواند به شما کمک کند تا دید مثبت تری داشته باشید و سطح شادی خود را افزایش دهید.

 
منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا