چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

خوشبختی یک حالت ذهنی است که تقریباً همه آرزو می کنند. اما بسیاری از افراد آن را خیلی زودگذر می دانند یا به دلایل و شرایط مختلف آن را هدفی دست نیافتنی می دانند. خوشحال بودن می تواند به ویژه هنگامی که از یک بیماری بهبود می یابید یا با غم و اندوه کنار می آیید دشوار باشد. خوشبختی با داشتن یک حالت ذهنی، مستلزم آن است که ذهن برای پردازش و القا احساسات شاد در وضعیتی باشد.پس چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

اما برخلاف آنچه ممکن است به شما گفته شود، خوشبختی واقعی قابل دستیابی است و فقط به تلاش متعهدانه جهت انجام تنظیمات لازم برای دستیابی به آن نیاز دارد. این مقاله نکاتی کاربردی و مبتنی بر علم در مورد چگونگی خوشحال شدن دوباره هنگامی که به نظر می رسد هیچ چیز کارساز نیست به شما ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهبود شرایط خودتان می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

در ادامه می خواهیم به بررسی این مسئله بپردازیم که چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟ این موارد را با هم بررسی می کنیم.

بیشتر بخوابید.

فراموش کردن از اهمیت یک خواب خوب شب هنگام مواجهه با چالش های متعدد آسان است – گاهی اوقات، تنها کاری که فرد می تواند انجام دهد این است که شب بیدار بماند و فکر کند. با این حال، افرادی که خوب می خوابند به طور کلی در مقایسه با کسانی که خوب نمی خوابند و نسبت به احساسات منفی حساسیت کمتری دارند، خوشحال هستند. خوب خوابیدن فقط خوابیدن زود هنگام یا در ساعت خاصی از روز نیست، بلکه بیشتر به کیفیت خواب شما بستگی دارد. خواب منظم یکی از اجزای حیاتی یک زندگی سالم است و به عنوان تقویت کننده بهره وری شناخته شده است.

محدوده خواب ایده آل، همانطور که برای بزرگسالان توصیه می شود، هر شب بین 7 تا 9 ساعت است. بیاموزید تلفن های همراه یا دستگاه های مشابه را در رختخواب خاموش کنید و اطمینان حاصل کنید که وضعیت خواب و محیط شما راحت است. اگر به طور مداوم در هنگام حفظ برنامه خواب سالم دچار مشکل می شوید، ممکن است در نتیجه اختلال خواب باشد و باید در اسرع وقت با پزشک تماس بگیرید.

خوشبختی خود را تعریف کنید.

چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

خوشبختی، مانند بیشتر چیزهای زندگی، احساسی است که برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد. برای برخی از افراد، خوشبختی طعم گرم شکلات در دهان آنها است، در حالی که برای برخی دیگر، آنها خوشبختی را از پرداخت قبض ها می گیرند. خوشبختی برای شما می تواند ایمن دیدن عزیزانتان یا رسیدن به یک هدف شخصی باشد. هنگام جستجوی یک زندگی شادتر، دانستن اینکه چه چیزی شما را خوشحال می کند و انتخاب نوع شادی مورد نیاز شما تا حد زیادی به شما کمک می کند تا شفافیت ذهنی مورد نیاز خود را هنگام جستجوی شاد بودن دوباره به شما ارائه دهیم.

یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که یادداشت ذهنی تمام اوقات خوشحال بودن خود را یادداشت کنید، بررسی کنید که چرا در آن لحظه ها خوشحال بوده اید و برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید آن لحظات بیشتری را تجربه کنید. افراد خوشبخت می دانند چه چیزی آنها را خوشحال می کند و چرا که به آنها کمک می کند تا به طور ثابت تری احساس خوشبختی کنند. از طرف دیگر، تصدیق شرایطی که احتمالاً شما را ناخوشایند می کند، شما را قادر می سازد تا تلاشی عمدی برای جلوگیری از آن شرایط انجام دهید.

وقت خود را برای ورزش اختصاص دهید.

ورزش به خودی خود نوعی درمان است، فرایندی که در آن بدن انرژی مثبت گرفته و آن را به قدرت بدنی تبدیل می کند. یک مطالعه اخیر که چگونگی خوشبختی دوباره را نشان می دهد نشان می دهد که چند دقیقه فعالیت بدنی یک بار در هفته برای تحریک افزایش شادی کافی است. ورزش مغز را تحریک می کند تا هورمون های خوبی مانند دوپامین، اندورفین، اکسی توسین و سروتونین، چهار ماده اصلی شیمیایی مسئول شادی را ترشح کند. چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

جالب اینجاست که برای تحریک این مواد شیمیایی نیازی به غرق شدن در هرگونه فعالیت بدنی سخت نیست. فعالیت های بدنی مانند پیاده روی، شنا و رقص، بهزیستی جسمی را بهبود می بخشد، که منجر به افزایش عزت نفس و کاهش اضطراب می شود. فواید جسمی ورزش بسیار زیاد است، اما تأثیر مثبت آن بر سلامتی عاطفی افراد شاد باعث می شود که این یک عادت اساسی برای پرورش باشد. ثابت شده است که ورزش هایی مانند یوگا، که با هماهنگی جسمی و روحی سروکار دارند، کمک واقعی برای دستیابی به خوشبختی هستند.

آنچه می خورید را تماشا کنید

این یک جمله عادی است که می گوید افراد خوشحال غذاهای شاد می خورند، اما آنچه ما می خوریم به همان اندازه مهم است که چرا می خوریم. به ندرت افراد تغذیه را با سلامت روان مرتبط می دانند، اما فکر، بینایی، بویایی یا طعم برخی از وعده های غذایی می تواند احساسات دلپذیری را تحریک کند که می تواند خلق و خوی شما را به طور مثبت تغییر دهد. اثرات منفی پرخوری به خوبی ثبت شده است. اگرچه هنوز بحث در مورد اینکه چه ماده غذایی به عنوان غذای سالم مناسب است، وجود دارد، اما خوردن میوه و سبزیجات یک سرمایه گذاری عالی در بهزیستی ذهنی طولانی مدت شما است.

اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان، که برای تولید سروتونین با احساس خوب ضروری است، در وعده های غذایی غنی از پروتئین یافت می شود. به همین ترتیب، وعده های غذایی حاوی مقدار زیادی تیروزین و کوئرستین به بهبود سطح دوپامین کمک می کنند. برخی از این اسیدهای آمینه را می توان در میان وعده های روزمره مانند میوه ها، شکلات، غذاهای دریایی، آجیل، لبنیات و سبزیجات یافت. اگر احساس می کنید که مرتباً احساس ناراحتی می کنید، کیت شماست

روال خود را تغییر دهید

چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

هر روز انجام یک کار یکسان می تواند مانعی برای جستجوی چگونگی خوشبختی دوباره باشد. افراد ناراضی معمولاً در زندگی خود هیجانی ندارند، که اغلب توانایی خلاقیت یا خوش بینی آنها را از بین می برد. اما فراتر از تغییر روال، اگر می خواهید دوباره خوشحال باشید. ممکن است لازم باشد محیط خود را تغییر دهید. سفر راهی عالی برای فرار از روال معمول محیطی است که شما را ناخوشایند می کند.

مسافرت دیدگاه و افکار عمومی شما را وسیع تر می کند. می تواند یک تجربه غنی سازی باشد که به شما کمک می کند مکان شاد خود را کشف کنید. سفر همچنین به شما کمک می کند تا احساس مشخص تری از خود کسب کنید. خلاقیت و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و توانایی شما در ایجاد روابط عمیق عاطفی را بهبود می بخشد. مطالعه اخیر در مورد تأثیر سفر بر سلامت روان نشان می دهد که اکثر مردم قبل از رفتن به سفر، افزایش زیادی در شادی را تجربه می کنند. بعد از آن نگرانی کمتر اضطرابی از زندگی دارند. با این حال، به یاد داشته باشید که خوشبختی مقصد نیست. این یک سفر است

شکرگزار باشید

به نظر می رسد این یک کلیشه یا افسانه باشد که توسط سخنرانان انگیزشی به عنوان پادزهر ضد یأس فروخته می شود، اما یک تشکر در روز می تواند پزشک را دور نگه دارد. افرادی که احساس قدردانی بالایی از خود نشان می دهند، بیشتر خوشبین هستند و تمایل دارند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند، بر خلاف افرادی که معتقدند دلیلی برای قدردانی از هر کاری ندارند. قدردانی به مهار افزایش احساسات منفی مانند ناامیدی، احساس گناه، حسادت، عصبانیت و حسرت کمک می کند.

بسیاری از افراد هنگام جستجوی چگونگی خوشبختی دوباره دارای شرایط دشوار می شوند زیرا آنها غالباً وقت و انرژی زیادی را برای قضاوت درمورد واقعیتها و انتظارات افراد دیگر و یا مقایسه گذشته با حال اختصاص می دهند. قدردانی باعث افزایش عزت نفس شما می شود، که در نهایت اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، و علاوه بر این، شما را به یک انسان سازنده و دوست داشتنی تر تبدیل می کند.

خود را با افراد شاد محاصره کنید.

چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

یک فرد خوشحال در هنگام معاشرت با افراد ناراضی بیشتر در معرض خطر احساس ناخوشایند است. یکی از مهمترین عوامل موثر در زندگی شاد، معاشرت با افرادی است که نگرش مثبتی به زندگی دارند. از صرف تعامل با افرادی که دیدگاه مطبوعی و خوش بینانه دارند. توجه به نحوه برخورد با شرایط نامطلوب، می توانید چیزهای زیادی در مورد چگونگی خوشبختی دوباره بیاموزید.

افراد شاد غالباً حامی، فداکار، واقع بین، هدفمند، بانشاط، همدل، خلاق و پرانرژی هستند. در حالی که افراد ناراضی همیشه افراد بدی نیستند. گرایش منفی آنها به زندگی اغلب ایجاد یا حفظ روابط سالم را برای آنها دشوار می کند. به گفته دکتر تراویس بردبری، یکی از متخصصان برجسته جهان در زمینه هوش هیجانی، قرار گرفتن مداوم در معرض موارد و افراد منفی می تواند بر نورون های هیپوکامپ، بخشی از مغز که یادگیری، احساسات، حافظه و انگیزه را تنظیم می کند، تأثیر بگذارد. اگر اتفاقاً خانواده و دوستانی دارید که ذهنیت آنها می تواند زندگی شما را شادتر کند، به هر حال سعی کنید وقت بیشتری را با آنها سپری کنید.باید بدانید چگونه وقتی چیزی به نظر درست نمی رسد دوباره خوشحال باشیم؟

به دنبال درمانی حرفه ای باشید.

اگر از مشکلات مزمن یا حاد بهداشت روان مانند اضطراب و افسردگی رنج می برید. ممکن است به راهنمایی حرفه ای در مورد خوشبخت شدن دوباره نیاز داشته باشید. با این حال، درمان فقط برای افرادی نیست که از مشکلات روانی شدید یا اختلالات روانی رنج می برند. زیرا می تواند یک وسیله موثر برای مقابله با نگرانی های رفتاری باشد که مانع توانایی شما برای یک فرد خوشحال می شود.

درمان شامل گفتگو با یک متخصص در مورد مسائل شخصی از استرس، اضطراب، ناامیدی، سو استفاده، ضربه، اعتیاد و مسايل ذیگر است. هدف از درمان این است که تجربه شما را با برخی از این مسائل و چگونگی تأثیر آنها بر ارتباط شما با مردم و درک شما از خود، برطرف کند. هدف اصلی درمان، رشد فردی است که می تواند بهزیستی ذهنی و روانی شما را بهبود بخشد. تأثیر درمان بر شادی موثرتر از منابع مادی برآورد شده است و می تواند به شما کمک کند از سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کنید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا