وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

 در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟ مراقبت از خود امری ضروری برای تمرین است، اما هنگامی که می خواهید از افراد دیگر مراقبت کنید ممکن است دشوار باشد یا چالش هایی ایجاد کند. همچنین لازم نیست پیچیده باشد. مراقبت از خود می تواند به سادگی تمرین تنفس عمیق هنگام احساس استرس باشد. شاید شما بسیار همدل باشید، و می خواهید از خود مراقبت کنید، اما این دشوار است زیرا شما تمام وقت خود را صرف پرورش افراد دیگر می کنید؟ یافتن زمان برای تقویت سلامت عاطفی و جسمی خود ضروری است تا بتوانید برای کمک به دیگران مجهزتر باشید و یکی از بهترین راه ها در انجام این کار مراقبت از خود است.

ممکن است در انجام مراقبت از خود احساس گناه کنید زیرا نوعی از افرادی هستید که دوست دارند از دیگران مراقبت کنند، اما مهم این است که برای تعادل زندگی جایی که خود و عزیزانتان را در زندگی خود پرورش می دهید تلاش کنید. به این ترتیب، شما در واقع خدمات بزرگی به خود و کسانی که تحت مراقبت خود هستند انجام می دهید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از خود مراقبت کرده و تعادل بین زندگی و شرایط را ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می تواتید از طریق وب سایت همکده اقدام کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

ایثار خود سالم نیست

نوع دوستی یا فداکاری به خاطر بخشش، چیز زیبایی است. شاید شما جمله “ایثار” را شنیده باشید. این به کسی اشاره دارد که منیت بزرگی ندارد. آنها قبل از خود به دیگران فکر می کنند. یک فرد نوع دوست از افراد دیگری به غیر از خود به خوبی مراقبت می کند، و آنها توسط جامعه مورد توجه قرار می گیرند. این یک کیفیت زیباست اما شما همیشه نمی توانید اینگونه باشید.

کتاب «درخت بخشنده» نوشته شل سیلوراستاین را به خاطر بسپارید. این یک نمونه عالی از زیبا بودن ایثار است، اما چگونه منجر به احساسات دردناک نیز می شود. درخت به پسر کوچکی خدمات می دهد تا اینکه بزرگتر شود. سرانجام، دیگر چیزی برای تأمین او باقی نمانده است. با این اوصاف، اگر دیگران را قبل از خود قرار دهید، این می تواند کیفیت بسیار خوبی داشته باشد و انجام این کار اشکال ندارد، اما اطمینان حاصل کنید که ابتدا با مراقبت از خود، آن را متعادل کنید.

اگر هدیه بدهید و خسته شوید، دیگر خسته خواهید شد و دیگر نمی توانید با وقت و احساسات خود سخاوتمند باشید. یکی از بهترین راه های یادآوری مراقبت از خود، شناخت اخلاقی حمایت کردن است. وقتی هرچه دارید بدهید، دیگر چیزی برای تهیه باقی نمی ماند. قبل از صرف انرژی برای دیگران مطمئن شوید که نیازهای خود را پرورش می دهید. باید بدانید وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

چرا خودمراقبتی برای همدلی ها مهم است

وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

وقتی فردی همدل هستید، تحقیقات نشان می دهد که به احتمال زیاد از نیازهای خود غافل می شوید. شما می توانید به خوبی از دیگران مراقبت کرده و از خود مراقبت درستی نداشته باشید. حتی ممکن است بخواهید از حمایت عاطفی استفاده کنید، اما این کار آسان نیست زیرا شما عادت دارید دیگران را قبل از خود قرار دهید. شما نمی خواهید داستان خود را به اشتراک بگذارید زیرا احساس گناه می کنید یا برای نیازهای خود به اندازه دیگران ارزش قائل نیستید.

به عنوان یک فرد همدل، باید سلامتی خود را در اولویت قرار دهید تا در روابط خود با دیگران وارد عمل بهتری شوید. یکی از راه های تحقق آن عضویت در گروه های پشتیبانی است. در آنجا می توانید داستان خود را با افرادی که به اشتراک می گذارند یا اعتبار سنجی در به اشتراک گذاشتن داستان خود با دیگران که ممکن است در همان شرایط یا موقعیت های مشابه باشند، به اشتراک بگذارید.

نکته قابل توجه

بعضی اوقات اعضای خانواده می توانند منبع بزرگی برای حمایت باشند و گاهی اوقات می توانند شما را به پایین بکشند. بنابراین، کشف و پیمایش این روابط چالش برانگیز است. به عنوان یک همدلی بسیار مهم است که از خود مراقبت کنید تا احساس خوبی در مورد خود داشته باشید. برای کمک به این مسئله، به یاد داشته باشید که خود را با اعضای خانواده و یا عزیزانی که شما را جذب می کنند محاصره کنید.

همچنین می توانید از طریق مراقبت از خود، دروس ارزشمندی بیاموزید که به شما در پرورش دیگران کمک می کند. به عنوان مثال، ژورنالیسم نوعی مراقبت از خود است. وقتی افکار و احساسات خود را یادداشت می کنید، ناگزیر شامل روابط شما با اطرافیانتان خواهد بود. ژورنالینگ راهی برای درک خود و همچنین ارتباط شما با اطرافیان است. به این ترتیب، هنگامی که با عزیزانتان وقت می گذرانید، بینش بهتری در مورد مشکلاتی که می تواند در این رابطه ایجاد کند و آنچه برای شما ارزش قائل است، دارید. فردی که بینش عاطفی خوبی دارد بهتر می تواند از خود و عزیزانش مراقبت کند. دقت کنید که وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

شخصیت مراقب و مراقبت از خود

مراقب ها نقشی ارزشمند دارند، که ارزش گذاری نیازهای دیگران است. آنها وقت خود را با افرادی می گذرانند که به نوعی از نظر عاطفی یا جسمی آسیب پذیر هستند. هنگامی که شخصی را می بینید که واقعاً از دیگری مراقبت می کند، باید تصدیق شود. مراقبان نیز به حمایت عاطفی نیاز دارند. فرض کنید شما در حال مراقبت از یک کودک، یک فرد مسن یا هر کسی هستید که باید وقت و انرژی بدهید. که می تواند پاداش آور باشد اما همچنین کار زیادی دارد. واقع بین بودن در مورد نیازهای احساسی خود و شخصی که از او مراقبت می کنید بسیار مهم است تا دچار مشکل نشوید. هدیه دادن خود به خاطر دیگری کیفیت فوق العاده ای است که باید داشته باشید، اما بخشیدن بدون پر کردن نیاز های عاطفی و جسمی می تواند مشکل دار باشد.

هنگامی که همدل هستید و می خواهید افراد دیگری را پرورش دهید، مهم این است که مراقبت از خود را هم در اولویت قرار دهید. حتی برای سیستم ایمنی بدن شما هم خوب خواهد بود.

شرایط بهداشت روان در مراقبت از خود

وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

در صورت وجود شرایط بهداشت روان، مراقبت از خود بسیار مهم است. مراقبت از خود باعث ایجاد سلامت روانی قوی می شود، و وقتی برای انجام آن وقت پیدا کنید، از مزایای بسیار خوبی برای سلامتی مانند کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی برخوردار است. فرد مراقب غالباً در پرورش افراد دیگر متمرکز است، اما در صورت غفلت از نیازهای خود نمی توانید از دیگران مراقبت کنید.

به عنوان یک مراقب و همدل به یاد داشته باشید که اهمیت سلامتی شما و شخصی که از او مراقبت می کنید احتمالاً دوست دارد که شما سالم باشید، نه فقط به این دلیل که آنها می خواهند شما بتوانید از آنها مراقبت کنید بلکه ممکن است آنها نیز به شما اهمیت دهند. بنابراین، اولویت قرار دادن سلامتی خود به عنوان فردی که از دیگران مراقبت می کند، می تواند استرس را کاهش دهد و احساس خوبی در مورد خود ایجاد کند.

مراقبت از خود و یک وضعیت بهداشت روانی

مراقبت از خود در مواردی که دارای سلامت روان هستید بسیار مهم است. گاهی اوقات افرادی که همدل هستند و از دیگران مراقبت می کنند، ممکن است دارای یک بیماری یا شرایط بهداشت روانی نیز باشند. هیچ کس در برابر بیماری های روحی ایمن نیست و اگر با اضطراب یا افسردگی یا هرگونه اختلال دیگر در سلامت روانی دست و پنجه نرم کنید هیچ نیازب به شرمنده بودن نیست. تصدیق اینکه با یک بیماری روانی روبرو هستید می تواند چیز خوبی باشد و به شما کمک کند در مسیر رسیدن به روال مناسب مراقبت از خود قرار بگیرید.

بخش مهم زندگی با مشکلات بهداشت روان، تأیید آنها برای دریافت مراقبت های مناسب است. شرایط بهداشت روان قابل درمان است. درست مانند زندگی با فشار خون بالا یا نوعی بیماری قلبی به این دلیل که تغییرات در سبک زندگی وجود دارد که ممکن است بخشی از مراقبت از خود باشد. شرایط سلامت روان نیز با مراجعه به درمان یا مراجعه به روانپزشک قابل درمان است. برنامه بلند مدت این است که شما از خود مراقبت می کنید تا احساس بهتری داشته باشید و در حال پرورش و برقراری ارتباط بهتر با دیگران باشید. در ادامه بهتر می دانیم وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

آن چه که هستید را تغییر ندهید

وقتی می خواهم از دیگران مراقبت کنم چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

یکی از ترس هایی که ممکن است شما را آزار دهد این است که با مراقبت از خود شخصیت خود را اصلاح کنید. شما می خواهید همان شخصی باشید که برای دیگران ارزش قائل است. صرف مراقبت از خود به معنای غفلت از عزیزانتان نیست. شما ممکن است اکراه داشته باشید که به طور منظم در انجام مراقبت از خود یا یادگیری نکات مراقبت از خود شرکت کنید. سعی کنید درمورد اتفاقی که یک بار خودتان را پرورش دهید، فرض نکنید.

به یاد داشته باشید، بین “خودخواه بودن” و تمرین مراقبت از خود تفاوت وجود دارد. وقتی بخواهید سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کنید، شخصیت یا اخلاق شما را تغییر نخواهد داد. هنگامی که مراقبت از خود را تمرین می کنید، مرزهای محکمی ایجاد می کنید و می توانید مراقب بهتری باشید. هیچ چیز خودخواهانه ای در مورد مراقبت از خود ندارد. شما همان هستید که هستید و مراقبت از خود آن را اصلاح نمی کند. به یاد داشته باشید که مراقبت از خود احترام گذاشتن به نیازهای شما و اطمینان از اینکه سلامت روانی شما برای افراد دیگر و خودتان قوی است، است.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا