تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود

در روان شناسی مراقبت از خود بسیار مهم است. مراقبت از خود باعث پیشرفت ما در زندگی می شود. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که چگونه فرآیند مراقبت از خود را انجام دهید. تکنیک های مختلفی برای این روش وجود دارد. روان شناسان هر کدام از روش های مختلفی برای مراقبت از خود استفاده می کنند. تعاریف مراقبت از خود نیز توسط هر روان شناسی متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با فرآیند های مراقبت از خود صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود چگونه می تواند به ما کمک کند. در واقع این تعاریف برای زمانی است که اگر شما یا فردی دچار مشکل شوید بدانید چگونه آن را مدیریت کنید و از خود دفاع کنید.

برخی از تعاریف هم برای پیشگیری هستند. یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود صحبت کنیم.

مراقبت از خود یک شکل اساسی از سلامتی است

مراقبت از خود یک شکل اساسی از سلامتی است که همه باید در آن شرکت کنند تا احساس کنند به عنوان یک انسان کامل هستند، که شامل ذهن و بدن سالم می شود. تحقیقات نشان می دهد که مراقبت از خود می تواند زندگی ما را طولانی کند. اگر از خود مراقبت کنید، در بلند مدت احساس روحی و جسمی بهتری خواهید داشت. بخشی از مراقبت از خود شامل کاهش استرس است. دیگری ممکن است مدیریت زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی یا مراقبت از سلامت جسمی خود باشد. وقتی به طور منظم از خود مراقبت می کنید، روحیه شما را بالا می برد و تأثیر زیادی بر احساس شما از نظر جسمی و روحی می گذارد. برای سلامتی و سیستم ایمنی بدن شما مفید است. مراقبت از خود همچنین سطح استرس شما را کاهش می دهد و می تواند فشار خون شما را بهبود بخشد.

ممکن است احساس نکنید که وقت یا انرژی لازم را برای تمرین مراقبت از خود دارید. اما، بسیار مهم است که این کار را به هر شکلی که می توانید انجام دهید. در این جا چند روش وجود دارد که می توانید با استفاده از مراقبت از خود از خود مراقبت بهتری کنید. از این رو در ادامه تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود را بررسی می کنیم.

چه چیزی مانع مراقبت از خود می شود؟

تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود

قبل از شروع مراقبت از خود، باید ببینید آیا چیزی مانع شما می شود یا خیر. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که بهانه می آورند تا درگیر مراقبت از خود نشوند. شاید فکر می کنید انجام کارهایی برای شما خودخواهانه است. شما می توانید یک معتاد به کار باشید و مراقبت از خود را مفرح تلقی کنید. این ها همه موانعی هستند که مانع پرورش ذهن و بدن شما می شوند.

زمان آن فرا رسیده است که با خود تماس بگیرید و تصمیم بگیرید که سزاوار دوست داشتن و مراقبت هستید. و چه کسی بهتر از تو دوستت دارد؟ یکی از دلایلی که ممکن است از مراقبت از خود دوری کنید این است که از تنها ماندن با افکار و احساسات خود می ترسید. از قضا این دلیل دیگری است که شما باید از مراقبت از خود استفاده کنید. وقتی بفهمید کی هستید، بهتر می توانید با خودتان باشید.

یاد بگیرید که با خودتان تنها باشید و آن تنهایی را دوست داشته باشید

یکی از بهترین مزایای مراقبت از خود این است که به شما امکان می دهد زمانی را صرف یادگیری خود کنید. هنگام مراقبت از خود، هر فعالیتی را که انجام می دهید، بینش احساسی را برای شما به ارمغان می آورد. این که آیا مدیتیشن می کنید، خودتان را به شام ​​می برید، داستان می نویسید، یا به پیاده روی می روید مهم است. این زمان هایی است که شما در مورد خود خواهید آموخت. ممکن است از چیزی که پیدا می کنید شگفت زده شوید. گاهی اوقات افراد از گذراندن وقت به تنهایی خودداری می کنند زیرا نمی خواهند با احساسات عمیق دردناک رو به رو شوند. اما وقتی به این احساسات نگاه کنید، خود را بهتر می شناسید و روابط شما را بهبود می بخشد. روزنامه نگاری می تواند یک فرم عالی از مراقبت از خود باشد و می تواند به شما نشان دهد که چه احساسی دارید.

نوشته هایی برای مراقبت از خود

تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود

مردم اهمیت کلمه نوشته شده را دست کم می گیرند. نگه داشتن یک مجله یک راه عالی برای مراقبت از خود است. لازم نیست که روزانه به اتفاقات زندگی خود بپردازید. مراقبت از خود این است که درک کنید مرزهای شما چیست و چه احساسی نسبت به چیزها دارید. و یک مجله مکان مناسبی برای پیگیری این احساسات است. وقتی احساس اضطراب می کنید، می توانید این احساسات را در مجله خود بنویسید. مجله شما درباره شما قضاوت نمی کند این صفحات این جا هستند تا بتوانید افکار و احساسات خود را در آن بیان کنید و بدانید آن ها ارزشمند هستند.

می توانید به صورت آنلاین یا به یک فروشگاه بروید و یک دفترچه یادداشت خالی پیدا کنید که باعث می شود در آن بنویسید. مجله شما باید از نظر بصری برای شما جذاب باشد. می تواند یک پوشش زیبا داشته باشد. ممکن است بخواهید یک دفترچه ساده را با برچسب یا برچسب هایی که نمایانگر شما هستند تزئین کنید.

اگر شما فردی هنرمند هستید، داشتن یک مجله برای ترسیم و نوشتن احساسات شما می تواند به شما کمک کند. شاید شما چیزی را می خواهید که خط ندارد، بنابراین انعطاف پذیری لازم برای بیان خود را دارید. اگر از شروع سفر به مراقبت از خود عصبی هستید، سعی کنید دفترچه یادداشت داشته باشید و ببینید چه افکار و احساساتی را در درون خود پیدا می کنید.

یک روال در تکنیک های مراقبت از خود شروع کنید

شما ممکن است در مراقبت از خود مهارت کافی نداشته باشید، و این اشکالی ندارد. نیازی نیست در این زمینه متخصص باشید. همان طور که پیش می روید یاد خواهید گرفت. به همین دلیل می توانید یک روال مراقبت از خود را شروع کنید. وقتی کاری را انجام می دهید که خود را هر روز پرورش می دهد، به شما احساس بهتری می دهد. این می تواند شامل استراحت برای ناهار باشد که در آن به هیچ یک از کارهای خود نگاه نمی کنید، یا یک جفت دمپایی راحت می پوشید  و یا وقت گذرانی در بیرون را انجام می دهید. شاید هفته ای یک بار برای دویدن بروید.

اگر از خود مراقبت می کنید و این کار را به گونه ای انجام می دهید که معمولی باشد، تمرین مراقبت از خود آسان تر است. یک لحظه وقت بگذارید و به چیزهایی فکر کنید که باعث می شود احساس سلامت کنید. سپس  پس از آن، فهرستی تهیه کنید.

تهیه لیستی از کار های کوچک و تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود

لیستی از کارهای کوچک و مراقبت از خود تهیه کنید. وقت آن است که یک مداد و کاغذ یا تلفن هوشمند خود را بردارید و لیستی از راه های کاهش استرس در زندگی خود تهیه کنید. شما مسئول برنامه مراقبت از خود هستید.  چه شامل فعالیت بدنی، بیرون رفتن یک دوست برای قهوه ، استراحت با یک فنجان چای، یا حمام کردن با وان، شما می توانید تصمیم بگیرید که از چه چیزهایی احساس مراقبت می کنید. لیستی از حداقل ده فعالیتی که شما آن ها را دوست دارید بنویسید.

ماندن در گذشته به درد شما نمی خورد.

تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود

این یک فرایند آسان است که خود را در وضعیت گذشته قرار دهید، اما انجام این کار به درد شما نمی خورد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از خود مراقبت می کنند حالات روحی و جسمی بهتری دارند. بنابراین، لیستی از این ده مورد را بنویسید. پس از اتمام کار، نگاهی به فعالیت ها بیندازید و ببینید کدام یک از آن ها را می توانید هر روز انجام دهید. می توانید آن ها را حلقه کرده و در تقویم خود قرار دهید. یکی از بهترین راه ها برای پیگیری مراقبت از خود این است که به کارهایی که می توانید مرتباً انجام دهید توجه داشته باشید. شما می توانید هر روز برخی از کارها را برای سلامتی جسمی خود انجام دهید  و موارد دیگری نیز وجود دارد که ما به ندرت می توانیم برای کاهش استرس انجام دهیم.

داشتن یک لیست می تواند با یادآوری دلگرم کننده، برای اهداف سازمان، برای رویاپردازی و کشف، برای شما مفید باشد.

برای خود ارزش قائل شدن در تکنیک های بهتر شدن فرآیند مراقبت از خود

یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از خود داشتن این ذهنیت است که ارزش دوست داشتن آن را دارد. افرادی که از خود غافل می شوند دارای ناامنی عمیقی هستند و احساس می کنند که شایسته مراقبت از خود نیستند. بی توجهی به اشکال مختلفی از جمله کار بیش از حد، سوء مصرف مواد یا عدم مراقبت از مسائل مربوط به سلامت روان شما به وجود می آید.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا