چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟

گذر از طلاق برای برخی از افراد بسیار دشوار است. هنگامی که جدایی برای اولین بار اتفاق می افتد، ممکن است احساس کنید که هیچ چیز بهتر نمی شود و در حال سقوط هستید. با این حال، با توجه دقیق، سخت کوشی و مهارت های مقابله ای سالم، ممکن است از طلاق خود قوی تر و سالم تر از آنچه قبل از جدایی بود بیرون بیایید. شما می توانید چندین کار انجام دهید تا به شما کمک کند تا زندگی پس از طلاق را قوی تر و سالم تر از قبل کنید. پس باید دید که چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟ 

طلاق گرفتن و جدایی

وقتی می خواهید از پس طلاق برآیید، یکی از بزرگترین چیزهایی که باید کنار بگذارید، پشیمانی است. اگر بتوانید پشیمانی را کنار بگذارید، می توانید با داشتن یک قانون عاطفی قوی تر از طلاق خود خارج شوید و خیلی راحتتر به زندگی جدید خود می روید. ممکن است از کارهایی که انجام داده اید و فکر می کنید در این جدایی نقش داشته اند پشیمان شوید، یا ممکن است برای کارهایی که انجام داده اید یا واکنش های خود در قبال طلاق و جدایی پشیمان شده باشید. در هر صورت چهار کار وجود دارد که می توانید برای کنار گذاشتن این حسرت انجام دهید تا از نظر ذهنی و روحی از سلامت بیشتری برخوردار باشید.

یک لیست تهیه کنید!

شروع کنید با تهیه لیستی از مواردی که از آن ها پشیمان هستید، چه در ازدواج و چه در طول مراحل طلاق. لازم نیست این لیست را به کسی نشان دهید. این فقط برای شما مناسب است. با دقت به همه چیزهایی که پشیمان شده اید فکر کنید و مطمئن شوید که چیزی را کنار نمی گذارید. هنگام تهیه لیست خود ممکن است متوجه شوید که برخی از چیزهایی که پشیمان شده اید واقعاً بار فکری و مسئولیتی شما نیستند.

چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟ – به دنبال خوب ها باشید.

چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟

اگر فقط به پشیمانی ها و احساسات منفی ناشی از طلاق بپردازید، از نظر روحی و روانی سالم نخواهید بود. اگر به خود اجازه دهید در شرایط خود به دنبال چیزهای خوب باشید به شما کمک خواهد کرد. به دنبال خاطرات خوب باشید تا ثابت کنید همیشه رابطه تان بد نبود. به دنبال پوشش نقره ای طلاق باشید و اینکه چگونه می تواند زندگی فعلی و آینده شما را تحت تأثیر مثبت قرار دهد.

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

احساس پشیمانی غالباً منجر به احساس اعتماد به نفس پایین و سختی در شرایط می شود. این به این دلیل است که وقتی از کارها یا واکنش های خود پشیمان می شوید، حداقل مقصر طلاق و عواقب آن را به گردن خود می اندازید. به جای اینکه به خود اجازه ورود به این مارپیچ رو به پایین را بدهید، بر نقاط قوت و چیزهایی که باید در روابط بعدی خود روی میز بگذارید تمرکز کنید. می خواهیم بدانیم چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟

از این تجربه بیاموزید!

ممکن است به دلیل خوبی پشیمان شوید. شاید بعضی موارد در ازدواج شما انجام شده باشد که به آن ها افتخار نکنید. به جای اینکه خودتان را به خاطر آن مورد آزار و سختی قرار دهید، از تجربه های گذشته خود  یاد بگیرید. اشتباهات خود را بشناسید، آن ها را در آغوش بگیرید، آن ها را نادیده بگیرید و بفهمید چه کاری را می توانستید متفاوت تر انجام دهید. آن اطلاعات و احساسات جدید خود را در مورد آن وضعیت حفظ کرده و در روابط آینده به کار ببرید.

روند عبور از طلاق

روند طلاق می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس، ارزش شخصی و قدرت کلی شما به عنوان یک فرد شود. وقتی از متنهای ناخوشایند بین خود و همسر سابق خود خسته شده اید، وقتی از جنگیدن برای آنچه در طلاق می خواهید خسته شده اید، وقتی احساس می کنید در انتهای طناب هستید، خسته شده اید، آن وقت است که قدرت خود را از دست می دهید و اولین تسویه حساب را انجام دهید که روند را به پایان می رساند. با این وجود گرفتن طلاق می تواند قدرت شما را از بین ببرد. شما باید اطمینان حاصل کنید که در تمام مراحل طلاق از نظر روحی و روانی قوی هستید.

اطمینان حاصل کنید که در طلاق دعوا کرده و آنچه را که شایسته آن هستید، بدست آورده اید. حل و فصل کمتر از آنچه می خواهید و یا لایق شماست، پرواز را از بال شما خارج می کند و ممکن است دچار افسردگی شوید که کنار آمدن از طلاق و ادامه کار دشوارتر می شود. در ادامه مواردی ذکر شده است که می توانید برای حفظ قدرت خود در طول طلاق و پس از آن انجام دهید. با این کار حرکت پس از طلاق و بیرون آمدن از طرف مقابل با قدرت و سلامت راحت تر خواهد بود. طلاق بدون دردسر به برقراری ارتباط، همکاری، وساطت و مراقبت از خود نیاز دارد. روانشناسان نیز می توانند کمک کنند.

انتظار روندی طولانی را داشته باشید.

در حالی که خیلی خوب است که طلاق شما به سرعت به پایان برسد، تشخیص دهید که ممکن است بیشتر از آنچه می خواهید طول بکشد. برخی از پرونده های طلاق بیش از یک سال طول می کشد قبل از اینکه در دادگاه یا خارج از آن حل و فصل شوند. جلسات میانجیگری از نظر روحی خسته کننده و بسیار دشوار خواهد بود و ایده خوبی است که با پوشیدن لباس راحت و آرام بودن این موارد را تحمل کنید.

چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟ – سلامتی خود را حفظ کنید.

چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟

با ادامه استرس ناشی از جدایی و طلاق، به راحتی می توان عادت های سالم شما را تحت تاثیر قرار داد. شما باید مطمئن شوید که درست غذا می خورید، یک تمرین منظم را حفظ می کنید، خواب خوبی دارید و غیره. اگر احساس خستگی، فرسودگی یا سو تغذیه کنید، داشتن احساسات و ذهنی قوی تر دشوار خواهد بود.

تفکرات احساسی نداشته باشید.

هنگامی که مراحل طلاق یا میانجیگری را پشت سر می گذارید، باید مطمئن شوید که با فکر منطقی هستید تا احساسی. ممکن است از نظر عاطفی ناپایدار باشید و بیش از حد کار کنید، اما نمی توانید اجازه دهید این مسئله بر احساس شما درباره حل و فصل احتمالی تأثیر بگذارد. با یک برنامه ریز مالی یا مشاور درمورد اینکه شرایط مختلف تسویه حساب در طولانی مدت چگونه است، صحبت کنید.

وسواس نداشته باشید.

به نظر می رسد که اغلب طلاق می تواند کل زندگی شما را در بر بگیرد. اگر می خواهید در یک حالت قوی و سالم از طرف دیگر بیرون بیایید، نمی توانید بگذارید این اتفاق بیفتد. شما باید اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی را با دوستان و خانواده خود درگیر نیستید که شامل بحث در مورد جدایی یا طلاق شما باشد. این گزینه برای این است که چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟

روی آینده تمرکز کنید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای قوی ماندن در طول طلاق انجام دهید این است که به آینده توجه کنید. روی تخلفات گذشته یا احساسات فعلی تمرکز نکنید. به آینده و آنچه در نهایت طلاق برای شما معنی خواهد داد، توجه کنید. این به شما کمک می کند روزهای سخت را پشت سر بگذارید. همچنین به شما کمک می کند تا طلاق توافقی را که شایسته آن هستید، به دست آورید.

دریافت پشتیبانی

اگر دوستان و خانواده ای برای مراجعه نداریدیا نمی خواهید آن ها را در طلاق خود درگیر کنید، صحبت با یک درمانگر یا مشاور می تواند بسیار مفید باشد. گرفتن حمایت عاطفی و مکالمه شخصی درمورد احساسات و ناامیدی های شما از طریق روند طلاق می تواند به شما در پردازش احساسات و افکار خود کمک کند تا با پایان یافتن طلاق آماده ادامه زندگی باشید. از این رو می توانید به متخصصان مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

چه مدت طول می کشد تا از طلاق بگذریم؟

چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟

این که چقدر طول می کشد تا شما طلاق خود را پشت سر بگذارید و با قدرت و سلامتی از زندگی طرف مقابل بیرون بیایید، به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله اینکه چه مدت ازدواج کرده اید، فرزند ندارید یا طلاق تعجب آور بود یا نه، آیا همسر شما خیانت کرده است، یا این که طلاق را آغاز کرده است، وغیره. با این حال، طبق نظر بیشتر روانشناسان، میانگین زمان برای گذراندن طلاق یک سال برای هر پنج تا هفت سال ازدواج است.

گذر بعد از جدایی و طلاق

حرکت در بعد از طلاق دشوار است، اما قابل انجام است و می توانید از آن سالم تر و قویتر از قبل بیرون بیایید. با فهمیدن اینکه به عنوان یک شخص کی هستید، می توانید از این قدرتمندتر بیرون بیایید. خود را به عنوان یک فرد در آغوش بگیرید نه فقط به عنوان یک خانه دار، همسر و مادر. شما بیش از آن چیزی هستید که برای افراد دیگر هستید و نباید خود را با نقش های خود تعریف کنید. هنگامی که به عنوان یک فرد بر روی آنچه که هستید تمرکز کنید. به شما کمک می کند با شخصیت بسیار قویتر زندگی خود را پیش ببرید.

چگونه می توان از طلاق قوی تر و سالم تر عبور کرد؟- خودمراقبتی را تمرین کنید.

هر روز کاری برای خود انجام دهید، حتی اگر فقط 10 دقیقه باشد. کتاب بخوانید، دوش بیشتری بگیرید، حمام حباب بگیرید، ماساژ بگیرید، یک فنجان چای آرام بخورید یا کاری انجام دهید که به مدت 30 دقیقه واقعاً لذت ببرید. هر آنچه به آرامش شما کمک می کند، مطمئن شوید که هر روز کاری برای خود انجام می دهید تا از نظر عاطفی و روحی از روند طلاق فرسوده خارج  شوید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا