پذیرش تغییرات زندگی و چگونه می توان تغییر در زندگی را پذیرفت؟

اگر زندگی به معنای همه چیز درباره تغییرات است و تغییرات مشخص می کند که ما چه کسی می شویم ، چرا نمی توانیم آن را درک کنیم ، پیش بینی کنیم و ادامه دهیم؟ واضح است که ما در مورد پذیرش تغییرات زندگی بسیار فکر کرده ایم و در این راه چیزهای جالبی کشف کرده ایم. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید تغییرات مختلف در زندگی خود را بپذیرید. اگر می خواهید تغییرات اساسی را در زندگی خود داشته باشید، لازم است تا به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. در این مرکز می توانید برای مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی اقدام نمایید.

تغییرات در زندگی

اجازه ندهید ترس بر شما حاکم شود. تغییر ترسناک است ، اما نباید خیلی ترس از آن داشته باشیم. چرا  تغییر ترسناک است؟ چون ناشناخته است. انسان ها به طور طبیعی آرزوی راحتی دارند و فقط فکر می کنند که وقتی چیزی درست نیست تغییر کنند. چند بار این جمله را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید ، “اگر خراب نشد ، آن را برطرف نکنید”؟ یک تصور غلط وجود دارد که تغییر فقط وقتی اتفاق می افتد که چیزی (رابطه ، شغل ، زندگی و …) از بین رفته باشد و نیاز به رفع آن داشته باشد.

گاهی اوقات ما نیاز به ایجاد تغییر داریم اما نسبت به چیز های ناشناخته خیلی ترسیده ایم و نمی توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم. فردی که رابطه بدی دارد ، ناامید از تغییر است اما از تنها بودن بیش از حد می ترسد و کاری نمی کند. نگذارید ترس زندگی شما را حکم کند. اگرچه تغییر اولیه سخت خواهد بود ، اما نتیجه حاصل می تواند پاداش آورتر از تصور شما باشد.

برای اینکه تغییر را بپذیرید و از آن نترسید ، باید با چیزهای ناشناخته راحت باشید. شما همیشه نتیجه برخی چیزها را نمی دانید. ترک شغل ثابت خود برای کار در برنامه ای که آرزوی آن را داشتید ، یک تغییر اساسی است. نتیجه یعنی موفقیت برنامه  هنوز مشخص نشده است. می تواند عالی باشد یا شکست بخورد. احساس راحتی در این وضعیت عدم اطمینان برای پذیرش تغییر ضروری است.

مثبت فکر کنید.

بخشی از مشکل ما با تغییر این است که ما از نظر بدبینانه به آن نگاه می کنیم. به عنوان مثال ، برادرمان یک آپارتمان شگفت انگیز دارد و وقتی می شنویم که او آنجا را ترک می کند تا با دوست یا همسرخودش زندگی کند ، بلافاصله فکر می کنیم که او هرگز نمی تواند جایی را پیدا کند که محل زندگی او در آن مکان خوب باشد..ما در فکر تغییر منفی بودیم. خوشبختانه  گاهی أوقات ما اشتباه می کنیم و مکان جدید او در واقع از مکان قدیمی اش بهتر است.

برای پذیرش تغییر ، باید درک کنید که همیشه بد نیست و چرخش مثبت روی کار ها می تواند شما را از ترس راحت کند. وقتی تغییری در ابتدا رخ می دهد ، می تواند احساس کند شما چیزی را از دست داده اید . یک دوست یا یک شغل. اما شما نمی دانید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. آنچه اکنون می تواند مانند باخت احساس شود ، بعداً می تواند یک برد باشد.

چگونه می توانید زندگی خود‌ را تغییر دهید؟

ما نمی توانیم از وقایع غیر منتظره در زندگی خود جلوگیری کنیم. چیزی که می توانیم کنترل کنیم این است که چطور تصمیم می گیریم به آن ها پاسخ دهیم. این قدرت انتخاب ماست که ما را قادر می سازد تغییرات مثبت را در زندگی خود فعال کنیم. عمل به قدرت انتخابی ما فرصت بیشتری برای تغییر زندگی بهتر به ما می دهد. هرچه فرصت های بیشتری برای تغییر زندگی خود ایجاد کنیم ، زندگی ما برآورده و شادتر می شود.

پذیرش تغییرات زندگی – معنا و مفهوم زندگی را پیدا کنید.

مدتی را صرف تلاش برای تفکیک آنچه در زندگی شما مهم است و چرا مهم است ، کنید. چه چیزی است که می خواهید در زندگی خود به دست آورید؟ رویاهای شما چیست؟ چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ معنای شما در زندگی به شما هدف می دهد و جهت چگونگی زندگی شما را تعیین می کند. بدون معنا ، بقیه زندگی خود را بدون هدایت ، تمرکز و هدف بدون سرگردی و سرگردانی سپری خواهید کرد.

یک تصویر رویایی ایجاد کنید.

وقتی بچه بودیم ، همه وقت خیال پردازی می کردیم. ما در خواب دیدن و تجسم ماهرانه مهارت داشتیم. ما معتقد بودیم که همه چیز ممکن است. با بزرگتر شدن ، توانایی خواب دیدن را از دست دادیم. هنگامی که احساس می کنیم دستیابی به رویاهایمان غیرممکن است ، رویاهای ما پنهان می شوند.

اهداف خود را تعیین کنید.

وقتی دانستید که در زندگی شما چه چیزهایی مهم است و زندگی رویایی شما در طولانی مدت چگونه به نظر می رسد ، باید وارد عمل شوید و اهداف بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید. عمل به این اهداف شما را قادر می سازد تا به آرزوهای خود دست یابید و زندگی خود را تغییر دهید. برای پذیرش تغییرات زندگی هدف مهم است.

اهدافی را تعیین کنید که می خواهید زندگی خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که ممکن است اهداف شما تغییر کند. همیشه با تعیین و دستیابی به اهداف خود به عنوان چیزهایی که در زندگی تغییر می کنند ، انعطاف پذیر باشید و اهداف شما باید منعکس کننده این تغییرات باشند. این قدم های کوچکی است که برمی دارید و باعث ایجاد انگیزه در هنگام یادگیری نحوه تغییر زندگی می شود.

پشیمانی را رها کنید.

پشیمانی فقط شما را از زندگی بازمی دارد. اگر تمام وقت خود را به فکر گذشته بسپارید ، حال و آینده را از دست خواهید داد. شما نمی توانید کاری را که در گذشته انجام داده اید یا انجام نداده اید تغییر دهید ، بنابراین آن را رها کنید. تنها چیزی که اکنون بر آن کنترل دارید این است که چگونه می خواهید زندگی فعلی و آینده خود را ادامه دهید. هر بار که فکر منفی درباره گذشته خود تجربه می کنید ، آن را به چالش بکشید.

با ترس خود رو به رو شوید.

نادیده گرفتن ترس های ما آسان است و امیدواریم که آنها از بین بروند. متأسفانه ، اینطور کار نمی کند. اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید ، یاد بگیرید که بر ترس خود غلبه کنید تا دیگر نتوانند شما را کنترل کنند. خواه ترس از شکست ، تنهایی یا چیزهای ناشناخته باشد ، می تواند شما را از ادامه زندگی کامل باز دارد. ما می دانیم که ترس ما چه زمانی زندگی ما را کنترل می کند زیرا احساس نارضایتی و عدم تحقق می کنیم. وقتی با ترس روبرو شدیم ، قدرت خود را برای انتخاب چگونگی زندگی خود پس می گیریم و وقتی این کار را انجام می دهیم زندگی خود را برای همیشه تغییر می دهیم.

خودتان را قبول داشته باشید.

تنها کسی که قرار است زندگی شما را تغییر دهد شما هستید. برای ایجاد این تغییر ، باید خودتان را دوست داشته باشید. در زندگی شما زمان هایی وجود خواهد داشت که با طرد شدن روبرو خواهید شد و افرادی نیز خواهند بود که شما را یا گزینه های شما را دوست ندارند. پذیرفتن کیستی و دوست داشتن خود با وجود مشکلات به شما کمک می کند تا در زندگی خود پیش بروید.

پذیرش تغییرات زندگی – چگونه می توانیم تغییرات در زندگی را بپذیریم ؟

پذیرش تغییر برای بسیاری از افراد دشوار است. با این حال ، لازم است به خاطر داشته باشید که بخشی از رشد به عنوان یک فرد ، شما را ملزم می کند که قبول کنید زندگی دائماً در حال تغییر است. ما ممکن است شغل خود را از دست بدهیم ، عزیزان خود را از دست بدهیم ، مجبور شویم به طور غیر منتظره جابجا شویم یا اتفاقات دیگری که زندگی را تغییر می دهند برای ما اتفاق بیفتد ، اما این تغییرات فقط بخشی از زندگی است.

پذیرش تغییرات زندگی – در هنگام تغییرات به احساسات خود اهمیت دهید.

هر نوع تغییری که شما را ناراحت کند همراه با احساسی خاص است. این احساس را در آغوش بگیرید. به هیچ وجه نمی توانید از کنار آن عبور کنید ، اگر آن را نادیده بگیرید و از پس آن بر نیایید. اگر احساسات خود را بپذیرید ، رشد و حرکت شما بسیار راحت تر خواهد بود. احساسات خود را به دیگران ابراز کنید ، اما این کار را با روشی مودبانه انجام دهید.

درک کنید که تغییر بخشی اجتناب ناپذیر در زندگی است.

قبل از اینکه زمان پذیرش تغییر فرا برسد ، یاد بگیرید که لازم است چیزهای قدیمی بروند و چیزهای جدید بیایند. کل تاریخ جهان و تاریخ بشریت را می توان با تغییر ، تکامل و توسعه مداوم تعریف کرد. تغییر بخشی از زندگی و هستی است و تغییر اغلب فرصت های جدیدی به همراه می آورد . آن گاه فرصت های خوب ایجاد می شوند.

سعی کنید تغییر را در چشم انداز قرار دهید.

آسان است که تحت تأثیر تغییرات قرار گیرید و اجازه دهید کنترل احساسات شما را در دست بگیرد ، اما اگر کمی وقت بگذارید و مسائل را برای خود پیش بینی کنید ، می توانید ذهنیت مثبت تری پیدا کنید.

پذیرش تغییرات زندگی – خوش بین باشید.

حتی اگر تغییر می تواند بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد ، در بیشتر شرایط ، همیشه چیز مثبتی وجود دارد که باید به آن نگاه کنید. از این فرصت به عنوان فرصتی استفاده کنید تا ضرر یا تغییر منفی را به فرصتی یا راهی برای کشف مجدد حس زندگی خود تبدیل کنید.

منابع
lifehack.orgmydomaine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا