روش های از سر گیری ازدواج

در زمینه بررسی روش های از سر گیری ازدواج و ایجاد رابطه نکات بسیاری وجود دارد. اولین چیزی که باید بدانیم این است که در تمام روابط و ازدواج ها مشکلات به وجود می آید. طبیعتا شما نمی توانید دو شخص در یک رابطه را پیدا کنید که تا به حال به هیچ وجه بحث و جدل نداشته باشند. نکته ای که باید بدانید این است که چگونه از پس این مشکلات در روابط خود بربیایید تا در ادامه دچار مشکل نشوید. موضوع امروز مقاله ما که با کمک نویسندگان وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات روان شناسی و مشاوره تلفنی است چند راه برای این که ازدواج خود را دوباره متولد کنید است که در ادامه در ارتباط با آن صحبت خواهیم کرد.

روش های از سر گیری ازدواج

احساس می کنید در ازدواج خسته کننده کمی گیر کرده اید؟ باید بدانید که شما تنها نیستید. بنابراین اغلب ما از زوج هایی می شنویم که احساس می کنند در یک شیار قرار دارند. یا جرقه ازدواج آن ها از بین رفته است. اما این بدان معنا نیست که باید آن طور بماند. قطعاً به این معنی نیست که هنوز نمی توانید در روابط خود سرگرمی و هیجان داشته باشید. بنابراین اگر احساس می کنید که در مانده شده اید. مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید. در این جا چند راه برای زنده کردن یک ازدواج خسته کننده و بازگرداندن آن جرقه هیجان آورده شده است.

روش های از سر گیری ازدواج روز های اولیه 

هنگامی که برای اولین بار شروع به معاشرت می کنید و در روزهای اولیه ازدواج، همه چیز جدید و هیجان انگیز است. ما استرس روزمره زندگی خود را در روابط خود وارد نمی کنیم زیرا الف) نمی خواهیم شریک زندگی خود  را از ویژگی های جدید خود بترسانیم و ب)  می خواهیم همه چیز را نشاط آور و روشن نگه داریم. اما این فقط می تواند برای مدت کوتاهی ادامه یابد.

واقعیت این است، زندگی نیاز به  تمایلات دیگری نیز دارد.  اما این بدان معنا نیست که باید آن طور بماند. قطعاً به این معنی نیست که هنوز نمی توانید در روابط خود سرگرمی و هیجان داشته باشید. بنابراین اگر احساس می کنید در رابطه خود دچار مشکل شدید. راهی برای فرار از این مشکل ندارید و نمی دانید که چه کاری باید انجام دهید. در ادامه چند راه برای زنده کردن یک ازدواج خسته کننده و بازگرداندن آن جرقه هیجان آورده شده است.

روش های از سر گیری ازدواج صحبت با همدیگر است.

قبل از این که چشمانتان را بچرخانید و اخ کنید، فکر کنید که این موضوع با صحبت درست خواهد شد چرا که صحت این موضوع  خیلی واضح است فقط بعضی اوقات باید یادآوری کنیم. من مطمئن هستم که شما اغلب در طول روز با یکدیگر صحبت می کنید، اما چه قدر از این مکالمه در مورد کار، بچه ها یا چیزهای خسته کننده ای است که سعی می کنید از آن ها بگریزید (سعی نمی کنید بگویید بچه ها خسته کننده هستند … اما آن ها گاهی اوقات کمی ذهنیت شما را درگیر خواهند کرد).

در مورد هر چیزی که به زندگی روزمره مربوط نیست با یکدیگر صحبت کنید. به یاد داشته باشید هنگامی که برای اولین بار قرار می گذاشتید می خواستید همه چیز را در مورد یکدیگر بشناسید. هر چیزی که شخص دیگر گفت جذاب بود و شما هر کلمه ای را از روی هیجان قطع می کردید. سپس دوباره مکالمات خود را برانگیخته و حتی بیشتر با یکدیگر آشنا شوید. جزئیات خود را در همه زمینه ها برای او تعریف می کردید. وقتی نوبت به او می شد با شوق و هیجان گوش می دادید.

روال عادی خود را بشکنید

از انجام همان کار قدیمی روز به روز خسته هستید و احساس می کنید در تنگنا هستید. قبلاً رابطه شما هیجان انگیز بود، اما اکنون فقط گذراندن یک روز عادی است … روال زندگی خود را بشکنید و اوضاع را تغییر دهید تا جرقه ای در ازدواج شما به وجود بیاید. به جای این که همزمان بیدار شوید و به محل کار خود بروید. کمی زود تر بیدار شوید و قبل از این که یک روز عادی خود را شروع کنید، برای قرار صبحانه بیرون بروید.

به جای همان شام خوردن و دیدن  فیلم، چیزی را از لیست ایده های قرار خود در هنگام خواب قرار دهید و به جای آن ها  انجام دهید. روال عادی  برای پیش بینی بسیار عالی است. اما خسته کننده است. کمی آن روال را تکان دهید و هیجان زده شوید. احساس می کنید در ازدواج خسته کننده کمی گیر کرده اید؟ این را باید بدانید که در این زمینه شما تنها نیستید.  بنابراین اغلب ما از زوج هایی می شنویم که احساس می کنند در یک شیار قرار دارند. یا جرقه ازدواج آن ها از بین رفته است. اما این بدان معنا نیست که باید آن طور بماند. قطعاً به این معنی نیست که هنوز نمی توانید در روابط خود درست و هیجان انگیز کنید. بنابراین اگر احساس می کنید دچار سردرگمی هستید. مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید این راه حل را انجام دهید.

تمام روز را در رختخواب بمانید

می دانیم که شما برای آرامش در زندگی خودتان باید  کار کنید و تلاش زیادی داشته باشید. بچه ها و زندگی هم گاهی اوقات می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و واقعاً می تواند به شما کمک کند تا دوباره با سرگرمی خود ارتباط برقرار کنید.

یک روز تعطیل برای کار خود ترتیب دهید (یا اگر مجبور هستید با رئیس خود تماس بگیرید)، بچه ها را به مدرسه، مهد کودک یا پیش مادربزرگ و پدربزرگ شان  بفرستید و دوباره به رختخواب بروید یا چیزی بخورید، صحبت کنید ، بخندید … نه تنها گذراندن وقت زیاد با هم و تنها با اتصال با یکدیگر بسیار عالی است، بلکه میزان “شیطنت” با رفتن به رختخواب و ایجاد فرصت استراحت نیز بر هیجان شما افزوده و مسلماً روال کسل کننده را خواهد شکست. به خود استراحت دادن مطمئناً به این معنی نیست که شما هنوز هم نمی توانید در روابط خود لذت و هیجان داشته باشید.

مدتی را دور از یکدیگر بگذرانید

به نظر می رسد که این رفتار برعکس تفکرات شما  است، اما این برای هر دوی شما (و ازدواج شما) بسیار خوب است. قبل از ازدواج هر دو شما دو فرد منحصر به فرد و دارای نیازها، خواسته ها و شرایط و ویژگی های خاص خود بودید. وقتی ازدواج می کنید آسان است که خودتان را در مراقبت از دیگران، عضویت در قالب یک زن و شوهر و دادن همه چیز را نسبت به دیگران از دست بدهید.

زمان دور از یکدیگر به شما امکان می دهد تا بر روی خود تمرکز کنید ، باتری خود را دوباره شارژ کنید و از استرس عمومی زندگی فاصله بگیرید. دوباره جوان ، پرانرژی و مشتاق دیدار دوباره یکدیگر خواهید بود. بنابراین سعی کنید کمی در رابطه خودتان وقفه را ایجاد کنید تا بوانید از هیجانات و شادی در ازدواج خود لذت ببرید. باز حتی اگر دیدید که سردرگم شده اید می توانید از پزشک یا مشاور خود برای راهنمایی کردن خودتان یا همسرتان استفاده کنید تا بیش از حد دچار مشکل نشوید.

چیز جدیدی را با هم بیاموزید

به اشتراک گذاشتن یک تجربه با هم می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد و به شما اجازه دهد در مورد کاری که با هم انجام داده اید پیوند و ارتباط  برقرار کنید. و انجام کاری که هرگز فکرش را نمی کردید نیز می تواند هیجان انگیز و پرماجرا باشد. به احتمال زیاد کلاسی وجود دارد که شما می خواهید آن را بگذرانید یا مهارتی است که می خواستید یاد بگیرید پس چرا این کار را با هم انجام نمی دهید؟ شما می توانید به نوبت در انتخاب کاری که انجام می دهید، شرکت کنید و کلاس جدیدی را بگذرانید یا هر شب از ادواج تان را یک مهارت جدید یاد بگیرید. سرگرمی، خندیدن با هم و گذراندن وقت با هم می تواند به ازدواج خسته کننده شما کمک کرده و آن را  تبدیل به یک ازدواج هیجان انگیز می کند.

به یک درمان گر مراجعه کنید

قبل از این که به طرف گودال ها و مشکلات در رابطه خود با همسرتان  بروید، از یک درمان گر یا پزشک و مشاور خود کمک بگیرید اگر همه چیز در ازدواج شما کمی نا معلوم  پیش رفته باشد و شما احساس کسالت کنید، ممکن است در زیر سطح چیز دیگری اتفاق بیفتد، یک درمان گر می تواند به شما کمک کند این را بفهمید و از پس آن برآیید. پزشک روابط و ازدواج در دانشگاه معتبری در اروپا می گوپید من کاملا عقیده دارم که همه زوجین باید به مشاوره مراجعه کنند، نه فقط کسانی که سعی می کنند ازدواج خود را “نجات دهند”. مشاوره منظم می تواند به شما در یادگیری مهارت های برقراری ارتباط موثرتر مفید باشد.

با هم برای آینده خود برنامه ریزی کنید

وقتی وارد رابطه خود می شوید، دیدن فراتر از زمان حال کمی دشوار است. هر روز یک احساس را داشتن حس کسل کننده یکسانی دارد و فقط ادامه دارد و رو به جلو حرکت می کند. با برنامه ریزی آینده خود با هم و  تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک و داشتن برنامه برای مکانی که می خواهید زندگی مشترک شما در آن پیش برود، می تواند هیجان انگیز و برانگیزاننده باشد.

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا