زندگی مشترک قبل از ازدواج

شاید موضوع زندگی مشترک قبل از ازدواج برای بسیاری از افراد غیرقابل قبول و کمی عجیب و غریب باشد. چون زندگی مشترک قبل از ازدواج تا حدود زیادی شبیه به زندگی یک زوج متاهل است، اما مزایا و معایب خودش را دارد. به طور کلی، زندگی مشترک به اشتراک گذاشتن همه چیز و حتی هزینه ها، دیدن هر روز همدیگر و شناخت رفتار و عادات یکدیگر اشاره دارد. این روند از زندگی ممکن است در اوایل هیجان انگیز به نظر برسد، اما هر کسی از چنین وضعیتی در طولانی مدت لذت نمی برد و این روش زندگی را نمی پسندد.

زندگی مشترک قبل از ازدواج در طولانی مدت، ممکن است اهمیت ازدواج رسمی را برای زوجین از بین ببرد. بنابراین اگر سردرگم هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا زندگی مشترک قبل از ازدواج برای شما مناسب است یا خیر به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید تا بتوانید در مورد مزایا و معایب زندگی مشترک قبل از ازدواج اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا من به زندگی مشترک قبل از ازدواج نیاز دارم؟

پاسخ به این سوال برای هر زوجی متفاوت است. یک زندگی مشترک با نامزد برای یک زوج می تواند لذت بخش باشد اما ممکن است برای یک فرد دیگر عذاب آور و غیرقابل تحمل باشد. برای اینکه بدانید زندگی مشترک قبل از ازدواج برای شما و شریک زندگیتان ایده خوبی است یا خیر، باید مشخص کنید که چرا می خواهید قبل از ازدواج یک زندگی مشترک را تجربه کنید. سپس باید جوانب مثبت و منفی این مجموعه را بسنجید. هنگامی که پاسخ خود را دریافت کردید، بهتر می توانید بفهمید که آیا می خواهید زندگی مشترک قبل از ازدواج را انتخاب کنید یا خیر.

مزایا و معایب زندگی مشترک قبل از ازدواج

قبل از اینکه تصمیم بگیرید با نامزد خود زندگی مشترکی داشته باشید یا نه، مزایا و معایب آن را به دقت در نظر بگیرید. شاید از تصمیم خود منصرف شوید. مزایای زندگی مشترک قبل از ازدواج عبارتند از:

بیشتر می توانید کنار هم باشید.

برای زوج‌هایی که به‌دلیل تعهدات کاری، کمتر وقت می کنند در کنار هم باشند، یک زندگی مشترک قبل از ازدواج به آنها کمک می کند تا بیشتر بتوانند در کنار هم زندگی کنند. در این شرایط می توانید حداقل یک وعده غذایی را با هم میل کنید و حتی برای کار با هم به مسافرت بروید. می توانید در کارها به همدیگر کمک کرده و یکدیگر را بهتر درک کنید .

زندگی مشترک قبل از ازدواج به محکم تر شدن رابطه ها کمک می کند.

در زندگی مشترک با نامزدتان قبل از ازدواج شما می توانید با عادات و سبک زندگی یکدیگر آشنا می شوید. شما جنبه های خوب و بد یکدیگر را می بینید. این به شما کمک می کند که یکدیگر را بهتر بشناسید و پیوند خود را به عنوان یک زوج عمیق تر و مستحکم تر کنید. حتی می توانید برای استحکام بیشتر روابط خود، زندگی با نامزدتان را با یک ذهنیتی کاملا روشن شروع کنید.

داشتن توقعات بالا می تواند منجر به ناامیدی شود، که دیدگاه شما را نسبت به طرف مقابل تحت تاثیر قرار می دهد. در زندگی مشترک قبل از ازدواج چون زوج ها زمان بیشتری را در کنار همدیگر هستند بدون شک بهتر می توانند همدیگر را بشناسند و روابط خودشان را بهبود ببخشند.

باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

زندگی مشترک یعنی به اشتراک گذاشتن اجاره خانه و خدمات آب و برق و سایر هزینه ها. برای همین به نظر می رسد یکی از مزایای دیگر زندگی مشترک با نامزد از منظر مالی، صرفه جویی در هزینه ها باشد.

استرس ازدواج را کاهش می دهد.

زندگی مشترک قبل از ازدواج استرس ازدواج را کاهش می دهد. این در حالی است که خود ازدواج می تواند یک فرآیند استرس زا باشد. مدیریت تمام مقدمات عروسی، سپس نقل مکان به یک خانه جدید و تغییر بیشتر جنبه های زندگی بعد از ازدواج می توانند منجر به بروز استرس بعد از ازدواج شود. اما در زندگی مشترک قبل از ازدواج می توانید با بسیاری از مسائل مربوط به زندگی زناشویی آشنا شوید و آنها را از قبل بررسی و حل و فصل کنید و از این طریق استرس بعد از ازدواج را تا حدود زیادی کاهش دهید.

معایب زندگی مشترک قبل از ازدواج

زندگی مشترک قبل از ازدواج || مرکز مشاوره همکده

با تمام مزایایی که در مورد زندگی مشترک قبل از ازدواج مطرح شده با این حال تصمیم گیری برای شروع این زندگی برای بسیاری از افراد سخت و چالش برانگیز است. چون این نوع از زندگی با برخی معایب خاص خودش همراه است، از جمله:

پایان دادن به این زندگی سخت است.

اوضاع زندگی مشترک با نامزدتان ممکن است در طولانی مدت کمی سخت شود. تصور کنید که زمان و انرژی زیادی را برای یک رابطه صرف کرده اید و سپس شریک زندگی خود را مجبور می کنید به خاطر سخت شدن اوضاع از شما کناره گیری کند. یا حتی مشکلاتی برای ادامه راه بروز پیدا کنند که در نهایت ازدواج را برای شما سخت تر سازد.

متقاعد کردن خانواده دشوار است.

با اینکه زندگی مشترک قبل از ازدواج در خیلی از شهرها و خانواده ها ممکن است رایج باشد اما همه خانواده ها با آن موافق نیستند. چون اکثر آنها معتقدند که هنوز تکلیف یک رابطه در دوران نامزدی به طور صددرصد مشخص و معین نیست.

ممکن است ازدواج را بی اهمیت جلوه دهد.

یکی از برزگ ترین عیب ها در مورد زندگی مشترک قبل از ازدواج این است که زندگی مشترک ممکن است برنامه های ازدواج شما را به تاخیر بیندازد و حتی شما را نسبت به ازدواج دلسرد کند. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که دیگر نیازی به برپایی مراسم برای ازدواج و عروسی ندارید و تصمیم بگیرید که به همین منوال به زندگی خودتان ادامه دهید. این در حالی است که به نظر می رسد در حال حاضر زندگی بدون ازدواج رواج زیادی پیدا کرده است و همین موضوع تمایل با ازدواج را در میان افراد کاهش داده است.

ممکن است بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد.

بدون شک با شروع زندگی مشترک باید مسئولیت خیلی از کارها و هزینه ها را برعهده بگیرید.  حتی احتمال دارد در مورد مسائل مالی با مشکلات زیادی مواجه شوید. اگر نتوانید به خوبی این مسائل را مدیریت کنید ممکن است شکاف هایی در رابطه شما ایجاد شود. و اگر یکی از شما بسیار بیشتر از دیگری درآمد داشته باشد، ممکن است اوضاع از همیشه پیچیده تر شود و همین وضعیت باعث بروز مشکلات بیشتر شود که هر یک از آنها می توانند ادامه روابط شما را پیچیده تر کنند.

زندگی بدون ازدواج باعث کسالت می شود.

شاید شروع زندگی بدون ازدواج با شور و هیجان زیادی همراه باشد. اما بدون شک در طولانی مدت می تواند خسته کننده و کسالت آور باشد. همچنین، ممکن است به مرور همسر خود را بیشتر بشناسید و به این نتیجه برسید که زیاد او را دوست ندارید و در نهایت از این رابطه خسته شوید.

چگونه بفهمم که بعد از زندگی مشترک با نامزدم آماده ازدواج هستم؟

زندگی مشترک قبل از ازدواج || مرکز مشاوره همکده

ازدواج، یک نقطه عطف مهم برای زوج هایی است که مدتی با هم زندگی کرده اند و یکدیگر را خیلی خوب می شناسند. با این حال، هر رابطه ای به طور حتم به ازدواج ختم نمی شود. ازدواج یک زن و شوهر به چیزی بیش از زندگی مشترک نیاز دارد. در اینجا چند راه برای تشخیص آمادگی برای ازدواج پس از زندگی مشترک وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید:

اگر مدت زیادی است که با هم زندگی می‌کنید، فراز و نشیب‌ها، مشاجره‌ها و دعواهای زیادی داشته‌اید و هنوز از زندگی مشترک لذت می‌برید، به این معنی است که برای مدت طولانی مناسب هستید. ازدواج می تواند پیوند شما را قوی تر کند.

زندگی مشترک به شما و همسرتان یاد داده است که به یکدیگر اعتماد کنید . اکنون مانند یک تیم به یکدیگر تکیه کرده و هر زمان که لازم بود به یکدیگر کمک می کنید. در این شرایط شاید بهتر بتوانید برای ادامه زندگی تصمیم بگیرید.

در زندگی قبل از ازدواج، شما از مرحله ماه عسل زندگی مشترک خود لذت برده اید و مطمئن هستید که می خواهید بقیه عمر خود را به عنوان یک زوج سپری کنید. به نظر می رسد ازدواج مرحله بعدی زندگی برای شروع یک زندگی بهتر است. در این شرایط احتمال دارد مشتاقانه منتظر شروع یک مرحله زندگی جدید خود باشید. اگر تجربه زندگی مشترک شما خوب بوده است و خود ازدواج شما را هیجان زده می کند، پس باید برای آن برنامه ریزی و اقدام کنید.

سوالات متداول

چرا زوج ها قبل از ازدواج با هم زندگی می کنند؟ برخی از زوج ها ممکن است تصمیم بگیرند قبل از ازدواج با هم زندگی کنند زیرا می خواهند قبل از تعهد طولانی مدت، سازگاری خود را آزمایش کرده و روی آن کار کنند. دیگران ممکن است زندگی بدون ازدواج را به دلایل دیگری مانند کاهش هزینه های خود و گذراندن زمان بیشتری با هم انتخاب کنند.

آیا زندگی مشترک باعث جدایی می شود؟ زندگی مشترک قبل از ازدواج ممکن است منجر به جدایی شود به خصوص اگر هر دو طرف با هم ناسازگار باشند. با این حال، زندگی مشترک باید یک عامل مثبت برای زندگی مشترک در نظر گرفته شود، زیرا زوج می توانند قبل از تعهد مادام العمر، سازگاری خود را امتحان کنند.

سخن آخر

زندگی مشترک قبل از ازدواج یک انتخاب شخصی و یک تصمیم بزرگ است. بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از ادامه کار، تمام جوانب مثبت و منفی را بسنجید. اگر باز هم در زمینه انتخاب زندگی مشترک قبل از ازدواج به نامزد خود مشکل و ابهاماتی دارید بهتر است با یک روانشناس باتجربه و مجرب در زمینه ازدواج از همکده مشورت کرده و راهنمایی های لازم در این زمینه را کنید تا با خیال راحت بتوانید تصمیم خودتان را برای شروع زندگی مشترک با نامزدتان بگیرید.

منابع
https://www.momjunction.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا