مدیریت کارکنان

همه ما می دانیم که مدیریت کارمندان چالش برانگیزترین قسمت مسئولیت های روزمره یک مدیر است. با این حال ، با توجه به اینکه کارمندان برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم هستند ، مدیریت چیزی است که باید برای آن تلاش کنید. مدیر ها برای موفقیت در تجارت خود یا شرکت خود باید بتوانند کارکنان خود را به درستی مدیریت کنند. اما مدیریت کارکنان به سادگی نیست و دارای قوانین خاصی می باشد. امروز قصد داریم تمامی نکات مربوط به مدیریت کارکنان را به شما بگوییم. در این زمینه می توانید حتی از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده کنید. در واقع برای یادگیری تکنیک های مدیریت می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید از خدمات حضوری این مرکز هم استفاده نمایید.

 مدیریت کارکنان چیست؟

مدیریت کارمندان فرایندی است که به کارگران شما کمک می کند بهترین عملکرد را داشته و اهداف تجاری شما را محقق سازند. این یک روند جامع است که تقریباً همه موارد مربوط به منابع انسانی مانند استخدام کارمندان جدید ، مدیریت حقوق و دستمزد ، مدیریت عملکرد و موارد دیگر را پوشش می دهد.

مدیریت کارمندان این است که چگونه می توانید کارمندان کم عملکرد را به استثنایی ختص تبدیل کنید و همچنین می توانید از کم کاری کارمندان برتر جلوگیری کنید. مدیریت کارکنان فراتر از اینکه کارمندان فقط وظیفه خود را انجام دهند است. “این روش ها و استراتژی های مختلفی است که می تواند به شما در اندازه گیری ، نظارت و تعامل با نیروی کار که در شرکت شما نقش بزرگی دارد ، کمک کند.”

در مجله مدیریت تنوع ، پروفسور دانشگاه رابرت موریس ، دین آر مانا ، نوشت: “مدیریت کارکنان مبتنی بر ایده ها و روش هایی است که برای افزایش انگیزه ، بهره وری و عملکرد کارگران ایجاد شده است.” نکته اصلی ، مدیریت کارکنان یک نقش اساسی است که بخشی اساسی از چرخه عمر کارمند است و در طول فرایند استخدام شروع می شود. مدیران باید بر ایجاد و حفظ روابط سالم با کارمندان و پیروی از نکات زیر برای مدیریت موثر کارمندان تمرکز کنند.

بخش های اصلی مدیریت کارمندان

مدیریت کارمندان سه حوزه اصلی را پوشش می دهد:

  • اکتساب : یافتن و استخدام کاندیداهای مناسب.
  •  تعامل و نگهداری: اطمینان از شاد بودن ، کار مناسب و کارمند خوب بودن کارمندان تا آنجا که ممکن است! این امر با ارتباط فعال برای درک نیازها و نگرانی های کارکنان شما و رفع آن ها حاصل می شود.
  •  مدیریت عملکرد : اندازه گیری و انجام بررسی عملکرد ، کمک به آنها برای بهبود مستمر و پاداش کار عالی

مزیت های اصلی مدیریت کارکنان

کارآیی گردش کار شما را بهبود می بخشد.

 هنگامی که کارمندان خود را به طور موثر مدیریت کنید ، در ساده سازی جریان کار مشکلی نخواهید داشت. اما این کار چگونه انجام می شود؟شما باید بتوانید کارمندان را با مجموعه مهارت های مناسب برای وظایف خود استخدام کنید. فعالیت های آنها را به راحتی کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید همه چیز خوب پیش می رود. برای اطمینان از درک مطالبات پروژه با آنها ارتباط موثری برقرار کنید. کار خوبی که برای ایجاد انگیزه بیشتر در آنها لازم است را انجام دهید. آنها تبریک بگویید و تشویق کنید. وقتی همه کارها طبق برنامه پیش نمی روند ، به طور موثر قدم بردارید. به این ترتیب ، افراد مناسب و روش های صحیحی را در اختیار خواهید داشت تا اطمینان حاصل کنید که کارها همیشه روان هستند.

بهره وری و انگیزه کارمند شما را افزایش می دهد.

کارمندی که احساس عدم قدردانی می کند نسبت به کار خود بی تفاوت خواهد بود. به همین دلیل احساس ارزشمند بودن برای کارگران شما می تواند بهره وری کارمندان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. سیستم مدیریت کارمندان به شما کمک می کند تا در سطح شخصی با کارمندان خود ارتباط برقرار کرده و نظرات آنها را در مورد سیاست ها و فرآیندهای مختلف کسب و کار دریافت کنید. این روند به آنها کمک می کند باور کنند که هنگام تصمیم گیری در مورد تجارت ، به نظراتشان ارزش داده شده و مورد توجه قرار می گیرند. این به نوبه خود باعث بهبود تعامل کارکنان می شود زیرا اکنون احساس می کنند در شرکت حرفی برای گفتن دارند.

امنیت داده های شما را تضمین می کند.

این جنبه قبلاً فقط در بخش های خاصی از جمله خدمات مالی ، حقوقی خصوصا برای شرکت هایی که سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه و غیره انجام می دادند – که امنیت اطلاعات در آنها مهم است – از اهمیت برخوردار بود. با این حال ، با رشد تیم های از راه دور ، این امر در همه شرکت هایی که نیروی کار از راه دور دارند مهم است. بیشتر مشاغل هر روز تعداد زیادی داده مهم و محرمانه را مدیریت می کنند. بنابراین چگونه می توانید از ایمن بودن آن پرونده ها و اسناد مهم اطمینان حاصل کنید؟ جواب ساده است. این کار با نظارت و مدیریت دقیق کارمندان خود انجام می شود.

یک سیستم مدیریت قوی کارمندان می تواند به شما کمک کند اسناد و سایر داده ها را ردیابی کنید. این کار هرکدام از کارمندان را به اسنادی که مسئول آنها هستند مرتبط می کند و باعث کاهش ناکارآمدی در کار با داده ها می شود. به این ترتیب دیگر نگران امنیت داده های خود نخواهید بود.

هزینه های کمتر برای کارمندان

جابجایی کارمندان یکی از گرانترین هزینه هایی است که اکثر مشاغل انجام می دهند. طبق یک مطالعه در مقاله های مختلف، متوسط هزینه جایگزینی یک کارمند حقوق بگیر 6 تا 9 ماه حقوق سالانه آنها است. برای بیان این نکته ، اگر می خواهید یک مدیر با درآمد سالانه 40 هزار دلار جایگزین کنید ، باید 20 تا 30 هزار دلار برای جذب و آموزش هزینه کنید. خوشبختانه تعامل کارمندان می تواند در این امر کمک کند. به یاد داشته باشید ، مدیریت موثر کارکنان منجر به ایجاد کارمندان شادتر و سرگرم کننده تر می شود. به این ترتیب ، آنها انگیزه و رضایت بیشتری از شغل خود خواهند داشت. و وقتی کارمندان شما از کار راضی هستند ، احتمال ترک آنها کمتر است.

جنبه های اساسی مدیریت کارکنان چیست؟

انتخاب

شما باید کاندیداهای مناسب را در طی مراحل استخدام انتخاب کنید.

اندازه گیری

شما باید تعیین کنید که آیا کارمندی اهداف را برآورده می کند یا عملکرد استثنایی دارد.

نظارت در مدیریت کارکنان

شما باید در واقع اندازه گیری را کنترل کنید. بازی متقابل شما باید ارتباط برقرار کنید ، بازخورد بخواهید و با کارمندان تعامل داشته باشید و بالعکس.

پاداش

شما باید برای کارایی استثنایی به کارمندان پاداش دهید.

انضباط

شما باید کارمندان را هنگامی که عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهند نظم دهید ، این ممکن است منجر به خاتمه کار شود.

نکاتی برای مدیریت موثر کارکنان

سیاست ارتباط آزاد را اتخاذ کنید.

آیا می دانید ۸۱٪ از کارکنان یک تجارت کوچک را که ارزش “ارتباطات آزاد” را دارد نسبت به مزایا مانند عضویت در سالن ورزشی و غذای رایگان ترجیح می دهند؟ با این حال ، ارتباط موثر فقط به معنای بحث در مورد آب سردکن نیست. شما به عنوان یک صاحب مشاغل به یک سیستم ساختاری نیاز دارید که به کارمندانتان اجازه دهد نگرانی های خود را بیان کنند. در اینجا می توانید چگونگی انجام این کار را مشاهده کنید:

قابل مشاهده و شفاف باشید.

با رعایت خط مشی درهای باز به کارمندان خود اطلاع دهید که همیشه در دسترس هستید تا با آنها صحبت کنید.

در اطراف دفتر اغلب و وقتی با کارمندان خود صحبت می کنید علاقه واقعی نشان دهید. ضروری است که به کارگران خود اطلاع دهید که نیازهای کارمندان اولویت اصلی شما هستند. اطلاعات شرکت را مستقیماً با کارمندان خود به اشتراک بگذارید ، مانند برنامه های سه ماهه بعدی یا به روزرسانی در مورد معامله بزرگی که در تلاش برای رسیدن به آن هستید. این کار باعث می شود کارمندان شما بیشتر درگیر در تصمیم گیری باشند. اگرچه افشای اطلاعات ضروری است ، هرگونه اطلاعات محرمانه ، مانند اطلاعات خاص مشتری ، را به اشتراک نگذارید.

برای مدیریت کارکنان بازخورد را تشویق کنید.

گام مهم دیگر تشویق کارمندان برای دادن بازخورد به شما و سازمان در مورد سیاست ها و فرایند ها است. به نظرات کارگران خود توجه کنید و از ورودی آن ها برای شناسایی کاستی ها و اصلاح آن ها استفاده کنید. کار فعال بر روی بازخورد آنها راهی آسان برای نشان دادن این است که به نظرات و سلامتی آنها اهمیت می دهید.

انتظارات خود را روشن و واضح بیان کنید.

شرح شغل به اندازه کافی کارمند را برای حجم کار آینده آماده نمی کند. اگر کسی در مورد کاری که باید انجام دهد اطلاعات درستی ندارد ، برای انجام یک کارزمان بیشتری صرف می کند. علاوه بر این ، اگر شرکت شما ارتباط باز را تشویق نکند ، کارمند سردرگم می تواند کار را به اشتباه انجام دهد. قبل از تعیین اهداف ، از کارهایی که باید انجام دهید مطمئن باشید. سپس ، تا حد ممکن واضح و مشخص صحبت کنید.

به کارمندان کمک کنید تا رشد کنند.

۳۲٪ از کارکنانی که از سازمانی خارج شدند ، “کمبود فرصت های پیشرفت شغلی” را دلیل اصلی استعفا خود عنوان کردند! دادن چالش ها و نقش های جدید به کارمندان ، انگیزه آنها را حفظ کرده و به رشد آنها کمک می کند. این کار همچنین مهارت آنها را ایجاد کرده و به آنها کمک می کند کارهای بیشتری برای تجارت شما انجام دهند. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به کارمندان خود در توسعه کمک کنید.

  •  برای کارمندان خود برنامه های آموزش و مشاوره داخلی ارائه دهید.
  •  فرهنگ یادگیری را در داخل سازمان حفظ کنید.
  •  به کارمندان اجازه دهید نمایندگی سازمان شما در کنفرانس ها و سمینارها باشند.

به یاد داشته باشید ، کمک به رشد کارمندان نه تنها به آنها کمک می کند. بلکه باعث می شود نیروی کار شما از استعداد بیشتری برخوردار شود و توانایی پذیرش چالش های جدید را داشته باشد.

منابع
connecteam.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا