اختلالات خوردن در افراد تراجنسیتی

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات خوردن می تواند از دوران کودکی ایجاد شود و تا دوران بزرگسالی ادامه داشته باشد. اختلالات اگر درمان نشوند می توانند آسیب های مختلفی به بدن وارد کنند. یکی از آسیب هایی که ممکن است بر اثر اختلالات روانی ایجاد شود آسیب های جسمی است. آسیب های جسمی می تواند شامل مشکلات قلبی و معده در افراد باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات خوردن در افراد مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که اختلالات خوردن در افراد تراجنسیتی چگونه است. برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد.

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اختلالات خوردن در افراد تراجنسیتی صحبت کنیم.

اختلالات خوردن ابتدا چه کسانی را درگیر می کند.

اختلالات خوردن در افراد تراجنسیتی

اعتقاد بر این است که اختلالات خوردن در درجه اول زنان دگرجنسگرا، مرفه، غیرجنسی، لاغر و سفید پوست را درگیر می کند. این کلیشه نادرست این احتمال را کاهش می دهد که افراد مبتلا به اختلالات خوردن که جنسیت یکسان یا مشابه دارند، دارای درآمد کم، رنگ، چربی و یا تراجنسیتی هستند و تحت درمان با کیفیت قرار می گیرند. به طور خاص، افراد تراجنسیتی یک گروه کم مطالعه و شناخته شده هستند که اختلالات خوردن را با نرخ بالاتری تجربه می کنند.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقات مربوط به اختلالات خوردن در حال حاضر کمبود بودجه دارد، به این معنی که تفاوت بیشتری در تحقیقات در مورد افراد تراجنسیتی با اختلالات خوردن وجود دارد.

تعریف تراجنسیتی ها و اختلالات خوردن در آن ها

اصطلاح “تراجنسیتی” برای تعریف افرادی استفاده می شود که جنسیت متفاوتی نسبت به جنسیتی که در بدو تولد تعیین کرده بودند، دارند. اصطلاح “cisgender” برای توصیف افرادی استفاده می شود که هویت جنسیتی آن ها با جنسیتی که در بدو تولد تعیین کرده بودند مطابقت دارد. چتر تراجنسیتی شامل افرادی است که به عنوان جنسیت دوتایی متفاوت یا غیر دوتایی، سن، جنسیت، دو روح و غیره شناخته می شوند. تنوع فوق العاده ای در جامعه تراجنسیتی ها وجود دارد. یک مشکل در تحقیقات بهداشت روان در مورد افراد تراجنسیتی این است که مطالعات کمی که وجود دارد تمایل دارد همه این تنوع را در یک دسته واحد قرار دهد. مطالعات همچنین افراد تراجنسیتی را با افراد همجنسگرا، لزبین، دوجنسگرا و دگرباشان همراه می کند. این باعث سردرگمی می شود زیرا هویت جنسیتی و گرایش جنسی متفاوت است. افراد تراجنسیتی می توانند گرایش جنسی داشته باشند.

شیوع اختلال خوردن در افراد تراجنسیتی

بیشتر تحقیقات در مورد اختلالات خوردن و اختلال در خوردن بر زنان متجنس گرا متمرکز شده است. تحقیقات کمی در مورد جمعیت های تراجنسیتی موجود است. جامع ترین مطالعه تا به امروز در مورد اختلالات خوردن در بین افراد تراجنسیتی نشان داد که دانش آموزان کالج ترنس جنسیت گزارش کرده اند که غذا خوردن با اختلال در تقریباً چهار برابر همکلاسی های جنس جنسی خود تجربه کرده است. دانش آموزان تراجنسیتی میزان بالاتری از تشخیص اختلال خوردن و همچنین میزان بیشتری از استفاده از رفتارهای جبرانی مانند قرص های رژیم غذایی، استفراغ و ملین ها را گزارش کردند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها این علائم را حتی با نرخ بالاتری نسبت به زنان غیرجنس گرای جنسجنسگرا تجربه کردند،. که اغلب تصور می شود که بیشترین جمعیت از اختلالات خوردن متاثر هستند. در یک مطالعه، شیوع اختلالات خوردن خود گزارش شده در بین تراجنسیتی ها 7.4 درصد بود.

نارضایتی بدن چیست؟

اختلالات خوردن در افراد تراجنسیتی

نارضایتی از بدن – ارزیابی منفی از نظر ظاهری – به عنوان یک عامل خطر برای مسائل مربوط به سلامت روان به طور کلی در نظر گرفته می شود و تصور می شود که هم افراد ترنس و هم افرادی که دارای اختلال خوردن هستند تجربه می شوند. تحقیقات نشان می دهد که نارضایتی از بدن و تصویر ضعیف از بدن می تواند منجر به افسردگی مزمن، اختلال اضطراب اجتماعی، مصرف مواد و سایر مسائل مربوط به سلامت روان شود.

دیسفوریا جنسیتی چیست؟

دیسفوری جنسیتی ناراحتی روانی است که از احساس وجود تفاوت بین هویت جنسیتی داخلی بدن و بدن ناشی می شود. نقش های جنسیتی در مورد ظاهر و عملکرد زنان و مردان دلیل مهمی است که افراد تراجنسیتی دچار دیسفوری می شوند. به عنوان مثال، برخی از افراد تراجنسیتی در قفسه سینه خود دچار اختلال افسردگی هستند زیرا سینه بزرگ به طور سنتی با زنانگی مرتبط است. یک فرد زنانه ممکن است بخواهد جراحی سینه را برای افزایش اندازه سینه خود انجام دهد، در حالی که یک فرد جنسیتی ممکن است ماستکتومی مضاعف داشته باشد.

اختلالات جنسیتی و اختلالات خوردن در بدن

افرادی که از اختلال جنسیتی رنج می برند اغلب احساس می کنند که جامعه بدن خود را آنطور که خود بدن خود را می بینند نمی بیند. این تجربه را می توان با برخوردهای روزانه به دلیل انتظارات غالب جنسیتی جامعه تقویت کرد. بسیاری از افراد ترنس ، اما نه همه ، دچار نقص جنسیتی می شوند. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است نارضایتی از بدن در ارتباط با قسمتهای خاصی از بدن تجربه شود. همان طور که ایده آل های فرهنگی جنسیت و زیبایی برای اکثر ما در جامعه دست نیافتنی است ، ممکن است برای بسیاری از افراد تراجنسیتی نیز دست نیافتنی تر باشد. افراد تراجنسیتی ممکن است تمرکز بیشتری روی آرمان های زیبایی داشته باشند زیرا پیش بینی می کنند در صورت ملاقات با آن ها ممکن است به عنوان جنسیت واقعی خود پذیرفته شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ما می دانیم که معیارهای رایج زیبایی و جنسیت در فرهنگ رژیم غذایی نقش دارند و به رژیم غذایی کمک می کنند، که به نوبه خود می تواند منجر به اختلال در خوردن و اختلالات خوردن شود. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که اختلالات خوردن پیچیده است. استانداردهای اجتماعی علت کامل نیستند.

ارتباط بین اختلال جنسیتی و اختلالات خوردن

نارسایی جنسیتی و نارضایتی بدن در افراد تراجنسیتی اغلب به عنوان پیوند اصلی اختلالات خوردن ذکر می شود. اغلب فرض می شود و گزارش می شود که افراد تراجنسیتی ممکن است سعی کنند ویژگی های جنسیت تعیین شده خود را سرکوب کنند. یا ممکن است آن ها سعی کنند ویژگی های هویت جنسیتی خود را به طور خاص برای نشان دادن هویت جنسیتی به روش های ناچیز تأکید کنند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، افراد غیرمردانه ممکن است با محدود کردن کالری دریافتی، سعی کنند از رشد سینه جلوگیری کنند، یا قاعدگی را از بین ببرند. افراد غیر زنانه ممکن است برای از دست دادن توده عضلانی در رژیم غذایی نامنظم شرکت کرده و برای رسیدن به یک استاندارد ایده آل زنانه لاغر شوند. افراد غیر دوتایی ممکن است خوردن خود را محدود به ظاهر لاغر کنند، مطابق با کلیشه رایج افراد آندروژینوس در فرهنگ عامه.

تعمیم اختلالات با هم خطرناک است

با این حال، مانند هر جمعیت دیگری، تعمیم آن خطرناک است. ما می دانیم که اختلالات خوردن پیچیده است. از ترکیبی از عوامل ناشی می شود. در حالی که برخی از افراد تراجنسیتی که دارای اختلالات خوردن هستند. ممکن است تلاش کنند بدن خود را مطابق با هویت جنسیتی خود تغییر دهند. برخی دیگر ممکن است احساس کنند اختلال خوردن آن ها با بدن جسمی آن ها ارتباطی ندارد. در بین افراد تراجنسیتی و غیرجنسی با اختلالات خوردن، همه آن ها ارتباطی بین تصویر بدن و اختلال خوردن خود گزارش نمی کنند.

جالب توجه است که به نظر می رسد افرادی که از نظر جنسیتی زن را در هنگام تولد تعیین می کنند. در مقایسه با افراد تراجنسیتی که در هنگام تولد به مردان اختصاص داده شده اند علائم اختلال خوردن را افزایش داده اند. این اشاره به هزینه ای دارد که فرد باید برای اجتماعی شدن به عنوان یک دختر یا زن بپردازد.

ترومای مبتنی بر ستم در افراد تراجنسیتی مبتلا به اختلالات خوردن

اختلالات خوردن در افراد تراجنسیتی

اختلالات خوردن در بین افراد تراجنسیتی ممکن است مربوط به تبعیض و سوگیری کسانی باشد که ویژگی های جسمی آن ها با انتظارات جامعه از افراد با یک جنس خاص سازگار نیست. الیزابت دیمر و همکارانش بر نقش استرس اقلیت تأکید می کنند. که به عنوان استرس مفرطی است که افراد در رده های اجتماعی انگ دار در نتیجه موقعیت اجتماعی آن ها تجربه می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افراد حاشیه نشین، از جمله افراد ترنس، میزان بیشتری از تبعیض، خشونت، فشار ناشی از پنهان کردن هویت واقعی خود، بیگانگی و انگ اجتماعی داخلی را تجربه می کنند.

 
منابع
.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا