دلایل عمده اختلالات خوردن

آیا تا به حال به دلایل عمده اختلالات خوردنکر کرده اید؟ همه ما می دانیم که در دنیا علاوه بر بیماری های جسمی بیماری های روانی هم وجود دارد. خیلی از افراد هستند که ممکن است در طول زندگی خود بسیاری از بیماری های روانی را تجربه کنند اما خود از آن ها خبر نداشته باشند. اختلالات انواع مختلفی دارند و در هرفزد به گونه های مختلفی بروز می کنند. یکی از این اختلالات اختلال خوردن است. اختلال خوردن در بسیاری از افراد در طول زندگی ممکن است ایجاد شود. یک سری اختلالات هستند که همگانی به شمار می روند.

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم ببینیم که دلایل عمده اختلالات خوردن چه چیز هایی است.

برخی از اختلالات خوردن متفاوت است.

برخی از اختلالات خوردن متفاوت است. علاوه بر عوارض خاص هر یک، همه اختلالات خوردن منجر به این می شود که فرد مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نکند. یا به این دلیل که فرد به اندازه کافی غذا نمی خورد یا به این ترتیب روند هضم غذا را مختل می کند. این می تواند منجر به ضعف، کمبود ویتامین و مواد معدنی، ضعف سیستم ایمنی بدن و حتی مرگ شود.

اگر اختلالی در خوردن نداشته باشید درک آن دشوار است

دلایل عمده اختلالات خوردن

اگر اختلالی در خوردن نداشته باشید درک آن دشوار است. چه شما یک اختلال خوردن داشته باشید و چه نداشته باشید، آغاز درک یک اختلال خوردن در درک علت آن نهفته است. فهمیدن علت یک اختلال خوردن باعث می شود که شما بر غلبه بر اختلال خوردن خود راحت تر شوید یا به یکی از عزیزانتان بر مشکلات خود غلبه کنید. دلایل عمده اختلالات خوردن در بخش های بسیاری دیده می شود.

اختلالات خوردن نباید ساده گرفته شود

دلایل اختلالات خوردن می تواند به اندازه هر فرد منحصر به فرد باشد. تلاش برای ذکر همه دلایل احتمالی اختلال خوردن از حوصله این مقاله خارج است. در عوض، این مقاله به برخی از بهترین درک شده ترین و متداول ترین دلایل اختلالات خوردن و همچنین برخی از افسانه های مربوط به اختلالات خوردن می پردازد که هنوز نحوه درک بسیاری از ما را شکل می دهد.

عوامل خطرساز در ارتباط با این زمینه

قبل از صحبت در مورد دلایل اختلالات خوردن. منطقی است که به طور خلاصه برخی از عوامل خطر ابتلا به اختلال خوردن را مورد بحث قرار دهیم. عوامل خطر شرایطی هستند که احتمال ایجاد یک بیماری را بیشتر می کنند اما نشان نمی دهند که فرد لزوماً به این بیماری مبتلا خواهد شد یا نخواهد.

از جمله عوامل خطرساز اختلالات خوردن می توان به چه چیزی اشاره کرد؟

از جمله عوامل خطرساز اختلالات خوردن می توان به داشتن نزدیکی نزدیک با اختلال تغذیه یا سایر مشکلات بهداشت روانی ، داشتن سابقه رژیم غذایی و عدم رضایت از تصویر بدن اشاره کرد. داشتن یک مشکل بهداشت روانی دیگر از جمله افسردگی، اضطراب، OCD، PTSD و سو مصرف مواد مخدر همچنین می تواند خطر ابتلا به اختلال در غذا خوردن را افزایش دهد، مانند بارداری و دیابت نوع 1.

نکته ای در ارتباط با دلایل عمده اختلالات خوردن

اکثر سازمان ها اتفاق نظر دارند که هرگز یک دلیل واحد برای اختلال خوردن وجود ندارد، بلکه برخی از عوامل مختلف به طور همزمان برای آشکار شدن یک اختلال خوردن رخ می دهد.

ژنتیک در ارتباط با این زمینه

یک تحقیق در حال رشد است که نشان می دهد اختلالات خوردن یک مولفه ژنتیکی دارند. از آن جا که اختلالات خوردن از نظر اجتماعی نیز تأثیر می پذیرد، قبلاً تصور می شد که آن ها رفتارهای آموخته شده ای هستند که می توانند دلیل این امر را که در خانواده ها اداره می شوند را توضیح دهند. با این حال، بورس تحصیلی اخیر نشان داده است که ژن ها احتمالاً نقش دارند، اگر چه دقیقاً کدام ژن ها درگیر هستند هنوز مشخص نشده است.

محیط خانه و اختلالات خوردن

مسئله درجه ژنتیکی بودن اختلالات خوردن با این واقعیت که فشارهای خانوادگی ممکن است یکی دیگر از دلایل اختلالات خوردن باشد. بخصوص در جوانانی که ممکن است از عدم غذا خوردن به عنوان روشی برای اعمال قدرت استفاده کنند که ممکن است احساس کنند، پیچیده تر است در جنبه های دیگر زندگی خود دارند.

کنار آمدن با ترس و اختلالات خوردن

دلایل عمده اختلالات خوردن

برخی از افراد همچنین به عنوان روشی برای کنار آمدن با استرس یا فاجعه دچار اختلالات خوردن می شوند. این می تواند روش دیگری برای ابراز قدرت در موقعیت های به ظاهر ناتوان باشد. اما همچنین می تواند به دلیل ارتباط قبلی باشد که بین اختلالات خوردن و اختلالات عاطفی مانند اضطراب و افسردگی مورد بحث قرار گرفت.

عدم تعادل شیمیایی و دلایل عمده اختلالات خوردن

برخی از اختلالات خوردن نیز ممکن است به دلیل عدم تعادل مواد شیمیایی یا گیرنده های شیمیایی مغز ایجاد شود. مشابه نوع عدم تعادل که ممکن است باعث انواع افسردگی شود. این مسئله همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا افراد مبتلا به اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی اغلب دچار اختلالات خوردن می شوند. نمونه های خاصی از پیام رسان های شیمیایی در مغز که می توانند در اختلالات خوردن و اختلالات خلقی متعادل نباشند شامل کورتیزول است که در پاسخ استرس نقش دارد و دوپامین و تریپتوفان که می توانند به ما در آرامش کمک کنند.

اختلالات خوردن نیز می تواند این عدم تعادل را با گذشت زمان بدتر کند.

اختلالات خوردن نیز می تواند این عدم تعادل را با گذشت زمان بدتر کند. چربی برای تولید برخی از پیام رسان های شیمیایی و همچنین برای کمک به بدن در ایجاد یا پردازش برخی دیگر مورد نیاز است. وقتی چربی در رژیم غذایی کاهش می یابد زیرا فرد به اندازه کافی غذا نمی خورد یا غذا را به طور مناسب هضم نمی کند و چربی در بدن کاهش می یابد. زیرا بدن بدن آن را برای سوخت می سوزاند در غیاب منابع انرژی خوراکی، بدن حتی بیشتر در ارسال و دریافت سیگنال های شیمیایی مشکل دارد. باعث می شود انرژی کار کند این می تواند اختلالات خوردن را حتی برای بهبودی فرد دشوار کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، در برخی موارد، پزشکان مطمئن نیستند که آیا این عدم تعادل به دلیل اختلال در خوردن وجود دارد. آیا اختلال در خوردن به دلیل عدم تعادل یا ترکیبی از این دو وجود دارد. صرف نظر از این که کدام یک از آن ها باشد، بازگرداندن تعادل این مواد شیمیایی از طریق دارو اغلب بخشی از درمان اختلال خوردن است. حداقل در کوتاه مدت، تا زمانی که مواد شیمیایی دوباره در تعادل مناسب قرار بگیرند. درمان همچنین احتمالاً شامل گفتگو می شود.

تجاوز به عناصر اجتماعی و عاطفی شرایط.

عوامل اجتماعی، که هنوز هم به میزان قابل توجهی در احتمال بروز اختلال در غذا خوردن در یک فرد موثر است. زمانی تنها عامل به حساب می آمد. با این حال، اکنون عوامل بیولوژیکی بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته اند.

شخصیت و دلایل عمده اختلالات خوردن

نه تنها افرادی که دارای سایر اختلالات عاطفی هستند می توانند دچار اختلالات خوردن شوند. اختلالات خوردن همچنین می تواند از ویژگی های شخصیتی که بسیاری از افراد دارند. مانند کمال گرایی، حساسیت به سیستم های پاداش و قدردانی شدید از قوانین ایجاد شود. این ویژگی ها به شخصیت سازی شخص کمک می کند. اما همچنین می تواند منجر به ایجاد یا توجیه یک اختلال غذایی شود. بسیاری از افراد در حالی که سعی در رعایت رژیم های غذایی سخت دارند نیز دچار اختلالات خوردن می شوند.

فشارهای اجتماعی رسانه ها و اختلالات خوردن

دلایل عمده اختلالات خوردن

همان طور که در بالا ذکر شد، اختلالات خوردن همچنین دارای یک م مولفه اجتماعی است که با توجه به دیدگاه جامعه نسبت به وزن بدن تعیین می شود. همچنین به همین دلیل است که زنان بیشتر از مردان دچار اختلالات خوردن می شوند. زنان تحت فشار قرار می گیرند تا لاغر شوند. که می تواند منجر به اختلالات خوردن شود، در حالی که مردان تحت فشار قرار می گیرند که در جامعه قوی باشند. که به احتمال زیاد منجر به مواردی مانند استفاده از استروئید می شود، اگر چه مردان نیز دچار اختلالات خوردن می شوند. دلایل عمده اختلالات خوردن را باید به خوبی پیش برد.

فشار رسانه ها و تاثیرات آن بر افراد در ارتباط با این زمینه

این نوع فشارها از رسانه ها، به ویژه تلویزیون، فیلم ها و تبلیغات ناشی می شود. رسانه ها تمایل دارند که بازیگران و هنرمندان مناسب تر را به قهرمانان و انبوه فیلم ها و برنامه های تلویزیونی تبدیل کنند، در حالی که شخصیت های سنگین تر به ارائه نقش های کمدی، بازی در نقش تبهکاران سطح پایین یا اصلاً عضو نمی شوند. برخی از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی همچنین با جذابیت در اختلالات خوردن یا ایجاد یک بخش عادی از تجربه نوجوانی به قدرت اجتماعی بسیار کمک می کنند.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا