آیا عصبانیت آواره ای دارید؟

عصبانیت انواع مختلفی دارد. مانند عصبانیت آواره ای. هر فردی در طول زندگی خود ممکن است انواعی از عصبانیت را تجربه کند. عصبانیت ها می تواند به علت های مختلفی باشد. یک فرد ممکن است در هنگام رانندگی عصبانیت زیادی داشته باشد. این عصبانیت از طریق راه های مختلف می تواند حل شود. برای این امر هر روان شناسی از طریق راه های مختلفی این کار را انجام می دهد.

برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. تمامی اختلالات روانی قابل حل است به شرطی این که فرد قبول کند که این مشکل را دارد و راه حل ها و تمرینات را انجام دهد. عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. 

خشم جابه‌جایی

برای فهمیدن این که خشم جابجا شده یا “خشم ناخوشایند” چیست، ابتدا باید دقیقاً بفهمیم جابجایی خود چیست.

جابه‌جایی چیست؟

جابه‌جایی اصطلاحی است که به ناتوانی فرد در جهت دادن احساسات خود نسبت به یک موقعیت به سوژه واقعی یا مجرمی که به آن پیوسته است اشاره دارد. بنابراین، آن ها آن را به جای دیگری به هدفی هدایت می کنند که “امن تر” یا تهدید کننده تر تلقی شود.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال ناامید شدن از حادثه ای در محل کارتان (شاید رئیس شما یا یک همکار دزدکی چیزی خارج از خط گفته باشد.) و به دلیل عواقب منفی احتمالی قادر به ابراز این احساسات در محل کار نیستید، بلکه ناامید کننده های شما متوجه آن می شوند.

عصبانیت با اعضای خانواده خود را هنگام بازگشت به خانه

آیا عصبانیت آواره ای دارید؟

به جای این که با همکار یا کارفرمای متخلف در مورد تخلف آن ها رو به رو شوید، که هر دو جنبه قابل توجهی از زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، ممکن است در عوض کوچک ترین تقصیری را متوجه همسر یا فرزندان خود کنید.

چه عواملی باعث خشم غیرمعمول (و سایر احساسات) می شود؟

این تغییر مسیر، یا تغییر جهت، اغلب به دلیل شرایط و پیدا کردن هدف جدید احساسات ناخوشایند به عنوان گزینه ایمن تری نسبت به موردی که در وهله اول واکنش را ایجاد می کند، رخ می دهد. تماس رئیس یا همکار شما به طور بالقوه می تواند بر اشتغال و در نتیجه درآمد و ثبات مالی شما تأثیر بگذارد.

دست انداختن به عضوی از خانواده به طور قابل توجهی خطر کمتری دارد

دست انداختن به عضوی از خانواده به طور قابل توجهی خطر کمتری دارد. (در اکثر موارد) زیرا می دانید که او همچنان در آن جا خواهد بود و پس از گذشت زمان شما را می بخشد. تغییر مسیر خشم شما یک مکانیسم دفاعی برای کاهش میزان خسارت وارده است در حالی که همچنان باعث بروز عصبانیت می شود و از سیستم خارج می شود. اگرچه ممکن است احساسات دیگری نیز در جابجایی عاطفی دخیل باشند، اما در واقع احساسات اصلی عصبانیت است.

نمونه هایی از آوارگی مضر و عصبانیت آواره ای

عصبانیت آواره ممکن است برجسته ترین (و متداول‌ ترین) احساسی باشد که توسط شخصی که با احساسات شدید ناخواسته و غیرمستقیم روبرو می شود، به منبعی غیر مرتبط مربوط می شود، اما در همه موارد همیشه به نظر نمی رسد.

پروجکشن مستقیم خشم

فرافکنی مستقیم (یا جابجایی) کاملاً رو به جلو است. این انتقال مستقیم احساسات غالباً خصمانه به هدف دیگری است. این مانند مثالی است که قبلاً ذکر شد: رئیس یک فرد در محل کار ممکن است با آن ها صحبت کند و به آن ها این احساس را بدهد که گویی می خواهند به تلافی و دفاع از خودشان سر بزنند.

عصبانیت با یک کارفرما می تواند اشتغال آن ها را به خطر بیندازد

با این حال، برخورد عصبانیت با یک کارفرما می تواند اشتغال آن ها را به خطر بیندازد و به طور بالقوه باعث اخراج یا تعلیق از کار شود. به طور کلی، شما از اقدام به انگیزه ضربه زدن به شخصی که “دارای رتبه بالاتر” نسبت به خودتان است، جلوگیری می کنید، مانند شخصی با اقتدار که می تواند در صورت تعامل نامناسب با زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

از بین بردن احساسات ناخوشایند

بنابراین، ممکن است احساس کنید که هنگام بازگشت به خانه، احساسات ناخوشایند را در اهداف آسان تر و بخشنده تر از بین می برید. ممکن است به محض ورود به درب کودک و در حالی که هنوز از این کار ناراحت هستید، کودک شما پیش شما بیاید و شما را با یک میلیارد سوال بمباران کند.

نکته ای درباره عصبانیت آواره ای

در ناامیدی خود، ممکن است به فردی ضربه بزنید زیرا بیش از حد اذیت شده اید و فرزندان خود را به عنوان یک هدف “تهدید کمتر” برای عصبانیت خود می بینید.

پروجکشن تهاجمی خشم

آیا عصبانیت آواره ای دارید؟

این شکل از سو استفاده در درجه اول در کسانی است که حداقل کنترل تکانه، سطح بالایی از نارسایی یا پرخاشگری دارند. کسانی که از مکانیسم های دفاعی بیش از حد برخوردار هستند. فرافکنی پرخاشگرانه به طور کلی شامل طغیان های خشونت آمیز است.

واکنش های فرد با طبع کوتاه و درک ضعیف

شخصی با طبع کوتاه و درک ضعیف از احساسات خود ممکن است در برابر هر تهدید ادراک شده یا خفیف با خشونت واکنش نشان دهد. به جای این که یک بار دیگر به یک فرد یا وضعیت متخلف سلامتی بپردازند تا به نوعی آن را حل کنند، آن ها خود را از طریق یک طغیان انفجاری بیان می کنند.

سو استفاده نوجوان در خانه

نمونه بارز آن نوجوانی است که در خانه سو استفاده می کند. مطمئناً، این فرد به شدت ناراحت و تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. با وجودی که یکی از اعضای خانواده متجاوز در خانه است، ممکن است به دلیل سن، شرایط خاص یا عدم حمایت خارجی نتوانند مقاومت کنند، فرد متخلف را گزارش دهند یا اقدامی انجام دهند.

عصبانیت آواره ای و افرادی که به درگیری ها آگاهی دارند.

بسیاری از افراد از کودکان و نوجوانانی که به دلیل این که دلیل خاصی به نظر نمی رسد به قلدری و درگیری با دیگران متوسل می شوند، آگاهی دارند. این نمونه ای از یکی از این طغیان ها است. نوجوان مورد آزار و اذیت ممکن است نتواند در خانه جنگ کند و از خود دفاع کند، اما بدون هیچ راهی برای روند سالم بهداشتی، او به ناامید کردن شخص دیگری که غالباً با خود اوضاع ایجاد کننده عصبانیت ارتباط ندارد، به خشونت می کشد.

نکته

(در بعضی موارد، آن ها ممکن است این خشم را به صورت خودآزاری یا سو مصرف مواد بر روی خودشان نشان دهند.) هر کسی سو استفاده در خود را تجربه کند.

احساسات مختلف در بزرگسالان در این زمینه

برای بزرگسالان، این می تواند فردی باشد که احساس حق و لیاقت چیزی را داشته باشد. در حالی که به طور همزمان قادر به دریافت کالای مورد نظر یا درمان خاصی نیست که در ذهن دارد. غالباً، این بزرگسالان هم از نظر کنترل عاطفی کافی و هم از لحاظ بلوغ رشد ندارند.

نکته

بنابراین، آن ها “تلاش می کنند” و “مناسب خود را پرتاب می کنند” در تلاش برای به دست آوردن آن چه که اصرار دارند شایسته آن هستند.

مثالی در ارتباط با عصبانیت آواره ای

مثالی از این امر این است که شخصی در سوپرمارکت نوعی تخفیف بخواهد. خواه از طریق کوپن منقضی شده یا معامله بالقوه دیگری که در دسترس او نیست. اکثر مردم در برخی موارد این اتفاق را دیده اند.

پرتاب کردن مواد مختلف در فرد عصبانی

گر چه به نظر اکثر افراد غیر منطقی است که به راحتی صلاحیت را قبول نمی کنند و روز خود را ادامه می دهند، اما ممکن است فرد عصبانی مورد سو استفاده قرار بگیرد و مواد غذایی یا سایر اقلام خود را به عنوان آخرین طغیان خشم کامل نسبت به اوضاع، پرتاب کند و سپس طوفان کند.

خودآزاری

آیا عصبانیت آواره ای دارید؟

اگرچه عصبانیت بی جا و غضب اغلب به عنوان گیرنده عصبانیت کسی روی فرد دیگری می افتد، اما می تواند به درون منعکس شود. بسیاری از افراد قادر به کنار آمدن با احساسات شدید نیستند و بدون هیچ گونه خروجی می توانند به خودآزاری روی بیاورند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این می تواند به عنوان آسیب به خود در زمینه سو استفاده از خود، مانند برش یا سوزاندن و سایر راه های خروج از سطح، آشکار شود. با این حال، می تواند به شکل اختلال در غذا خوردن یا سو مصرف مواد نیز در آید.

فردی که در عزت نفس مشکل دارد و احتمالاً نظرات منفی درباره ظاهر خود دریافت کرده است چگونه است

فردی که در عزت نفس مشکل دارد و احتمالاً نظرات منفی درباره ظاهر خود دریافت کرده است، ممکن است با گرسنگی یا پاکسازی خشم خود را از بین ببرد و به طور کلی به بدن آسیب برساند. بسیاری از افراد به دلایل زیادی به سو مصرف مواد روی می آورند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا