نگران فردا نباشید، امروز پیشرفت کنید.

نگران بودن. فقط این کلمه می تواند قلب ما را به هم بزند. این چیزی است که هر شخصی هر از گاهی با آن دست و پنجه نرم می کند، بعضی بیشتر از دیگران. نگران کننده بودن دشوار است، به ویژه هنگام مواجهه با موقعیت هایی با نتیجه نامشخص. در طبیعت ما این است که بخواهیم پاسخ ها و آنچه را انتظار داریم بدانیم. وقتی چنین چیزی نداریم، ذهنمان نگران می شود. نگران فردا نباشید، امروز پیشرفت کنید. هدف ما در این مقاله بررسی نگرانی ها است. اگر در این زمینه مشکل دارید می توانید از طریق وب سایت همکده به متخخصان مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

نگرانی چیست؟

از آنجا که نگرانی کاری است که همه ما به طور طبیعی انجام می دهیم، به طور کلی به تعریف دقیق آن فکر نمی کنیم. ما می دانیم نگرانی چیست زیرا آن را در زندگی خود تجربه می کنیم. با این حال، نگاه به تعریف یک کلمه می تواند درک جدیدی از آن پیدا کند و به شما کمک کند تا آن را به روشی جدید ببینید. فرهنگ لغت Merriam-Webster نگرانی را چنین تعریف می کند: “ابتلا به پریشانی ذهنی یا تحریک، سوختن یا تجربه نگرانی یا اضطراب”. در اینجا چیزی است که در زندگی واقعی به نظر می رسد. نگرانی همان اتفاقی است که وقتی با وضعیتی روبرو می شوید که نمی دانید چه انتظاری داشته باشید و نتیجه پیش بینی شده را دوست ندارید. ذهن شما شروع می کند به فکر کردن در مورد همه اتفاقات ممکن است.

شما تعجب می کنید “در مورد این چطور؟” یا، “در مورد آن چطور؟” شما برای ایجاد وضعیت متفاوت اقدامی نمی کنید. شما به سادگی به آن فکر می کنید و آن را بارها و بارها در سر خود غلت می دهید. جویس میر نویسنده و سخنران، نگران کننده بودن را مانند صندلی گهواره ای توصیف می کند. او می گوید وقتی نگران هستید که دائماً در حال حرکت هستید اما در رسیدن به جایی پیشرفتی ندارید، درست مثل وقتی که روی صندلی گهواره ای تکان می خورید. صندلی دائما در حرکت است، اما شما فقط در یک مکان می مانید.

چرا ما باید دیگر نگران نباشیم؟

نگران فردا نباشید، امروز پیشرفت کنید.

در دوره ای از زندگی، احتمالاً شخصی داشته اید که به شما بگوید “نگران نباش”. خوب، این یک توصیه عالی است، اما هیچ کمکی به ما نمی کند تا دیگر نگران نباشیم. گفتن آن آسان است اما انجام آن سخت است. دلایل زیادی وجود دارد که ما باید به اندازه نگرانی ها دیگر دست از نگرانی برداریم. نگرانی هم برای سلامت روحی و جسمی ما مضر است، نگرانی از سر تا پا بر روی بدن تأثیر منفی می گذارد. نگرانی می تواند باعث درد و درد عضلانی شود. همچنین می تواند باعث افزایش فشار خون، کاهش میل جنسی، ناراحتی معده و خستگی مفرط شود. قلب و ریه های شما نیز می توانند تحت تأثیر نگرانی بیش از حد قرار بگیرند.

نگرانی می تواند احساس عذاب کلی در شما ایجاد کند، ممکن است منجر به وحشت یا حملات اضطرابی شود و منجر به افسردگی شود. اینها همه عوارض جانبی بسیار جدی جسمی و روانی نگرانی هستند. افرادی که با اضطراب و افسردگی زندگی می کنند بسیار سخت می توانند از آن خارج شوند. این امر می تواند منجر به کنار رفتن از روابط، اضطراب اجتماعی، کاهش بهره وری، عدم مراقبت جسمی از خود و سایر موارد شود. افسردگی، اضطراب و نگرانی مداوم موضوعی است که باید بسیار جدی گرفته شود. اگر تا حدی افسرده اید که نگران هستید،

همین حالا این کار را متوقف کنید و با یک متخصص در مرکز مشاوره همکده تماس بگیرید. شما می توانید بدون نیاز به ترک خانه، کمکی را در جهت مبارزه با افسردگی دریافت کنید. درمانگران حرفه ای برای کار با شما از طریق جلسات تلفنی در دسترس هستند. حتی اگر افسردگی را تجربه نمی کنید، باز هم نگرانی چیزی است که بهتر از غلبه بر آن است به جای اینکه اجازه دهد از زندگی شما پیشی بگیرد. زندگی شما با یادگیری این استراتژی، “نگران فردا نباشید، امروز پیشرفت کنید” به شدت بهبود می یابد.

نگران فردا نباش امروز پیشرفت کنید.

وقتی می توانید یاد بگیرید چگونه دیگر نگران فردا نباشید و تمرکز خود را روی امروز بگذارید، واقعاً می توانید نگرانی را کنترل کنید. اگرچه انجام آن کار ساده ای نیست، اما می تواند زندگی شما را به شدت تغییر دهد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی شروع تمرکز بر امروز آورده شده است، بنابراین لازم نیست نگران فردا باشید:

ذهن آگاهی را تمرین کنید.

نگران فردا نباشید، امروز پیشرفت کنید.

بعضی از مردم از ایده ذهن آگاهی ناراحت هستند زیرا احساس می کنند این یک عمل مذهبی است، در حقیقت – اینگونه نیست. مراقبه ذهن آگاهی به سادگی تمرینی است که شامل تمرکز ذهن بر روی چیزی در داخل یا خارج از خودتان است. ذهن آگاهی اشکال مختلفی دارد، اما می تواند به راحتی بستن چشم، آرامش ذهن و تمرکز بر لحظه فعلی باشد. شما ممکن است بر روی تنفس، آنچه حواس شما تجربه می کنند و آنچه در حال حاضر در اطراف شما اتفاق می افتد تمرکز کنید.

ذهن آگاهی به شما امکان می دهد مشکلات جهان و چیزهایی که به شدت بر ذهن شما سنگینی می کنند را ببندید. در حین انجام این کار، می توانید افکار خود را در ذهن خود جای دهید و به طور هدفمند آنچه را که می خواهید درباره آن فکر کنید، انتخاب کنید. این یک روش خوب برای استفاده از هر زمان که شروع به احساس خود می کنید می شود.

اقدام کردن

همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام نگرانی، هیچ اقدامی انجام نمی دهیم. ما به سادگی به یک مسئله فکر می کنیم و بارها و بارها آن را در ذهن خود تکرار می کنیم. اگر می خواهید بر نگرانی خود غلبه کنید، بهترین کار این است که شروع به انجام اقدامات در لحظه کنونی کنید. دیگر متمرکز نشوید که مشکل چیست و به فکر راه حل های احتمالی باشید. وقتی از چیزی که می تواند وضعیت را بهبود بخشد تصور می کنید، اقداماتی را شروع کنید. نگران کننده این است که به جای انجام کاری که برای کار کردن در مورد چیزهایی که می دانید، به سادگی متمرکز بر اینکه چه عواملی وجود دارد.

اگر پول کم است، در حال حاضر به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های خود، افزایش درآمد خود و یا یافتن راه های مذاکره با طلبکاران باشید که به آنها بدهکار هستید. اگر نگران ارائه کار یا مدرسه هستید و از مسائل خود اطلاع ندارید، اطلاعات را مرور کنید، چندین بار آن را تکرار کنید و سپس از تکنیک هایی استفاده کنید (مانند ذهن آگاهی، که در بالا در مورد آن صحبت شد) و به شما کمک می کند تا بیش از حد در مورد وضعیت ارتباط برقرار نکنید. . یافتن راه حل برای مشکلات شما به کاهش نگرانی شما کمک می کند زیرا شما شروع به شناخت بیشتر از شرایط می کنید و برای مقابله با آن آمادگی بیشتری دارید.

آنچه را احساس می کنید تصدیق کنید

ریشه نگرانی اغلب در ترس است. ممکن است نگران باشید زیرا از چیزهای ناشناخته می ترسید یا می ترسید که نتیجه اوضاع چه خواهد شد. بنابراین، به جای تلاش برای سرپوش گذاشتن در آن، تأیید ترس و احساساتی که دارید می تواند مفید باشد. هنگامی که به آنچه می ترسید اعتراف کردید، می توانید عقاید خود را در مورد این ترس دوباره تنظیم کنید.

بسیاری از اوقات، نگرانی های ما اغراق آمیز است. چیزی که ما این همه وقت را با نگرانی صرف می کنیم اغلب به اتفاقی نمی افتد. بنابراین، فکر کردن در مورد آنچه از آن می ترسید و نگاهی تازه به آن می تواند مفید باشد. وقتی می خواهید از فکر کردن در آن بپرهیزید، در نهایت بیش از این نگران خواهید شد و نگرانی خود را حتی بیشتر می کنید. در عوض، رویارویی جدی با نگرانی شما می تواند از قدرتی که بر شما دارد کم کند.

افکار خود را جایگزین کنید

نگران فردا نباشید، امروز پیشرفت کنید.

بسیاری از مردم از اینکه ما توانایی کنترل افکار و ادراکات خود را داریم بی اطلاع هستند. افکار ما لازم نیست ما را کنترل کنند. اگرچه ممکن است نگرانی در مورد یک وضعیت برای شما عادی باشد، اما می توانید خود را از فکر کردن در مورد آن منصرف کنید. بنابراین، به جای اینکه به سناریوی منفی فکر کنید، سعی کنید به موارد مثبت فکر کنید. ما دیدگاهی را که انتخاب می کنیم در مورد چیزها کنترل کنیم. ما انتخاب می کنیم که چیزها را مثبت یا منفی ببینیم و نحوه پاسخگویی به این دیدگاه ها را انتخاب می کنیم. ترفند این است که افکار ناکارآمد را با افکار عملکردی جایگزین کنید. اگر به سادگی سعی کنید دیگر درباره چیزهایی که نگران آن هستید فکر نکنید، احتمالاً موثر نخواهد بود.

به عنوان مثال اگر از شما خواسته شد که در مورد یک فیل بنفش فکر نکنید، این احتمال وجود دارد که ناگهان تصویری از یک فیل بنفش در سر خود داشته باشید. اما، اگر به شما دستور داده شود که مثلاً روی یک ماهی قرمز تمرکز کنید، به احتمال زیاد به جای فیل بنفش به فکر آن ماهی قرمز خواهید بود. اگرچه یک مثال ساده است، سعی کنید این تمرین را با شرایط دیگری که در حال حاضر با آن روبرو هستید، در زندگی خود قرار دهید.

به جای اینکه نگران فراموش شدن ارائه ای باشید که فردا به مشتری می دهید، سعی کنید روی تمرین قبل از ارائه خود تمرکز کنید و چیزی در این زمینه به خود بگویید: “من اطلاعاتی را که می خواهم به اشتراک بگذارم می دانم و می روم برای انجام یک کار خوب. ” کلمات و افکار ما فوق العاده قدرتمند هستند و ما توانایی انتخاب آنچه را که می گوییم و فکر می کنیم داریم.

اجازه ندهید اضطراب شما را کنترل کند

نگران فردا نباش اجازه ندهید اضطراب شما را کنترل کند. وقتی امروز اقدام کنید، خواهید فهمید که پیشرو هستید و برای کنترل اوضاع کاری می کنید. در این قدرت بسیاری وجود دارد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا