افسردگی در بزرگسالان مسن

در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارد. این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. یکی از این اختلالات افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد. افسردگی می تواند آسیب های مختلفی ایجاد کند. آسیب های افسردگی ناشی از موارد مختلفی است. برای مثال ممکن است آسیب های زندگی باعث این اتفاق شود. افسردگی می تواند ناشی از مشکلات مختلف زندگی باشد. افسردگی در سنین مختلف ایجاد می شود. برای مثال افسردگی در بزرگسالان مسن نیز ایجاد می شود. در ادامه می خواهیم در ارتباط با افسردگی در بزرگسالان مسن صحبت کنیم. یکی از این اختلالات که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم افسردگی است.

افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. کنترل افسردگی با استفاده از مشاوران بسیار مهم است. در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را کنترل کنند. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با افسردگی در بزرگسالان مسن صحبت کنیم.

با افزایش سن، شرایط روحی و جسمی آن ها رو به وخامت می رود.

افسردگی در بزرگسالان مسن | مرکز مشاوره همکده

با افزایش سن، شرایط روحی و جسمی آن ها رو به وخامت می رود. بسیاری از افراد مسن کل زندگی خود را سپری کرده اند و نیازی به پرداختن به مسائل روحی و روانی ندارند. اگر یک فرد مسن برای اولین بار در زندگی خود دچار افسردگی در حوالی یا بعد از بازنشستگی شود، ممکن است عزیزانشان فکر کنند که باید فقط از این بیماری رها شوند.

افسردگی را اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی نیز می نامند.

افسردگی را اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی نیز می نامند. این بیماری می تواند در افراد در هر سنی از جمله کودکان رخ دهد. در حالی که افسردگی در افراد مسن شایع است، اما این یک قسمت طبیعی از پیری محسوب می شود. افسردگی نوعی بیماری است که علائم آن بدون درمان به طور کلی فروکش نمی کند. صرف نظر از سن شما در هنگام دریافت، نمی توانید فقط آن را از بین ببرید زیرا بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که می توانید.

شناخت علائم افسردگی در بزرگسالان مسن

افسردگی در بزرگسالان مسن | مرکز مشاوره همکده

در بیشتر موارد، بسیاری از علائم افسردگی در سنین مختلف یکسان است. از جنبه های خاص، افسردگی در بزرگسالان مسن تر می تواند متفاوت از سنین دیگر باشد. برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، علامت اصلی آن ها در افسردگی غم و اندوه است. بزرگسالان مسن ممکن است علائمی داشته باشند که کمتر مشهود باشد و یا با مشکلات چشمگیر تری پوشانده شود. افراد مسن ممکن است غمگین بودن خود را قبول نکنند و ممکن است نخواهند در مورد آن صحبت کنند. در عوض، ممکن است متوجه شوید که آن ها در طول روز همیشه خسته هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، آن ها در خواب شبانه مشکل دارند. برخی از افراد مسن مبتلا به افسردگی یک علامت اولیه فقط بدخلقی و تحریک پذیری یا شکایت از درد و سردرد دارند.

افسردگی می تواند باعث سردرگمی یا مشکلات توجه در بزرگسالان مسن شود.

افسردگی می تواند باعث سردرگمی یا مشکلات توجه در بزرگسالان مسن شود. برخی از افراد ممکن است این علائم را به عنوان بیماری آلزایمر یا دیگر اختلالات مغزی اشتباه بگیرند. افراد مسن همچنین تمایل دارند که مشکلات جسمی بیشتری داشته باشند. شرایط پزشکی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی یا سرطان ممکن است در علائم افسردگی نقش داشته باشد. افراد مسن اغلب به دلیل شرایط مختلف دارو مصرف می کنند و این داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که به افسردگی کمک می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی فاکتورهای دیگر مانند مقابله با مرگ همسر یا یکی از عزیزان یا مجبور شدن به خانه یا مکان دیگری برای مهاجرت ممکن است باعث افسردگی شود و این تجربیات می تواند برای افراد مسن آسیب زا باشد و مشکل افسردگی موجود را پیچیده کند. برخی از افراد مسن تمایل دارند خود را بهتر با آزمایشات زندگی وفق دهند.

انواع افسردگی در بزرگسالان مسن

انواع مختلف افسردگی وجود دارد و اکثر انواع می توانند به همان راحتی افراد سالخورده را تحت تأثیر قرار دهند. اختلال افسردگی اساسی شاید شایع ترین نوع افسردگی در افراد مسن باشد. افسردگی اساسی ممکن است در سال های جوانی آن ها رخ دهد و ممکن است در سال های بزرگسالی دوباره ظاهر شود یا در طول زندگی آن ها به طور مداوم وجود داشته باشد. علائم افسردگی اساسی در توانایی خواب، غذا خوردن و لذت بردن از زندگی اختلال ایجاد می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اختلال افسردگی مداوم با نام PDD نیز شناخته می شود. این نوعی افسردگی است که حداقل برای دو سال ادامه دارد. فردی که با اختلال افسردگی مداوم زندگی می کند ممکن است در این دو سال دچار افسردگی اساسی همراه با دوره هایی با علائم خفیف شود.

افسردگی روان پریشی نوعی اختلال افسردگی اساسی

افسردگی در بزرگسالان مسن | مرکز مشاوره همکده

افسردگی روان پریشی نوعی اختلال افسردگی اساسی است که نوعی روان پریشی همراه با افسردگی وجود داشته باشد. روان پریشی ممکن است به صورت توهم، هذیان، یا نوع دیگری گسستن از واقعیت باشد. توهم ممکن است باعث شود چیزهایی که وجود ندارند را بشنوند یا ببینند. توهم ممکن است به صورت احساس بی ارزشی، عدم موفقیت یا ارتکاب نوعی گناه باشد. هنوز هم نوع دیگری از افسردگی که می تواند افراد مسن را تحت تأثیر قرار دهد، اختلال عاطفی فصلی یا SAD است. اختلال عاطفی فصلی به طور معمول وقتی هوا سرد و تاریک می شود با ساعات کمتری از نور خورشید ظاهر می شود. علائم همان افسردگی بالینی است و ممکن است با گرم شدن هوا فروکش کند.

تغییراتی در بدن و مغز فرد با افزایش سن نیز می تواند برای اولین بار در زندگی باعث افسردگی شود.

تغییراتی در بدن و مغز فرد با افزایش سن نیز می تواند برای اولین بار در زندگی باعث افسردگی شود. بسیاری از افراد مسن دارای جریان خون محدود شده ای هستند که ایسکمی نامیده می شود. با گذشت زمان ، وضعیت می تواند بدتر شود و از جریان طبیعی خون به مغز و سایر اندام ها جلوگیری کند. این افسردگی عروقی نامیده می شود و می تواند در افرادی رخ دهد که سابقه خانوادگی افسردگی ندارند. افراد مسن مبتلا به افسردگی عروقی نیز ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی ، حمله قلبی یا نوع دیگری از بیماری عروقی باشند.

چه عواملی باعث افسردگی در بزرگسالان مسن می شود؟

موارد مختلفی در ایجاد دلایل افسردگی در افراد مسن نقش دارند. افسردگی اغلب ژنتیکی است. افرادی که اعضای دیگر خانواده آن ها با افسردگی زندگی می کنند، ممکن است پس از رسیدن به سن بازنشستگی مستعد ابتلا به افسردگی باشند. افرادی که در طی سال های جوانی خود دچار دوره های افسردگی شده اند ممکن است در دوره های بعدی زندگی مستعد ابتلا به افسردگی باشند. بر روحیه تأثیر می گذارد و برخی از افراد شیمی مغز دارند که آن ها را مستعد علائم افسردگی می کند. استرس همچنین تأثیر عمده ای در افسردگی در افراد مسن دارد. افراد سالخورده ای که تحت استرس هستند اگر عزیزی را از دست داده باشند، در یک رابطه دشوار باشند یا به دلیل بیماری یا شرایط زندگی تحت فشار باشند، ممکن است افسردگی ایجاد کنند.

افسردگی و بیماری پارکینسون

افسردگی در بزرگسالان مسن | مرکز مشاوره همکده

بیماری پارکینسون یک بیماری شایع در افراد مسن است و می تواند همراه با آن باعث افسردگی و اضطراب شود. بنیاد پارکینسون تخمین می زند که حداقل 50٪ افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا شده اند در طول بیماری نوعی افسردگی را تجربه می کنند و تا 40٪ از آن ها دچار اختلال اضطراب می شوند. بنیاد پارکینسون گزارش می دهد که خلق و خو، افسردگی و اضطراب بیشترین تأثیر را بر روی یک فرد مسن دارند و حتی ممکن است بیش از بی نظمی در کنترل حرکتی کمک کند.

نکته ای در ارتباط با افسردگی در بزرگسالان مسن

افراد مسن مبتلا به بیماری پارکینسون ممکن است در برابر تشخیص رسمی بیماری پارکینسون با اندوه واکنش نشان دهند. توجه به این نکته مهم است که غم و اندوه طبیعی با افسردگی متفاوت است. بیماری پارکینسون باعث تغییراتی در شیمی مغز می شود. بیماری پارکینسون باعث تغییراتی در شیمی مغز می شود و علاوه بر این که بر عملکرد حرکتی فرد تأثیر می گذارد، تغییرات شیمیایی مغز نیز همراه با بیماری پارکینسون باعث افسردگی می شود. به طور خاص، بیماری پارکینسون تغییراتی را در سطح دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین ایجاد می کند، اینها مواد شیمیایی هستند که به تنظیم خلق و خو، انگیزه، اشتها، خواب و انرژی کمک می کنند. این تغییرات شیمیایی می تواند حتی قبل از اینکه یک فرد مسن تغییراتی را در توانایی حرکتی خود تجربه کند که از ویژگی های بیماری پارکینسون است، رخ دهد، به این معنی که فرد ممکن است قبل از مشاهده علائم بیماری پارکینسون، ابتدا علائم افسردگی را نشان دهد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا