تیپ شخصیتی مجادله گر

در این مقاله از وب سایت همکده می خواهیم بدانیم تیپ شخصیتی مجادله گر چه شخصیتی دارد؟

تیپ شخصیتی مجادله گر چه کسی است؟ (ENTP)

تیپ شخصیتی مجادله گر فردی است برون گرا، اهل تفکر، قدرت ادراک بصری و شخصیتی که می تواند پیش بینی های خوبی داشته باشد. آن ها دوست دارند در یک جمع درچشم بوده و خلاق باشند، و با مهارت ذهنی زیاد خود ایده ها را بارها و بارها بازسازی کنند. ان ها بدون توقف ایده های خود را دنبال خواهند کرد مگر اینکه با یک مانع در این بین برخورد کنند. هیچ کس بیشتر از یک تیپ شخصیتی مجادله گر مشاجره های ذهنی را دوست دارد، زیرا این کار به ان ها فرصتی می دهد تا قدرت هوش سریع، اطلاعات پایه ای جمع آوری شده و توانایی ارتباط برقرار کردن بین ایده های غیرمرتبط خود را تمرین دهند تا بتوانند ایده های خود را اثبات نمایند.

نکته مهم

افراد مجادله گر اغلب دوست دارند در بحث ها موضوعی را مطرح کنند که خود نیز باور ندارند اما فاصله ی زیادی با ایده های بقیه داشته و در نتیجه بحث را جذاب تر می کند، آن ها تمامی نظریات و بحث ها را به چالش می کشند. البته آن ها همیشه این کار را انجام نخواهند داد مگر اینکه به دنبال هدف یا نقطه ای استراتژیک باشند. و گاه علت این کار برای آن ها تنها کمی تفریح و لذت بردن است.

انجام این بازی شیطانی نه تنها به افراد تیپ شخصیتی مجادله گر کمک می کند تا نه تنها درک بهتری از منطق دیگران پیدا کنند بلکه درک بهتری از ایده های مخالف نیز خواهند داشت – زیرا مجادله گران افرادی هستند که در مورد آن با شما بحث خواهند کرد.

این تاکتیک را نباید با نوع درک متقابل که شخصیت های دیپلومات به دنبال آن هستند اشتباه گرفت، مجادله گران، درست مانند هر تیپ شخصیتی تحلیل گر دیگری، مرتبا در حال درخواست برای اطلاعات هستند و برای کسی این اطلاعات چه راهی بهتر از حمله و بعد دفاع از یک ایده می باشد، مهم نیست این ایده از چه زاویه یا جهتی می باشد.

اینجا هیچ قانونی نداریم، ما در تلاش برای دستیابی به چیزی هستیم.

تیپ شخصیتی مجادله گر

تیپ شخصیتی مجادله گر تنها حدود سه درصد از جمعیت را تشکیل می دهد، و این منطقی است، زیرا باعث می شود این گروه ایده های خاص و عالی تولید کنند، سپس تیپ های شخصیتی بیشتر و سخت گیرتر پیاده سازی و مدیریت این ایده ها را برعهده دارند.

توانایی و ظرفیت افراد مجادله گر برای بحث می تواند باعث خشم و رنجش شود، اگر از ان ها نظر خواسته شود اغلب قابل تحسین هستند اما مشکل زمانی درست خواهد شد که خود را وارد حرف های دیگران می کنند، راحت و روراست در یک جلسه رییس خود را زیر سوال می رند و یا هرچیزی که شریک عاطفی شان می گوید را مورد انتقاد قرار می دهند.

نکته مهم 

این شرایط زمانی بدتر خواهد شد که با صداقت های بی نتیجه و بی مورد افراد مجاله دگر همراه می گردد، زیرا این گروه کلمات خود را مزه مزه نکرده و اهمیت کمی به دلسوزی و همراهی با دیگران می دهند. گروه های هم فکر به خوبی با تیپ شخصیتی مجادله گر همراه خواهند شد اما شخصیت های حساس تر، و در کل اجتماع، اغلب از بحث و تنش اجتناب می کنند، احساسات را ترجیح می دهند و حتی برای حقایق ناخوشایند و منطق های سخت از دروغ های مصلحتی استفاده می کنند.

این ها باعث ناامیدی افراد مجادله گر می شوند و آن ها متوجه خواهند شد این تفریح مناظره و بحث چیزهای زیادی را از بین خواهد برد، اغلب غیرعمد این اتفاق می افتد، زیرا آن ها می خواهند باورها و ایده های افراد دیگر را مورد بررسی قرار دهند و احساسات را اغلب کنار می گذارند. افراد مجادله گر خود را برای دیدگاه، اعتماد به نفس، دانش و حس شوخ طبعی که دارند قابل احترام می دانند اما اغلب برای استفاده از این خصوصیات در دوستی های عمیق و روابط عاشقانه و رمانتیک مشکل دارند.

 

نقاط قوت تیپ شخصیتی مجادله گر

تیپ شخصیتی مجادله گر
  • سطح دانش و درک؛

  • افراد مجادله گر به ندرت فرصت های خوب برای یادگیری چیز جدیدی را از دست می دهند، خصوصا مفاهیم غیرعملی. این اطلاعات همیشه بنا به یک دلیل و هدف برنامه ریزی شده کسب نمی شوند، تنها کافی است این ها برای افراد مجادله گر جذاب به نظر برسند.
  • سریع فکر می کنند؛

  • افراد مجادله گر ذهنی قابل انعطاف دارند و می توانند بدون تلاش زیاد از ایده ای به ایده ی دیگر بروند و از اطلاعات کسب کرده و برای تایید دیدگاه و نقطه نظر خود استفاده کنند.
  • اصلیت با داشتن ارتباط کم با سنت،

  • افراد تیپ شخصیتی مجادله گر می توانند به سادگی سیستم ها و روش های موجود را از ایده هایی که پایه و اساس علمی ندارند جدا کنند و با کمی خلاقیت از آن ها ایده هایی جدید را ارئه خواهند کرد. اگر آن ها با مشکلات حاد و سیستماتیک برخورد کنند که راه حل های خوبی برای حل آن نبوده است، با شادی به آن واکنش نشان خواهند داد.
  • ایده پردازی های عالی؛

  • کاریزماتیک

  •  کسانی که در تیپ شخصیتی مجادله گر قرار دارند به نوعی از کلمات و قدرت هوش خود استفاده می کنند که برای دیگران جذاب است. اعتماد به نفس، فکر کردن سریع و توانایی ارتباط دادن ایده های جداگانه به شکلی جدید باعث ایجاد سبکی در مکالمه می شود که خوشایند است، و حتی سرگرم کننده، و در عین حال آموزنده.
  • پرانرژی؛

تیپ شخصیتی مجادله گر | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف تیپ شخصیتی مجادله گر

  • بیش از حد منطقی هستند؛

  • اگر چیزی باشد که افراد مجادله گر از آن لذت می برند، تنها تمرین ذهنی برای یک ایده است و خود را وقف هیچ چیز دیگری نخواهند کرد. تیپ های شخصیتی اجتماعی به ندرت این نیرو و توانی که افراد مجادله گر صرف اثبات باورها و روش های خود می کنند را تحسین خواهند کرد، تلاش هایی که منجر به فشار بیشتری خواهند شد.
  • احساسی نیستند؛

  • در کنار منطقی بودن، افراد مجادله گر احساسات دیگران را به اشتباه قضاوت کرده و بحث و گفتگوهایشان باعث تمام شدن سطح تحمل دیگران می شود. کسانی که این نوع شخصیت را دارند اغلب در بحث ها به نقاط عاطفی توجهی ندارند، و این باعث بزرگ شدن مشکل خواهد شد.
  • بی صبر هستند؛

  • اگر افراد نتوانند ایده های خود را به شکل یک مشاجره مطرح کنند افراد مجادله گر به احتمال زیاد نه تنها ایده هایشان را نادیده خواهند گرفت بلکه حتی ممکن است خود فرد را نیز فراموش کنند. چه ایده ی شما بتواند از نظر منطقی بررسی شود یا نه، به هر حال ارزش آزار دادن شما را ندارد.
  • تمرکز کردن برای آن ها کار سختی است؛

  • انعطاف پذیری که به افراد مجادله گر فرصت می دهد تا ایده ها و برنامه های جدیدی داشته باشند می تواند باعث شود به عنوان افرادی خوب شناخته شوند، و اگر آن اشتیاق اولیه و افکار جدید همراه آن از بین برود او نیز سقوط خواهد کرد. افراد مجادله گر به سادگی بی حوصله می شوند و افکار تازه می توانند راه حلی برای آن ها باشند، که البته همیشه راه حل مفیدی نخواهد بود.
  • موضوعات عملی را دوست ندارند؛

  • افراد مجادله گر علاقه مند به چیزهایی هستند که می توانند درست شوند، مفاهیم قابل انعطافی مانند ایده ها و برنامه هایی که قابل تطابق و تغییر می باشند. وقتی صحبت به جزئیات و پیاده سازی های روزانه می رسد که دیگر خلاقیت زیادی لازم ندارد، افراد تیپ شخصیتی مجادله گر علاقه ی خود را از دست می دهند، و اغلب باعث می شود هیچوقت برنامه های ان ها عملی نشوند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی مجادله گر

تیپ شخصیتی مجادله گر | مرکز مشاوره همکده

برای افراد تیپ شخصیتی مجادله گر رشد کردن کلیدی است و حتی قبل از اینکه شریکی را برای زندگی خود پیدا کنند به تمام راه هایی که می توانند با آن چیزهای جدیدی را با هم تجربه کنند و در کنار هم رشد یابند را تصور می کنند. 

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا