تیپ شخصیتی فرمانده

تیپ شخصیتی فرمانده کیست؟

تیپ شخصیت فرمانده کسی است که اهل تفکر، قضاوت کردن، برون گرا و بصری است. ان ها افرادی تصمیم گیرنده هستند که دوستدار تلاش و حرکت و رسیدن می باشند. این افراد برای ساخت دیدگاه های خلاقانه ی خود اطلاعات جمع می کنند اما به ندرت قبل از عمل کردن به دیدگاه خود تردید می کنند.

“زمان شما محدود است بنابراین وقتتان را برای زندگی کردن به روشی دیگری هدر ندهید. در زندگی افراد دیگر گرفتار نشوید، یعنی زندگی کردن با نتایج افکار افراد دیگر. اجازه ندهید نظرات دیگران صدای درونی شما را خاموش کند. و از همه مهم تر اینکه شجاعت داشته باشید تا قلب و فکر خود را دنبال نمایید. آن ها همیشه به نوعی می دانند شما واقعا می خواستید چه باشید. هر چیز دیگری در اولویت دوم قرار دارد.”

خصوصیات و کارهای اصلی تیپ شخصیتی فرمانده

تیپ شخصیتی فرمانده

تیپ فرمانده از همان اول با شخصیت رهبرگونه متولد می شوند. افرادی که در این تیپ شخصیتی هستند از نعمت اعتماد به نفس و جذابیت بهره برده اند و قوانین را به شکلی مشخص می سازند که باعث می شود گروهی باهم به دنبال یک هدف مشترک قرار گیرند. این افراد سطح بالایی از منطق را استفاده می کنند و از انگیزه، ذهن خلاق و قدرت تصمیم گیری برای دستیابی به هرچیزی که برای خود مشخص کرده اند بهره خواهند برد. شاید بهتر همین است که این گروه تنها حدود سه درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، این باعث می شود افراد ترسو و حساس گروه هایی شخصیتی دیگر که باقی جمعیت را تشکیل می دهند زیاد توسط ان ها سردرگم نشوند. البته برای تجارت ها و موسساتی که هرروزه با آن ها در ارتباط هستیم باید متشکر تیپ فرمانده باشیم.

شادی برای ان ها در رسیدن به خواسته هایشان پنهان است.

اگر چیزی باعث که شخصیت فرمانده آن را دوست دارد، چالش خوبی خواهد بود، چه بزرگ باشد یا کوچک، و آن ها عمیقا باور دارند زمان و منابع کافی به ان ها داده شده است و می توانند با کمک آن به هر هدفی برسند. این خصوصیت باعث می شود تیپ شخصیتی فرمانده کارآفرینانی برجسه باشند و توانایی آن ها برای فکر کردن استراتژیک و قدرت تمرکز بالا در زمان اجرای هرگام از برنامه در عین داشتن قدرت ارزیابی و دقت بالا باعث می شود این گروه رهبران تجاری قدرتمندی باشند.

این قدرت ارزیابی یک پیش گویی رضایت بخش برای خودشان است، زیرا با قدرت اراده ی خاص خو هرجایی که دیگران متوقف می شوند اهداف خود را دنبال خواهند کرد و طبیعت برون گرای این افراد یعنی دوست دارند افراد دیگر را نیز در این مسیر با خود به جلو بکشند و در طول این فرایند به دستاوردهای خاصی برسند.

نکته مهم

زمانی که پشت میز مذاکره هستند، در محیط یک شرکت قرار دارند یا می خواهند یا ماشین بخرند، شخصیت های فرمانده اغلب غالب، بی رحم و بدون بخشش هستند. علت این نیست که ان ها قلب سنگی داشته یا افرادی شرور و بدجنس می باشند، بلکه علت بیشتر این است که تیپ شخصیتی فرمانده از چالش ها، بازی برای رقابت و حاضر جوابی در این مناظره ها لذت می برد و اگر سمت دیگر نتواند با او ادامه دهد دلیلی وجود ندارد نبوغ اصلی خود برای پیروزی نهایی را پنهان سازد.

اگر فردی باشد که شخصیت فرمانده احترام می گذارد، او کسی است که می تواند از نظر فکری مقابل او بایستذ، کسی که قادر است با تصمیم درست و کیفیتی برابر با خود در کنار او عمل کند. شخصیت فرمانده دارای مهارت های خاصی در شناخت نبوغ افراد دیگر است و این در همه ی تلاش های تیمی اهمیت دارد.

ترویج علم روابط انسانی

تیپ شخصیتی فرمانده

خصوصا در محیط کاری، تیپ شخصیتی فرمانده به سادگی به احساسات افرادی که نامناسب، بی کفایت و تنبل می دانند ضربه می زنند. برای افرادی که در تیپ شخصیتی فرمانده قرار دارند نشان دادن احساسات عاطفی به معنای نشان دادن ضعف است و با این فکر به سادگی دشمن پیدا می کنند، افراد فرمانده مرتبا به دیگران یادآوری می کنند که آن ها کاملا به داشتن یک گروه کاری وابسته هستند، نه برای رسیدن به اهداف خود بلکه برای اعتبارسنجی و ارزیابی بازخورد آن ها، چیزی که فرمانده ها بسیار به آن حساس هستند.

نکته مهم

 تیپ شخصیتی فرمانده اغلب یک مرکز قدرت واقعی است و همیشه این فکر را دارند که زمانی بیشتر از زندگی خود نام را باقی بگذارند و اغلب به قدر کافی برای این کار قوی هستند. افراد فرمانده همیشه می توانند تمرکز عاطفی سالمی را در کنار قدرت های زیاد خود داشته باشند، و نتیجه برای آن ها روابطی عمیق و رضایت بخش و پیروزی هایی پرچالش می باشد.

 

نقاط قوت فرمانده

  • کارآمد بودن

  • انرژی زیاد

  • اعتماد داشتن به خود

  • اراده ی قوی

  • متفکرانی استراتژیک 

  • شخصیتی کاریزماتیک و الهام بخش

تیپ شخصیتی فرمانده | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف فرمانده

  • غالب بودن و یک دندگی

  •  متعصب و بی گذشت بودن

  • نداشتن صبر و تحمل

  • متکبر و گستاخ

  • ضعف در مدیریت احساسات

  • سرد و بی رحم

روابط رومانتیک و عاشقانه

فرمانده با سطح بالایی از انرژی و اشتیاق مسیر خود را ادامه خواهد داد. فرمانده می خواهند برنده باشند و از همان ابتدای رابطه با خوشحالی نقش رهبری را بر عهده می گیرند. آن ها برای پیش رفتن شرایط احساس مسئولیت کرده و فعالانه تلاش می کنند. روابط عاشقانه برای ان ها یک حرفه ی جدی است و افراد تیپ فرمانده برای زمانی طولانی در آن می مانند.

ما نمی توانیم موفق شویم مگر اینکه زمان انتخاب هرچیز انتخاب عاقلانه ای داشته باشیم.

این مسئولیت پذیری فردی یعنی از خود علاقه و اشتیاق نشان خواهند داد، خصوصا در مرحله ی اشنایی. اگر حس کنند این رابطه پایان خوبی را نخواهد داشت آن ها رابطه را به هم می زنند، چیزی که شاید به نظر شریک عاطفی ان ها یک پایان ناگهانی و غیرمنتظره باشد.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا