عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند.

عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند. هنگام احساس افسردگی یا ناراحتی، گاهی اوقات خیلی احساساتمان را نادیده می گیریم بدون اینکه واقعاً بفهمیم چرا آنها باعث می شوند احساس خاصی داشته باشیم. گاهی اوقات درد قابل تحمل نیست و افراد سعی می کنند بدون آنالیز، آنها را بروز دهند. از این رو، به همین دلیل بسیاری برای مقابله با احساسات ناشی از افسردگی و عصبانیت دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که این احساسات بخشی از زندگی است، اشکالی ندارد که بیشتر به درون خود نگاه کنید تا بفهمید چرا آنها باعث آزار شما می شوند.

این فرایندی است که رشد شخصی و خود ترمیم را ترغیب می کند و اعتراف به احساسات خود را نسبت به دیگران که مراقبت می کنند آسان می کند. در این مقاله می خواهیم بدانیم چگونه عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند. اگر از این مشکلات رنج می برید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چرا درک اینکه احساسات شما مهم است دشوار است؟

تجربه همزمان چندین احساس و عواطف می تواند برای هر کسی پیچیده و دشوار باشد. بعضی اوقات احساساتی را احساس می کنید که به سختی قابل بیان هستند و بیان آنها را دشوارتر می کند. اگر افراد تصمیم بگیرند که در مورد احساسات خود صادق باشند، ممکن است افراد بیش از حد به آنچه دیگران ممکن است در مورد آنها فکر کنند توجه کنند، و با این حال بسیاری از آنها در مورد آنچه که به دلیل انکار خود احساس می کنند صادق نیستند. برخی فکر می کنند بیهوده است که در مورد احساسات خود صحبت کنند و فکر می کنند هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

تاثیر اعتماد به نفس در احساسات

بسیاری اعتراف می کنند که احساسات خود را در زمینه عمیق تری کشف نمی کنند. آنها فکر می کنند بهتر است که از حل مسائل جلوگیری کنند، وقتی که این مسئله به حل مشکلات کمک نمی کند. مقابله با احساسات خود به دلیل ترس دشوار است. داشتن اعتماد به نفس پایین ممکن است احساسات شما را به سمت عقب سوق دهد، زیرا فکر می کنید احساس دیگران از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی فکر می کنند حق ندارند احساسات خود را به اشتراک بگذارند و یا از دیگران برای دریافت آنچه می خواهند حمایت کنند.

ابراز احساسات خود مستلزم آن است که در معرض دید دیگران قرار بگیرید و تمایل داشته باشید آنچه را که احساس می کنید به اشتراک بگذارید و در هنگام بازخورد از دیگران پذیرا باشید. تعدادی اعتراف می کنند که آنها نمی دانند چگونه احساسات خود را ارزیابی کنند زیرا این چیزی نبوده است که آنها همیشه یاد بگیرند، تشویق شوند یا فکر کنند لازم است. مردم احساسات عاطفی را در زندگی سپری می کنند و نمی دانند چگونه از درون به آنها تأثیر می گذارند. اکنون، ممکن است افراد تشخیص دهند که احساسات را احساس می کنند اما مطمئن نیستند که با آنها چه کنند.

نکته قابل توجه

احساسات ناشی از افسردگی، عصبانیت به عنوان سد معبر برخورد با احساسات شما عمل می کند. گاهی اوقات طاقت فرسا هستند و به نظر می رسد که درک آنها بیش از حد سخت است. احساسات شما اهمیت دارد زیرا روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند آنها را درک کنید تا بتوانید در حالی که یاد می گیرید به طور موثر آنها را به دیگران منتقل کنید، روحیه و احساسات خود را به وضوح مدیریت کنید. چرا که عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند.

وقتی به جای خودتان احساس می کنید مثل شخص دیگری هستید

احساسات شما هنگامی اهمیت می یابد که باعث شود شما احساس ناسازگاری کنید. گاهی اوقات افراد احساسات خود را ابراز می کنند زیرا احساسات واقعی خود را پنهان می کنند. به عنوان مثال، ممکن است فردی ابراز خشم کند اما واقعاً ناراحت باشد. تمرکز بر روی کارهایی که باید انجام دهید دشوار است و برخی علاقه خود را به انجام فعالیتهای پسندیده یا معاشرت با دیگران از دست می دهند. این یک چرخه مداوم می شود و نمی فهمد که چگونه چیزها باعث می شود فرد از درون تغییر کند، و سپس مردم خود را سرزنش می کنند و از اینکه چرا چنین احساسی دارند عصبانی می شوند.

ایجاد تغییراتی برای کمک به شما در کنار آمدن با شرایط زندگی روزمره، کنار آمدن با آنها برای سهولت در احساسات است. به عنوان مثال، اگر با احساس خستگی دست و پنجه نرم می کنید، تکنیک های ذهن آگاهی، مراقبه و سایر اشکال ورزش را یاد بگیرید تا خواب بهتر در شب را تشویق کنید. انجام این کار همچنین به شما کمک می کند تا مانند خود احساس کنید و همچنان مشغول فعالیت هایی باشید بدون اینکه احساسات شما را بیش از حد حساس کند.

وقتی با خودتان مغایرت دارید

احساسات شما هنگامی که ناامیدی را تجربه می کنید و احساس می کنید انگار خودتان شکست خورده اید مهم هستند. افراد ممکن است هنگام احساس ضعف یا بی ارزشی به دلیل افسردگی خود را سرزنش کنند و وقتی فکر می کنیم چنین احساساتی باید از بین بروند، به عصبانیت تبدیل می شود. آنچه در هنگام افسردگی احساس می کنید تقصیر شما نیست اما به خود یادآوری کنید که مقصر نیستید. وقتی خیلی به خود سخت می گیرید احتمالاً از نظر روحی به خود آسیب می رسانید. هنگامی که از خود ناامید شدید، درمورد افکار خود با صراحت فکر کنید. شما باید از منظر بیرونی بدانید که علی رغم احساسی که دارید، لیاقت دارید.

واقعیت پشت احساسات خود را درک کنید

احساسات شما مهم است زیرا آنها شایسته تأیید هستند. برای درک اینکه چرا احساسات شما مهم است، باید ابتدا با صداقت با خود احساس خود را تصدیق کنید. مردم ممکن است احساسات خود را درک نکنند زیرا در مورد معنای خود تفکر گمراه کننده یا تحریف شده دارند. چنین دیدگاه هایی ممکن است از رشد شخصی جلوگیری کند در حالی که حرکت در آن دشوارتر است.

از یک وضعیت به صورت مولد و سالم فرار کنید.

احساسات شما مهم است زیرا به شما کمک می کند تا نسبت به خود صادق باشید. با منطق و دلیل خوب به احساسات خود فکر کنید. بعضی اوقات افسردگی و اضطراب باعث می شود مردم در مورد بدترین حالت فکر کنند، در حالی که ممکن است به طور واقعی به چیزهایی فکر نکنند. وقتی می توانید نسبت به خود صادق باشید، صادق بودن با دیگران را آسان می کند. تماس با احساسات خود را تمرین کنید و آن را به یک عادت تبدیل کنید. این ممکن است شما را تشویق کند که در مورد چگونگی تأثیر احساسات روی شما تمایل و گشودگی داشته باشد تا بتوانید آنها را به طور موثرتری با دیگران برقرار کنید.

بگذارید احساسات شما داستان آنها را تعریف کند

عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند.

احساسات شما اهمیت دارد زیرا بخشی از داستانی است که باید بیان شود. بسیاری از موقعیت ها و روابط در زندگی وجود دارد که مجموعه ای از احساسات و عواطف را به همراه دارد. اما به اشتراک گذاشتن داستان پیرامون احساسات شما در حالی که ضروری است برای بسیاری دشوار است، بنابراین می توانید به جلو حرکت کنید.

گاهی اوقات عدم به اشتراک گذاشتن بخشی از مشکل است و گرفتار شدن در داستان باعث می شود که احساسات خود را دشوار کنید. هنگامی که به خود اجازه می دهید احساسات خود را احساس کنید، از تجربیات احساسی خود درک بیشتری پیدا می کنید. گذاشتن داستان در ارتباط با احساسات شما مفهوم گیر افتادن را از بین می برد. به خود اجازه دهید احساسات خود را به طور واقعی احساس کنید. یک احساس قدرت به شما کمک می کند تا درک کنید آنچه را که احساس می کنید واقعی است و مهم است. در این حال عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند.

همه برای بیان احساسات خود نیاز به یک خروجی دارند.

پس وقتی افسرده اید چه می کنید؟ گاهی اوقات افراد بدون دلیل احساس غم، گیجی یا ناامیدی را تجربه می کنند. چنین احساساتی ممکن است شما را مجبور کند که دست از انجام کارهایی که دوست دارید بردارید یا دوستان و خانواده خود را از خود بیگانه کنید. وقتی فکر می کنید چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد، صدمه می بینید زیرا احساسات شما مانع می شود. به جای تمرکز بر گذشته، با تعیین اهداف به آینده نگاه کنید و آنچه مثبت و منفی آموخته اید را در نظر بگیرید. آنها به روایت خود ادامه می دهند، اما با حرکت به جلو می توانید نحوه گفتن آن را هنگام پیشگیری در تجزیه و تحلیل و کنترل آنها تعیین کنید.

چرا نباید احساسات خود را نادیده بگیرید؟

احساسات شما مهم است زیرا آنها چالش های احساسی هستند که همه ما با آنها روبرو هستیم. سطح این چالش ها ممکن است از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد، اما این بخشی از زندگی است که ما باید یاد بگیریم چگونه به طور مثبتی با آن کنار بیاییم، به خصوص هنگام مواجهه با افسردگی، عصبانیت یا اضطراب. وقتی آنچه را احساس می کنید نادیده بگیرید، خطر روی آوردن به گزینه های ناسالم مانند الکل، سو مصرف مواد مخدر یا خودزنی را افزایش می دهد. گرچه ممکن است تمایلی به انجام هر یک از این اقدامات نداشته باشید، انجام فعالیت های غیرمولد مانند تکرار پر تکرار یا گذراندن ساعت ها در شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای جلوگیری از احساس، آسان تر می شود.

احساسات با ایجاد اشکال و تنش در بدن انرژی ایجاد می کنند. چنین اعمالی همراه با علائم اضطراب و افسردگی فشار بیشتری را به بدن وارد می کند. در نتیجه، مسائل جسمی مانند سردرد، بی خوابی، بیماری های قلبی و مسائل جسمی دیگر بوجود می آیند. مردم ممکن است ندانند که این اتفاق می افتد زیرا توسط احساساتشان کنترل می شود.

مطالعات نشان می دهد با تجربه تعارض بیشتر در بدن، سطح اضطراب شما افزایش می یابد. قسمت هایی از بدن مانند روده، ریه ها و قلب شما با تحریک احساسات خاص، سیگنال هایی از مغز دریافت می کنند. مانند روندی است که در هنگام غم و اندوه تجربه می کنید و منجر به گریه می شود. شما می توانید با یادگیری ابزارهای عاطفی برای کمک به حرکت در افکار و احساسات خود احساس بهتری داشته باشید.

درک اینکه چگونه با احساسات خود کنار بیایید

عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند.

احساسات شما مهم است زیرا آنها شایسته حمایت عاطفی هستند. دریافت پشتیبانی مورد نیاز به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه با احساسات خود سر و کار داشته باشید. احساسات بخش مهمی از زندگی هستند و نحوه مدیریت آنها بر سلامتی ما تأثیر می گذارد. آنها بر روابط، تصمیم گیری و نحوه نگرش ما به خود تأثیر می گذارند. احساسات ما نحوه تولید، عمل و پاسخگویی به چیزهای زندگی را هدایت می کنند. بررسی راه های سالم برای مقابله به طور طبیعی ممکن است به بدن شما کمک کند تا از درد بهبود یابد.

می دانیم که عصبانیت و افسردگی کنار آمدن با مشکلات را بسیار سخت می کند.. اما یادگیری کنار آمدن با احساسات در حالی که عصبانی یا افسرده هستید، به تعهد و صبر نیاز دارد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید از طریق مشاوره، گروه درمانی، نوشتن ژورنال و موارد دیگر به خود کمک کنید. تلاش برای درک احساسات متناقض از الگوها و عادت های اجتناب، انسداد یا نادیده گرفتن احساس شما ناشی می شود. برای بسیاری، این یک مشکل مداوم برای مدت زمان طولانی بوده است، بنابراین مهم است که با تلاش های خود برای مقابله و کنترل افکار خود که رو به جلو هستند، سازگار باشید.

پس چرا وقتی غمگین یا ناراحت هستید احساسات شما مهم است؟ چیزی منجر به احساسی شده است که شما را ناراحت می کند. این احساس ممکن است طاقت فرسا باشد اما نیازی به کنترل نحوه انتخاب شما برای پاسخگویی و پیشگیری نیست. احساسات شما مهم هستند زیرا آنها در مورد آنچه در زندگی خود تجربه می کنید حساب شخصی دارند. آنها به شما می گویند که از درون چه می گذرد اما همچنین بیشتر را تشویق می کنند

منابع
.betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا