همه چیز درباره نوع شخصیت ISFJ

در روان شناسی رفتار ها و شخصیت های مختلفی وجود دارد. هر کدام از شخصیت ها می تواند معرف ویژگی های برای فرد باشد. هر کس می تواند در طول زندگی خودش شخصیت های مختلفی داشته باشد. نکته مهم این است که ما بتوانیم شخصیت های را درون خود شکل دهیم که در آینده به نفع ما باشد. در واقع به نوعی بتواند راه موفقیت را برای ما هموار کند. انواع مختلفی از شخصیت وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما در مقاله های قبل گفتیم. شخصیت ISFJ یکی از آن هاست. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند.

این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. هر فردی باید بداند که رفتار ها به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. شخصیت ISFJ موضوع امروز مقاله ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با همه چیز درباره نوع شخصیت ISFJ صحبت کنیم.

چرا برخی افراد به سختی معاشرت می کنند و از جمعیت دور می شوند؟

آیا اغلب فکر کرده اید که چرا به سختی معاشرت می کنید و از جمعیت دور می شوند، در حالی که آن شخص در آن جمع می تواند با یک شوخی همه را جذب خود کند؟ یا چرا شما می توانید با فشار بسیار زیاد کارها را با ظرافت انجام دهید، در حالی که همکار شما حتی نمی تواند کار را که شروع کرده است تمام کند، زیرا زیر لب غر می زنند که ”وقتش تمام  شده است” درک ما از جهان، نحوه برخورد با کارهای روزمره و مشکلات روزمره و اقدامات یا رفتار ما با افراد دیگر از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هر یک از ما ویژگی های خاص خود را دارد که ما را به همان چیزی که هستیم تبدیل می کند. دلیل این امر آنست که عوامل خاص روانشناختی، ما انسان ها را به انجام کارها به روشی که انجام می دهیم و تأثیرگذاری بر شیوه تفکر ما سوق می دهند.

دوقلوهای یکسان هم از لحاظ شخصیتی یکسان نیستند

همه چیز درباره نوع شخصیت ISFG

هیچ دو نفری یکسان نیستند حتی دوقلوهای یکسان هم از لحاظ شخصیتی یکسان نیستند. اما مطالعاتی وجود دارد که باعث ایجاد فرایند های موفقیت آمیز در آزمون شخصیت می شود. کارل یونگ نتیجه گرفت که شخصیت ها و ویژگی های ما، هرچند متفاوت، همه در چهار تقسیم بندی قرار دارند، همان طور که وی پیشنهاد داد، که بعداً به عنوان شاخص نوع Myers-Briggs (MBTI) تبدیل شد. از این رو، 16 ویژگی شخصیتی که اکنون وجود دارد به طور گسترده توسط موسسات آموزشی، سازمان های دولتی و در زمینه مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

درک عمیق تر و شخصیت ISFG

درک مادام العمر از خودمان زمینه ارتباط بهتر را فراهم می کند و روابط طولانی مدت اصیل تر می شوند. ویژگی های شخصیتی که در ابتدا درک می شود، هنگامی که افراد MBTI را می گیرند و درک عمیق تری از خودپنداره خود پیدا می کنند و آن ها را وادار به بهبود روابط بین فردی می کند.

16 نوع شخصیت مطابق با MBTI به شرح زیر است:

مایرز-بریگز پیشنهاد می کند که چهار نوع شخصیت اصلی وجود دارد که هر کدام به چهار زیرگروه تقسیم می شوند.

تحلیل گران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP).

دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، واسطه (INFP)، قهرمان اصلی (ENFJ)، مبارز (ENFP).

نگهبانان: لجستیک (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، مجری (ESTJ)، کنسول (ESFJ).

کاوشگران: مجازی (ISTP)، ماجراجو (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرمی (ESFP).

اگر چه مردم می خواهند در مورد هر ویژگی بدانند، اما محور این مقاله ویژگی های شخصیتی ISFJ است.

ویژگی شخصیتی ISFJ به چه معنا است؟

ویژگی شخصیتی ISFJ به معنای درون گرا، احساسی، تمایلات و قضاوت است. تمایل یک مدافع برای کمک به دیگران دلیلی بر بی نظیر بودن و نوع دوستی واقعی آن ها است. نیاز آن ها به “بودن برای شما” نشان می دهد که آن ها پر از مهربانی هستند تا جایی که قانون “دادن و گرفتن” برای آن ها وجود نخواهد داشت. 

کمک کردن در افراد با شخصیت ISFJ

تا زمانی که دست کمک یک شخص به هر کسی که به آن نیاز داشته باشد دراز می شود، آن ها راضی هستند. این باعث می شود که آن ها ویژگی قابل اعتماد بودن برای انجام کار را داشته باشند، حتی وقتی کار را به تعویق می اندازند. آن ها با افتخار و شادی فراوان مسئولیت های خود را می پذیرند و تمایل به دقت و کمال گرایی دارند. فردی با تیپ شخصیتی ISFJ حتی ممکن است فراتر از انتظار دیگران باشد که این خود فقط با دانستن اینکه به مردم کمک کرده اند لذت آن ها را می برد.

افراد با شخصیت ISFJ  و قلب درون گرا

شخص با مهربانی بی نظیر خود – که با همه ارتباط برقرار می کند – همچنین دارای یک قلب درون گراست، اگر بخواهید یک درون گرا اجتماعی است. مطمئن باشید فردی با تیپ شخصیتی ISFJ یکی از اعضای تیم خوبی را ایجاد می کند زیرا اطمینان حاصل می کند که همه چیز طبق برنامه ریزی مشخص شده است زیرا این ویژگی مشخص بودن روش بودن و داشتن توانایی های تحلیلی عالی است. ویژگی های شخصیتی ISFJ از نقاط قوت و ضعف تشکیل شده است:

نقاط قوت:

همه چیز درباره نوع شخصیت ISFG

پشتیبانی

ISFJ ها درون گرايان اجتماعي هستند و هنگامي كه مورد توجه قرار مي گيرند احساس ناراحتي مي كنند. آنها خیلی ترجیح می دهند داوطلب شوند و در حاشیه یا پشت صحنه کار کنند. جایی که می توانند راحت کارهایی را که دوست دارند انجام دهند. آن ها فوق العاده حمایت می کنند و از کمک به دیگران برای یادگیری و رشد به عنوان یک فرد لذت می برند.

قابل اعتماد بودن افراد با شخصیت ISFJ

ISFJ ها با سایر ویژگی های قوی خود همراه هستند، مطمئناً قادر به انجام کار خود هستند. آن ها سخت کوش و متعهد هستند تا اطمینان حاصل کنند که کارشان به اتمام رسیده است. آن ها حتی چنین طول هایی را می گذرانند تا بیش از آن چه خواسته می شود، بدهند. آن ها از آن جا که با هم همکاری می کنند، به هر تیمی اضافه می کنند و هماهنگی و صلح را بر سر استدلال های دیرینه انتخاب می کنند.

ناظر

طبیعت همدلانه افراد با این شخصیت به آن ها این امکان را می دهد که اطراف خود را کاملاً مشاهده کنند و تشخیص دهند کسی با دیدن حالات صورتشان درد، خوشحالی یا افسردگی دارد. ISFJ ها سپس می دانند که چگونه پاسخ دهند و این آن ها را به یک دوست و شنونده خوب تبدیل می کند. تیپ های شخصیتی ISFJ به دلیل این ویژگی های شخصیتی ISFJ در شغلی شامل مشاوره، آموزش و روانشناسی به خوبی عمل می کنند.

روشمند بودن در شخصیت ISFJ

ISFJ ها وقتی وظیفه ای را با رویکردی سیستماتیک بر عهده می گیرند بسیار محتاط هستند. اگر چه آن ها معمولاً در کار، خانه یا هرجای دیگر به دلیل خلوت بودن از آن ها دست کم می گیرند، اما تا بیشتر وقت و تعهد خود را به وظیفه محوله اختصاص دهند. اما افراد نباید افراد با تیپ شخصیتی ISFJ را تحقیر کنند، زیرا آن ها موجوداتی صبور هستند و در یک گروه کوچک یا یک وضعیت فردی به خوبی کار می کنند.

نقاط ضعف:

بیش از حد متواضع

همه چیز درباره نوع شخصیت ISFG

ISFJ ها به دلیل فروتنی از مرکز توجه دور می شوند. از نظر آنها کمک به خودی خود یک فضیلت است و نیازی به شناخت ندارد. اما این ویژگی می تواند از نظر پذیرش اعتبار مشخص برای کارهای نمونه و مشارکت، ویژگی خطرناکی باشد، زیرا ممکن است شخص دیگری اعتبار را بپذیرد. به عبارت دیگر، ISFJ ها تمایل دارند دستاوردهای خود را نادیده بگیرند. به همین دلیل برای تیپ های شخصیتی ISFJ بسیار مهم است که روی عزت نفس خود کار کنند. این یک کار دشوار است، به خصوص برای مدافعی که ممکن است از تنظیمات مشاوره سنتی دور بماند. خوشبختانه گزینه های مشاوره تدریجی برای تیپ های شخصیتی ISFJ وجود دارد که کانون توجه را دوست ندارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شرکت های مختلف اکنون از طریق فناوری انتخابی شما (به عنوان مثال پیام رسانی فوری، چت ویدیویی و غیره) فرصت هایی را برای مشاوره حرفه ای شخصی فراهم می کنند که به راحتی در خانه شما انجام می شود.

سرکوبگر بودن در شخصیت ISFJ

این از آن جا مفید است که شخصیت های ISFJ بسیار بسیار خصوصی هستند و اغلب احساسات و اعمال خود را درونی می کنند. آن ها حساس هستند و به همان اندازه که از دیگران محافظت می کنند، برای محافظت از احساسات خود نیز نیاز جدی دارند. آن ها فکر می کنند که نیازی به ابراز افکار خود ندارند، زیرا نمی خواهند توجهی به آن ها معطوف شود. 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا