همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP

همان طور که در مقاله های قبل گفتیم شخصیت ها بخش مهمی از رفتار افراد را تشکیل می دهند. شخصیت می تواند باعث پیشرفت یا آسیب در زندگی و آینده انسان شود. اگر افراد بتوانند به درستی شخصیت و رفتار خودشان را مدیریت کنند می توانند به پیشرفت های زیادی برسند. یکی از مواردی که همیشه در شخصیت مهم است انعطاف پذیری آن است. در واقع فرد باید نقاط ضعف شخصیتی خود را بداند. این فرآیند باعث می شود او به دنبال راه درست قدم بردارد. بنابراین نقاط ضعف خود را یا از بین می برد یا آن ها را پوشش می دهد. در ادامه می خواهیم ببینیم که همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP در افراد مختلف چگونه است.

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP صحبت کنیم.

موفقیت و شخصیت

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کارهایی را که انجام می دهید درست طی نمی شود و آن طور که فکر می کنید موفق نمی شوید؟ خودشناسی یک ابزار قدرتمند است: روابط و مشاغل موفق زمانی اتفاق می افتد که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و استعداد طبیعی شما در آن نهفته باشد. اولین قدم در سفر کشف خودتان این است که یک تست شخصیت رایگان و شناسایی تیپ شخصیتی خود انجام دهید.

اگر برای تقویت نقاط قوت و غلبه بر نقاط ضعف خود به کمک نیاز دارید یا از استعدادهای طبیعی خود بیشترین بهره را می برید، برای درک عمیق تر خود منحصر به فرد خود با یکی از درمانگران آموزش دیده ما تماس بگیرید. برای اطلاع از همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP با ما در ارتباط باشید.

شانزده تیپ شخصیتی توسط دو زن مشهور، کاترین بریگز و دخترش، ایزابل مایرز شناسایی شد.

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP

شانزده تیپ شخصیتی توسط دو زن مشهور، کاترین بریگز و دخترش، ایزابل مایرز شناسایی شد. در دهه 1940، کاترین و ایزابل MBTI (نشانگر نوع مایرز-بریگز) را توسعه دادند ، یک خودآزمایی شخصیتی که به شدت بر نظریه انواع مختلف شخصیت کارل یونگ متکی بود. مایرز بریگز نتیجه گرفت که هر فرد:

یا برون گرا (E) یا درون گرا (I) است

آن ها یا از شهود (N) یا از حس (S) برای تجربه جهان پیرامون خود استفاده می کنند

آن ها برای تصمیم گیری از احساس (F) یا تفکر (T) استفاده می کنند

آن ها یا از ادراک (P) یا قضاوت (J) برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند

ترکیبات مختلف این 4 متضاد 16 تیپ شخصیتی را تشکیل می دهد.

16 تیپ شخصیتی

تحلیلگران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP).

دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، میانجی (INFP)، قهرمان (ENFJ)، مبارز (ENFP).

نگهبانان: تدارکات (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، اجرایی (ESTJ)، کنسول (ESFJ).

کاوشگران: مجازی (ISTP)، ماجراجو (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرم کننده (ESFP).

ویژگی های شخصیتی ISTP: فضیلت

ISTP مخفف درون گرایی، حس، تفکر و ادراک است.

درون گرایی و همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP

 ISTP ها افرادی محجوب و آرام هستند. آن ها تمایل دارند به جای یک حلقه اجتماعی گسترده، چند دوست صمیمی داشته باشند. آن ها به زمان تنهایی بعد از اجتماعات اجتماعی نیاز دارند تا سطح انرژی خود را دوباره پر کنند.

حس کردن

تیپ های شخصیتی ISTP بیشتر مشخص است تا انتزاعی. آن ها بر جزئیات و واقعیت های این جا و اکنون تمرکز می کنند، نه این که به تصویر بزرگ و امکانات آینده توجه کنند.

تفکر

 ISTP ها هنگام تصمیم گیری ترجیحات شخصی و ملاحظات اجتماعی را در نظر نمی گیرند. آن ها بر حقایق عینی و منطق تکیه می کنند.

درک

 ISTP ها تصمیم گیرنده های کندی هستند. تیپ شخصیتی ISTP ترجیح می دهد گزینه های خود را باز نگه دارد و تصمیمات مهم را به تأخیر می اندازد.

تیپ های شخصیتی ISTP برای استفاده در مواقع ضروری مفید است.

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP

تیپ های شخصیتی ISTP برای استفاده در مواقع ضروری مفید است. آن ها تمایل دارند خونسرد، آرام و در زمان بحران جمع آوری شوند و به سرعت برای حل وضعیت اقدام می کنند. رویه ها و پروتکل های معمول دارای انواع شخصیت ISTP هستند: آن ها ترجیح می دهند راه حل های خود را توسعه داده و امکانات جدیدی را کشف کنند. وقتی ISTP ها درگیر یک کار می شوند، اطرافیان خود را نادیده می گیرند. آن ها عمداً بی ادب نیستند، ISTP ها فقط از اتلاف وقت با صحبت های کوچک وقتی کاری جالب دارند انجام می دهند متنفر هستند. تیپ های شخصیتی ISTP بیننده هستند حتی اگر به نظر برسند دور از ذهن و بی علاقه به جهان پیرامون خود هستند.

 ISTP ها ماجراجو هستند و به سمت سرگرمی های خطرناک مانند چتربازی و اسکی در سراشیبی متمایل می شوند. ISTP ها به “زندگی کن و بگذار زنده بمانند” اعتقاد دارند و هر روز یکبار مصرف می کنند.

نکته

تیپ های شخصیتی ISTP حدود 5 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. مردان بیشتر از زنان ISTP هستند.

ISTP ها چیزهای مختلفی می سازند

هیچ نوع شخصیتی مانند ISTP دارای ساختن چیزهای مختلف نیست. آن ها چندان اهمیتی نمی دهند که آنچه ایجاد می کنند مفید باشد – آن ها فقط ساخت وسایل را دوست دارند. حتی بیشتر از ایجاد چیزی، تیپ های شخصیتی ISTP از جدا کردن چیزها برای دیدن نحوه عملکرد آن ها و سپس کنار هم قرار دادن آن ها لذت می برند. آن ها درباره جهان اطراف خود کنجکاو هستند. آن ها محیط خود را کاوش و مشاهده می کنند و با ایجاد چیزها از دانش خود به خوبی استفاده می کنند.

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP و برطرف کردن مسائل

تیپ های شخصیتی ISTP دارای مهارت های تحلیلی عالی هستند. آن ها می توانند مشکلی را تجزیه و تحلیل کنند، به قلب آن برسند و آن را برطرف کنند در حالی که دیگران هنوز در تلاش هستند تا بفهمند که مشکلی وجود دارد. انتظار نداشته باشید که ISTP در صورت بروز مشکل، پروتکل یا روش استاندارد کار را دنبال کند. آن ها متفکران مستقل هستند و ترجیح می دهند راه حل های خود را برای پیروی از راه حل های دیگران پیدا کنند. ISTP ها قابل پیش بینی نیستند.

افراد اطراف یک تیپ شخصیتی ISTP اغلب غافلگیر می شوند

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP

افراد اطراف یک تیپ شخصیتی ISTP اغلب غافلگیر می شوند. آن ها یک دقیقه دوستانه به نظر می رسند و لحظه ای دیگر ناآرام. آن ها این تصور را ایجاد می کنند که امروز کارمندان پایداری هستند و فقط فردا وارد یک ماجراجویی جدید می شوند. ISTP ها عمداً بی ادب و بی پروا نیستند، فقط از اتلاف وقت متنفرند. به عنوان مثال، تیپ های شخصیتی ISTP در فعالیت گروهی مورد علاقه خود شرکت خواهند کرد، اما هنگامی که رویداد به پایان رسید، ISTP برای صحبت کوچک صحبت نمی کند. به همین ترتیب، یک تیپ شخصیتی ISTP ماندن در شغل را هنگامی که چیزی هیجان انگیزتر ارائه می شود، اتلاف وقت می داند.

ISTP ها و شغل

تیپ های شخصیتی ISTP مهندسان فوق العاده ای می سازند

تیپ های شخصیتی ISTP مهندسان فوق العاده ای می سازند. آن ها چیزهایی را می سازند و اصلاح می کنند و می خواهند بدانند که چگونه کار می کنند. ISTP ها در هر حرفه ای که بتوانند از مهارت های تحلیلی و استدلالی خود استفاده کنند، خوب عمل می کنند. آن ها کارآگاهان خوب، تحلیلگران سیستم و پزشکان قانونی را معرفی می کنند. ISTP ها بهترین کار را زمانی می کنند که برای خود کار می کنند، یا زمانی که در یک محیط انعطاف پذیر کار می کنند. تیپ های شخصیتی ISTP در مشاغلی که مستلزم انجام وظایف تکراری هستند، خوب عمل نمی کنند و اگر ISTP ها در این موقعیت قرار بگیرند، به زودی به سراغ چیزهای جالب تری می روند.

همه چیز درباره نوع شخصیت ISTP و روابط

در حالی که ISTP ها در مورد حل و فصل با شریک خود هیچ کمبودی برای انتخاب ندارند، ماندن در یک رابطه طولانی مدت یک موضوع دیگر است. تیپ های شخصیتی ISTP در صورت احساس کسالت، مظلومیت یا تحت کنترل شرکای خود به سرعت حرکت می کنند. تیپ های شخصیتی ISTP نیز اگر فضای کافی به آن ها داده نشود، رابطه را ترک می کنند. ISTP ها احساسات یا نظرات خود را بیان نمی کنند، ترجیح می دهند به دیگران گوش دهند. این شیوه ای است که آن ها اطلاعات مربوط به شرکای خود را جمع آوری می کنند.

با تمایل آن ها برای دریافت هرچه بیشتر اطلاعات، این تیپ شخصیتی ممکن است به سوالی با یک سوال پاسخ دهد، که می تواند برای شریک زندگی آن ها ناامید کننده باشد. غیرقابل پیش بینی بودن ISTP ها می تواند شرکای آن ها را گیج و ویران کند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا