چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید

ازدواج مقوله ای است که اکثریت ما در زندگی آن را تجربه خواهیم کرد. برخی افراد دیدگاه های مختلفی نسبت بهه ازدواج دارند که برخی از آن ها ممکن است مثبت و برخی هم منفی باشند. شما باید سعی کنید قبل ار این که ازدواج کنید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. در این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است می خواهیم درباره چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید صحبت کنیم.

چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید

تا به حال این احساس را داشته اید که مسائل در روابط شما کاملا درست نیستند و شاید شما نباید ازدواج کنید؟ مراقب این علائم هشدار دهنده باشید. عروسی ها اوقات فوق العاده احساسی و متلاطمی است، برنامه ریزی برای آن ها می تواند استرس زا باشد، هماهنگی افراد باعث می شود شما بخواهید دچار استرس شوید و  خود را اذیت  کنید و هزینه آن باعث می شود دچار شک زدگی شوید. اما این که عادی است یا خیر  و علائم هشدار دهنده چیست که نباید ازدواج کنید هم اهمیت بسیاری دارد.

اداره کردن ازدواج

همه افراد به طور متفاوتی عروسی ها را اداره می کنند. برخی از افراد فرار می کنند، برخی از افراد با انرژی بالا رشد می کنند و برخی از افراد برایشان مهم نیست که چه اتفاقی می افتد مادامی که با کسی که دوستشان دارند ازدواج کنند. حتی اگر افراد به طور متفاوتی کارها را انجام می دهند.

دقت داشته باشید که هیچ دو رابطه ای یکسان نیستند، علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. باعث می شود عقب بروید. سوال کنید آیا ازدواج ایده صحیحی است یا خیر. چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید!

اگر هرکدام از این علائم هشدار دهنده را دارید یا آن ها را در دوستان یا خانواده خود مشاهده می کنید، حتماً کمی سخت تر نگاه کنید، کمی بیشتر صحبت کنید، و بفهمید که در پشت این ازدواج چه می گذرد. هیچ وقت دیر نیست. تا به حال این احساس را داشته اید که مسائل در روابط شما کاملا درست نیستند و شاید شما نباید ازدواج کنید؟ مراقب این علائم هشدار دهنده باشید.

تفکرات منفی ازدواج شما را مورد آسیب قرار داده یا باعث اضطراب می شود

چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید

اضطراب روز عروسی طبیعی است، یک سری برنامه ریزی زیادی وجود دارد که باید در یک روز انجام می شود، بنابراین کاملا طبیعی است که کمی مضطرب و دارای استرس باشید. اما نکته کلیدی در این جا “کم کردن آن” است. اگر آنقدر عصبی و مضطرب هستید که برنامه ریزی عروسی و ازدواج لذت بخشی ندارد ، این یک هشدار بسیار بزرگ است. اگر فکر ازدواج باعث می شود که تفکرات و ایده های شما را بترساند یا شما را بسیار مضطرب کند، باید این مسئله را حل کرده و دلیل آن را بفهمید.

سو استفاده جسمی یا احساسی وجود دارد

مهم نیست که چقدر شخصی را دوست داشته باشید، یا هر چند وقت یک بار وعده دهد که تغییر خواهد کرد، سو استفاده جسمی و روحی باعث ایجاد خشونت در خانواده است و همیشه باعث مشکلی می شود. شما لیاقت آن را ندارید، آن را درخواست نکرده اید و باید به دنبال کمک باشید.

بسیاری از مردم خشونت خانگی را با جملاتی مانند “او با من خشن برخورد می کند اما او مرا نمی زند” یا “اما من با او بحث کردم، ولی او روحیه خود را از دست داد” را رد می کنند. این اشکالی ندارد اما بدانید که تحت هیچ شرایطی خشونت خانگی هرگز پذیرفته نخواهد بود. آمار خشونت در خانواده به طرز باورنکردنی نگران کننده است و آن چه حتی بیشتر نگران کننده است این است که زنان اغلب نمی دانند خشونت در خانواده چیست. چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید!

سوالاتی که در این زمینه برای شما به وجود می آید

 شما در کجا و چه زمانی محدود می شوید؟ شریک زندگی شما افرادی را که می بینید کنترل می کند؟ آیا آن ها شما را از خانواده خودتان جدا می کنند؟ آن ها به شما کمک هزینه می دهند و اجازه نمی دهند که پول دیگری را کسب کنید؟ آیا آن ها شما را از نظر مالی کاملاً محدود می کنند؟ آن ها کار یا استقلال داشتن را برای شما دشوار می کنند؟ آیا آن ها به هیچ وجه شما را تهدید می کنند (“اگر وزن خود را اضافه کنید. من شما را ترک خواهم کرد” یا “شما می خواهید مرا عصبانی کنید”)؟ آیا آن ها اغلب تلفن شما را چک می کنند؟ آیا آن ها چندین بار در روز با شما تماس می گیرند یا به شما پیام می دهند که کجا هستید ، با کی هستید یا چه زمانی در خانه خواهید بود؟

تا به حال این احساس را داشته اید که مسائل در روابط شما کاملا درست نیستند و شاید شما نباید ازدواج کنید؟ مراقب این علائم هشدار دهنده باشید. این ها همه نشانه های خشونت خانگی است. اگر چنین چیزی را تجربه کردید، یا می خواهید با کسی در مورد آن چه تجربه می کنید صحبت کنید، لطفاً با شخصی در نزدیکی خود تماس بگیرید.

شما در مورد پول بحث می کنید

پول موضوع شماره یک است که زوج های متاهل در مورد آن بحث می کنند و اگر قبل از ازدواج در مورد آن بحث خواهند کرد، وقتی زن و شوهر می شوید این مسئله بهتر نمی شود. برقراری ارتباط در یک ازدواج موفق ضروری است و توانایی برقراری ارتباط آزاد و موثر درباره امور مالی مهارتی است که شما باید قبل از ازدواج در آن پیشرفت کنید. اگر برای انجام این کار به کمک نیاز دارید، خدمات مشاوره ای وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. اما بهترین راه برای شروع ساده این است که شروع کنید و گفت و گو را باز کنید و بحث کنید. پس سعی کنید برای بهتر شدن رابطه خود قبل از آسیب اقدامات مناسب را انجام دهید.

امیدوارید بعد از ازدواج همه چیز بهتر شود

“پس از پایان عروسی، اوضاع بهتر خواهد شد.” این عبارتی است که همه ممکن است بگویند عروسی شما نباید یک اتفاق بزرگ استرس زا باشد. اگر متوجه شدید که این حرف ها را می زنید ، کمی عمیق تر شوید. به نظر شما چه چیزی بعد از عروسی بهتر خواهد بود و چرا؟ برای برخی از افراد، استرس ناشی از برنامه ریزی عروسی می تواند طاقت فرسا باشد. باید چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید را بدانید.

برخی از اعضای خانواده می توانند بیش از حد تحمل کنند، استرس ناراحت کننده یا آزرده خاطر افراد بسیار واقعی است و می تواند از احساس هیجان شما جلوگیری کند و شما را وادار کند که این رویداد فقط تمام شود و انجام شود تا بتوانید به زندگی زناشویی با خوشی ادامه دهید. اما برای دیگران، آن ها می توانند باور كنند كه مشاجره متوقف می شود، امور مالی بهتر می شود یا عشق پس از عروسی شعله ور می شود. این اتفاق نمی افتد  عروسی شما جادویی نیست که تمام رویدادها را برطرف کند. تنها راه بهتر شدن این موارد این است که اگر به آن ها بپردازید و با هم روی آن ها کار کنید.

شما اهداف طولانی مدت یکدیگر را نمی دانید یا به آن ها اهمیت نمی دهید

چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید

اگر کسی بخواهد از هرکدام از شما بپرسد که شما می خواهید طی 10 سال چه کاری انجام دهد، آیا می توانید جواب دهید؟ آیا شما اغلب درباره آینده خود صحبت می کنید؟ اگرچه ممکن است هم تراز باشید، اما در 5 سال یا 10 سال چیزهای زیادی تغییر می کند. مشاغل می توانند تغییر کنند، ترتیب زندگی، مکان ها، اهداف … همه چیز. ایجاد این اهداف با هم می تواند فوق العاده هیجان انگیز باشد، اما شما باید صریح و صادق باشید (ارتباط برقرار کنید ) تا مطمئن شوید که اهداف یکدیگر را برآورده می کنید و برای رسیدن به آن ها تلاش می کنید.

اگر اهداف مختلفی دارید، به این معنی نیست که رابطه شما نابود شده است. این بدان معناست که شما نیاز به برقراری ارتباط و مذاکره دارید تا بتوانید هر دو به اهداف خود برسید. کار مشترک برای رسیدن به یک هدف، و حمایت از یکدیگر در این روند، یک قسمت شگفت انگیز از ازدواج است.

تاثیر چند علامت هشدار دهنده برای این که شما متوجه شوید نباید ازدواج کنید

این مسئله وقتی پیش می آید که ما در مورد اهداف خود صحبت نکنیم و شما دو نفر را در دو جهت متفاوت حرکت دهید اما سعی در یک زندگی مشترک داشته باشید. بسیاری از ناامیدی ها و استدلال ها از این خواهد بود. تا به حال این احساس را داشته اید که مسائل در روابط شما کاملا درست نیستند و شاید شما نباید ازدواج کنید؟ مراقب این علائم هشدار دهنده باشید.

درباره بچه دار شدن صحبت نکرده اید

اگر درمورد اینکه شما می خواهید بچه دار شوید یا نه، با هم صحبت نکرده اید، چه زمانی می خواهید آن ها را به دنیا بیاورید و چه تعداد می خواهید، پس باید در حال حاضر متوقف شوید. برخی از افراد در این باره بحث نمی کنند زیرا این امر می تواند موجب مشاجره شود، خصوصاً اگر یک نفر بچه می خواهد و دیگری این کار را نمی کند. اما این موضوعی است که اکنون باید به آن بپردازید اگر نمی خواهید بچه دار شوید و همسرتان این کار را می کند، این می تواند یک مسئله مهم در روابط شما باشد.

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا