چهارده توصیه مهم برای ازدواج دوست داشتنی

در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، زوج های متاهل امروز با چالش های زیادی روبرو بوده اند که نسل های قبلی هرگز مجبور به مواجهه با آنها نبوده اند. نکات، ترفندها و توصیه های ازدواج که در گذشته توسط کارشناسان روابط ارائه شده بود، در برابر این چالش های جدید منسوخ شده است. بنابراین، امروزه زوجین وقتی می خواهند بفهمند چگونه می توانند یک ازدواج سعادتمندانه و عاشقانه ایجاد کنند، احساس می کنند که خودشان به تنهایی باید پیش بروند. در این مقاله اما ما به بررسی مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی می پردازیم. 

وقتی به دنبال مشاوره ازدواج می گردید، منطقی خواهد بود اگر زوجین تازه ازدواج کرده از زوج های متاهل مسن تر راهنمایی بگیرند که نمونه ای از روابط موفق است. مطالعه ای توسط شیلا کندی و استفان راگلز از دانشگاه مینه سوتا نشان داد که در واقع این زوجین متاهل مسن هستند که به افزایش نرخ طلاق در کشور های مختلف کمک می کنند. چرا که این مسئله خلا بسیار زیادی را در زمینه روابط افراد و زوج های جدید ایجاد می کند. 

مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی

چهارده توصیه مهم برای ازدواج دوست داشتنی

زوج های سالم و زوج های ناسالم الگوهای مشابهی را دنبال می کنند و رفتارهای مشابهی را انجام می دهند که یا باعث خوشبختی یا عدم خوشبختی در کنار هم می شود. زوجین سالم و خوشبخت بیشتر از آنهایی که رابطه خود را ناخوشایند و ناسالم ارزیابی می کنند، در روابط خود سرمایه گذاری می کنند. به طور خاص، به نظر می رسد گزینه هایی وجود دارد که بر مبنای آن می توان ازدواج دوست داشتنی را دنبال نمود. در ادامه به بررسی دقیق این توصیه ها می پردازیم.

از مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی: محبت جسمی

به نظر می رسد محبت جسمی به همسرتان یک کار ساده و عاقلانه است که باید در ازدواج خود انجام دهید. با این حال، تعجب خواهید کرد که چند زن و شوهر روزانه بدون تماس بدنی به کار های خود می پردازند. این نوع تماس بدنی ماهیتی غیرجنسی دارد و به سادگی گرفتن دست یکدیگر یا در آغوش کشیدن یکدیگر است. زوج های دوست داشتنی این موضوع را نشان می دهند که حداقل روزی یک بار از نظر جسمی با یکدیگر در ارتباط عاشقانه و محبت آمیزی هستند.

مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی: داشتن چشم انداز مشترک از آینده 

توصیه دیگری که اغلب نادیده گرفته می شود، داشتن یک دیدگاه مشترک است. وقتی شرکت ها شکل می گیرند، اغلب بیانیه ای از آنچه می خواهند در آینده آنها شکل بگیرد، ایجاد می کنند. این بیانیه و چشم انداز به همه افراد شاغل در شرکت کمک می کند تا روی آنچه که با هم ایجاد می کنند و مسیری که به سمت آن می روند متمرکز شوند. به همین ترتیب، زوج های عاشق دید واضحی دارند که می خواهند ازدواج آنها در آینده چگونه باشد. از این رو برای داشتن ازدواجی دوست داشتنی باید چشم انداز مشترکی از آینده داشته باشید.

مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی: شفاف بودن

صادق بودن در ازدواج یکی از مواردی است که اکثر زوجین باید برای ایجاد اعتماد به نفس در رابطه و حفظ آن داشته باشند. با این حال، شفافیت صداقت را به سطح کاملاً جدیدی می برد. شفافیت این بدان معناست که هیچ رازی بین شما و شریک زندگی شما وجود ندارد – حتی نگه داشتن رمزهای عبور در حساب های بانکی، ایمیل ها، حساب های شبکه های اجتماعی یا حتی خصوصی نگه داشتن صفحات قفل شده تلفن همراه. زوج های دوست داشتنی این کار را به صورت طبیعی انجام می دهند و اطمینان از پیوند و اعتماد قوی دارند.

زمان های رو در رو با یکدیگر

بیشتر زوجین فکر می کنند که گذراندن اوقات با کیفیت در کنار یکدیگر شامل تماشای نمایش های مورد علاقه آنها با هم یا گذراندن وقت با دوستان خوب در یک شب در شهر است. اگرچه این فعالیت ها می توانند لذت بخش باشند، اما گذراندن وقت تنها در كنار هم برای انجام فعالیتی كه زوجین مجبور به رویارویی با یکدیگر هستند،‌سطح متفاوتی از صمیمیت و پیوند بین آن ها را فعال می کند بیشتر زوجین از پرورش آن غفلت می كنند. به گفته جان گوتمن، نویسنده کتاب هفت اصل ساختن ازدواج زوج های عاشق بیش از 5 ساعت وقت با کیفیت در هفته می گذرانند.

صمیمیت جنسی را مهم بدانید.

این باعث تعجب بیشتر مردم خواهد شد که بدانند بسیاری از زوج ها با عدم صمیمیت جنسی دست و پنجه نرم می کنند. بر اساس مطالعه ای که در بایگانی رفتار جنسی منتشر شده است، فراوانی صمیمیت جنسی در میان زوج های متاهل کاهش یافته است. ناگفته نماند که عدم صمیمیت جنسی در ازدواج به یک مسئله جدی اشاره دارد که اگر به آن پرداخته نشود می تواند به پایان ازدواج کمک کند. زوج های عاشق زندگی جنسی خود را در اولویت ازدواج خود قرار می دهند.

چیز های جدید را تجربه کنید.

یکی دیگر از توصیه های کلیدی ازدواج برای زوجین ، آزمایش و تجربه چیزهای جدید است. همه می گویند خودانگیختگی “ادویه زندگی” است و ازدواج های سالم از این قاعده مستثنی نیستند. زوجین برای ادامه رشد با هم باید چیزهای جدیدی را امتحان کنند و تجربه های جدیدی داشته باشند. همین تجربیات جدید است که باعث عشق می شود.

با هم بخندید.

شوخ طبعی چنان احساس مهمی است که پیوند در ازدواج را تسهیل می کند. زوجینی که از همراهی یکدیگر لذت می برند و می توانند با هم بخندند، اساس اعتماد و احترام آنها را نسبت به یکدیگر بنا می کنند. خنده واقعاً می تواند بهترین دارو باشد “و زوج های عاشق مقدار زیادی از آن را در رابطه خود دریافت می کنند.

عقاید معنوی مشترک داشته باشید.

در مطالعه ای در ژورنال روانشناسی خانواده ، مشخص شد که زوجینی که در فعالیتهای مذهبی یا معنوی مشترک هستند و دارای معنای مشترک هستند، رضایت بیشتری در ازدواج خود دارند. باید گفت که اگرچه زوجین با اعتقادات معنوی متفاوت هنوز هم می توانند ازدواج سالمی داشته باشند، اما این مسئله می تواند به خصوص وقتی کودکان درگیر می شوند، محل اختلاف باشد.

بهترین دوستان هم باشید.

این ممکن است رایج ترین توصیه ازدواج در نسل فعلی زوجین باشد – بهترین دوستان هم باشید. دوستی در ازدواج به اندازه سایر قسمت های ازدواج مهم است. در کنار خنده، زوج های متاهل سالم از گذراندن وقت با یکدیگر لذت می برند و یکدیگر را بهترین دوست خود می دانند. به این ترتیب، زوج های دوست داشتنی همیشه همسر خود را به عنوان بهترین دوست زندگی خود می بینند.

مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی: انجام حرکات کوچک

 زوجینی که از رابطه خود راضی هستند تلاش می کنند تا به طور مداوم با حرکات کوچک، حرکات عاشقانه ای انجام دهند. این حرکت های عاشقانه می تواند صمیمت را در ازدواج افزایش داده و به بهبود رابطه کمک بسیاری کند.

مهم ترین توصیه ها برای ازدواج دوست داشتنی: غافلگیر کردن همدیگر

چهارده توصیه مهم برای ازدواج دوست داشتنی

شگفتی می تواند به اشکال مختلف باشد، اما در بیشتر موارد، زن و شوهرهایی که به عنوان مثال شریک زندگی خود را با یک هدیه یا یک تجربه سرگرم کننده غافلگیر می کنند، تمایل دارند در ازدواج خود شادتر باشند. همراه داشتن شریک زندگی خود در یک سفر غافلگیرانه یا دیدن گروه موسیقی مورد علاقه آنها به نوعی هیجان و رمز و راز می افزاید. زوج های دوست داشتنی، شگفتی ها را راهی برای نشان دادن عشق خود به یکدیگر به روشی سرگرم کننده و مهیج می دانند.

با هم به خلق چیزی بپردازید.

یکی دیگر از توصیه های مهم ازدواج این است که چیزهایی را با هم ایجاد کنید. خلق یک پروژه، یک قطعه موسیقی یا حتی یک اثر هنری می تواند یک تجربه فوق العاده راضی کننده باشد و به ما کمک می کند احساس زنده بودن کنیم. زوج های سالم و دوست داشتنی با هم دست به ایده و خلق می پردازند، چه در باغ کار کنند یا خانه خود را بازسازی نمایید و یا کنار هم آشپزی نمایند. این به آنها کمک می کند که مانند یک تیم احساس خوبی کنند و به هم افتخارنمایند.

منافع مشترک داشته باشید.

زوج های دوست داشتنی از گذراندن وقت با هم لذت می برند و وقتی در فعالیت های مشترک شرکت می کنند بیشتر از آن زمان لذت می برند.

از زمان شخصی یکدیگر حمایت کنید.

به همان اندازه که زمان زوجیت مهم است ، هر شخص در این رابطه باید وقت شخصی داشته باشد. این زمان صرف شرایطی می شود که شخص دوست دارد به تنهایی داشته باشد. این مسئله می تواند شامل گذراندن وقت با دستان یا اولویت های دیگر شخصی در زندگی باشد. زوج های دوست داشتنی از وقت شخصی شریک زندگی خود پشتیبانی می کنند و آن را تشویق می کنند زیرا این امر به قدرت در روابط می افزاید.

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا