چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

مقوله ازدواج مقوله بسیار دشوار و پیچیده ای است که بسیاری از افراد چه مرد و چه زن آن را آسان می گیرند. ازدواج مهم ترین بخش زندگی هر فرد است. درواقع فرد در زمان ازدواج نیمی دیگر از زندگی خودش را با یک فرد دیگر شریک می شود. بنابراین اگر هر دو طرف انتخاب نامناسبی داشته باشند ممکن است دچار آسیب هایی شوند.  چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد موضوع امروز مقاله ما که به کمک افراد ماهر در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره تلفنی روان شناسی و مشاوره حضوری است نوشته شده است.

چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

در ادامه این مقاله به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت و به طور دقیق گزینه های سمی را بررسی می کنیم.

رفتار و اعمال سمی در ازدواج

تشخیص رفتارها و اعمال واضحی که برای ازدواج شما سمی است آسان است، اما برخی موارد ظریف تر هستند و مانند بقیه خصوصیات مورد توجه قرار نمی گیرند. آیا شما هیچ یک از این رفتارهای سمی را در ازدواج خود دارید؟ آن ها را از بین ببرید و در راه بازگشت به یک ازدواج سعادتمند باشید. هیچ کس قصد ندارد که یک ازدواج سمی انجام دهد. اغلب ما حتی نمی فهمیم که این اتفاق می افتد. کم کم ازدواج ما از سعادت عروسی و خوشبختی، به کینه مطلق می رود و به عقب نگاه می کنیم و تعجب می کنیم که در کجای کار این همه اشتباه رخ داده است.

با نرخ طلاق جهانی در حدود 44٪، به راحتی می توان گفت برخی رفتارهای زوجین وجود دارد که برای ازدواج آن ها سمی است. از خارج، مشاهده علائم واضح سمیت نسبتاً آسان است، اما اغلب این ها علائم دیررس هستند. ممکن است کارهایی انجام شود که برای ازدواج شما سمی باشد و حتی متوجه نشوید زیرا این ها بخشی از رابطه شما شده اند.

چند راه برای داشتن یک روز پربارتر

ما در مورد چگونگی برقراری رابطه درس نمی گیریم، هیچ کس روش صحیح ازدواج را به ما نمی آموزد و واقعاً  هیچ راه صحیحی وجود ندارد. اما آن چه ما باید یاد بگیریم این است که چگونه ارتباط برقرار کنیم، چگونه به یکدیگر احترام بگذاریم و چگونه رفتارهای سمی را قبل از تخریب ازدواج ما شناسایی کنیم. این ها برخی از کارهای متداولی است که می توانید انجام دهید و برای ازدواج شما سمی است و مشکلات بزرگی را برای شما ایجاد می کند. تشخیص رفتارها و اعمال واضحی که برای ازدواج شما سمی است آسان است، اما برخی موارد ظریف تر هستند و مانند این موارد مورد توجه قرار نمی گیرند. آیا شما هیچ یک از این رفتارهای سمی را در ازدواج خود دارید؟ آن ها را از بین ببرید و در راه بازگشت به یک ازدواج بهتر باشید.

رقابت با یکدیگر

یک مسابقه دوستانه کمی همیشه سرگرم کننده است، اما وقتی همه چیز مسابقه باشد یا دیگر سرگرم کننده نباشد، همه چیز سرد می شود. غالباً این چیزی است که هنگام بچه دار شدن و تغییرات پویای شما بروز می کند. مگر این که به طور واضح انتظارات، خواسته ها و نیازهای خود را در مورد این تغییر پویا اعلام کرده باشید.

در این حالت اغلب بحث های “من بیشتر کار می کنم” یا “من از شما خسته ترم” ظاهر می شوند. و هنگامی که خسته هستید، به نوزادان یا بچه ها تمایل داشته اید یا مدتی استراحت نکرده اید، پس از آن می توان به راحتی آرامش و کنترل فردی خود را فراموش کرد و اجازه داد آسیب و عصبانیت شما در یک بحث و جدال رقابتی ظاهر شود. این نکته را بدانید که  ازدواج 50/50 نیست. 100/100 است. این یکی از چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد می باشد.

اما گاهی اوقات شما نمی توانید 100 درصد کار ها را به درستی طی کنید، بنابراین دیگری باید کنار کشیدن یا کنار آمدن با مسائل  را انتخاب کند و از شما پشتیبانی کند. اشکالی ندارد اما شما باید اطمینان حاصل کنید که از هر دو طرف و به روشی محترمانه اتفاق می افتد. قرار است مواقعی پیش بیاید که کسی سخت تر از دیگری کار کند یا کسی خسته تر از دیگری باشد. اما اگر آن چه را که می توانید برای حمایت از یکدیگر انجام می دهید، این یک رقابت نیست، بلکه یک مشارکت است.

تشخیص رفتارها و اعمال واضحی که برای ازدواج شما سمی است ساده و راحت است، اما برخی موارد ظریف تر هستند و مانند این مورد گفته شده توجه قرار نمی گیرند. آیا شما هیچ یک از این رفتارهای سمی را در ازدواج خود دارید؟ آن ها را از بین ببرید و در راه بازگشت به یک ازدواج بهتر باشید.

جنگیدن یکی از چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

بگذارید همین حالا به شما بگوییم که  همه زوج ها با هم دعوا می کنند و یک اختلاف بسیار بزرگ و بسیار مهم بین دعوا و مشاجره وجود دارد.

بحث به نظر می رسد مانند گزینه های زیر باشد:

  • اختلاف نظر در مورد یک موضوع خاص
  • گاهی اوقات بحث داغ که معمولاً می توان با آرامش بحث کرد
  • قادر به گوش دادن به یکدیگر و شنیدن دیدگاه یکدیگر
  • گاهی اوقات احساسی است و ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید
  • قادر به احترام است و همچنان احساس می کند پس از آن می توانید نوازش کنید
  • به نتیجه ای برسید که ممکن است سازش در آن باشد، یا “موافقت در عین مخالف بودن” باشد

مبارزه به نظر می رسد به مدل های زیر باشد:

  • داد زدن و اعتراضات بلند
  • همیشه بحث داغ است
  • بد نامیدن و فحش دادن
  • حملات شخصی
  • احساس ناراحتی ، ترس یا تهدید
  • تهدیدهای واقعی
  • بر روی یک راه حل متمرکز نیستیم، فقط بر این که “حق” چیست پایبند هستیم
نکته قابل توجه درباره چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

معمول است که زوجین در یک ازدواج با هم مشاجره می کنند. اما گاهی اوقات این گونه است که آن ها وقتی نمی توانند بفهمند چگونه می توانند احساسات خود را به درستی ابراز کنند وقتی احساسات و ناراحتی زیادی در آن ها ایجاد می شود، با هم ارتباط برقرار می کنند. با این حال، جنگ برای ازدواج شما سمی است. مبتنی بر ارعاب، شخص با تهدید قصد دارد طرف مقابل را تحقیر کند و به شخص دیگر آسیب برساند (چه جسمی و چه عاطفی). یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر می تواند به شما کمک کند اختلافات خود را در سطح “بحث” نگه دارید و اجازه ندهید که آن ها به “درگیری” افزایش یابد.

بنابراین با وجودی که در زندگی همه ما مشکلات بسیار زیادی به وجود می آید. از آن جا که هر زمان ممکن است این عوامل سمی ازدواج شما را خراب کنند سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و بیشتر روی زندگی خود تمرکز کنید. گاهی اوقات می توانید برای مشاوره به متخصصان مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

اولویت قرار ندادن یکدیگر یکی از چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد

ما همیشه وقتی به مردم  می گوییم  شوهرمان را اول از همه قرار می دهیم، نگاه خنده داری می کنند. به نظر می رسد این اعتقاد وجود دارد که، به ویژه به عنوان مادر، باید خود را به نهایت فداکاری برسانیم. همه به شما می گویند یک “مادر خوب” باشید. این که ما باید دیگران را در اولویت قرار دهیم، از جمله بچه هایمان، تا بتوانیم نقش خود را به عنوان “مادر” انجام دهیم. افرادی را پیدا خواهید کرد که می گویند شما همیشه باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهید، اما ما باید کاملاً در خانه این را تکرار کنیم “شما شوهر خود را در اولویت قرار می دهید، او شما را در اولویت قرار می دهد، و شما با هم از فرزندان خود مراقبت می کنید”.

آزمایشی در این زمینه

طبق یک آزمایشی که از یک زن و شوهر در این زمینه گرفته شد همسر آن فرد نتیجه را این گونه بیان کرد که خیلی قبل از این که من و شوهرم ازدواج کنیم، ما اول یکدیگر را مقابل هم قرار می دادیم. برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای من بدون نیاز به “خودخواهی”  او همیشه آن ها را برآورده می کرد. وقتی می دانست من استرس می گیرم، می داند چه زمانی باید به من وقت استراحت بدهد و می داند که چه زمانی به زمان بیشتری برای خودم  نیاز دارم، پیشنهاد می داد که من کمی استراحت کنم. و من هم برای او همین کار را کردم.

خوشبختی او برای من به معنای دنیا بود و من همیشه می توانستم وقتی را برای خروج از خانه انتخاب کنم و من مثلا یک سفر ماهیگیری یا یک کمپ دور را پیشنهاد می کردم. و بعد از به دنیا آمدن فرزندمان با مراقبت از یکدیگر و اولویت قرار دادن یکدیگر، ما توانستیم نیازهای فرزندان خود را در کنار هم قرار دهیم. حتی اگر هنوز بچه ندارید یا نمی خواهید بچه دار شوید، قرار دادن شوهر خود در اولویت (و او اولویت شما) این است که چگونه اطمینان می دهید در مشارکت خود به عشق و علاقه خود ادامه می دهید.

انتظار تغییر از یکدیگر

خوب، این جا جایی است که ما ممکن است کمی یکدیگر را  آزار دهیم، بنابراین در این زمینه با خود  راحت باشید. یکی از مواردی که ما را ممکن است عصبانی  کند این است که وقتی می شنویم زوج هایی که مدتی است با هم بوده اند از یک ویژگی یا ویژگی شریک زندگی خود شکایت می کنند که آن ها را آزار می دهد ما نیز سعی می کنیم انتظارات را تغییر دهیم. این یکی از چند کاری که شما انجام می دهید و ممکن است برای ازدواج شما سم باشد است.

 

 

منابع
projecthotmess.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا