چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد.

ما در زندگی خود با خطا هایی مواجه می شویم. اشتباه کردن در زندگی برای هر انسانی طبیعی است. اکا نکته اصلی ماجرا این است که ما بپذریم خطا کرده ایم و سپس آن خطا را پوشش دهیم. با این حال برخی افراد به هیچ عنوان تمایلی برای پذیرفتن خطا های خود ندارند. آن ها فکر می کنند که هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهند. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد، صحبت کنیم. 

چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد.

قبل از این که به بررسی علامت های مربوط به اشتباهات فردی بپردازیم، به بررسی دلایلی می پردازیم که شوهر تان بر مبنای آن فکر می کند هیچ خطایی مرتکب نشده است. این موارد عبارتند از:

  • با عدم مسئولیت پذیری از برجسته سازی مسئله بزرگتر اجتناب می کند.
  • یک ذهنیت ثابت دارد و باور ندارد که باید مالکیت خود را تغییر دهد و روش خود را تغییر دهد.
  • می ترسد وقتی شرایطی سخت شود، شکست خورده به نظر برسد. بنابراین دست به انکار می زند.
  • اجازه می دهد به تسخیر نفس خود درآید.بنابراین در رابطه با همسر خود احساس برتری می کند.
  • اعتماد به نفس کافی ندارد.

آخرین نکته واقعاً هسته اصلی این مسئله است که با آن روبرو هستید. برای داشتن مالکیت، باید قبول کنید که اشتباه می کنید و عذرخواهی کنید که این ها نشان دهنده اعتماد به نفس است. وقتی چنین چیزی دارید، دیگر وقتی از هم گسیخته می شوید از نتیجه نمی ترسید. در عوض، شما می دانید که اشتباهی مرتکب شده اید و اکنون باید آن را برطرف کنید، حتی اگر این به معنای دور انداختن غرور و خودخواهی شما و اعتراف به عزیزانتان باشد. اما در ادامه به بررسی علائمی می پردازیم که نشان می دهد شوهر شما فکر می کند هیچ اشتباهی نمی کند.

علائمی که نشان می دهد او فکر می کند هیچ خطایی نمی کند.

چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد.

بیایید با هم به بررسی علائمی بپردازیم که شوهر شما گمان می کند هیچ خطایی نخواهد داشت.

او همیشه از شما انتقاد می کند.

انتقادات عموما دامنه گسترده ای دارند. از آن جا که شما خیلی آهسته رانندگی می کنید تا آن جا که این روش صحیح بریدن نان نیست می توان این موضوعات را انتقادی ملاحظه نمود. وقتی به این مرحله رسید، ممکن است از مسخره بودن وضعیت بخندید یا گریه کنید. او نه تنها از خود انتقاد نمی کند، بلکه فراموش کرده است که او نیز عالی و کامل نیست. بعد از مدتی احساس می کنید که از نظر او نمی توانید کاری درست انجام دهید، اما در واقعیت، این نکته برجسته است که او ممکن است ناامنی های خود را به شما نشان دهد.

زمانی که توجهات به سمت اشتباهات شما پیش رود یا حتی مسئله ای که اشتباه هم نباشد، هیچ کس به نقص او اشاره نمی کند. شما در این باره می توانید لیست کوتاهی از مواردی که در طی یک روز مورد انتقاد قرار گرفتید را تهیه کنید. سپس آن را به شریک زندگی خود ارائه دهید و به او یادآور شوید که شرایط دلسردکننده ای دارید. با نشان دادن میزان انتقادی که به شما می شود، نشان دهید که این میزان برای سلامت روان شما و رابطه تان مناسب نیست. این چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد مهم هستند.

او به خود زحمت خواندن یا پاسخ دادن به پیام های شما نمی دهد.

هیچ چیز بدتر از این نیست که کسی شما را به آرامی منطقه بندی کند. در حقیقت او به جای پاسخ فوی به متن ها و پیام های شما، ادعا می کند که روز شلوغی دارد و نمی تواند به شما توجه لازم را داشته باشد. در حقیقت او برای عدم پاسخ به شما، بهانه ها را قطع نمی کند. شما همسر او هستید و در نهایت حفظ ارتباط محکم با شما باید در بالای لیست اولویت های او باشد.

اما او به جای صداقت، بهانه های مزخرف را ادامه می دهد. حتی ممکن است ببینید که اگر بخواهید در این باره صحبت کنید، او بدتر شود و رفتار ناراحت کننده ای را از خود نشان دهد. از این رو به جای تایید آن چه گفته اید، به سادگی شما را نادیده می گیرد. در این حالت لازم است که در مرحله اول در این مورد با همسر خود مقابله کنید.

نادیده گرفتن پیام ها و تماس های شما جالب نیست، خصوصاً اینکه رابطه شما از قبل در یک زمینه سنگین است. می توانید در مراحل بعدی او را نادیده بگیرید. وی سریعا متوجه خواهد شد که رفتارش چقدر زشت بوده است. در مراحل بعدی می توانید راهی دیگر برای برقراری ارتباط با او پیدا کنید. می توانید حتی در این باره رودررو با وی صحبت کنید. چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد این مورد را شامل می شود.

او هرگز عذرخواهی نمی کند.

چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد.

آیا تا به حال در شرایطی بوده اید که او آشکارا اشتباه کند، اما هنوز منتظر ظاهر شدن آن عذرخواهی معجزه آسا هستید؟ این کار هرگر انجام نمی شود و او قصد ندارد به این زودی ها اعتراف کند. چه چیزی او را عقب نگه می دارد؟ آیا او می ترسد که با یک اشتباه مانند شکست خورده ها به نظر برسد؟ یا او به اندازه کافی برای عذرخواهی اهمیت قائل نیست؟! در بعضی موارد، شوهر شما ممکن است علاقه خود را به کل رابطه از دست داده باشد و او نمی داند که چگونه گفتن متاسفم می تواند اوضاع را بهتر کند. اما او با جلوگیری از عذرخواهی خود، صریحا اظهار می کند که هیچ مسئولیتی را بر عهده ندارد.

اما در این باره باید به این نکته توجه داشته باشید که شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که واقعاً از عملکرد خود متاسف باشد. در اینجا روشن است که شوهر شما بیشتر از اینکه صادقانه یا منصفانه با شما رفتار کند، به نجات چهره خود اهمیت می دهد. می توانید در این مورد با او صحبت کرده و به وی بگویید که چگونه با عدم پذیرش مسئولیت شما را خود دور می کند. در بعضی موارد، مشاوره ازدواج ممکن است به او کمک کند تا با عذرخواهی بر مشکلات خود غلبه کند، اما اگر تمایلی به کار در این زمینه ندارد، وقت آن است که به تکنیک های دیگر و محکم تر فکر کنید. این مطلب یکی از چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد می باشد.

او سعی می کند همه اشتباهات را به سمت شما بچرخاند.

سناریو این است: فرض کنید او فراموش کرده که قبض ها را پرداخت نماید. به جای این که به سادگی این مسئله را بپذیرد و تشخیص دهد که اشتباهی معمولی است و هر کدام از ما می توانیم آن را مرتکب شویم، مسئله را به سمت شما می چرخاند. او می گوید شما باعث حواس پرتی وی شدید تا نتواند قبض ها را پرداخت نماید. در حقیقت او بهانه ای برای همه مسائل دارد و حتی درباره چیزی که ارتباطی به شما ندارد، شما را مقصر می کند.

شوهر شما تا آن جا که می تواند حقیقت را تحریف می کند. دقت کنید در این حالت شما باید از نظر ذهنی قوی بمانید و به خود یادآوری کنید که در اینجا تقصیری ندارید. در این حالت مطمنا کنار آمدن با شرایط آسان نیست. این که دائما در جایگاه فرد متهم باشید، سرانجام شما را فرسوده خواهد کرد. در این حالت به شوهر خود توضبح دهید که چگونه این رفتار احساس بدی به شما می دهد. اگر این کار را تکرار کرد می توانید کمی از او فاصله بگیرید. چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد این مورد را نیز دارد.

او از سیاه نمایی های احساسی استفاده می کند.

چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد.

باج خواهی های احساسی روشی است که بر پایه و اساس حیله و تزویر بنا شده است. اینجاست که باعث می شود شما برای انجام برخی کارها احساس بدی داشته باشید یا به طور غیر مستقیم تهدیدتان می کند که باعث می شود رفتاری متناسب با او داشته باشید. برخی از نمونه های سیاه نمایی احساسی عبارتند از:

  • دادن اولتیماتوم به شما (“ما هر وقت بخواهیم این کار را می کنیم یا اصلاً این کار را نمی کنیم”)
  • سیاه نمایی مانند این که اگر مرا ترک کنی خواهم مرد.
  • تهدید ها مانند این که اگر از این کار دست برنداری بچه ها را از تو می گیرم.

اگر با سیاه نمایی عاطفی روبرو هستید می توانید به جنبه جدیت خود هم شک کنید. به هیچ عنوان این مسئله را دست کم نگیرید که این مسئله چقدر می تواند سمی و خطرناک باشد. این کار باعث می شود تا او عقل و احساس شما را به بازی بگیرد. او حتی در این موارد می داند که چه احساسی شما را سیاه می کند. در نهایت، هرچه مدت بیشتری با آن کنار بیاید، بیشتر این کار را انجام خواهد داد. به شما بستگی دارد که به آن پایان دهید و زندگی خود را کنترل کنید.

ازدواج و مشاورکت

به هر حال، ازدواج در مورد یک مشارکت است، نه یک دیکتاتوری. اگر مدت طولانی در چنین وضعیتی بوده اید، خلاص شدن از زنجیرهایی که او به اطراف شما بسته است دشوار خواهد بود. جستجوی کمک حرفه ای به شما امکان می دهد خساراتی که به سلامت شما وارد کرده را ببینید و می توانید زندگی خود را دوباره بسازید. دقت کنید در این حالت نکته اصلی این است که شما این بهبودی را برای خود انجام دهید. صرف نظر از این که او بخواهد تغییر کند یا نه! این چند علامت که همسرتان فکر می کند هیچ اشتباهی در زندگی انجام نمی دهد به شما کمک می کنند.

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا