انواع تهدیدات در سیاه نمایی احساسی

سیاه نمایی احساسی یکی از مشکلات روحی و روانی است که افراد می توانند در مقابل شخص دیگری انجام دهند. این مسئله می تواند به مدل های گوناگونی خود را نشان دهد. در این مقاله انواع تهدیدات در سیاه نمایی احساسی را بیان می کنیم.

انواع تهدیدات در روند سیاه نمایی احساسی

افرادی که سیاه نمایی احساسی دارند، حتی ممکن است یاد بگیرند که نوع خاصی از تهدید کار را سریع تر انجام می دهد. در نتیجه ، این الگو احتمالاً ادامه خواهد یافت.  در حالی که سیاه نما های احساسی اغلب از ترکیبی از تاکتیک ها استفاده می کنند،  پیشنهاد می شود رفتار های آن ها به طور کلی با یکی از چهار سبک اصلی همسو باشد.

انواع تهدیدات در روند سیاه نمایی احساسی، سبک مجازات کنندگان

شخصی که از تاکتیک های مجازات استفاده می کند آن چه را می خواهد می گوید و سپس به شما می گوید که اگر رعایت نکنید چه اتفاقی می افتد. این اغلب به معنای تهدید مستقیم است. مجازات کنندگان عموما از فشار، عصبانیت یا تکنیک های خاموش برای دست کاری احساسات شما استفاده می کنند. ‌در اینجا یک مثال برای بررسی وجود دارد:

در هنگام ورود شریک زندگی شما نزدیک تان می آید و شما را می بوسد. “من امروز یک فروش بزرگ کردم! بیایید جشن بگیریم شام، رقص، عاشقانه … “

شما می گویید “تبریک می گویم!” از کار و پیروزی در آن بگو. “اما او می گوید کا من خسته شده ام. قصد داشتم یک دوش طولانی بگیرم و استراحت کنم.” اگر شما ادامه دهید چه اتفاقی می افتد؟! روحیه آن ها فوراً تغییر می کند. آن ها همه چیز را زیر و رو می کنند و در حالی که می روند در را می کوبند. وقتی آن ها را دنبال می کنید و سعی می کنید با آن ها صحبت کنید از پاسخ دادن امتناع می کنند. این مدل یکی از انواع نمونه های خاص باج گیری احساسی است.

انواع تهدیدات در روند سیاه نمایی احساسی، مدل خود مجازات کننده

این نوع سیاه نمایی عاطفی تهدید هایی را نیز در پی دارد. با این حال، خود مجازات کنندگان به جای تهدید شما، توضیح می دهند که چگونه مقاومت شما به آن ها آسیب می رساند:

  •  “اگر به من پول قرض ندهی ، من فردا ماشینم را برای فروش می کنم.”
  • “اگر اجازه ندهید که با شما زندگی کنیم، ما بی خانمان خواهیم بود. به برادرزاده های خود فکر کنید! چه کسی می داند چه بلایی سرشان خواهد آمد؟ آیا می خواهید بدون آن زندگی کنید؟ “

افرادی که از تاکتیک های خود تنبیهی استفاده می کنند ممکن است شرایط را بچرخانند تا به نظر برسد گویی که مشکلات آن ها تقصیر شماست تا شما احساس تمایل بیشتری به مسئولیت پذیری و کمک به آن ها کنید.

انواع تهدیدات در روند سیاه نمایی احساسی، مبتلایان به باج گیری

فرد مبتلا اغلب احساسات خود را بدون کلام منتقل می کند. اگر آن ها اعتقاد دارند که شما آنها را کوچک کرده اید یا می خواهید کاری برای آنها انجام دهید، ممکن است چیزی نگویند و ناراحتی خود را با مدل های زیر نشان دهند:

  • غم یا انزجار، از جمله اخم، آه، اشک یا نالا
  • درد یا ناراحتی

با این اوصاف، آن ها ممکن است به طور کامل از همه چیز هایی که در بدبختی آن ها کمک می کند، به شما بدهند.

مثلا:

هفته گذشته، شما به یکی از دوستان خود اشاره کردید که می خواهید برای اتاق خواب خالی خود یک هم اتاقی پیدا کنید. دوست شما گفت، “چرا اجازه نمی دهی آنجا رایگان بمانم؟” شما از این اظهار نظر خندیدید و فکر کردید این یک شوخی است. و امروز با هق هق گریه زنگ زدند. “من خیلی ناراضی هستم. به سختی می توانم از رخت خواب بلند شوم، “آن ها می گویند. “اول آن جدایی افتضاح، حالا روند زندگی! اما نمی توانم آن را ترک کنم . من فقط به یک اتفاق خوب نیاز دارم تا اتفاق بیفتد. من نمی توانم اینطور کنار بیایم اگر فقط جایی برای اقامت داشته باشم که مجبور به پرداخت اجاره نشوم، مطمئناً حالم خیلی بهتر خواهد شد. ” او می خواهد از شما سو استفاده کنند.

انواع تهدیدات در روند سیاه نمایی احساسی، دلتنگ کننده ها

به نظر می رسد برخی از انواع سیاه نمایی احساسی بیشتر شبیه حرکات مهربانانه است. یک  باج گیر دلتنگ کننده هر چیزی را بالای سر شما نگه می دارد تا با تحسین و تشویق، چیزی از شما بگیرد. اما هر بار که از یک مانع عبور می کنید، انتظار دیگری وجود دارد. نمی توانید ادامه دهید!

روزی رئیس شما می گوید: “کار شما عالی است.” “شما فقط مهارت هایی را دارید که من در یک مدیر دفتر می خواهم.” آنها بی سر و صدا به شما اطلاع می دهند که موقعیت به زودی باز خواهد شد. “آیا می توانم تا آن زمان روی تو حساب کنم؟” با احساس خوشحالی، شما موافقت می کنید. رئیس شما همچنان از شما بیشتر می خواهد و شما دیر می مانید، ناهار را کنار می گذارید و حتی آخر هفته ها برای انجام همه کارها وارد محل کار می شوید. مدیر دفتر استعفا می دهد، اما رئیس شما دیگر از ارتقا نام نمی برد! وقتی سرانجام در مورد آن سوال می کنید، آن ها فقط به شما نگاه می کنند.

“نمی بینی چقدر مشغول هستم؟ فکر می کنید وقت دارم که مدیر دفتر استخدام کنم؟ من انتظار بهتری از تو را داشتم. “

چگونه می توان به سیاه نمایی احساسی پاسخ داد؟

اگر مشکوک هستید که در حال دریافت سیاه نمایی احساسی هستید، چند کار وجود دارد که می توانید برای پاسخگویی به روشی سازنده انجام دهید. برخی از افراد شیوه های سیاه نمایی (مانند سفرهای گناهی) را از والدین، ​​خواهر و برادرها یا شرکای قبلی خود می آموزند. مایرز توضیح می دهد، این رفتار ها به روشی ثابت برای برآوردن نیاز ها تبدیل می شوند. همانطور که گفته شد، ممکن است دیگران عمداً از سیاه نمایی احساسی استفاده کنند. اگر در مواجهه با شخص احساس امنیت نمی کنید ، ممکن است بخواهید از این موارد صرف نظر کنید (بعداً در مورد این که  در این سناریو چه کار کنید صحبت می شود).

اول، تشخیص دهید که سیاه نمایی احساسی نیست!

هنگامی که نیاز ها یا مرز های یک عزیز باعث ناامیدی یا ناراحتی شما می شود، ممکن است بخواهید در برابر آن مقاومت کنید. با این حال، هر کس حق دارد در صورت لزوم مرزها را بیان و دوباره بیان کند. این فقط سیاه نمایی احساسی است که شامل فشار ، تهدید و تلاش برای کنترل شما باشد. مایرز همچنین توضیح می دهد که فرافکنی از احساسات و خاطرات تجربیات گذشته می تواند وضعیت فعلی را باج خواهی جلوه دهد.

“اگر از ترس یا ناامنی به کسی پاسخ دهیم – اعتقاد داریم که نه گفتن یا نگه داشتن مرز منجر به طرد شدن می شود – این می تواند سیاه نمایی احساسی باشد. با این حال این ایده، ممکن است یک پیش بینی نادرست از آنچه واقعاً اتفاق می افتد باشد. “

آرام باشید و ساکت بمانید!

انواع تهدیدات در  سیاه نمایی احساسی

شخصی که قصد دارد احساسات شما را دستکاری کند، شما را مجبور می کند فوراً پاسخ دهید. هنگام ناراحتی و ترس، ممکن است قبل از بررسی کامل سایر امکانات، تسلیم شوید. این بخشی از دلیل عملکرد سیاه نمایی است. در عوض ، تا حد ممکن آرام باشید و به آن ها اطلاع دهید که به زمان نیاز دارید. برخی از تغییرات را امتحان کنید ، “اکنون نمی توانم تصمیم بگیرم. من در مورد آن فکر می کنم و بعدا پاسخ شما را می دهم. ” آن ها ممکن است شما را تحت فشار قرار دهند تا بلافاصله تصمیم بگیرید، اما عقب نشینی نکنید (یا تهدید نکنید). با آرامش تکرار کنید که به زمان نیاز دارید.

مکالمه را شروع کنید!

زمانی برای که خودتان می خرید می تواند به شما در تدوین استراتژی کمک کند. روش شما ممکن است به شرایط، از جمله رفتار و تقاضا بستگی داشته باشد. مایرز توصیه می کند: “ابتدا ایمنی شخصی را ارزیابی کنید.” “اگر از نظر احساسی و جسمی احساس امنیت می کنید، می توانید درگیر مکالمه شوید.  بسیاری از باجگیران دقیقاً می دانند که چه کاری انجام می دهند. آنها می خواهند نیازهایشان برآورده شود و برایشان مهم نیست که این چه هزینه ای برای شما دارد. دیگران به سادگی رفتار خود را به عنوان یک استراتژی می دانند که به اهداف آن ها می رسد و متوجه نمی شوند که چگونه بر شما تأثیر می گذارد. در اینجا، یک مکالمه می تواند به افزایش آگاهی آنها کمک کند. مایرز پیشنهاد می دهد: “بیان کنید که کلمات یا رفتارهای آن ها احساس شما را منفی می کند.” “به آن ها فرصتی بدهید تا این رفتار ها را تغییر دهند.”

عوامل محرک خود را شناسایی کنید!

کسی که سعی می کند احساسات شما را دستکاری کند به طور کلی ایده خوبی در مورد نحوه فشار دادن دکمه های شما دارد. به عنوان مثال اگر از بحث در اجتماع بیزارید ، شاید آن ها تهدید به ایجاد صحنه کنند. به گفته مایرز، افزایش درک شما از ترس یا اعتقاداتی که به مجری سیاه نمایی می دهد می تواند فرصتی برای پس گرفتن این قدرت فراهم کند. این کار استفاده از آن ها علیه شما را برای شخص مقابل بسیار سخت خواهد کرد. در همین مثال، شاید این بدان معناست که می دانید بحث های عمومی برای شما نقطه دردناکی است و با یک پاسخ استاندارد به این تهدید مواجه می شوید.

آن ها را در مصالحه قرار دهید.

وقتی به شخص مقابل فرصت می دهید تا به شما در یافتن راه حل جایگزین کمک کند، ممکن است امتناع شما مانند یک راه حل باشد. با جمله ای شروع کنید که احساسات آن ها را تأیید می کند، سپس راه حل مشترک مشکل را باز کنید. شاید به شریک زندگی خود بگویید، “من می فهمم که احساس عصبانیت می کنی زیرا آخر هفته را با دوستانم می گذرانم. آیا می توانید به من کمک کنید تا درک کنم چرا اینقدر ناامید هستید؟ “

این به شخص دیگری که به احساس او اهمیت می دهید نشان می دهد و به او اجازه می دهد تا بفهمد شما مایل هستید با او زندگی کنید.

منابع
.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا