چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم

تعادل در زندگی بسیار مهم است. ازدواج برای همه افراد یک فرایند مهم است. همه ما می خواهیم که ازدواج درستی داشته باشیم. هیچ کس دوست ندارد که ازدواجش دچار طلاق شود. خیلی از افراد ازدواج را آسان می پندارند. در صورتی که این یک تفکر اشتباه است. حال این ارتباط می تواند با یک شخص در مورد کار یا این که برای آشنایی و ازدواج باشد. هر دو مسئله نیازمند رفتار های خاصی است. برای مثال وقتی شما با یک شخص جلسه کاری دارید باید سعی کنید روی همکاری با آن شخص تمرکز کنید. شاید شما حتی زندگی شخصی او را هم ندانید اما باید درزمینه کاری تو را بشناسید.

در زمینه ازدواج و رابطه جریان متفاوت است. برای مثال شما باید سعی کنید زندگی آن فرد، خانواده و شخصیت او را بشناسید. در واقع شما باید بدانید که با چه کسی می خواهید وارد رابطه شوید. این کار باعث می شود تا رابطه یا ازدواج شما قوی تر باشد.  در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم؟

حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکمل هم باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم صحبت کنیم.

برقراری تعادل بین والدین و ازدواج سخت است

چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم

احتمالاً مردم به شما هشدار داده اند که ازدواج چقدر می تواند سخت باشد. و وقتی اولین کودک شما آمد، احتمال زیادی وجود دارد که مردم در مورد آن به شما هشدار داده باشند. اما، چیزی که بسیاری از مردم در مورد آن به شما نمی گویند این است که برقراری تعادل بین والدین و ازدواج چقدر سخت است. برخی از مشکلات رایجی وجود دارد که با ورود کودکان به ازدواج با آن ها مواجه می‌شوید. اگر می‌خواهید همچنان در رابطه خود محکم بمانید، وقتی فرزندانتان بزرگ می‌شوند و خانه را ترک می‌کنند، نکاتی وجود دارد که می‌تواند به شما در این راه کمک کند.

مشکلات رایج در ایجاد تعادل بین والدین و ازدواج

زمینه های زیادی وجود دارد که هنگام تلاش برای ایجاد تعادل بین والدین و ازدواج، مشکلات به وجود می آید. وقتی یک نوزاد وارد زندگی شما می شود، معمولاً هر دو همسران روی خواب کمتر و برنامه های شلوغ تری کار می کنند. یک دوره سازگاری بزرگ برای یافتن یک حالت عادی جدید وجود دارد. هزینه ها افزایش می یابد، به نظر می رسد زمان کاهش می یابد، و همه چیز شروع به چرخش حول محور بچه ها می کند. در این جا برخی از مسائل رایج دیگر وجود دارد که می تواند منجر به مشکلاتی در روابط شما شود. این زمانی است که والدین وارد تصویر می شوند.

قرار دادن همسرتان در بین خود و خانواده

وقتی برای اولین بار با همسرتان ملاقات کردید، احتمالاً تمام توجه شما را به خود جلب کرده بود. شما می خواستید تمام وقت خود را با آن ها بگذرانید و نمی توانستید برای دیدن آن ها صبر کنید. اما وقتی اولین فرزند به دنیا می آید، این می تواند برای بسیاری از زوج ها تغییر کند. به جای این که همسرتان مهم ترین فرد زندگی شما باشد، کودک شما اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. این می تواند باعث ایجاد اختلالات زیادی در ازدواج شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرزند شما به مراقبت و توجه شما نیاز دارد، اما وقتی این کار را با تمام هزینه های همسرتان انجام دهید، راه را برای چند مشکل احتمالی باز می کند:

از دست دادن ارتباط با همسر

چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم

  • شما و شریک زندگی تان ارتباط خود را از دست می دهید که می تواند احتمال جدایی شما را افزایش دهد.
  • همسر شما می تواند برای رفع نیازهای خود به دنبال روابطی  خارج از ازدواج باشد.  زیرا در خانه احساس کمبود می کند.
  • فرزند شما می بیند که همه چیز مربوط به اوست و در تلاش است تا در زندگی خود را تطبیق دهد در حالی که این اتفاق برای همسر شما نمی افتد.
  • وقتی به یک فرد بدون همراه تبدیل می‌شوید، احساس می‌کنید گم شده‌اید. زیرا تمام زندگی‌تان سال‌هاست که فقط مربوط به فرزندتان بوده است.

داشتن فلسفه های فرزندپروری متفاوت تعادل بین والدین و ازدواج

چیزهای زیادی در رابطه با فرزندپروری وجود دارد که شما نمی توانید برای بی حرکت بودن آن ها آماده باشید. با به وجود آمدن موقعیت های جدید، ممکن است شما و همسرتان ایده های متفاوتی در مورد نحوه برخورد با آن ها داشته باشید. اگر هر دوی شما به شدت در مورد ایده خود در مورد چگونگی مدیریت این موقعیت احساس می کنید، این می تواند منجر به اختلاف نظرها و مشکلات در ازدواج شما شود. غلبه بر این ها و مصالحه دشوار است. زیرا اغلب شامل ارزش های شما و درست یا غلط بودن در یک موقعیت می شود.

آیا عدم فرزندآوری باعث تعادل بین والدین و ازدواج می سود؟

این ممکن است در مورد «ازدواج و فرزندپروری» باشد، اما زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند بیشتر به دنبال مشاوره هستند. در واقع، طبق مرکز کنترل بیماری ها، تقریبا 40 درصد از نوزادان از والدینی که ازدواج نکرده اند به دنیا می آیند.

فرض کنید که زوج‌هایی که با هم ازدواج نمی‌کنند، ممکن است چیز بدی به نظر برسند. در واقع کودک هیچ کدام از پدر و مادر خود را در خانه ندارد. آمار موارد مختلفی را اثبات می کند.  بنیاد ازدواج تحقیقاتی انجام داد که نشان داد والدین متاهل 57 درصد کمتر احتمال دارد از هم جدا شوند. بنابراین، از نظر آماری، اگر ازدواج کنید، شانس شما برای ایجاد توازن موفقیت آمیز رابطه خود با شریک زندگی و مسئولیت های والدینی افزایش می یابد.

نکاتی در مورد تعادل بین والدین و ازدواج

اکنون که به برخی از مسائل رایجی که در ازدواج با آمدن بچه ها به وجود می آید، پرداختیم. در این جا نکاتی برای ایجاد تعادل بهتر بین این دو وجود دارد.

اول همسرتان را حفظ کنید

چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم

فراموش نکنید که بدون همسرتان، آن بچه های کوچولوی شیرین وجود نداشتند. اگر با کسی غیر از همسر خود ازدواج کرده اید، به یاد داشته باشید که از طریق ازدواج خود برای فرزند خود مشکل ایجاد می کنید. آن ها مراقب رفتار شما در زندگی زناشویی هستند و احتمالاً خودشان نیز همین رفتار را خواهند داشت. به گفته دانشگاه نبراسکا لینکلن، اگر ازدواج محکمی دارید که شامل اولویت دادن به همسرتان است، احتمال سوء مصرف مواد مخدر یا الکل، مشکلات روانی و ترک تحصیل فرزندانتان کمتر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این بدان معنا نیست که شما باید از فرزندان خود غافل شوید. اما به این معنی است که شما از همسرتان هم غافل نشوید. اگر همسرتان در حال صحبت است و فرزندتان سعی می کند حرفش را قطع کند، مؤدبانه به او بگویید که باید منتظر بماند. هر بار که فرزندانتان نام شما را صدا می زنند، تمام کارهایی را که برای همسرتان یا با همسرتان انجام می دهید، رها نکنید. به آن ها نشان دهید که همسرتان برای شما و کسی که دوستش دارید در اولویت است.

یک ساعت خواب مناسب برای بچه ها اعمال کنید

زمانی که بچه دار می شوید، سخت است که با همسرتان وقت تنهایی پیدا کنید. حتی اگر آن ها در اتاق دیگر هستند، به محض این که سعی می کنید یک لحظه مخفیانه با همسرتان باشید، آن ها ظاهر می شوند. به همین دلیل مفید است که برای همه بچه ها زودتر از زمانی که شما و همسرتان بخوابید، زمان خواب را اعمال کنید. این برای شما وقت گرانبهایی را برای گفتگوهای بزرگسالان و لذت بردن از همراهی یکدیگر فراهم می کند.

اگر فرزندان شما بزرگتر هستند، ممکن است نتوانید آن ها را مجبور کنید  در یک زمان مناسب بخوابند. اما حداقل می توانید از آن ها بخواهید که در اتاق خود باشند و فعالیتی آرام انجام دهند.

برای  تعادل بین والدین و ازدواج  قرار منظم با همسر خود داشته باشید

توصیه به داشتن یک « قرار ملاقات» منظم زمانی که ازدواج کرده‌اید، و بچه‌هایی که به اتاق شما می‌آیند، به هیچ وجه توصیه جدیدی نیست. با این حال، این توصیه بسیار مؤثری است که نباید آن را ساده گرفت. در تحقیقات بنیاد ازدواج که در بالا ذکر شد، آن ها همچنین دریافتند که زوج‌های متاهل دارای فرزندانی که هر ماه با یکدیگر قرار ملاقات می‌گذارند «به طور قابل‌توجهی کمتر احتمال دارد که از هم جدا شوند».

با هم تصمیم بگیرید

چگونه تعادل بین والدین و ازدواج برقرار کنیم

تصمیم گیری مشترک برای والدین کمک می کند که شما و همسرتان در یک مسیر باقی بمانید. اما باید به خاطر داشته باشید که وقتی همسرتان در کنار شما نیست، از این تصمیمات حمایت کنید. اوقتی همسرتان در اطرافتان است یک چیز می‌گویید و وقتی فقط شما و بچه‌ها هستید چیزی برعکس. این کار باعث می شود تا همسرتان را تضعیف کنید‌ و به ازدواجتان آسیب می‌رسانید.

برنامه خود را پر نکنید

بچه های شما ممکن است بعد از مدرسه به کلاس های رقص یا کلاس های فوق بروند.

 

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا