چگونه با استفاده از ترفند ذهنی همیشه مثبت فکر کنیم؟

ترفند ذهنی برای مثبت گرایی و آینده ای روشن راه مفیدی است. به طور کلی منظور ما در این مقاله از ترفند ذهنی استفاده از روش های مثبت و کارساز است. اگر همیشه بخواهید با هر اتفاقی در زندگی دچار منفی گرایی شوید آسیب خواهید دید. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این تا امیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه با استفاده از ترفند ذهنی همیشه مثبت فکر کنیم، چگونه است.

ترفند ذهنی و خوشبختی یک نوع از تغییر به یک ذهنیت مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی چگونه با استفاده از ترفند ذهنی همیشه مثبت فکر کنیم،  صحبت کنیم.

روانشناسی چگونگی تاثیر ترفند ذهنی به یک ذهنیت مثبت را توضیح می دهد

آیا تا به حال با خلق و خوی بد از خواب بیدار شدید؟ مهم نیست چقدر می خوابید یا چقدر احساس خوبی دارید. وقتی روح و حس خاموش است گاهی اوقات با احساس عالی از خواب بیدار می شوید. اما کوچکترین چیز می تواند شما را خسته کند و شما را در روحیه منفی قرار دهد. با این حال، با تغییر به یک ذهنیت مثبت، زندگی شادتر و رضایت بخشی تری خواهید داشت.

ممکن است شخصی در ذهن خود اظهار نظر بدی کند. همه چیزهای منفی که باید در یک روز با آنها کنار بیایید می توانند بر روحیه شما تأثیر بگذارند. با این حال، شما نمی توانید در این خلق و خو بمانید، زیرا برای یک زندگی شاد مفید یا سازنده نیست.

چرا ترفند ذهنی شما در نوسان است؟

آیا می‌دانستید که خلق و خوی شما می‌تواند همه‌چیز با منیت شما مرتبط باشد؟ تحقیقات نشان می دهد که مردم از عزم خود برای جلوگیری از وسوسه استفاده می کنند.  هر فردی یک آستانه استرس دارد که تعیین می کند چقدر می تواند تحمل کند. هنگامی که از آن آستانه فراتر رفتید، عدم تغییر به یک ذهنیت مثبت رخ می دهد. ممکن است بدخلق، تحریک پذیر یا سندیکال دیگران شوید.

در حالی که می بینید در خارج از بدنتان چه می گذرد، آیا می دانید برای ایجاد این تغییرات در داخل چه می گذرد؟ با مواجهه با عوامل استرس زا، فشار خون شما بالا و پایین می شود. با این نوسانات فشار خون باعث افزایش کورتیزول می شود که به عنوان هورمون استرس بدن شما نیز شناخته می شود.

ترفند ذهنی هر فرد متفاوت است

از آنجایی که آستانه هر فرد متفاوت است، می تواند یک چیز کوچک باشد که خلق و خوی شما را تغییر می دهد، یا ممکن است چیزی مهم باشد. اگر نیاز  به تغییر به یک ذهنیت مثبت دارید، بدخلقی را کنار بگذارید. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

چند راه برای استفاده از ترفند ذهنی به یک ذهنیت مثبت

خلق و خوی منفی از احساسات قوی ناشی می شود که نمی توانید آن‌ها را از بین ببرید. به جای رویارویی با موضوع و مقابله با احساسات، انتخاب می کنید که واکنش نشان دهید. خوشبختانه، هنگامی که مشکلات خود را حل می کنید و با چیزهایی که شما را آزار می دهد روبرو می شوید، به تغییر ذهنیت مثبت کمک می کند.

مطمئناً این یک ناراحتی است، اما به جای اینکه در مورد چنین مشکل جزئی بپزید، می توانید آن را برطرف کنید. در این‌جا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کند خوش بین باشید.

با تغییر به یک ذهنیت مثبت به استراحت برسید

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ها، از هر سه نفر در این کشور یک نفر ساعات خواب مورد نیاز خود را ندارد. آیا می دانید وقتی به اندازه کافی نخوابید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟ احتمال ابتلا به ناراحتی روانی، فشار خون بالا، دیابت و مشکلات قلبی را افزایش می دهد. اگر هر شب حداقل هفت ساعت نخوابید، می تواند شما را در یک ذهنیت منفی قرار دهد. وقتی در بدن خود احساس خوبی ندارید، می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. اگر مشکل خواب دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با ترفند ذهنی

گیاهان و چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند شبی آرام داشته باشید، مانند ملاتونین. وقتی خواب خود را به حالت عادی برگردانید، حفظ تغییر به یک ذهنیت مثبت آسان تر است.

شکرگزاری را تمرین کنید

قدردانی توانایی تغییر ذهن خود از حالت بدبینانه به حالت خوش بینانه است. جامعه امروزی بسیار آسان است که در یک ذهنیت منفی غرق شود. با این حال، زمانی که می توانید ساختار مولکولی مغز خود را با استفاده از سپاسگزاری تغییر دهید، مجبور نیستید در مکان نارضایتی زندگی کنید.

آیا می دانستید اگر به جای چیزهایی که ندارید، بر نعمت های خود تمرکز کنید، سالم تر و شادتر خواهید بود؟ مطالعات زیادی انجام شد که ثابت می کند وقتی نگرش شکرگزاری دارید، هیپوتالاموس در مغز شما برای بهبود خلق و خوی شما تحریک می شود. برای تغییر به یک ذهنیت مثبت ابتدا از کارهای کوچک شروع کنید. به زیبایی چهره فرزندتان توجه کنید. آیا می‌دانستید که قدردانی می‌تواند به همان اندازه منفی‌گر و بدخلق بودن اعتیادآور باشد؟

با مدیتیشن آرام شوید

اگر به نظر نمی رسد که بر تغییر به یک ذهنیت مثبت مسلط شدید، باید مراقبه را امتحان کنید. پیدا کردن زمان برای جای‌گذاری همه چیزهایی که در یک روز نیاز دارید ممکن است طاقت فرسا باشد و تمام استرس می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

چگونه با استفاده از ترفند ذهنی همیشه مثبت فکر کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای مثبت اندیشی، کاهش استرس در زندگی است. در واقع، استرس نه تنها بر سلامت جسمانی ما تأثیر می‌گذارد، بلکه قضاوت ما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به نگرش منفی به زندگی می‌شود. اگر با مفهوم مثبت اندیشی آشنا نیستید، ترفند ذهنی یک راه مفید است. با آن، شما انتظار نتایج خوب و مطلوب را دارید، بدون اینکه احساس دلسردی کنید، خصوصا زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. برای برخی افراد، ترفند ذهنی یک نگرش طبیعی است. برای دیگران، این رفتاری است که باید آموخت.

نکته

برای استفاده بیشتر از این نکته، برخی افراد تمایل دارند لیوان را نیمه خالی ببینند در حالی که برخی دیگر آن را نیمه پر می بینند. مثبت اندیشی در مورد نحوه دیدگاه شما است. در این مقاله، ما بررسی می کنیم که چگونه استرس و خودگویی منفی می‌تواند ترفند ذهنی ما برای مثبت اندیشی درباره چیزها و افراد زندگی‌مان را مختل کند.

چگونه خودگویی منفی توانایی ما برای مثبت اندیشی را مختل می کند؟

مطالعات فواید زیادی را در ارتباط با مثبت اندیشی و ترفند ذهنی نشان دادند، از جمله در شکل سلامتی و رفاه عمومی. همچنین، مثبت اندیشی، خوش بینی را تشویق می کند و به کاهش استرس کمک می کند. با این حال، برای مثال، خودگویی منفی مانند سرزنش خود و انتقاد بیش از حد از خود، می تواند تأثیر معکوس داشته باشد. کشمکش ها و سختی ها بخشی طبیعی از زندگی است. ما در مورد میزان تأثیر آن‌ها بر زندگی تاثیر داریم. بهترین راه برای غلبه بر بدبینی ناشی از چالش های زندگی، از طریق ترفند ذهنی مثبت است که معمولاً به عنوان خودگویی مثبت از آن یاد می شود.

چگونه خودگویی شما را تشویق می کند که مثبت فکر کنید؟

بزرگترین تصور غلط مرتبط با مثبت اندیشی این است که شما از تجربیات ناخوشایند زندگی غافل هستید. این نمی تواند دور از واقعیت باشد. وقتی مثبت فکر می کنید، به این معنی نیست که زندگی را فقط با دیدگاه دیگری می بینید. در عوض، با خوش بینی و ترفند ذهنی بیشتری به چالش ها برخورد می کنید. شما معتقدید که اتفاقات خوب ممکن است ایجاد شود حتی اگر شرایط فعلی شما چیز دیگری را بیان کند.

خود گفتاری بخشی جدایی ناپذیر از این فرآیند است. این می تواند جریانی از افکار را تحریک کند، که با صدای بلند صحبت کنید. این کار باعث می شود تا حواس شما را از تجربیات منفی و آسیب زا  منحرف کند.

برای بهبود سلامتی خود، مثبت فکر کنید

مطالعات به طور مداوم ارتباط بین افکار ما و ترفند ذهنی کلی ما را ثابت می کند. در این مرحله، اثبات شد که مثبت اندیشی مزایای سلامتی زیر را به همراه دارد:

  • کاهش احساس اضطراب و افسردگی
  • کاهش استرس
  • افزایش امید به زندگی
  • مقاومت در برابر سرماخوردگی معمولی
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • افزایش ظرفیت برای مقابله با سختی ها

البته این لیست جامعی نیست. تحقیقات در حال انجام برای کشف مزایای سلامتی اضافی که ممکن است با تفکر مثبت مرتبط باشد، ادامه دارد. همچنین شایان ذکر است که تحقیقات بیشتری برای شناسایی اینکه چرا مثبت اندیشی و ترفند ذهنی فواید بسیاری برای سلامتی دارد، مورد نیاز است.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

با این حال، مطالعات اولیه نشان می دهد که تفکر مثبت می تواند به کاهش استرس کمک کند، که به طور تصادفی باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی می شود. منطقی است که با کاهش سطح استرس، بدن به خوبی پاسخ می‌دهد. همچنین، افرادی که مثبت فکر می کنند، نسبت به افراد منفی گرا و بدبین، سبک زندگی سالم تری را دنبال می کنند. بنابراین این امر باعث کاهش بیشتر سطح استرس می شود.

افکار منفی و ترفند ذهنی

در حالی که خودگویی مثبت می تواند نشاط آور باشد، خودگویی منفی می تواند سطح استرس را افزایش دهد و بر دیدگاه فرد تأثیر منفی بگذارد. با این حال، مهم است که بین این دو طرز تفکر بسیار متفاوت تمایز قائل شویم. به طور طبیعی، آن‌ها به صورت منفی یا مثبت بر زندگی ما تأثیر می گذارند. اکنون که درک کلی از ترفند ذهنی و خودگفتاری مثبت داریم، بیایید لحظه ای به بررسی تأثیری که خودگفتاری منفی می تواند بر زندگی ما داشته باشد، بپردازیم. افرادی که درگیر خودگویی منفی هستند، الگوهای رفتاری مشابهی از خود نشان می‌دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا