چگونه احساسات غمگین را شکست دهیم و دوباره شاد باشیم؟

احساسات غمگین نیاز به ویژگی های مختلفی برای شکست دارد. این که ما هیچ وقت غمگین نباشیم آسیب های زیادی به ما می زند. ما به همه احساسات خودمان نیاز داریم. هیچ زمانی همیشه شادی و لذت در زندگی پایدار نمی ماند. دنیای ما همیشه خطرات عجیبی در خودش دیده است. از فوران شدن آتشفشان ها تا بمب گذاری های مختلف و جنگ های جهانی. بنابراین ما نمی توانیم مشکلات را پیش بینی کنیم.

اما می توانیم خودمان در برای هر نوع فرآیندی آماده کنیم. اشتباه نکنید منظورمان داشتن وسواس برای این که هر لحظه ممکن است اتفاق خاصی بیفتد نیست. بلکه شما باید بدانید چگونه خود را به اوج تقویت در زمینه روح و روان برسانید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه احساسات غمگین را شکست دهیم و دوباره شاد باشیم. برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد.

علائم مختلف مقابله با احساسات غمگین

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه احساسات غمگین را شکست دهیم و دوباره شاد باشیم صحبت کنیم.

هنگامی که یکی از عزیزان می میرد، مقابله با احساسات غمگین طاقت فرسا باشد

هنگامی که یکی از عزیزان می میرد، مقابله با احساسات غمگین طاقت فرسا باشد. شما تشخیص می دهید که داشتن این احساسات طبیعی است، اما احساس می کنید فقط می توانید تا حد زیادی از عهده آن برآیید. می دانید که می خواهید گریه را متوقف کنید. می دانید که می خواهید قلب شما شفا یابد، اما شفا دادن کار آسانی نیست. خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای درک و زندگی با درد عاطفی فقدان انجام دهید. درمان می تواند شفابخش باشد و می تواند شما را از غم و اندوه جدا کند.

چرا وقتی یک عزیز می میرد مقابله با احساسات غمگین این قدر سخت است؟

از دست دادن یک عزیز برای بسیاری از دلایل سخت است. البته، شما دلتان برای آن ها تنگ شده است، آن ها زمانی بخشی از واقعیت شما، از روال روزمره شما بودند. حالا که آن ها رفته اند، باید با زندگی بدون آن ها سازگار شوید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بدون آن ها نمی توانید تصور کنید، یا مکان هایی که تصور نمی کنید بدون آن ها انجام می دهید. اگر آن فرد همسر شما بوده است، ممکن است اکنون که آن ها رفته اند تنها زندگی کنید. ممکن است مجبور شوید از مشاغلی که مدتی یا قبلاً انجام نداده اید مراقبت کنید. برای پیچیده تر شدن امور، نه تنها که با مشکلات مشابه و بسیاری دیگر روبرو هستید، بلکه احساس می کنید که با احساس غم و اندوه سر و کار دارید.

علائم شایع غم و اندوه و مقابله با احساسات غمگین چیست؟

اگر بعد از مرگ احساس غم و اندوه می کنید، می تواند به روش های دیگری نیز ظاهر شود. این احتمال وجود دارد احساسات پیچیده ای از غم ، تنهایی، عصبانیت، اضطراب یا احساس گناه داشته باشید. یا ممکن است افکار شما گیج کننده باشند و در تمرکز مشکل داشته باشید. ممکن است در مورد آن چه از دست داده اید وسواس داشته باشید. غیر معمول نیست که علائم فیزیکی غم خود را احساس کنید.ممکن است احساس سرگیجه کنید، ضربان قلب سریع داشته باشید، احساس خستگی کنید،  تنگی نفس داشته باشید، در قفسه سینه یا گلو احساس سفتی یا سنگینی کنید، یا سردرد یا معده درد داشته باشید.

کاهش وزن یا افزایش وزن نیز ممکن است رخ دهد. است رفتار شما نیز تغییر می کند. یا ممکن است بیش از حد معمول گریه کنید ، علاقه خود را به انجام کارهایی که قبلاً برایتان لذت بخش بوده است از دست بدهید. ممکن است بیقرار باشید یا خود را به کار خود بیاندازید. ممکن است در خواب مشکل داشته باشید.

راه های مثبت برای مقابله با احساسات غمگین

احساسات غمگین بخشی از زندگی است. مواقعی خواهید داشت که خوشحال هستید، اما مواقع عصبانیت یا غمگینی نیز خواهید داشت. هنگامی که این احساسات به وجود می آیند، مهم است که بدانید چگونه آن‌ها را تنظیم و مدیریت کنید. بدون مقابله با احساسات غمگین، آن‌ها می توانند به مشکلات شدیدتری در آینده تبدیل شوند. با این حال، گفتن مقابله با احساسات غمگین آسان تر از انجام آن است. بسیاری از مردم در سراسر جهان با احساسات غم انگیز دست و پنجه نرم می کنند و نمی دانند چگونه به درستی با آن‌ها برخورد کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این‌جا آمده است که چگونه تحقیقات و درمانگران چند راه مثبت برای مقابله با احساسات غمگین را نشان می دهند.

خود را از نشخوار فکری منحرف کنید

نشخوار فکری به موقعیتی اشاره دارد که در آن شما اساساً در درون افکار خود به دام می افتید، در حالی که در ظرفی از افکار منفی، پشیمانی و نگرانی ها خورش می کنید. بر اساس مطالعات، این یکی از عوامل اصلی اختلالاتی مانند افسردگی است و می تواند احساسات منفی را به میزان قابل توجهی بدتر کند.

چگونه احساسات غمگین را شکست دهیم و دوباره شاد باشیم؟

آیا احساسات غمگین دارید که به نظر می رسد بر شما حاکم است؟ وقتی زندگی خود را بررسی می کنید، آیا زمان تلف شده و شکست هایی را می بینید که در مورد آن‌ها نشخوار ذهنی می کنید؟ تفکر به همه فرصت‌ها، باخت‌ها و کارهایی که می‌توانستید انجام دهید و نکرده‌اید، بسیار سخت است. زندگی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که هر کسی پیش‌بینی می‌کند، اما شما نمی‌توانید فقط در یک روال غمگینی و پشیمانی قرار بگیرید و در بدبختی زندگی کنید. آیا احساس می‌کنید تسلیم شده‌اید و تنها هدف روزتان این است که از این روزها فرار کنید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آرزو دارید دوباره احساس خوشبختی کنید و شاید فراموش کنید که لبخند چه حس خوبی دارد. وقتی یاد بگیرید که چگونه این احساسات غم انگیز را از خود دور کنید و روی جنبه های مثبت زندگی تمرکز کنید، می توانید راضی باشید. جلوگیری از احساسات غمگین کمی طول می کشد، اما می توانید با این نکات و ترفندها این اخم را وارونه کنید.

کمک به شخص دیگر

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از نشخوار فکری در مورد مشکلات خود، کمک به شخص دیگری است. یک بعدازظهر را در یک آشپزخونه بگذرانید، و این می تواند برای روحیه شما خوب باشد. همیشه شخص دیگر وجود دارد که چیزهایی بدتر از شما دارد.

نعمت های خود را بشمارید

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، حدود پنج دقیقه را به شکرگزاری برای تمام نعمت هایی که دارید اختصاص دهید. مطمئناً ممکن است احساس مالیخولیا و افسردگی داشته باشید، اما با ابراز قدردانی می‌توان به سرعت بر احساسات غم انگیز غلبه کرد. به خود یادآوری کنید که در آشپزخانه غذا، لباس در کمد، ماشینی برای رانندگی، شغل و خانه ای دارید. به همه افرادی فکر کنید که فقط می توانند یکی از آن چیزها را آرزو کنند، چه رسد به تمام آن‌چیزی که در اختیار شما است. قلبی پر از قدردانی از بدبینی دوری می کند و دید خوش بینانه تری خواهد داشت.

در طبیعت بیرون بروید

آیا احساس افسردگی می کنید و می ترسید که احساسات غم انگیز از بین نرود؟ یکی از کارهایی که می توانید برای کمک به آن انجام دهید این است که در طبیعت قرار بگیرید. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افرادی که حالت غم و اندوه دائمی دارند از کمبود ویتامین D رنج می برند. وقتی بیرون هستید، از نور خورشید لذت می برید و نسیم آرام را استنشاق می کنید. زمانی که از اوقات فراغت خود در فضای باز لذت ببرید، افزایش چشمگیری در احساسات خود خواهید دید.

از رسانه های اجتماعی دوری کنید

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در مواقعی طاقت فرسا باشند. اگر احساس تنهایی می کنید، فضای مجازی جای مناسبی نیست. مردم فقط چیزی را در فضای مجازی به نمایش می گذارند که نشانه موفقیت یا لذت باشد. با این حال، اکثریت این پست های مجازی معمولا یک توهم است. مطمئناً، آن‌ها ممکن است یک مهمانی خوب داشته باشند، اما قبل از ایجاد عکس شما حقیقت ماجرا را نمی دانید. رسانه‌های اجتماعی جایی هستند که می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید باشید و مردم را به این باور برسانید که زندگی شما افسانه‌ای است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر احساس می‌کنید تحت تأثیر این همه کمال قرار گرفته‌اید و مردم درباره آنچه برای شام خورده‌اند لاف می‌زنند، آن را خاموش کنید. هیچ چیزی وجود ندارد که بگوید برای این که بخشی از جمع باشید باید در رسانه های اجتماعی شرکت کنید. شاید بتوانید یک کتاب خوب بخوانید یا کاری انجام دهید که مغز شما را تحریک کند.

غذای سالم بخورید

آیا می دانستید آنچه می خورید می تواند شما را آرام کند؟ اگر در تمام طول روز دونات، چیپس سیب زمینی و کیک مصرف کنید، قندتان بالا می رود. علاوه بر این، بدن شما سوخت مورد نیاز برای حفظ سلامت روان را دریافت نمی کند. فکر می کنید چرا بسیاری از مردم برنامه رژیم غذایی را دوست دارند؟ یکی از مزایای قطع کردن احساسات غمگین، شفافیت ذهنی آنهاست. اگر مشکلات افسردگی و اضطراب دارید، ممکن است همه چیز به رژیم غذایی و سبک زندگی شما مربوط باشد. سعی کنید غذاهای ناسالم را حذف کنید و ببینید آیا بر احساسات غمگین شما تأثیر می گذارد یا خیر.

حداقل هفت ساعت بخوابید

بدن شما برای ترمیم آسیب سلولی و بازیابی انرژی شما به استراحت نیاز دارد. اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید یا از ساعات خواب خود به عنوان تماشای زیاد تلویزیون استفاده می کنید، باید تغییراتی ایجاد کنید.

آیا می دانستید که اگر به اندازه کافی نخوابید، در واقع می توانید بدن خود را در حالت افسردگی قرار دهید؟ روانشناسان نشان می دهند که گذراندن روزهای بدون خواب می تواند باعث روان پریشی کم خواب شود. از قرار گیری هر چیز دیگری بر سد استراحت خود دست بردارید و مطمئن شوید که حداقل هفت ساعت در شب وقت دارید.

سعی کنید برای جلوگیری از احساسات غمگین اغلب معاشرت کنید

مهم نیست که چقدر احساسات غم انگیز برای شما طاقت فرسا است، باید مطمئن شوید که منزوی نشوید. فیلم The Shining را به خاطر دارید، جایی که جک از طوفان برف در یک هتل گیر کرده بود؟ پس از مدت کوتاهی درها به روی او باز نشدند و او اذیت شد. در حالی که نمی‌توانید همه چیزهایی را که در فیلم ها می‌بینید به‌عنوان ارزش واقعی دریافت کنید، حقیقتی در پشت صحنه های آن ها وجود دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا