چند نشانه که انرژی منفی در شما گیر کرده است

انرژی منفی همانند ذهنیت منفی که در مقاله های قبل تاثیرات آن را توضیح دادیم به شدت به فرد آسیب می زند. نحوه کنترل و برخورد با افکار منفی درهر شخصی متفاوت است. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای توقف این افکار ارائه داده اند. طبیعتاً هر چقدر که بخواهیم منفی بافی کنیم حتی اگر به کارما هم اعتقاد نداشته باشید فشار های روانی بسیاری را تحمل می کنید. از این رو بهتر است مثبت فکر کنید و برای موفقیت در زندگی خود تلاش کنید.

موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با تنهایی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که انرژی منفی در شما گیر کرده است چگونه است.

روابط و تاثیرات انرژی منفی

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که انرژی منفی در شما گیر کرده است، صحبت کنیم.

انرژی منفی چه مشکلاتی به همراه دارد؟

تفکر منفی می تواند به مشکلاتی مانند اضطراب اجتماعی، افسردگی، استرس و عزت نفس پایین کمک کند. کلید تغییر افکار منفی خود این است که درک کنید اکنون چگونه فکر می کنید (و مشکلات ناشی از آن)، سپس از استراتژی هایی برای تغییر این افکار یا ایجاد تأثیر کمتر آن ها استفاده کنید. افکار، عواطف و رفتارهای ما همگی به هم مرتبط هستند، بنابراین افکار ما بر احساس و رفتار ما تاثیر می‌گذارند. بنابراین، اگر چه همه ما هر از گاهی افکار غیر مفیدی داریم، مهم است که بدانیم وقتی آن ها ظاهر می‌شوند چه کاری انجام دهیم تا اینطور نشویم. راشل گلدمن، دکترا، روانشناس و استادیار بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، توضیح می دهد که اجازه دهید مسیر روزگار ما را تغییر دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درمان اغلب می تواند برای تغییر انرژی منفی مفید باشد. اما همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه الگوهای فکری خود را تغییر دهید. این مقاله برخی از مراحلی را که می توانید برای تغییر افکار منفی خود بردارید، مورد بحث قرار می دهد.

ذهن آگاهی و خودآگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی ریشه در مدیتیشن دارد. این تمرین جدا کردن خود از افکار و احساسات و مشاهده آن ها به عنوان یک ناظر بیرونی است. تمرین ذهن آگاهی می تواند به شما کمک کند تا نسبت به افکار خود آگاه تر شوید و خودآگاهی بیشتری ایجاد کنید. ذهن آگاهی قصد دارد رابطه شما را با افکارتان تغییر دهد. سعی کنید افکار و احساسات خود را به عنوان اشیایی ببینید که از کنار شما شناور هستند و می توانید متوقف شوید. و مشاهده کنید یا اجازه دهید این افکار از ذهن شما عبور کنند.

از تأثیر افکارتان بر احساسات و رفتارتان آگاه شوید. افکار خود را رعایت کنید از خود بپرسید که آیا این فکر مفید است؟ این فکر در ذهن شما چگونه است؟ این فکر چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ هدف تمرکز حواس این است که با اجازه دادن به بخش متفکر مغز شما، کنترل واکنش های عاطفی خود را به موقعیت ها به دست آورید. این تئوری مطرح شده است که تمرین ذهن آگاهی ممکن است توانایی استفاده از افکار را به صورت سازگارتر تسهیل کند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه نشان داد که افرادی که درگیر تمرین ذهن آگاهی بودند، پس از قرار گرفتن در معرض تصاویر منفی انرژی منفی کمتری را تجربه کردند. این  نشان می دهد که ذهن آگاهی ممکن است تأثیر تفکر منفی را کاهش دهد.

انرژی منفی خود را شناسایی کنید

همان طور که افکار خود را مشاهده می کنید، روی شناسایی و برچسب زدن به تحریفات شناختی و منفی بافی کار کنید. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید خود را در هر موقعیتی به عنوان یک موفقیت یا شکست کامل در نظر بگیرید، پس درگیر تفکر «سیاه و سفید» هستید. سایر الگوهای تفکر منفی عبارتند از:

تعمیم بیش از حد و انرژی منفی

این الگو با تمایل به اعمال آن چه در یک تجربه اتفاق افتاده در تمام تجربیات آینده مشخص می شود. این می تواند تجربیات منفی را اجتناب ناپذیر جلوه دهد و به احساس اضطراب کمک کند.

جملات با کلمه “باید” برای انرژی منفی

تفکری که با جملات “باید” مشخص شده است تنها با فکر کردن در مورد آن چه “باید” انجام دهید به دیدگاه منفی کمک می کند. چنین اظهاراتی اغلب غیر واقعی است و باعث می شود افراد نسبت به توانایی خود برای موفقیت احساس شکست کنند و بدبین شوند.

استدلال عاطفی

این شامل این است که فرض کنیم چیزی بر اساس پاسخ عاطفی شما به آن درست است.

چند نشانه که انرژی منفی در شما گیر کرده است

اگر احساس می کنید دیگر نمی توانید شادی یا هیجان را در زندگی پیدا کنید، ممکن است انرژی منفی باشد. این نوع انرژی رایج است و هر چند وقت یکبار برای همه اتفاق می افتد. اگر به ظاهر هیچ اشتباه جدی در زندگی شما وجود ندارد، اما هنوز نمی توانید خوشبختی را پیدا کنید، احتمالاً به دلیل انرژی منفی است. برای تغییر این موضوع، ابتدا باید تشخیص دهید که آیا انرژی منفی شما را آزار می دهد یا خیر. کلید کشف آن، خوداندیشی و خودآگاهی است. هر دوی این موارد به شما کمک می کند تا مشکلات را دریابید و به شما کمک می کند آن‌ها را تحت کنترل داشته باشید. شناخت نشانه های انرژی منفی به شما کمک می کند آن را در خودتان ببینید. هنگامی که آن را تصدیق کردید، می توانید تغییرات لازم را برای بهبود زندگی خود ایجاد کنید.

پیامدهای انرژی منفی

از آنجایی که تفکر شما به واقعیت تبدیل می شود، انرژی منفی منجر به یک زندگی منفی می شود. اگر دائماً در مورد زندگی دلسرد باشید، مسمومیت و موقعیت های ناخوشایند را جذب خواهید کرد. با این حال، وقتی مثبت باشید، مثبت اندیشی بیشتری را جذب می کنید.

چند نشانه که انرژی منفی در درون شما گیر کرده است

با مثبت اندیشی، در زندگی شادی خواهید یافت و کارهای بیشتری انجام خواهید داد. شما می توانید زندگی را به طور کامل تجربه کنید و اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید.

شما اغلب افکار منفی دارید و بدون فکر صحبت می کنید

وجود افکار منفی و خودگویی منفی برای افراد دارای انرژی منفی رایج است. حتی چیزی به سادگی اینکه به خودتان بگویید نمی توانید کاری را انجام دهید، می تواند بر انرژی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، بیان اینکه ظاهر بدی دارید می تواند در خوش بینی و مثبت اندیشی شما اختلال ایجاد کند. همراه با افکار منفی، ممکن است چیزهایی را بدون فکر به آن‌ها بگویید. صحبت بدون فکر به خصوص وقتی عصبانی هستید مشکل ساز است. شما شروع به بیان آن افکار منفی خواهید کرد و در این فرآیند به خود و دیگران صدمه می زنید.

در  فرآیند خواب مشکل دارید

با انرژی منفی، به سختی می توان به خواب رفت، زیرا نگرانی ها دائماً در سر شما جاری است. دراز کشیدن در رختخواب و تلاش برای به خواب رفتن هیچ چیزی نمی تواند ذهن شما را از افکار منفی دور کند. وقتی بالاخره به خواب رفتید، خواب ممکن است خیلی آرام نباشد. ممکن است مکرراً از خواب بیدار شوید یا اصلاً نتوانید به خواب عمیق بروید. فکر کردن به چیزهایی که شما را آزار می دهد نیز به شما کمک نمی کند که احساس بهتری داشته باشید و فقط احساسات شما را بدتر می کند.

اگر همیشه نیاز به اثبات خود را احساس می کنید، ممکن است انرژی منفی در شما باشد

اگر همیشه احساس می کنید که باید خود را ثابت کنید یا در هر بحثی پیروز شوید، احتمالاً انرژی منفی دارید. شما به گونه ای خود را مطرح خواهید کرد که باعث می شود نسبت به دیگران احساس برتری کنید. حتی زمانی که اشتباه می کنید، به توجیه نکات خود و تلاش برای بی اعتباری طرف مقابل ادامه می دهید. فروتنی برای شما مشکل ساز خواهد شد و زمانی که شخص دیگری بهتر از شما عمل کند، احساس ناامیدی خواهید کرد.

شما به دنبال پاسخ از منابع خارجی هستید

اگر اغلب به دنبال پاسخ افراد دیگری غیر از خودتان هستید، ممکن است فردی منفی باف باشید. شما خودتان را بهتر می شناسید و می دانید چه چیزی برای شما خوشبختی می آورد. وقتی پاسخ‌هایتان را در جایی غیر از خودتان دریافت می‌کنید، مانع از شاد بودنتان می‌شوید. شما ممکن است از دیگران بپرسید که در شرایطی که تنها شما واجد شرایط تصمیم گیری هستید، چه کاری باید انجام دهید.

به خود سخت می گیرید و خود را با دیگران مقایسه می کنید

افراد با انرژی منفی در مورد همه چیز به خود سخت می گیرند. آن‌ها خودشان را قضاوت می کنند و در مورد نقص ها، نقص ها یا اشتباهاتی که مرتکب شده اند وسواس می کنند. اگر شما فردی هستید که این کار را انجام می دهید، ممکن است دائماً خود را با دیگران مقایسه کنید. شما خود را بر اساس دارایی های مادی، دستاوردها، زندگی شخصی و هر چیز دیگری مقایسه خواهید کرد. مقایسه خودتان احتمالاً بر زندگی شما تأثیر می گذارد و مشکلات بیشتری برای شما ایجاد می کند.

نکته

مقایسه فقط باعث می شود احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید. حتی سخت‌تر از آن‌چه که هستید نسبت به خودتان رفتار خواهید کرد و یک چرخه معیوب آغاز خواهد شد.

ممکن است به دنبال مقصر باشید

اگر به دنبال شخص دیگری هستید که برای مشکلاتتان مقصر باشد، ممکن است فردی با انرژی منفی باشید. یکی دیگر از نشانه‌های منفی‌گرایی این است که متوجه می‌شوید دنیای اطرافتان را نیز به خاطر چیزهایی سرزنش می‌کنید. وقتی همه چیز اشتباه پیش می رود، هر شخصی که بتوانید را مقصر می دانید. سرزنش به این معنی است که برای هر اتفاقی که بیفتد بهانه ای خواهید داشت و به نظر نمی رسد که هرگز از اشتباهات خود درس نگیرید.

شما کارهایی را انجام نمی دهید که برای شما جالب هستند و هیچ چیز شما را هیجان زده نمی کند

گاهی اوقات از چیزهایی اجتناب می کنید حتی اگر برای شما جالب باشد. ممکن است احساس کنید در همان انرژی منفی گیر کردید و دیگر هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا