چند نشانه زندگی موفق (بدون ثروتمند یا مشهور بودن)

زندگی موفق نیازمند تلاش در زندگی است. در مقاله های قبل ویژگی افراد موفق را گفتیم. متاسفانه بسیاری از افراد امروزه با عدم مدیریت زمان مواجه هستند. افراد فکر می کنند که زمان یک چیز گذرا است. این درست است اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم زمان خود را به بخش های مفید تقسیم کنیم. بخش های مفید زمان یعنی این که ما برای هر ثانیه از خود در روز برنامه داشته باشیم.

مطمئناً افرادی که بتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند و زمان خود را به درستی مدیریت کنند بسیار می توانند موفق تر باشند. در زندگی افراد اگر می خواهند به اهدافشان برسند علاوه بر تلاش به مدیریت زمان نیاز دارند. طبیعتا خیلی از ماها راه های زیادی را برای رسیدن به موفقیت امتحان کردیم. مدیریت زمان و در کنار آن تلاش کردن راه بسیار مناسبی است برای این که به موفقیت برسید.

نکات مدیریت زمان و راه های استفاده از آن برای زندگی موفق

مدیریت زمان از راه های مختلفی بدست میاد و قوانین خاص خودش را دارد. نکته ای که باید بدانید این است که برای مدیریت زمان فعالیت های مختلفی اعلام شده است. این فعالیت ها را در ادامه برای شما خواهیم گفت. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه زندگی موفق (بدون ثروتمند یا مشهور بودن)، صحبت کنیم.

نکات مدیریت زمان که به شما در زندگی موفق کمک می کند

نکات مدیریت زمان چیزی است که معلمان در مدرسه به ما نمی گویند. با این حال، این ممکن است یکی از مهم ترین موضوعاتی باشد که می توانید بر آن مسلط شوید. مدیریت زمان همه چیز در دنیایی است که ما می خواهیم تا آن‌جا که ممکن است انجام دهیم. شاید انرژی داشته باشیم با این حال، ما ساعت ها را به چرخه خواب و بیداری خود از دست می دهیم. مواقعی که می‌خواهیم بدون از دست دادن زمان به چیزی برسیم، باید تا حد امکان از روز خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

نکته

شما می توانید روی تکمیل یک پروژه مهم، کسب درآمد مورد نظر یا رسیدن به رویاهای خود کار کنید. و ممکن است به نکات مدیریت زمان نیاز داشته باشید. در این‌جا چند نمونه از نکات مدیریت زمان وجود دارد که با سادگی خود زندگی شما را به شدت تغییر می دهد.

جایی که زمان را از دست می دهید پیدا کنید

ممکن است این پیگیری گاه به گاه در رسانه های اجتماعی باشد که به یک ساعت خواندن پست ها یا صحبت های بی پایان تلفنی تبدیل می شود. در هر صورت، دوره هایی در روز وجود دارد که شما بازدهی مناسب از خود ندارید. در واقع، شما کارهایی را انجام می دهید که شما را در جهتی انتخاب شده به جلو سوق نمی دهد. همه ما برای استراحت به زمان خود نیاز داریم. و گاهی اوقات این باعث می شود در طول ساعات کاری مان حتی بهره وری بیشتری داشته باشیم. با این حال، زمان برای عدم تحرک و اوقات فراغت نیز می تواند به صورت استراتژیک از بقیه روز جدا باشد.

نکته

بیشتر مردم گرفتار بیهودگی وقت گرانبهای ما می شوند. ممکن است به این دلیل باشد که در آن لحظات کارتان آسان است یا در اهدافتان خیلی مبهم هستید یا مانع ادامه روند آن‌ها هستید. هر چه که باشد، اولین قدم برای پس گرفتن زمان بیشتری برای چیزهایی که روی آن‌ها حساب می کنید فقط یک چیز است. آن هم تعیین دقیق فعالیت هایی است که برای فرار از زمان بهره وری خود استفاده می کنید.

اتلاف وقت و زندگی موفق

این اتلاف وقت شما می تواند گشت و گذار در اینترنت، خواندن ایمیل ها یا فقط چت با تلفن باشد. وقتی چیزهایی را پیدا کردید که بیشتر وقت شما را می گیرند، یک محدودیت زمانی تعیین کنید. این عادت باعث می‌شود زمانی را که برای آن فعالیت‌ها صرف می‌کنید کنترل کنید و آن را به حداقل برسانید.

زمان کاری خود را از زمان شخصی جدا کنید

وقتی سر کار هستید، می توانید وسوسه شوید که ایمیل را از یک دوست باز کنید یا یک فروشگاه آنلاین را بررسی کنید. این حواس پرتی زمان و تمرکز شما را روی کاری که انجام می دهید کاهش می دهد. تمرکز، کلید تمام کارها در سریع ترین زمان ممکن است.

نکات مدیریت زمان و زندگی موفق

زمانی که در محل کار خود مشغول هستید می دانید که باید یک هدف معین را برای یک دوره مشخص تکمیل کنید. بنابراین، شما به طور کامل بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز خواهید کرد. و آن را تا حد امکان سریع و کارآمد به پایان می رسانید. این کار ممکن است مستلزم این باشد که هدفی تعیین کنید که تا زمانی که کارتان تمام نیست به موارد دیگر اهمیت ندهید. تقسیم بندی چیزها به این روش باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید و همچنین نمی توانید به طور همزمان بین وظایف مختلف بپرید.

فضای کاری خود را سازماندهی کنید

بی نظمی اتلاف وقت دیگری است. ممکن است متوجه نباشید، اما چقدر زمان می گذرد تا فایل مورد نیاز خود را در رایانه خود پیدا کنید؟

نکات مدیریت زمان و سازماندهی شامل سازماندهی فضایی نیز می شود. همه وسیله های مورد نیاز خود را مرتب نگه دارید. سپس، وقتی به دنبال چیزی می گردید، دقایقی را به دنبال آن نمی گذرانید. این جست‌وجوی چیزی که در میانه‌ی کار به آن نیاز دارید نیز مانع از حرکت شما در کار می‌شود و توجه شما را از کاری که انجام می‌دهید منحرف می‌کند.

محدودیت های زمانی پاک را تنظیم کنید

همه ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. بنابراین چه در حال نگاه به ایمیل‌ها یا تکمیل یک پروژه باشید، ایده خوبی است که برای آن فعالیت‌ها نکات مدیریت زمان تعیین کنید. برای مثال، اگر نیاز به جستجوی ایمیل‌های مشتریان دارید، محدودیت زمانی برای این فعالیت قائل خواهید شد.

نکته ای در ارتباط با زندگی موفق

هر اتفاقی که بیفتد، لحظه ای که ساعت به آن محدودیت زمانی برسد، انجام آن را متوقف خواهید کرد و به یک کار ضروری دیگر خواهید رفت. موضوع جالب دیگر در مورد نکات مدیریت زمان وجود دارد.

وقتی می دانید زمان محدودی برای نگاه به همه آن‌ها و پاسخ دارید، معطل نمی شوید.

چند نشانه زندگی موفق (بدون ثروتمند یا مشهور بودن)

اگر می دانستیم خوشبختی چگونه باعث ایجاد زندگی موفق می شود شرایط آن را فراهم می کردیم.  بسیاری از ما همچنان این سوال را مطرح می کنیم که “چه چیزی من را خوشحال می کند؟”  اگر موفق باشید، زندگی شادی خواهید داشت. اگر خوشحال هستید، از قبل زندگی موفقی دارید. برای کسانی که در یکی از این دو گروه قرار نمی گیرند، امید وجود دارد. اگر برای تعریف زندگی موفق – و معنای آن کلمه برای شما وقت بگذارید، زندگی شادی خواهید داشت. به کلمات کلیدی جمله قبل توجه کنید: معنی (define) you (شما ) If ( اگر). بیایید زمینه ای برای این سه کلمه فراهم کنیم.

IF: همه به موفقیت یا عدم موفقیت خود فکر نمی کنند. کسانی که این کار را نمی کنند، هم موفقیت و هم خوشبختی را دست نیافتنی می یابند.

You: زندگی موفق بسیار به تفکر فردی است. واضح است که جامعه چیزی در مورد آن نمی داند.

Define: وقتی تصمیم گرفتید که موفقیت ارزش بررسی دارد، البته باید معنای آن را تعریف کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد چند نشانه زندگی موفق صحبت کنیم که هیچ ربطی به پول ندارند. ابتدا اجازه دهید در مورد آن‌چه شامل موفقیت نیست صحبت کنیم.

موفقیت آن چیزی نیست که اکثر مردم فکر می کنند

در این‌جا سؤالی وجود دارد که ارزش تأمل دارد: چه کسی یا چه چیزی نحوه نگاه شما به زندگی موفق را شکل داد؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، باید به این سوال فکر کنید. حتی در این صورت، ممکن است به هیچ چیز مشخصی نرسید. چند دلیل وجود دارد که چرا پاسخ به سوال فوق ممکن است مبهم باشد.

برنامه ریزی ناخودآگاه

ما باید 6-7 سال اول زندگی را در نظر بگیریم. خصوصا زمانی که کودک در حال “پذیرش” دنیای عظیم اطراف خود است.

نداشتن اطلاعات ورودی

اگر هرگز مفهوم زندگی موفق و آن‌چه را که مستلزم آن است درک نکردید، مغز شما چیزی بیشتر از یک پاسخ سطحی، تولید نخواهد کرد.

ترس یا تعصب

موقعیت شما در زندگی، اگر با تعریف شما از موفقیت مطابقت نداشته باشد، ممکن است باعث شود مغز شما از ترس واکنشی را سرکوب کند. همچنین باید هرگونه سوگیری شناختی، قابل شناخت یا ناشناخته را در نظر بگیریم. بسیاری از کسانی که موفق می شوند به این سوال پاسخ دهند که “چه کسی یا چه چیزی نحوه نگاه شما به موفقیت را شکل داد؟” احتمالاً به همین چیزها رسیدند: اعتبار، موقعیت، پول، شغل و غیره. شما نمی توانید خودتان را به خاطر این گونه تفکر  سرزنش کنید.

صحبت هایی توسط اشخاص موفق

“من فکر می کنم همه باید ثروتمند و مشهور شوند و هر کاری که تا به حال آرزوی آن را داشتند انجام دهند تا ببینند که این راه حل نیست.” – جیم کری

چگونه معلوم است که بسیاری از افراد ثروتمند، مشهور، حتی با وجود “زندگی موفق” در شرایط سخت زندگی می کنند؟ من مطمئن هستم که این افراد فکر می‌کردند توجه، موقعیت یا پول آن شادی دست نیافتنی را برایشان به ارمغان می‌آورد.

یافتن چیزی مشترک برای زندگی موفق در فعالیت های مدیریت زمان

هر شخص برای این فعالیت به مداد و کاغذ نیاز دارد. ایده این است که هر شخص با بیشترین افراد ممکن صحبت کند، و یک نکته مشترک با آن شخص را بنویسد. شخصی که بیشترین افراد را در لیست خود دارد، یک جایزه را از آن خود می کند. در این فرآیند توضیح این که ارتباطات کارآمد بهره وری را افزایش می دهد انجام می شود.

نکات مدیریت زمان با روش مایو جار

فعالیت مایو جار اغلب به عنوان نمایش استفاده می شود، اما می تواند به عنوان یک فعالیت مشارکتی استفاده شود. یک شیشه بزرگ، سنگ، شن و ماسه تهیه کنید. از شرکت کنندگان بخواهید شیشه را تا آن جا که ممکن است با مواد لازم پر کنند. وقتی کار آن ها تمام شد، از آن ها بپرسید که آیا شیشه را به درستی پر کردند و مدیریت درستی داشتند؟ سپس، نشان دهید چه اتفاقی می افتد وقتی شیشه را به ترتیب سنگ های بزرگ، شن و سپس شن و ماسه پر می کنید.

نکات مدیریت زمان و زندگی موفق

آن را خرج کنید یا آن را گم کنید یک فعالیت با کاغذ و مداد است. به شرکت کنندگان  پول خیالی بدهید تا هر طور که انتخاب کردند هزینه کنند. کار آن ها نوشتن انتخاب هایی است که در مورد خرید با پول انجام می دهند. آن ها نمی توانند پول پس انداز یا کنار بگذارند. اما هر چیزی را که برای هزینه در نظر نمی گیرند، از دست می دهند. به شرکت کنندگان بگویید که چند ثانیه های در  روز برای استفاده و مدیریت آن پول ها زمان دارند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا