چند نشانه آسیب افسردگی به رابطه شما

آسیب افسردگی به رابطه همانند آسیب های انواع افسردگی به خانواده کودکان یا هر شخصیتی است. رابطه باعث پیشرفت می شود اما به شرطی که افراد بتوانند به درستی از آن استفاده کنند. روابط همیشه آن گونه که ما می خواهیم پیش نمی رود. گاهی اوقات روابط به خاطر دخالت های بی جا از سوی والدین یا دوستان دچار مشکل می شود. طبیعتاً شخصی که دریک رابطه آسیب بیشتری داده باشد سخت تر اعتماد خود را به دست می آورد.

این عدم اعتماد به گونه ای است که آن شخص برای برقراری رابطه مجدد دچار مشکل خواهد شد. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه آسیب افسردگی به رابطه شما چگونه است؟

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه آسیب افسردگی به رابطه شما، صحبت کنیم.

اعتماد برای جلوگیری از آسیب افسردگی به رابطه ما اساسی است

اعتماد برای همه روابط ما اساسی است. شما باید به دوستان و خانواده خود اعتماد کنید تا از شما حمایت کنند. حتی به زندگی شما اهمیت دهند و از نظر عاطفی در برابر شما کمک کننده باشند. شما باید به همکاران خود اعتماد کنید تا کارشان را انجام دهند و شما را در پشت صحنه خراب نکنند. شما باید هر روز به ده ها غریبه اعتماد کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مبارزه با اعتماد کردن می تواند عمیقاً چالش برانگیز باشد. برای برخی از افراد، این یک موضوع جدی است، جایی که آن ها به سختی می توانند صحبت کنند. حتی ممکن است فعالانه در برابر افرادی که سعی در شناخت آن ها دارند مقاومت کنند. برخی از افراد با پرورش و رشد روابط دست و پنجه نرم می کنند و تمایل دارند از دوستی ها عقب نشینی کنند. هر قدر که ظاهر شود، ممکن است همان مبنا را داشته باشد، مشکل در باور دیگران، آن چه می گویند و اگر برایشان مهم است.

کمک به کسی که دوباره می خواهد اطمینان کند می تواند بسیار دشوار باشد. برای یادگیری چیزهای جدید، باید در معرض تجربیات جدید باشید. شما باید باور داشته باشید که طرف مقابل می داند چه کاری انجام می دهد و به نیت او اعتماد کنید. وقتی اعتماد چیزی است که باید یاد بگیرید، چگونه شروع می کنید؟ این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که مسائل مربوط به اعتماد چگونه به نظر می‌رسند. یا از کجا می‌آیند، و برخی نکات و دستورالعمل‌های کلی برای کمک به افراد برای غلبه بر آن ها را به شما می گوید.

داشتن مشکلات آسیب افسردگی به رابطه و اعتماد به چه معناست؟

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که بگوید کمی OCD دارد؟ این می تواند برای درک این نکته مفید باشد که دوست شما روی چیزهای کوچک خاصی متمرکز است. اما تفاوت بین آن چه که آن ها تجربه می کنند و OCD بالینی بسیار زیاد است. استفاده از این اصطلاح مشکلی نیست، اما درک تفاوت مهم است. با این حال، خط مسائل مربوط به اعتماد کمی مبهم‌تر است. این امکان وجود دارد که یک درمانگر یا روانشناس حرفه ای تصمیم بگیرد که شما با مشکلات اعتماد شدیدی دست و پنجه نرم می کنید. این توانایی شما را برای عملکرد محدود می کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که تشخیص دهید بدون کمک حرفه ای با اعتماد به افراد دیگر مشکل دارید. برای کسی که خود تشخیص دهد که دارای مشکلات اعتماد است، ممکن است تشخیص صادقانه ای از ناتوانی آن ها در اعتماد آسان به اوراق قرضه باشد.

معنای داشتن مسائل مربوط به اعتماد می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. شما می توانید با انواع خاصی از روابط یا حتی انواع خاصی از افراد، مشکلات اعتماد داشته باشید. در تمام این انواع، مفاهیم ارتباطی وجود دارد.

  • مدام با فرض سوء قصد زندگی می کنند.
  • هرگز احساس امنیت نمی کنند
  • تردید یا ترس آشکار از ایجاد ارتباطات
  • در برابر هر نوع آسیب پذیری مقاوم هستند
  • فکر کردن به این که زندگی جای سختی و تنهایی است
  • عزت نفس بسیار پایین

مسائل مربوط به آسیب افسردگی به رابطه چگونه ایجاد می شود؟

همه ما در مقطعی با اعتماد یا درد ناشی از عدم صداقت، شاید حتی خیانت دست و پنجه نرم کرده‌ایم. دروغ بخشی از زندگی روزمره است و آسیب های متفاوتی را وارد می کند. مشکلات اعتماد زمانی پدیدار می شوند که این آسیب یا شدید، مکرر، طولانی مدت یا هر ترکیبی از این سه باشد. عامل مهم آسیب جدی به ظرفیت یک فرد برای باور آن چه دیگران می گویند، این است که دیگران نیت خوب و قضاوت شما دارند.

آسیب هایی مانند این می تواند از منابع مختلف ناشی شود و از فردی به فرد دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد.

دوران کودکی

سال‌های اولیه ما منابع زیادی برای آسیب‌های روانی پایدار هستند. بزرگ شدن در خانواده ای که در آن خشم و ترس یک هنجار بودند، می تواند عمیقاً مضر باشد. داشتن والدینی که طلاق گرفته اند می تواند باعث ترس دائمی از رها شدن شود. البته، بزرگ شدن در یک خانه بدرفتار به احتمال زیاد باعث مشکلات اعتماد می شود. مسائل مربوط به اعتماد می تواند در خارج از خانه نیز ایجاد شود. بزرگ شدن در یک محله سخت یا خطرناک می تواند اعتماد به ایمنی حتی بیرون رفتن از درب ورودی را سخت کند. اگر جامعه اطراف شما به طور کلی مخاطره آمیز و ناپایدار به نظر می رسد، اعتماد به دیگران ممکن است سخت باشد.

روابط عاشقانه و آسیب افسردگی به رابطه

این که یک شریک عاشقانه به شما خیانت کند یکی از دردناک ترین تجربیات دنیاست. اگر همسری دارید که وارد یک رابطه عاشقانه می شود یا شریکی دارید که مرتباً در مورد چیزهای کوچک به شما دروغ می گوید، نتیجه یکسان است.

چند نشانه آسیب افسردگی به رابطه شما

بسیاری از افراد قبل، حین و بعد از رابطه خود از بیماری روانی رنج می برند. گاهی اوقات، افسردگی ممکن است علت مشکلات درون شراکت باشد. افسردگی می تواند کیفیت رابطه شما را تحت تأثیر قرار دهد و همچنین بر شریک زندگی شما تأثیر بگذارد. وقتی افسرده هستید، همه چیز ده برابر سخت تر به نظر می رسد – از جمله روابط. زخم‌هایی وجود دارند که هرگز روی بدن ظاهر نمی‌شوند، عمیق‌تر و آزاردهنده‌تر از هر چیزی که خونریزی می‌کند.» – لورل کی. همیلتون

نکته

چیزی که زمانی برای شما شادی می‌آورد، می‌تواند به منبع استرس تبدیل شود، همه به این دلیل است که آسیب افسردگی به رابطه وجود دارد. علائم آسیب افسردگی به رابطه می تواند آشکار و نامحسوس باشد. بهترین راه برای مبارزه با مشکلاتی که افسردگی در رابطه شما ایجاد می کند، آگاهی از آن است. چند نشانه آسیب افسردگی به رابطه:

کاهش میل جنسی در رابطه

افراد مبتلا به افسردگی اغلب از کاهش میل جنسی و فقدان میل جنسی خبر می دهند. وقتی زندگی جنسی شما با همسرتان کاهش پیدا می‌کند، می‌تواند بخشی از چرخه طبیعی میل جنسی در رابطه باشد. اما زمانی که شروع به روند طولانی‌مدت می‌کند و هیچ پایانی در آن نیست، این زمانی است که افسردگی شروع به تأثیرگذاری بر روابط شما می‌کند.

با آگاهی از آسیب افسردگی به رابطه شما و این که چگونه میل جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، می توانید بهتر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. همچنین احساس می کنید می توانید ارتباط صمیمانه ای داشته باشید.

شما بیش از حد معمول با شریک زندگی خود بحث می کنید

افسردگی بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد و گاهی اوقات افسردگی می تواند به صورت تحریک پذیری ظاهر شود. اگر متوجه شدید که دیگر نمی‌توانید خصلت‌های شریک زندگی‌تان را که زمانی دوست‌داشتنی بودید تحمل کنید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که آسیب افسردگی به رابطه، شرایط را سخت‌تر از آنچه لازم است می‌کند.

مشاجره بیشتر با شریک زندگی تان نشانه این است که افسردگی شما بهترین رابطه را می گیرد. بهترین راه برای مبارزه با این موضوع این است که بپذیرید خلق و خوی شما چگونه شما را وادار می کند رفتار کنید. همچنین با شریک زندگی خود در مورد راه هایی صحبت کنید که هر دوی شما می توانید این موضوع را حل کنید.

در رابطه با رابطه خود احساس ناامیدی می کنید

افسردگی باعث می شود واقعیت شما به گونه ای تحریف شود که قبلا نبود. هنگامی که افسرده هستید، می توانید یک حس ناامیدی کلی پیدا کنید و این می تواند به رابطه شما نفوذ کند. آنچه شما احساس می کنید نشان دهنده این نیست که رابطه شما محکوم به شکست است.

بهترین کار این است که در مورد این احساسات با شریک زندگی خود صحبت کنید و آن‌ها را از نگرانی های خود آگاه کنید. آن‌ها می‌توانند به کاهش ترس‌های شما کمک کنند و تا زمانی که احساسات از بین بروند، در رابطه‌تان احساس امنیت بیشتری کنید.

آسیب افسردگی به رابطه یعنی احساسات غلبه کننده هستند

هنگامی که درگیری در رابطه ایجاد می شود، شما دو برابر تحت تأثیر آن قرار می گیرید. به طور معمول، زمانی که دارای افسردگی نیستید، می توانید به شیوه ای سالم با فراز و نشیب های یک رابطه درگیر شوید. با این حال، زمانی که افسرده هستید، ممکن است کار سخت تری برای مقابله با شدت احساسات خود داشته باشید، که ممکن است باعث شود بحث های نامتناسب را به راه بیندازید و برای مقابله با احساسات خود مشکل داشته باشید.

بهترین اقدام زمانی است که افسردگی شما باعث می شود احساس کنید که احساسات بیش از حد برای شما قابل کنترل هستند.

به خاطر آسیب افسردگی به رابطه منزوی شدید

افسردگی، برقراری ارتباط با افراد، حتی دیگران را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند. ممکن است متوجه شوید که از همه اطرافیان خود کناره گیری کردید. هنگامی که شروع به انزوای خود می کنید، خود را از شریک زندگی خود دور می کنید، که هنوز به شما نیاز دارد تا از نظر عاطفی در رابطه متقابل باشید.

این می تواند باعث ایجاد فشار و استرس بین شما شود. اگر در معاشرت مشکل دارید، سعی کنید از راه های دیگری با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید – (پیامک، تماس تلفنی، ایمیل).

مطمئن شوید که هر دوی شما در حال ارتباط با یکدیگر هستید، حتی اگر در ارتباط رو در رو مشکل دارید.

شما از خودتان مراقبت نمی کنید

افسردگی همه چیز را سخت‌تر می‌کند – از جمله مواردی مانند مصرف غذای درست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا