چند علامت خطرناک که یک فرد متکبر را نشان می دهد

فرد متکبر در زندگی همه ما وجود دارد. تکبر و غرور بیش از حد ابتدا خود فرد را نابود خواهد کرد. در روان شناسی رفتار های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یا این که باعث آسیب شود. هر فردی می تواند در طول زندگی خودش رفتار های مختلفی داشته باشد. کمال گرایی یک رفتار بد است. کمال گرایی در یک حدی می تواند مفید باشد اما بیش از حد می تواند آسیب بزند. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد.

رفتار پرخاشگرانه کودک و رفتار فرد متکبر

برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه رفتار و بررسی و مدیریت آن نیاز به این امر است که افراد بخواهند مشکلات خود را برطرف کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت خطرناک که یک فرد متکبر را نشان می دهد، صحبت کنیم.

تکمیل وظایف در رفتار افراد در مقابل فرد متکبر

وقتی نوبت به تکمیل وظایف می رسد، بعضی از افراد بیشتر از دیگران به جزئیات توجه می کنند. تفاوت بین توجه به جزئی ترین جزئیات و کمال گرا بودن در این است که آیا به هر حال تصمیم گرفتید از آن راضی باشید یا این که ناشی از نوعی فشار داخلی یا خارجی است.

نظر محققان درباره این زمینه

برای پیچیدگی بیشتر مسائل، حتی محققان در مورد تعریف کمال گرایی توافق ندارند. آن ها همچنین در مورد این که آیا تمایلات کمال گرایانه می تواند برای همیشه مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه همیشه با نوعی از مشکلات ارتباط دارند، نظرات گوناگونی دارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وجه مشترک محققان این است که همه آن ها بر این عقیده اند که افراد کمال گرا معمولاً از درمان خودداری می کنند، اما وقتی می خواهند آن را امتحان کنند و درگیر این روند می شوند، اغلب کاملاً مثر است.

بررسی دیدگاه های کمال گرایی و رفتار فرد متکبر

نتایج متناقض مطالعات انجام شده در مورد کمال گرایی نشان می دهد که محققان برای درک بهتر این که کمال گرایی سرمایه ای برای دستیابی به موفقیت است یا مشکلی است که باید حل شود، باید مطالعات بیشتری انجام دهند. دو دیدگاه اصلی بالینی درباره مسئله کمال گرایی ناسازگار و سازگار است. از دیدگاه ناسازگار، برخی از محققان بر این باورند که کمال گرایان تمایل به ایجاد مشکلات جدید دارند و تمایلات کمال گرایانه آن ها ممکن است به آسیب شناسی روانی کمک کند.

کمال گرایی و رفتار فرد متکبر از نظر دیدگاه سازگاری

از طرف دیگ، از دیدگاه سازگاری، محققان خاصی این استدلال را پشتیبانی می كنند كه فردی با گرایش های كمال گرا می تواند آن گرایش ها را تطبیق دهد و از آن ها به عنوان دارایی برای كمك به آن ها در رسیدن به اهدافشان استفاده كند، حتی اگر اهداف آن ها بسیار بلند پروازانه باشد.

نظر یک روانشناس در ارتباط با فرد متکبر

یک روانشناس عملی و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا، با Gordon Flett، Ph.D.، استاد روانشناسی دانشگاه یورک در تورنتو همکاری کرده است و آن ها ثابت کرده اند که محققان ناسازگار هستند کمال گرایی بیش از 20 سال تحقیقات این تیم نشان می دهد که کمال گرایی ارتباط مستقیمی با افسردگی تک قطبی، خودکشی، اضطراب، اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی و پرخوری و سایر مشکلات سلامتی دارد.

هیویت و فلت از این ایده حمایت می کنند که کمال گرایی انواع مختلفی دارد

هیویت و فلت از این ایده حمایت می کنند که کمال گرایی انواع مختلفی دارد و هر یک مشکلات خاص خود را به همراه می آورد. آنها همچنین یادآور می شوند که شدت برخی مشکلات نسبت به سایر مشکلات کمتر است. با در نظر گرفتن نظریه تطبیقی ​​کمال گرایی، هیویت و فلت معتقدند که این نظریه بیش از حد ساده انگارانه است و تفاوت محسوسی بین نیاز به خوب بودن و نیاز به کامل بودن وجود دارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

دکتر هیویت نمونه ای از یکی از بیماران  خود را ارائه می دهد. یک دانشجوی دانشگاه که مبتلا به افسردگی شده بود فشار زیادی به خودش وارد می کرد تا در یکی از دوره های دانشگاهی خود A + دریافت کند. دانش آموز با شدت مطالعه می کرد و در کلاس نتیجه خوبی می گرفت.

افکار خودکشی و رفتار فرد متکبر

هنگامی که دکتر هیویت پس از پایان کلاس دانش آموز را دید، متوجه شد که او بیش از گذشته افسرده و خودکشی کرده است. دانشجو احساسات خود را با بیان اینکه A + اثبات شکست او بود توضیح داد. دانشجو معتقد بود که اگر واقعاً عالی بود، می توانست در کلاس A + بدست آورد بدون اینکه خیلی سخت کار کند.

نظریه ای مبنی بر این که کمال گرایی می تواند با هدف گذاری و دستیابی سازگار باشد

محققان دیگر دیدگاه مخالف کمال گرایی دارند. آن ها ادعا می کنند افرادی که کمال گرا هستند می توانند از تمایلات کمال گرایانه خود برای شلیک به اهداف والای زندگی خود استفاده کنند. ورزشکاران کلاس جهانی استانداردهای فوق العاده بالایی برای خود دارند.

نکته

آن ها بسیار سخت کار می کنند تا نشان دهند که در زمینه های خود بهترین هستند. برخی از محققان استدلال می کنند که کمال گرایی سازگار است و کمال گرایان توانایی استفاده از آن را در صورت لزوم برای کمک به آن ها در دستیابی به بالاترین اهداف ممکن دارند.

نکته دوم در مورد فرد متکبر

محققانی که از تئوری انطباقی در مورد کمال گرایی پشتیبانی می کنند، ادعا می کنند که نباید افراد دارای گرایش های کمال گرایانه را آسیب شناسانه بنامیم فقط به این دلیل که آن ها اهداف بسیار چالش برانگیزی را برای خود تعیین کرده اند.

چند علامت خطرناک که یک فرد متکبر را نشان می دهد

فرد متکبر کسی است که فکر می کند از همه بهتر است. برای آن‌ها مهم است که موقعیت خاصی در زندگی داشته باشند و از هر کسی که بتوانند آن سلسله مراتب را بدست آورند استفاده خواهند کرد. ممکن است تشخیص این شخص بلافاصله در دنیای دوستیابی سخت باشد زیرا آن‌ها خود را استتار می کنند تا برای شما یک شخص عالی باشند. فریب بازی آن‌ها را نخورید، زیرا آن‌ها شما را چیزی جز راه دیگری برای موفقیت خود در زندگی نمی دانند. افراد متکبر در روابط مشکل دارند و ارتباطات صمیمانه زیادی ندارند. آن‌ها جذاب، حیله گر هستند و به همان چیزی تبدیل می شوند که در تمام طول زندگی خود رویای آن را داشتید.

نشانه های یک فرد متکبر

اگر عاشق آن رفتارهای فریبکارانه باشید، قربانی خواهید شد. متأسفانه، مردم فقط مردان را مغرور یا متکبر می‌دانند. اما زنان نیز می‌توانند مانند مردان فریبکار باشند.دخوب، در این‌جا چند علامت خطرناک وجود دارد که می گوید شما با یک فرد متکبر درگیر هستید.

فرد متکبر خیلی قوی ظاهر می شود

یکی از علامت های خطرناک بزرگی که ممکن است با کسی که دستکاری می‌کند روبرو شوید این است که در ابتدا خیلی قوی ظاهر می‌شوند. شما ممکن است یک قرار ملاقات داشته باشید، که در آن‌ این افراد در مورد نقل مکان و تشکیل خانواده صحبت می کنند. در روشی که به نظر می رسد به شما چسبیدند کمی ناامیدی وجود دارد. آن‌ها به شما این احساس را می دهند که شما چیز خاصی هستید و ارزش وقت گذاشتن آن‌ها را دارید. فقط به یاد داشته باشید که در ابتدا اینگونه است و اینطور نخواهد ماند.

آن ها دروغ های زیادی می گویند

چیزی که در مورد افراد متکبر وجود دارد این است که آنها داستان های زیادی می گویند. برخی از داستان هایی که آن‌ها می گویند ممکن است کمی بیش از حد خوب به نظر برسند که واقعیت داشته باشند. اگر متوجه می‌شوید که چیزهایی با هم جمع نمی‌شوند، یا مرتباً آنچه را که به شما می‌گویند بررسی می‌کنید، این نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالاً بهترین فرد برای شما نیستند.

در موفقیت های خود اغراق می کنند

وقتی از دروغ صحبت می کنیم، فرد متکبر دوست دارد در موفقیت های خود اغراق کند. آن‌ها ممکن است بگویند که مدیر فناوری اطلاعات هستند و در هیئت مدیره مرکز پزشکی محلی حضور دارند. آن‌ها می خواهند احساس انتقادپذیری بیشتری داشته باشند و در چشم همه بهتر به نظر برسند، بنابراین هر کاری که می توانند انجام می دهند تا خود را پف کنند.

مطمئناً، آن‌ها ممکن است شغلی در بیمارستان داشته باشند، و ممکن است در بخش فناوری اطلاعات باشد، اما به احتمال زیاد آن‌ها حتی به مدیر شدن هم نزدیک نیستند. حقیقت این است که این فرد از عزت نفس پایین رنج می برد. فرد متکبر به دیگران نیاز دارد که فکر کنند چیز مهمی برای مقابله با افکار وحشتناک خود در درون هستند.

شما احساس می کنید که چیزی درست نیست

همیشه به غرایز درونی خود اعتماد کنید. اگر احساس می‌کنید چیزی اشتباه است، احتمال اینکه چیزی که احساس می‌کنید درست باشد وجود دارد. شما هرگز نمی خواهید این احساسات را بدون انجام تحقیقات بیشتر رد کنید.

فرد متکبر نسبت به دیگران همدلی نشان نمی دهد

چیزی که در مورد افراد متکبر کاملاً نگران کننده است کمبود احساساتی است که آن‌ها نشان می دهند. اگر به خاطر مرگ دوست یا یکی از اعضای خانواده اشک می ریزید، آن‌ها سعی نمی کنند به شما آرامش دهند. حتی اگر مادرشان می مرد، ممکن است یک قطره اشک نریزند.

این فرد هر مکالمه ای را انحصار می کند

دفعه بعد که در جمع شدید به رفتار این شخص توجه کنید. یک دستکاری به طور طبیعی سعی می کند مکالمه را کنترل کند. به یاد داشته باشید، آن‌ها در کنترل افراد و مکالمات آن ها استاد هستند، به گونه ای که شما یک کلمه به صورت حاشیه ای دریافت نکنید.

معمولا از تکنیک های گاز گیری می کند

گاز گرفتن یک ترفند روانشناختی وحشتناک است که بسیاری از مردم برای دستکاری از آن استفاده می کنند. موضوع از یک فیلم قدیمی بود که در آن مردی سعی می کرد از شر همسرش خلاص شود و او را دیوانه تصور کند. در دنیای امروز، فرد متکبر همان کارها را انجام می دهت اما بسیار باهوش تر هست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا