چند رفتاری که شما را غیر قابل مقاومت در برابر افراد دیگر می کند

غیر قابل مقاومت یک نوع رفتاری است که شما می توانید در برابر. افراد دیگر داشته باشید. این کار به شما حس اعتماد به نفس قوی می دهد. روان شناسان تاکید بسیاری بر اعتماد به نفس و نقش آن در موفقیت می کنند. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. اعتماد به نفس می تواند در زمینه های شغلی نیز موثر باشد. متاسفانه در خانواده های امروزی به علت برخی رفتار ها با کودکان عدم اعتماد به نفس را در آن ها می بینیم. ما باید سعی کنیم در زندگی کاری را که دوست داریم انجام دهیم. البته این باید به گونه ای باشد که بهتر است برای موفقیت در زندگی تلاش های داشته باشیم.

برقراری ارتباط در دنیایی که زندگی می کنیم ممکن است سخت باشد. اما اگر این روابط به خوبی ایجاد شود می تواند باعث خوشبختی در زندگی شود. در مقاله های قبل گفتیم که اعتماد به نفس چه تاثیری بر رفتار و موفقیت افراد دارد. ما گفتیم که ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا چگونه است. این که بخواهیم در زندگی هر کاری را انجام دهیم درست نیست. در واقع باید ریز و درشتی کارها را در نظر بگیریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند رفتاری که شما را غیر قابل مقاومت در برابر افراد دیگر می کند، صحبت کنیم.

رفتار غیر قابل مقاومت و ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس

زبان بدن اشاره به هر نوع سیگنالی غیرشفاهی دارد که ما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن ها استفاده می کنیم. بر اساس یافته های محققان، این سیگنال های غیرشفاهی می توانند بخش بزرگی از ارتباطات روزانه ی ما را بسازند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند رفتاری که شما را غیر قابل مقاومت در برابر افراد دیگر می کند صحبت کنیم.

برای ایجاد رفتار غیر قابل مقاومت موفقیت های گذشته را به خود یادآوری کنید

یکی از راه هایی که می توانید ذهن خود را برای کمک به افزایش ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس آماده کنید، این است که به زمانی فکر کنید که در آن احساس موفقیت یا قدرت کرده اید. چند دقیقه ای را صرف نوشتن درباره این تجربه کنید. به احتمال زیاد در آینده این احساسات قدرت را با خود حمل خواهید کرد.

در یک آزمایش، محققان از شرکت کنندگان خواستند زمانی را به یاد بیاورند که احساس قدرت می کردند. پس از آن، شرکت کنندگان یا نامه درخواست نوشتند یا برای شغل مصاحبه کردند. قضات مستقلی که این نامه‌ها را خوانده و این مصاحبه‌ها را مشاهده کرده‌اند، دریافتند کسانی که با یادآوری تجربیات خود در مورد قدرت آماده شده‌اند، عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند.

رفتار غیر قابل مقاومت برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس

زندگی گاهی اوقات سخت می شود، و خودباوری به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا اعتماد به نفس و عزت نفس داشته باشید که بتواند بر چالش های زندگی غلبه کند. مطالعات نشان می دهد که برای داشتن یک زندگی شاد و پربار، باید به خود اعتماد داشته باشید و عزت نفس بالایی داشته باشید. هیچ کس با اعتماد به نفس و عزت نفس به دنیا نیامده است. هر کس برای ایجاد عزت نفس بالا، برای کار روی خود و ایجاد اعتماد به نفس نیاز به ابتکار عمل دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تجارب مخرب زندگی تنها در صورتی می توانند شخصیت شما را شکل دهند که به آن‌ها اجازه دهید. شما می توانید از استراتژی رفتار غیر قابل مقاومت برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس بالا استفاده کنید. اغلب مردم با خود منفی صحبت می کنند. مهم است که هر آنچه به خود می گویید مثبت و دلگرم کننده باشد. حتی زمانی که برای اولین بار با ترس های خود روبرو می شوید، بسیار مهم است که در مورد نتیجه چنین تلاشی حتی قبل از تکمیل فرآیند مثبت باشید. در این‌جا نحوه ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس بیان خواهد شد:

کار بر روی عشق به خود و رفتار غیر قابل مقاومت

به جای خودگویی منفی، اعتماد به نفس ایجاد کنید. زیرا یکی از موثرترین راه هایی است که می توانید برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس است. شما باید یاد بگیرید که چگونه نظرات منفی خود را با نظرات مثبت و تشویق کننده جایگزین کنید. حتی اگر زخم‌های عاطفی و روانی که دارید ممکن است به خودتان وارد نشده باشد، تنها شما هستید که می‌توانید آن‌ها را التیام بخشید. همانطور که یاد می گیرید خود را دوست داشته باشید، متوجه می شوید که دیدگاه شما مثبت و خوش بینانه می شود. ایجاد عشق به خود را می توان با موارد زیر انجام داد:

یاد بگیرید که تشویق کننده خودتان باشید

حمایت مردم از شما تنها در صورتی به حساب می آید که شما نیز ابتدا به خودتان ایمان داشته باشید. به یاد داشته باشید که پشتکار در مسیر کسب اعتماد به نفس و عزت نفس کلیدی است. زیرا به راحتی می توان تنها با یک نظر منفی به نقطه اول بازگشت.

تعریف از خود و ایجاد رفتار غیر قابل مقاومت را به عادت تبدیل کنید

همیشه موفقیت های خود را جشن بگیرید و زمانی که با شکست مواجه می شوید خود را تشویق کنید. ایجاد اعتماد یک شبه اتفاق نمی افتد. زمان می برد تا مغز شما از تعریف هایی که از خودتان می کنید متقاعد شود. بیان نظرات با صدای بلند در حالی که به تصویر خود در آینه نگاه می کنید می تواند کمک کند. زیرا در واقع صحبت با خودتان به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس کمک می کند.

اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید

برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، باید خود را با انرژی مثبت احاطه کنید. جست‌وجوی جایی که به زندگی شما ارزش می‌افزاید، نه تنها به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند، بلکه در بخش‌های دیگر زندگی‌تان نیز رشد می‌کند. احاطه خود با مثبت اندیشی به چند طریق قابل اجرا است.

برقراری ارتباط در کنار افراد مثبت

اعتماد به نفس خود را با همنشینی با افراد مثبت اندیش ایجاد کنید، به شما ایده ای از ظاهر اعتماد به نفس می دهد. حتی می توانید یک فرد با اعتماد به نفس را مشاهده کنید و یاد بگیرید که چگونه از طریق آن‌ها اعتماد به نفس و عزت نفس خود را نشان دهید.

چند رفتاری که شما را غیر قابل مقاومت در برابر افراد دیگر می کند

“آن‌چه کسی را غیر قابل مقاومت می کند، قیافه او نیست، بلکه روشی است که می تواند ذهن شما را ازار دهد. همچنین قلب شما را به تپش بیاندازد و به روح شما یکباره آسیب بزند.” – درشتی بابلانی. اکثر مردم می خواهند هر چند وقت یکبار غیرقابل مقاومت باشند. مقاومت ناپذیری ممکن است برای برخی به طور طبیعی پیش بیاید. اما برای بقیه ما، این چیزی است که باید روی آن کار کنیم. مقاومت ناپذیری همیشه به ظاهر شما ربطی ندارد. مطمئناً، برخی جنبه های فیزیکی برای افراد غیر قابل مقاومت وجود دارد.

نکته

اما در بیشتر موارد، همه چیز به نگرش مربوط می شود. رفتارهای خاصی وجود دارد که می تواند تقریباً هر کسی را غیر قابل مقاومت کند. در ادامه برخی از رفتارهایی را خواهیم گفت که می‌توانند شما را غیر قابل مقاومت کنند. در این‌جا چند رفتاری وجود دارد که شما را غیر قابل مقاومت می کند

از احساسات منفی دوری می کنید

منفی نگری فقط افراد منفی را به خود جذب می کند. بیشتر مردم نمی‌خواهند با کسی که همیشه در محاصره ذهنیت منفی‌ است، معاشرت کنند. این باعث نابودی منابع عاطفی آن‌ها می شود. اما در عین حال باعث تخلیه منابع شما نیز می شود. به گفته تونی چتمن، کارشناس روابط، “اگر با کسی در مورد یک موضوع منفی “صحبت” کنید، او احساس خواهد کرد که در پریشانی خود همراهی دارد. و هر بار که احساس منفی داشته باشد به دنبال شما خواهد بود.”

نکته

وقتی از احساسات منفی دوری می‌کنید، فضای امنی را در اطراف خود به دیگران می‌دهید. مردم بیشتر تمایل دارند با شما معاشرت کنند. زیرا می دانند که قرار است اوقات خوشی را سپری کنند. آن‌ها همچنین به احتمال زیاد با شما صحبت می کنند. وقتی مثبت بمانید و منفی ها را به حداقل برسانید، تقریباً برای هر کسی غیر قابل مقاومت خواهید بود.

اجازه آسیب پذیری را بدهید

برای این که غیر قابل مقاومت باشید، باید با افراد در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید. اگر خود را دور نگه دارید، نمی توانید آن را به خوبی انجام دهید. برای ارتباط با مردم، باید به خود اجازه دهید که آسیب پذیر باشید. صحبت را باز کنید و احساسات خود را به اشتراک بگذارید و در مورد چیزهایی که به آن اعتقاد دارید صحبت کنید. هنگامی که شما آسیب پذیری دارید، دیگران شما را به عنوان یک شخص ضعیف می بینند. برای اکثر مردم، آسیب پذیری فوق العاده غیر قابل مقاومت است. مردم دوست دارند در کنار افرادی باشند که بتوانند در سطح عمیق و روحی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

روی افراد دیگر تمرکز کنید

عادت کلیدی برای اینکه خود را غیر قابل مقاومت جلوه دهید، تمرکز روی افراد اطرافتان است. اشکالی ندارد که زمانی که به آرامش نیاز دارید برای خود وقت بگذارید. اما افراد غیر قابل مقاومت تمام تلاش خود را می کنند تا روی کمک به دیگران تمرکز کنند. زمان کمتری را به این فکر کنید که دیگران چه کاری می توانند برای شما انجام دهند و زمان بیشتری را به این فکر کنید که چه کاری می توانید برای دیگران انجام دهید. شما می خواهید مطمئن شوید که هنوز مرزهایی دارید و می دانید چه زمانی باید “نه” بگویید. روی افراد اطراف خود تمرکز کنید و همه شما را در زندگی خود حضوری مقاومت ناپذیر خواهند یافت.

به یاد داشته باشید: همیشه خودتان باشید

همه ما بیشتر از آن‌چه که بتوانیم باید سعی کنیم «خودمان باشیم». این ایده خوبی است که این عبارت را ایجاد کنید و آن را به یک عادت تبدیل کنید. رابرت فیپس، کارشناس زبان بدن در روانشناسی افراد، می‌گوید: «پذیرش خود واقعی اولین قدم برای خودشناسی است. خودشناسی راهی برای ایجاد حس غیر قابل مقاومت در مقابل دیگران است.

نکته

وقتی سعی می کنیم کسی باشیم که نیستیم، دچار لغزش می شویم. اگر سعی کنید خود را فردی متفاوت نشان دهید، حقیقت همیشه آشکار خواهد شد. بهتر است فقط با خود واقعی و صادق باشید. وقتی خودتان هستید، آن دسته از افرادی را جذب می کنید که شما را به خاطر آن‌چه هستید دوست دارند، نه برای کسی که می خواهید باشید.

محترم باشید

احترام به خود و دیگران یک راه کلیدی برای ایجاد رفتار غیر قابل مقاومت است. افرادی که مقاومت ناپذیر هستند با همه با احترام رفتار می کنند. هیچ چیز مقاومت‌ناپذیرتر از این نیست که ببینیم کسی با پیشخدمت یا شخصی مانند یک انسان رفتار می‌کند. احترام به خود راه دیگری برای ایجاد رفتار غیر قابل مقاومت است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا