چند راه برای دسترسی به توانایی های باورنکردنی ذهن

توانایی های باورنکردنی ذهن را می توان در دوران مختلف زندگی استفاده کرد. همه ما در زمینه یا موارد خاصی دارای استعداد و مهارت هستیم. تفکرات سمی آینده ما را دچار خطر می کند. فرزندان اگر بخواهند پیشرفت کنند به حمایت خانواده نیاز دارند. البته این حمایت نباید به گونه ای باشد که خود کودک تلاشی نداشته باشد. خانواده باید بتواند نیاز های کودک خود را مدیریت کند. اگر خانواده به تمام نیاز های کودک پاسخ مثبت دهد مسئولیت پذیری را از او خواهد گرفت.

از آن سمت هم اگر هیچ یک از نیاز های او را برآورده نکند کودک دچار کمبود اعتماد به نفس می شود. در مقاله های قبل گفتیم که خانواده اگر ناکارآمد باشد چه تاثیراتی بر فرزندان خواهد گذاشت. ما ویژگی های خانواده ناکارآمد را برای شما گفتیم. از آن سمت راه هل های درمان خانواده ناکارآمد را برای شما بررسی کردیم. نکته ای که باید بدانید این است که در برابر خانواده سمی چه کار باید بکنید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای دسترسی به توانایی های باورنکردنی ذهن، چگونه است.

خوشبختی و توانایی های باورنکردنی ذهن

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای دسترسی به توانایی های باورنکردنی ذهن، صحبت کنیم.

توانایی های باورنکردنی ذهن و تعریف خانواده در بیان رسانه ها

تلویزیون و فیلم ها دوست دارند به ما نشان دهند که یک خانواده کامل باید چگونه باشد. اما اگر خانواده ما شبیه آن چه در تلویزیون است نباشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر پویایی خانواده سمی در ما وجود داشته باشد چطور؟ یک راه برای کنار آمدن با یک خانواده سمی، یادگیری مرزهاست. و اگر از مرزها اطلاع چندانی ندارید یا در اجرای آن ها بهترین نیستید، صحبت با یک مشاور می تواند به شما کمک کند. وقتی که به استفاده از آن ها عادت ندارید، تعیین مرزها دشوار است. اگر در ایجاد و نگهداری آن ها موفق نبوده اید، احساس بدی نداشته باشید. پس از صحبت با یک مشاور، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.  شما آمادگی استفاده و اعمال آن ها را با اعضای سمی خانواده خواهید داشت.

انتخاب افراد با توانایی های باورنکردنی ذهن در زندگی

افراد زیادی هستند که می توانید در زندگی خود انتخاب کنید و در صورت نیاز از آن ها دور شوید. شما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید. اگر مشکلی وجود داشت، همیشه می توانید راه های جدا شدن را انتخاب کنید. با این حال، شما نمی توانید خانواده خود را انتخاب کنید. و اگر شما یک خردسال هستید، نمی توانید آن ها را ترک کنید. گاهی اوقات، خانواده شما می توانند ویژگی هایی داشته باشند که شما دوست ندارید. در واقع برخورد با آن ها دشوار است. در مواقع دیگر، شما مطمئن نیستید که در شرایط پویایی خانواده سمی زندگی می کنید یا خیر.

به هر حال، هر خانواده ای مشکلات خود را دارد. مردم روزهای بدی را سپری می کنند، یا ممکن است در مسیر زندگی مشکلاتی وجود داشته باشد مانند مشکلات مالی. اگر نوجوان هستید، تشخیص تفاوت بین فرزند پروری و کنترل دشوار است. بنابراین در این جا برخی از علائم یک خانواده سمی وجود دارد.

عدم ایجاد توانایی های باورنکردنی ذهن همیشه باعث می شود آن ها شما را سرزنش می کنند

افرادی که رفتار سمی دارند به ندرت اشتباه خود را مشاهده می کنند. با این وجود، آن ها به راحتی می توانند عیب و ایراد دیگران را بیابند. هنگامی که پویایی خانواده سمی در داخل یک خانواده رخ می دهد، یکی از اعضای خانواده ممکن است دیگری را به خاطر مشکلات خود سرزنش کند. او این که مسئولیت اقدامات خود را که ممکن است در ایجاد مشکل نقش داشته باشد بر عهده بگیرد، انجام نمی دهد. در مواقعی برخی از افراد متوجه اشتباه خود نمی شوند.

مجازات را به جای انضباط اشتباه نگیرید

نظم و انضباط وسیله ای است برای آموزش زندگی انجام می شود. آموزش به کسی با استفاده از یک کد رفتاری یا تصحیح برای آموزش درست و غلط به کودک استفاده می شود.

جملات تاکیدی برای استفاده از توانایی های باورنکردنی ذهن

تفکر سمی می تواند مانع از توانایی شما برای رسیدن به موفقیت یا کسب اهدافتان شود. می تواند شما را از دستیابی به شادی، آرامش و رضایت در زندگیتان نیز باز دارد. با این حال، شما باید هر چه زودتر رهایی ذهن از تفکر سمی را ایجاد کنید. در حالی که از بین بردن تفکر سمی ممکن است کار سختی به نظر برسد. اما ساده تر از آن است که به نظر می رسد. اگر بتوانید به یاد داشته باشید که افکار خود را کنترل می کنید، می توانید آن‌ها را برای بهتر شدن تغییر دهید. تنها چیزی که لازم است ثبات، مثبت اندیشی و اراده است تا مثبت اندیشی برای شما به یک عادت تبدیل شود.

هرچه بیشتر از این توانایی های باورنکردنی ذهن استفاده کنید، احساس بهتری خواهید داشت. شما به سرعت از مزایای مثبت اندیشی بهره مند خواهید شد و می توانید مثبت جلو بروید.

چند راه برای دسترسی به توانایی های باورنکردنی ذهن

آیا امیدوارید یاد بگیرید چگونه به ذهن خود دسترسی داشته باشید و از توانایی های باورنکردنی ذهن استفاده کنید؟ مغز اندام قدرتمندی است که قادر به انجام انواع چیزهای شگفت انگیز است. متأسفانه، اکثر مردم هرگز نمی توانند به تمام پتانسیل ذهن خود دست یابند، و مقدار زیادی از این قدرت را به هدر می دهند. اگر می‌خواهید از تمام توانایی‌های مغزتان استفاده کنید، باید بدانید که چگونه آن را فعال کنید. در این‌جا کارشناسان چند راه برای دسترسی به توانایی های باورنکردنی ذهن خود را نشان می دهند.

به فکر پتانسیل ها برای توانایی های باورنکردنی ذهن باشید

بسیاری از پتانسیل‌های مغز انسان قابلیت دسترسی دارد، زیرا مغز به طور طبیعی خود را با آنچه معمول است مقایسه می‌کند، نه بهترین کاری که می‌تواند انجام دهد. برای تغییر اینکه چگونه مغز به طور طبیعی شروع به تفکر به جهان در سطوح سختی  می کند، باید راه های جدیدی را بیاموزید تا خودتان را به فکر سوق دهید. اساساً، اگر فرآیند فکر خود را به طور مولد شروع نکنید، نمی توانید از توانایی های باورنکردنی ذهن سود بیشتری ببرید. همانطور که توسط مربی اجرایی، متخصص علوم اعصاب و نویسنده دکتر رابرت کوپر بیان شد، در اینجا راه هایی برای ایجاد قابلیت های سالم تر با شروع بهتر وجود دارد:

به ذهن خود دسترسی داشته باشید

مغز شما یک سری تنظیمات «پیش‌فرض» دارد که وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، بلافاصله به سمت آن‌ها می‌رود. شما باید قبل از اینکه با آن‌ها سرگردان شوید، جلوی تصاحب آن تنظیمات را بگیرید. قبل از اینکه به خود اجازه دهید در برابر مشکلات، موانع، فرصت‌ها و چالش‌ها واکنش نشان دهید، عمداً مکث کنید. شما فقط به یک ثانیه زمان توقف نیاز دارید تا مغز خود را به عقب برگردانید و آن را با مقداری پردازش ایده‌آل کنید. تأخیر را وارد کنید و به خودتان اجازه دهید قبل از حرکت به جلو، توانایی های باورنکردنی ذهن خود را کسب کنید.

ابتدا کنجکاو باشید

در عمل علوم اعصاب، کنجکاوی در واقع چیزی به نام «نیاز به شناخت» است. به میل به یادگیری، دانستن و کشف چیزی در واکنش به محرک ها اشاره دارد. کنجکاوی شما در تنظیم مغز شما بسیار مهم است، و آن را فعال می کند تا بر یادگیری به جای مشاهده ساده تمرکز کند.

درک کنید که چرا ذهن خود را درگیر می کنید

کمی احمقانه به نظر می رسد، اما غوطه ور شدن کامل در یک کار بدون هیچ هدف یا معنایی برای اعمالتان سخت خواهد بود. به جای فکر به منابع بیرونی انگیزه، مانند تحت تاثیر قرار گیری همسالان خود، به میل درونی فکر کنید. اهداف شما چه هستند؟ شما می خواهید به چه جیزی برسید؟ و چرا یک ذهن فعال و درگیر برای این هدف بسیار مهم است؟ به یاد داشته باشید، زندگی این است که خودتان را با توانایی های باورنکردنی ذهن بهتر کنید و بیشتر به نظرات خود اهمیت دهید. هنگامی که به موقعیت ها و مشکلات جدید، دشوار یا جذاب نزدیک می شوید، ارزش ها و رویاهای شخصی خود را در ذهن داشته باشید.

به دنبال تجربیات جدید برای دسترسی به ذهن خود باشید

آیا تا به حال توجه کردید که “نابغه” معروف مانند آلبرت انیشتین و لئوناردو داوینچی همگی در زمینه های مختلف زندگی مهارت دارند؟ این به این دلیل است که بخشی از بازگشایی پتانسیل و توانایی های ذهن شما، مختص به کارگیری تمام بخش های آن است. از جمله مواردی که قبلاً به خود زحمت نداده اید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

‏Andrea Kuszewski، محقق علوم اعصاب شناختی و روانشناسی، که با موسسه تحقیقاتی VORTEX کار می کند و در مورد این موضوعات می نویسد، می گوید که نوابغ همیشه به دنبال چیزهای بدیع و جدید برای یادگیری و امتحان هستند.

این به این دلیل است که عمل جستجوی چیزهای جدید به مغز شما اجازه می دهد. این کار باعث می شود تا مغز اتصالات سیناپسی جدیدی را ایجاد کند. که به مرور زمان بر روی یکدیگر ایجاد می شوند و حتی ارتباطات بیشتری ایجاد می کنند و قدرت عصبی را تقویت می کنند. این بدان معناست که توانایی های باورنکردنی ذهن شما برای یادگیری با هر چیز جدیدی که انتخاب می کنید قوی تر می شود. به آن شکل پذیری عصبی می گویند و مطالعات نشان دادند که این یکی از نشانه های کلیدی هوش برتر است.

چند روش برای تقویت انعطاف پذیری عصبی

در این‌جا چند روش برای تقویت انعطاف پذیری عصبی از طریق یادگیری منظم فعالیت های جدید بیان خواهد شد:

یک مسیر جدید به سمت مکان های آشنا انتخاب کنید

بیشتر روزها شامل یک ظاهر روتین است که کسب تجربیات بدیع را دشوار می کند. اما می توانید با استفاده از  میانبرهای مختلف برای رسیدن به مقاصد معمول خود، چیزهای جدیدی را با توانایی های باورنکردنی ذهن خود ایجاد کنید. مغز می تواند قدرت زیادی به دست آورد و بسیاری از قابلیت های خود را از این نوع یادگیری مثبت کسب کند.

دایره لغات خود را گسترش دهید

تحقیقات بیان می کند که بخش های زیادی از مغز در یادگیری واژگان از جمله مراکز پردازش شنوایی و بصری نقش دارند. سعی کنید کارهای نوشتاری پیچیده‌تر را بخوانید و فهرستی از کلماتی که با آن‌ها آشنا نیستید نگه دارید. هر روز، یکی از آن کلمات را برای امتحان انتخاب کنید و پنج بار در طول روز استفاده کنید.

یادگیری یک زبان جدید برای کسب توانایی های باورنکردنی ذهن

این عمل با یک قدم بالاتر از گسترش واژگان، می تواند مزایای مثبتی را برای چندین عامل مختلف شناختی فراهم کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا